PATCH 1.3.3

XvoraZ . Hírek 2324

Kezdhetjük is az új patch megvitatását a ránk jellemző konstruktív és manner módon.

Patch 1.3.3

Starcraft II – Wings of Liberty

The default hotkey to toggle in-game music on/off has been reverted to its hotkey prior to Patch 1.3.0. The hotkey to display APM in the observer stat panel has been changed as a result.
Balance
PROTOSS
Archon
Now a Massive unit.
Range increased from 2 to 3.
Cybernetics Core
Research Warp Gate research time increased from 140 to 160.
Gateway
Sentry train time decreased from 42 to 37.
Warp Gate unit train times remain unchanged.
Pylon power radius has been decreased from 7.5 to 6.5.
TERRAN
Bunker
Salvage resource return reduced from 100% to 75%.
Ghost
Cost changed from 150/150 to 200/100.
Thor
Thor now has 200 max energy, and starts with 50 energy.
250mm Strike Cannons now cost 150 energy to use (cooldown removed).
ZERG
Infestor
Speed decreased from 2.5 to 2.25.
Spore Crawler
Root time decreased from 12 to 6.
Bug Fixes
Fixed an issue where Ghosts could not quickly EMP the same location.
Fixed an issue that allowed players to stack air units when issuing a queued stop command before the units reached the end of their patrol point.
Fixed an issue where unplugging your USB headset while another player was talking to you could cause a crash.
Fixed an issue where the APM statistic could be artificially increased.
Fixed an issue where 3D unit portraits were not animating smoothly at slow game speeds.
Fixed an issue where, when viewing a replay, no text message was displayed when a player left a game.

General

The default hotkey to toggle in-game music on/off has been reverted to its hotkey prior to Patch 1.3.0. The hotkey to display APM in the observer stat panel has been changed as a result.

A játék zenéjét kapcsoló gyorsbillentyű visszaállt az 1.3.0-s patch alatti verziójára. Ennek következtébnen a replay nézés kapcsán az APM fület felhozó gyorsbillentyű is változott.

Balance

PROTOSS

  • Archon
    • Now a Massive unit. Az Archon ezek után Masszívnak számít.
    • Range increased from 2 to 3. Lőtávolsága 2-ről 3-ra nő.
  • Cybernetics Core
    • Research Warp Gate research time increased from 140 to 160. A WG technológia fejlesztési ideje 140-ről 160-ra nőtt.
  • Gateway
    • Sentry train time decreased from 42 to 37. A Sentryk gyártási ideje 42-ről 37-re csökkent.
    • Warp Gate unit train times remain unchanged. A WG gyártási sebessége nem változik.
  • Pylon power radius has been decreased from 7.5 to 6.5. A Pylon erőellátási sugara 7.5-ről 6.5-re csökkent.

TERRAN

  • Bunker
    • Salvage resource return reduced from 100% to 75%. A Bunker újrafelhasználhatósága 100-ról 75%-ra csökkent.
  • Ghost
    • Cost changed from 150/150 to 200/100. A ghost ezen túl csak 100 gázba, viszont 200 kristályba kerül (eddig: 150/150, ezután: 200/100).
  • Thor
    • Thor now has 200 max energy, and starts with 50 energy. A Thor mégiscsak rendelkezik energiával, mely 50-ről indul és 200-ig töltődhet.
    • 250mm Strike Cannons now cost 150 energy to use (cooldown removed). A 250SC már nem idő alapján használható képesség, hanem az ára 150 energia.

ZERG

  • Infestor
    • Speed decreased from 2.5 to 2.25. Gyorsasága 2.5-ről 2.25-re csökkent.
  • Spore Crawler
    • Root time decreased from 12 to 6. A begyökerezés ideje felére (12-ről 6-ra) csökkent.

Bug Fixes

/fordítás nélkül/

Fixed an issue where Ghosts could not quickly EMP the same location.

Fixed an issue that allowed players to stack air units when issuing a queued stop command before the units reached the end of their patrol point.

Fixed an issue where unplugging your USB headset while another player was talking to you could cause a crash.

Fixed an issue where the APM statistic could be artificially increased.

Fixed an issue where 3D unit portraits were not animating smoothly at slow game speeds.

Fixed an issue where, when viewing a replay, no text message was displayed when a player left a game.


Comments (75)

  • Julien

    |

    Válasz mikroman #47 üzenetére:
    Fogja, csak nem elég ideig.

    Reply

  • Sonor

    |

    @50 MiD

    érdekesnek érdekes volt, de erősen kétlem h ha holnap egész nap azzal laddereznék, maradna bármennyi életkedvem a végére:D

    Reply

  • shael

    |

    Válasz Hero #25 üzenetére:
    Oké… 😀 Utólag én is rájöttem, de reggel munka előtt elég kapkodva írtam… 🙂

    Válasz rici #40 üzenetére:
    Ezt azért kikérem magamnak. Oké. Aláírom, extrém ötlet volt, és nem lenne muszáj minden warpolt unit árát emelni, de egy ötletnek szerintem nem rossz. Személyszerint Terran párti vagyok, és nem a Protossokkal akarok kiszúrni. De marha unalmas volt a TSL elődöntő vasárnap este… Remélem a patch segít a 4G-n így is. De ha megemelnék kicsit a warpolt unitok árát, biztos lenne olyan helyzet amikor megérné használni, és amikor nem. Csak egy ötlet volt.

    Reply

  • Vargos

    |

    Válasz Sabika #21 üzenetére:

    „én egyedül a pylon hatókörét nem értem mért vették lejjebb!!”

    Gondolom, hogy nehezítsék a lentről-fel cliffre warpolást és a lentről-fel cliffre cheese építkezést (pl. gw, canon), de ez csak tipp.

    Reply

  • zf79

    |

    Válasz Spirit #41 üzenetére:
    „az infestor speed meg nem buff, mert akinek van egy kis mikrója”

    Igen, Idra arról híres hogy nincs microja. 😀 A speed lecsökkentése igenis buff, pontosan azért mert így már lehet egy controlgroupra rakni a roachokkal. Könnyítés az biztos. Ha minden fajta unitot külön groupra raksz, azt baromi nehéz jól kimikrózni, és nem csak egy „kevés” micro kell hozzá. Mondjuk P ellen, külön a roach, külön a corruptor, külön az infestor, külön a blingek az overlordokban. Ez eddig csak 4. És akkor figyelj mindegyikre egyformán, szerintem egyáltalán nem baj hogy így csak 3at kell mondjuk majd irányítani.

    Reply

  • Ishmael

    |

    Nem olvastam a kommenteket, ha valaki feldobta akkor sry. A sentry-k ideje miatt a PvZ nem fog változni? Van egy érzésem, hogy a FE 1 zealottal és jópár sentryvel jóval elterjedtebb lesz.

    Reply

  • xplode

    |

    Válasz mikroman #47 üzenetére:
    a thor strike cannonja ignorálja az immo különleges pajzsját, és kb 3 másodperc alatt annyi neki. pont mire rangen belülre érne 😀

    Reply

  • Steksz

    |

    Én örülök a gyorsabb sentrynek az egyszer biztos. PvZ elég unalmas a nyolcszázadik eset után ahol kicsit is nagyobb a feljáró ott szinte, hogy valami 6 pool vagy valami hasonló gyors ling őrület jön, és sokszor nem lehet megfogni.
    Véleményem szerint a PvP nem sokat fog változni ez után sem, esetleg nem kerek 6 percnél üt be a 4gt hanem 6:20-nál, és nem 3 egységgel gyalogolnak a proxy gate mellé hanem 4-5, de a lényegen nem fog változtatni szerintem ez sem. Aki meg eddig megoldotta, hogy fel tudjon warpolni az máskor is meg fogja.

    Reply

  • zf79

    |

    Válasz Steksz #58 üzenetére:
    Azért nem igaz amit mondasz mert:
    1. Sokkal később lesz warp gate ami azt jelenti hogy több időd lesz techelni esetleg, vagyis sokkal könnyebben versz vissza egy 4 gatet mondjuk 3gate+roboval, vagy akár még a 3gate+exp is működhet (ebben még nem vagyok biztos).
    2. Aki eddig felwarpolt az ezután nem fog pontosan a pylon range miatt, mivel most már fentről sokkal könnyebben ki lehet majd szedni a pylonokat.

    Reply

  • Hunyi

    |

    Válasz shael #53 üzenetére:

    Én protoss vagyok, majd ha a terran nem tud egyszerre többféle egységéből is kettőt gyártani és a zergnek sem lesz 30 lárvája, akkor a warp árán is emelhetnek, vagy akár meg is szüntethetik…

    nézd meg az időket, h mennyi idő alatt jön ki egy egység a P-től és mennyi idő alatt a többitől…

    szóval ne haragudj, de hülyeség a warpot büntetni…

    Reply

  • shael

    |

    Válasz Hunyi #60 üzenetére:

    Ezzel részben egyetértek. S amit leírtál igazad van. Csak, hogy a protoss egységek szerintem ha lenn vannak már erősebbek, és sem a terran sem, a zerg egységeknek nincs „teleportja” egy plusz épület, és fejlesztés lerakása után.

    Egyéb megjegyzés, mert nem a tárgyhoz kapcsolódik: Oké, a zergnek ott a nydus worm… Terrannak max single-ben a drop pod ha kifejleszted… Multiban meg csak medivac van mass unit mozgatásra. Értem én hogy faji speckók ezek, és hogy így jó a balance, és ha megnézed az előző hsz-em abban is írtam, hogy nem büntetni akarom a Protoss-t, sőt, örülnék ha ez a patch megoldaná a gondokat, mert gondolom nektek sem az álmotok a PvP MU.

    Zárszó gyanánt, mint protoss játékos gondolom nagyobb belátásod van a dologba, DE ahogy írtam már feljebb is csak egy ötlet volt.

    Reply

  • mikroman

    |

    Válasz Hunyi #60 üzenetére:
    A terran „két alap” egység húzása épületfüggő. Gáz és mineral is kell minden épületre ami ilyesmit akar. A protoss warpgate egyszeri fejlesztés és az összes gw használhatja utána. A zergnek meg alapból max 3 lárvája van és ebből kell a gazdaság erősítést és a sereg fejlesztést is finanszíroznia. A plusz lárvák queen és energia függőek. Ha sok a lárva akkor panaszkodj a muléra és a cb-re is! Ezzel sincs nagy gond.
    nem túl életképes érveket én is tudnék mondani: majd ha nem léesz alap rejtett egysége a protinak, majd ha a proti light egységeknek nem lesz annyi alap armorja, mint a legerősebb földi zerg armored egységekeknek alapból, majd ha a zergnek is akkora lőtávja lesz mind a protoss egységeknek, majd ha a storm 50-et sebez (no jó, negyvenet, de armoredre 50-et), majd ha a wg annyi idő alatt hoz ki egységet a parancs kiadás után mint a normál termelés, majd ha a phoenix nem lesz gyorsabb+nagyobb lötávos+menet közben is támadó a mutához viszonyítva (legalább az egyik megszűnik vagy egyenlő lesz) akkor érdemes lesz meggondolni az ötleteidet 🙂 Csacsiságot és olyasmiket amik könnyebbé tennék a zerg győzelmet én is tudnék írni amint látod.

    A gond inkább az, hogy a wg fejlesztés után abszolut nem éri meg „normál” módon gyártani (legalábbis a gw unitokat) és annyi előnye van a warpolásnak, hogy nem lehet megkerülni. Gondolom ez kb olyan lehet mint a zergnél a creep vagy a lárva injekt. Persze nem feltétlen gond, csak lehetnének még benne lehetőségek …

    Reply

  • Hunyi

    |

    Válasz mikroman #62 üzenetére:

    én csak annyit mondtam, h hülyeség a warpért többet fizetni…

    te mint zerg játékos kicsit jobban tudod, h a queen nem kerül gázba megveszed 150ért onnantól szarja a tojásokat…

    meg én nem tudok a 3ik 4ik percben expelni, mert jön a zerg a kis lingjeivel és szétb**sza az egészet!

    és igen a protoss sebzése és armorja erősebb, de mennyivel drágább és nekem minden egységem alapból (kivéve a probe és az observer) 2 suply… neked van két három hatchery-d 2-3 quinnel, és mikor mész támadni, még tovább tojják a tojást.
    ha véletlenül a protoss leszedne, akkor kb 1 perc és majdnem ugyan akkora sereged van, míg a protoss a warpjával akkor ér valamit is, ha kitudja tenni a proxy pylont, amit néha a creep miatt lehetetlen vagy nehézkes…

    én is tudok hülyeségeket mondani, h miért erős a zerg… én az előző hszemben is annyit mondtam, h nem kell megadóztatni a warpot… én hamarabb elérem a suply blokkot mint egy terran vagy zerg.. igen a fejlesztések mindenkinél gázba is kerülnek a terrának 50 a tech az épületeihez… de ezek után jöhet a medivac, ami folyamatosan gyógyítja az egységeit, plusz ha kifejleszted a stimpacket vagy még pár fincsiséget a terrántól, akkor ugyan ott vagyok… stalkerral tudok blinkelni, ami a malee egységek ellen jó, nah most a t-nél az scv-n kívül nincs malee egység 😛 nem sokra megyek a blinekel, max ha belátok, akkor a falat átugorhatom vele 😀

    és még annyit a warpról, h ha nincs helyed és túl közel kell warpolni, akkor a warpolt egységeket még elkészültük előtt támadod, sokkal sebezhetőbbek… ezzel sem nagyon értek egyet, mert ha már a vortexből kijövő ellenfeleket sem lehet támadni rögtön, vagyis nem sebez semmit a támadásom, akkor az én warpolt egységeimet, miért lehet leszedni még mielőtt „megszületnének” egyáltalán 😛

    minden egyes fajnak megvanna az erősségei és hátrányai, ezt próbálja blizz egynesúlyozni… és te is láthattad a statokat… itt európában meg pár helyen erősek a protossok vagyis inkább kiegyenlítettek, koreába meg van 20% win rate… szóval…

    nah csak ennyit akartam, én senkivel nem akarok vitázni, h melyik faj miért jó vagy nem jó, mindenki azzal játszik ami neki szimpi, ha egyik fajtól többször kikap mint egy másiktól, az nem imba, csak jobban rá kell gyúrni 😛

    én pl szívesen fogadok zerg játékost, mert nagyon nem tudok ellenük játszani :$ lingrushtól frászt kapok 😛

    Reply

  • XGOD

    |

    Archon
    Now a Massive unit. Az Archon ezek után Masszívnak számít.
    Range increased from 2 to 3. Lőtávolsága 2-ről 3-ra nő.

    Ez tetszik, legalabb valamire jo lesz terra ellen. Marak nem tudjak lassitani es range is nott. Mondjuk ez muta ellen is jo lesz meg.

    Bunker modositasnak nincs nagy jelentossege. Jatekonkent, ha 3-4 bunkert salvegelnek.
    Thornak sincs szerintem. Legalabbis nem fb szempontbol. Eddig se az volt a jellemzo, hogy szet ffedelik oket. Inkabb igy csak kesobb tudja hasznalni 150 milist mert tobb ido kell mire meg lesz az energy ra. Vagy ghost tudja majd emp-zni, de ez se lesz jellemzo szerintem.

    Reply

  • mikroman

    |

    Válasz Hunyi #63 üzenetére:
    Bocsi. nem trollkodni akartam. Na jó, max picit tudat alatt 🙂
    Queen nem kerül gázba, de félig épület a drága. Legalábbis nem nagyon fogsz azzal támadni az első 10-20 percben, max védekezni. Pedig milyen szépen sprintelnek creepen kívül…:) tehát van egy 2 supplys 150 kavicsért dobott (pont mint a cannon, csak ez nem detektor) védő-support egysége zergnek, aminek az energiájából vagy creepet „gyártasz” vagy extra lárvát, de semelyik sem automatikus, söt külön kell kattintgatnod (csata közben is!). A Cb kicsit egyszerűbb, de személy szerint a queeen képességei jobban tetszenek. Lehet picit később jön ki az egységed protossként, csak az 3* erősebb, majdnem alapegységből (stalker) védekezhetsz légi is földi cél ellen is és tudsz falazni. ha nem lennél abban annyira jó, akkor betömöd a rést zelottal vagy a rámpára petézel holmi sebezhetetlen terepakadályt aztán csak hörögjön lent a zerg. Ezzel nem azt mondom, hogy a proti könnyű, csak hogy könynebebn védekezhet a korai agresszió ellen mint a zerg.

    Sereget pótolni meg akkor lehet gyorsan ha sok az anyagod. De minden fajnál ez van. A köülönbség, hogy zergnél egy-egy hatchetyn is lehet sok „tartalék” lárva, míg a másik két fajnál egy épület-egy egység (vagy kettő terrannál). Ha ez durva szerinted akkor vedd azt, hogy ha sok az anyagod, akkor zergként 30-60 másodperc alatt pótolod a seregedet, wg-tel protoss pedig 5 másodperc alatt bárhova ledob 5-6 (késöbb sok wg miatt akár 10-15) egységet is. Ha pusztul mind a két sereg, akkor ha jól helyezkedsz akkor protossként van 20-25 másodperced szabad rombolásra, ha meg bukod akkor még mindig védett lehet a bázisod a falazás miatt. Ha zerg bukik, akkor közvetlenül lerohanják a bázisát.

    Warpolás-sérülés: ne keverd a vortext ide. A warpolás is gyártás, csak máshol van a gyártóépület. Ameddig anyagiasul a zombid, addig támadható, mert nem védett helyen (épületben) van. Sőt, ha megszűnik az energiaforrás a célterületen akkor meg is hal mind. Vagy ez csak régebben volt így? HA a harcba teleportálsz akkor meg is érdemled…

    Expelni tuds a protos is a 3. – 4. percben csak kockázatos. Mint a másik két fajnál is. 2gate rush/push mellé aztán expeljen a zerg egészséggel!

    A proxy pylont meg könnyebb elrejteni mint egy „proxy hatcheryt”, tehát ebben azért még a protoss jobb.:)

    Még jó hogy nem egyforma a 3 faj. Uncsi lenne. Jó ez így. csak néha rinyálok ha nagyon elkalapálnak:)
    A patch eddig tetszik, bár a módosulásokkal még nem szembesültem, mert eddig csak zerg és terran volt ma, de a terran nem nagyon vonogatott vissza bunkert. Majd holnap alaposabban ráállok a tesztelésre 🙂

    Reply

  • Delebriel

    |

    Azért érdekes beszélgetés. A warp time növeléstől, hogy jutottunk el a fajok FE lehetőségeihez, a proxy hatchery-hez és hogy milyen imba a medivac? 😀

    Reply

  • mikroman

    |

    Rossz szokásom, hogy mindenre reagálok. Erre is. ejnye 🙂
    A medivacot én se értem. Ha kétféle egységet hoz, akkor gondolom vegyesfelvágott kell ellene is. A proxys dolgot még csak-csak értem. Itt írta a kedves játékostársunk, hogy milyen nehéz elhelyezni esetenként egy proxy pylont a sunyi creep miatt. Erre írtam, hogy a zergnek kicsit még összetettebb, mert egy „proxy hatch” azért feltűnőbb 🙂 Vagy a proxy pylonnak a nydus a megfelelője? Azt meg lehegesztik a probeok mire megépül. Csak az nem füleli le aki akar adni egy esélyt a zergnek 🙂

    Reply

  • Hunyi

    |

    hát nekem a fallal az a bajom, h utána meg nem tudom kijuttatni az egységeimet, mármint azokat, amik nem warpolhatók… szóval azt nem nagyon használom… ha a zerg annyira el akarja b****ni a játékot, akkor ling rush és nem gg, csak leave 😛

    és a 3x erősebb az egy dolog, csak mondjuk ha jön 10 lingecske a lassú zealotom nem éri utol őket és tessék 4-5 probe halott is 🙁 innentől bukta

    nah mindegy ezt hagyjuk, mert mindenkinek van kedvenc faja és órákig tudnánk vitázni, h ez meg az miért jobb 😛

    mondjuk addig jó, amíg csak vitázunk és nem veszekszünk 🙂

    Reply

  • Delebriel

    |

    Válasz Hunyi #68 üzenetére:
    Én csak azt nem értem, hogy hogy a túróba kanyarodott egy egyszerű ling rush kivédésének nehézségeihez a téma a patch notes-ból? Semmi olyan változás nem történt, ami minimálisan is indokolná a ling rush miatti sírást. Én ezt a részét nem értem az itteni kommenteknek. (ide értendő az elöző hozzászólásom is, a medivac-ről és az FE-ről)

    Gyors EDIT, csak hogy ne off-oljam tele a cikket.
    Én a Ghost változást nem feltétlenül fognám fel buffnak. Ügye protoss ellen hozzuk a leggyakrabban, időnként zerg ellen. Én valahogy zerg ellen mindig felhalmozok egy tonna gázt, mert rengeteg marine-t kell kipréselni. Protoss ellen is inkább a pénz szokott alacsony lenni és nem a gáz hiány miatt áll le a gyártás,ha leáll (inkább TvT-ben van csak gázhiány). Szóval szerintem ez inkább nerf, hangsúlyozom SZERINTEM.

    Reply

  • Hunyi

    |

    Válasz Delebriel #69 üzenetére:

    onnan, h egyik társunk meg akarta adóztatni a warpot, mert, h az mekkora isten…. de olvass vissza és kiderül 😛

    én a patchről leírtam, h a rövidebb pylon range nehezít a warpon… ennyi 🙂 plusz kevesebb épületet tudsz köré építeni

    Reply

  • Delebriel

    |

    Válasz Hunyi #70 üzenetére:
    Ő csak egy ötletet dobott fel, hogy miként lehetne visszahozni a játékba a gateway-t. Amúgy nem hiszem, hogy a blizzard ezt akarná, teljesen meg vannak elégedve a warp gate működésével és előnyeivel.

    Reply

  • mikroman

    |

    Szerintem se lesz ebben változtatás, max annyi, hogy mikorra lehet kihozni. Ez most megvolt több módosítás eléhg kérdéses lesz-e. Remélem kapok este pár protosst gyakorolni. Már nem nekik rajtam a zerg verést, hanem nekem rajtuk a változásokat 🙂
    Tükör meccsben amúgy is ugyanannyi idő kell mindkét félnek a wg-hez, zergnek később már illik azért creepet terjeszteni is, így a közvetlen szájba warpolás kevésbé esélyes (kivéve a warp rismet de az elég aprócska hatótávval bír), a 4wg-hez meg kaptunk 20-30 másodperc pluszt felkészülni.
    Terrannak meg nagyon jó védelme van és jó ütőképes drop kombókat tud összehozni. Azt hiszem a terran elég hamar össze tud hozni egy dropot a többi fajhoz képest. A gáz maradhatott volna a ghoston, mert így még a végén nem fogy neki elég. Az már hogy néz ki? A többiek szárazra szívják a gázlelőket, a terran meg majdnem inkább becserélné kavicsra? 🙂

    Reply

  • Hunyi

    |

    Válasz Delebriel #71 üzenetére:

    Igen, mindenki csak egy ötletet dobott fel… én meg az ötletére próbáltam ellenérvet felhozni, csak ennyi történt 🙂

    Reply

  • shael

    |

    Válasz Hunyi #73 üzenetére:

    S én el is fogadtam az ellenérveid. 😀 😛 Amúgy tényleg érdekes irányt vett a beszélgetés, de sebaj… 😀

    Reply

  • Hunyi

    |

    Válasz shael #74 üzenetére:

    😀 jah jah… 🙂

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.