A herceg: interjú a StarCraft 2-es ikonnal, Lee Jung Hoonnal, azaz MarineKingPrime-mal

Hero . Interjú 1469


Az eredeti cikket itt olvashatjátok.

Bármely sportról is beszéljünk, igaz az az állítás, hogy minden győztesre jut egy vesztes. Minden alkalommal, amikor pezsgőben (vagy diétás kólában, ha az illető fiatalkorú) fürösztenek egy bajnokot, aki aztán a magasba emeli az üvöltő tömeg szeme láttára a serleget, ott van egy másik játékos is, aki csak áll csendben, egy tisztes távolban, megalázottan, beárnyékolva, vesztesen. Lee Jung Hoon már négyszer volt ez a bizonyos másik játékos. 17 évesen már StarCraft veteránnak számít. Ő az egyik legjobb Terran játékos a világon, és hihetetlenjún sikereket tudhat maga mögött. A rajongói a leglelkesebbek, a meccsei pedig a legizgalmasabbak közé tartoznak. Jung Hoon jól nevelt, sokoldalú, viráglelkű, egy kissé szégyenlős, és mindeközben az egyik legmeghatározóbb egyénisége a StarCraft 2-nek. Pedig még egy komolyabb versenyt sem sikerült megnyernie.

„Az SC2-ben jóval több a lehetőség”
Akik még újak a futótűzként tért hódító StarCraft világában, azok talán meglepődnek azon, hogy 2009-ben, jóval az SC2 megjelenése előtt, Jung Hoon profi játékosként tengette a mindennapjait. Egy profi koreai csapatban, az MBC Game-ben játszott, és akkor még „Clare” néven futott. Amennyiben nem követtétek figyelemmel a Brood War világát, elég annyit tudnotok, hogy ez hatalmas dolognak számított.

Bármely Brood Waros csapatról is legyen szó, nagyon nehéz kiérdemelni az oly becsesnek számító tagságot. Jung Hoonnak nem csak ez sikerült, de még látathatta is magát az egykori csapattársával, Jang Min Chullal (MC) egyetemben, a mára már klasszikusnak számító „Hyungjoon Becomes a Pro gamer” (Hyungjoonból profit faragunk) nevezetű Brood Waros showban. A versenyeken azonban kevés sikerélménye volt. 2010 júniusában, látván, hogy nem tud előrébb lépni, a StarCraft 2 pedig már karnyújtásnyira, lejátszotta az utolsó hivatalos Brood War meccsét. Négy hónappal később Jung Hoon megszabadult a „Clare” névtől, és rászánta magát a váltásra, amit a GSL Open Season 2-be való kvalifikációjával szentesített.

Jung Hoon a jól bejáratott, kétbázisos marine-rohamával, miközben a bámulatos irányításával nem hagyja, hogy bekerítsék.

Új, StarCraft 2-tes karrierjébe belekezdve, Jung Hoon a „Boxer” nevet választotta. A koreaiak körében, akik elsősorban a valódi nevükről ismerik a játékosokat, ez nem váltott ki túlzott visszhangot. A külföldiek (azaz a Koreán kívül élők) azonban felháborodtak. Az igazi Boxer, SlayerS_BoxeR, azaz Lim Yo Hwan, másik becenevén A Császár, szintén a GSL Open Season 2-őn debütált a StarCraft 2 világában. Jung Hoont menten elnevezték „Foxer”-nek (Fake Boxer – magyarán a Hamis Boxer), és eszerint is utaltak rá az egész verseny során. A külföldi rajongótábor jelentős nyomására Jung Hoon végül megváltoztatta becenevét „MarineKing”-re (magyarul a Marine-ok Királya). (Sajnos nem Optimusra – az „OptimusPrime” lett volna a legmenőbb név a StarCraft történetében)

A GSL Open Season 2-ben – Jung Hoon első jelentősebb tornáján – mutatta meg a nagyvilágnak a mára már védjegyévé vált különlegességét, az erősen Marine-központú játékát, amivel olyan játékosokon rombolt keresztül, mint „Rainbow”, a hihetetlenül agresszív „Kyrix”, és, a legfőképp említésre méltóbban, az előző GSL Open győztesén, „FruitDealer”-en. A verseny előrehaladtával Jung Hoon ellenfelei egymást taposták, hogy megtalálhassák az ellenszerét ennek az észveszejtő játékstílusnak. Mire a verseny a novemberi nagydöntőjéhez ért, Jung Hoon személyisége és játéka rajongók ezreit vonzotta maga köré, ezzel pedig egy valódi ikonná vált.

A maraudereket golyófogókként a sereg elé helyezve, Jung Hoon marine-jai biztonságosan stimmelhetnek és folytathatják a támadást.

„Ez egy jó átok…”
A nagydöntő minden idők egyik legizgalmasabbikának bizonyult a játék történetében. Jung Hoon nyerte az első két meccset, elveszítette a harmadikat és a negyediket, majd az ötödiken ismét ő győzedelmeskedett. 3-2-es előnyben egy meccsnyire volt attól, hogy megnyerje a tornát és a StarCraft 2 első „nagyjának” koronázzák. Azonban nem volt egy súlycsoportban az ellenfelével. Az egyik győzelmét a nagyon kockázatos marine-SCV all-innel érte el. Egy másik annak volt köszönhető, hogy „NesTea”, az ellenfele, hatalmas micro-bakit vétett, és ezt Jung Hoon sikeresen megbosszulta. De mindegy volt, hogy épp nyert vagy veszített, NesTea bebizonyította, hogy MarineKing nemcsak hogy verhető, de teljességgel el is nyomható.

Egy bizonytalan stratégiai húzás a hatodik meccsen azt eredményezte, hogy a felek döntetlenre álltak, így jöhetett a mindent eldöntő utolsó meccs. Itt Jung Hoon egy újabb all-innel próbálkozott, ami már-már egy az egyben a példaképe, Boxer 2004-es EVER OSL elődöntő meccseire hajazott, ahol a nagy riválisa, „Yellow” ellen játszott. Boxer győzedelmeskedett; Jung Hoon vereséget szenvedett. Felsült a mindent vagy semmit játékával, ezzel elszalasztva a lehetőséget, hogy Boxer utódja legyen a StarCraft 2-ben.

Kilenc nappal később második lett a GSTAR All-Star Tournamenten, ahol Kyrix ellenében maradt alul. Két hónappal a GSTAR után MVP győzte le az első GSL Code S szezonban. Áprilisban ismét MVP-be tört bele a bicskája a GSL Világbajnokság döntőjében.

Jung Hoon négy döntős szereplést tudhat a magáénak a világ legrangosabb versenyeiben, és még sohasem térhetett haza aranyéremmel – mégis egy ikonikus alakja a közösségnek, és rendkívüli űrt hagyna maga után az esetleges távozásával. Jung Hoont az őrült játékstílusa, lehengerlő előzékenysége, valamint a vereségeket és győzelmeket egyaránt könnyekkel konstatáló reakciói tették a Terranok kirakatfiújává, és egy darabig talán a StarCraft 2-évé is.

Jung Hoon az ellenfél ásványait használja falként, ezzel szűk folyosókat hagyva csak a Zerg egységeknek a támadásra. Ezzel a helyezkedéssel megvédi magát az oldalba támadástól, valamint meggyengíti a Zerg gazdaságot.

„Nagyon igyekezni fogok, hogy jól játsszak, és élvezetes meccseket mutassak a nézőknek”
Jung Hoon még várat az első bajnoki címére, de már így is megkeresett egy frankónak mondható 60,000$-t (~12M Forint) a GSL második helyeiért járó jutalmaiból – nem kis összeg, ha azt nézzük, hogy még sosem volt első. Mindenki ismeri és a StarCraft 2 legnagyobbjai közé tartozik, a játék pedig még közel sem ért el a virágzásának végéhez.

A játék még fiatal, Jung Hoonban pedig még rengeteg lehetőség lakozik, és semmi oka sincs az aggodalomra. Az örök másodikakként számon tartott Hong Jin Ho (Yellow) és a profi golfozó, Jack Nicklaus is egy degesznyi aranyérmet nyertek. Semmi akadálya, hogy ne ekképp alakuljon Jung Hoon sorsa is.

Ha minden jól alakul, a versenyszerű StarCraft 2-ről a világ minden pontján beszélni fognak, ezzel vetekedve az elődje népszerűségével is. Jung Hoon az egyik leg rokonszenvesebb, legelragadóbb, legszórakoztatóbb és legígéretesebb játékos, aki képes megmozgatni a StarCraftos közösséget. Minden alkalommal, mikor egy döntő közelébe ér, a nézők akarva-akaratlan is elgondolkoznak, hogy vajon most végre valahára megszerzi-e az első tornagyőzelmét, vagy tovább örökíti az „ezüstös” pályafutását. Jung Hoon története megnyerő, roppant jó a modora, és a játékstílusánál szórakoztatóbbat kívánni sem kívánhatnánk. Ha még nem tartozol a rajongói közé, akkor most már itt volna az ideje.

Köszönhetően a kollégámnak, Kwanghee Woonak, azaz „Waxangel”-nek, ahogyan a TeamLiquiden ismerik, sikerült kapcsolatba lépnünk Jung Hoon csapatával, a „Prime”-mal, és sikerült interjút kérnünk. Jung Hoon a szokásos önfeledt mivoltában válaszolt a kérdéseinkre, amik többek közt lefedték, hogy mit gondol az „ezüstfiú” szerepéről, az átmenetről a Brood War és a StarCraft 2 között, és még megannyi más dolgot, beleértve olyanokat is, amik eltávolodtak a Marine-központú érdeklődési körétől.

A herceg, aki királlyá válna.

PC Gamer: Szia, Jung Hoon. Nagy öröm számunkra, hogy meginterjúvolhatunk a külföldi közösség számára. Figyelemmel követed a külföldi tornákat? Vannak olyan külföldi játékosok, akik ellen játszani szeretnél?
Lee Jung Hoon: Sziasztok, MKP vagyok, azaz Lee Jung Hoon. Vagy ThorZain ellen szeretnék játszani, aki mostanság elég jól teljesít a külföldi versenyeken, vagy pedig Greg Fields (Idra) ellen, aki elhagyta Koreát.

PCG: Melyik külföldi versenyen szeretnél a leginkább részt venni, és miért?
JH: MLG, Dreamhack, NASL, IEM – mindegyiken játszani szeretnék. Mivel kevés nemzetközi tapasztalatom van, ezért szeretnék minden külföldi versenyen részt venni.

PCG: Miképp befolyásol az „ezüstfiú” szerepköröd? Nem is törődsz vele, vagy minden egyes második helyezésed után sikeréhesebbé válsz?
JH: Szerintem ez egy jó átok. Keményebb munkára ösztönöz, hogy megszabadulhassak tőle.

PCG: Melyik volt a legnehezebb StarCraft 2-es meccs, amit valaha is játszottál? Melyik a legemlékezetesebb a számodra? Sok külföldi úgy tartja számon, hogy a NesTea elleni GSL Open Season 2-es fináléd minden idők egyik legizgalmasabb döntője volt.
JH: A legélvezetesebb tornameccseimet Kyrix ellen játszottam a GSL Open Season 2 negyeddöntőjében. Öt meccsig húzódott az összecsapás, és hol én, hol ő volt előnyben; nagyon élveztem. Természetesen azért emlékszem rá, mert nyertem, keke. (A Jaedeok hyung* (NesTea) elleni vereségem a döntőben szintén egy felejthetetlen emlék, de minekután ott vesztettem…)

PCG: Hogyan hasonlítanád össze a csapatverseny orientált Brood Wart, és a hozzátartozó versenyeket, mint pl. a Progleague, az MSL és az OSL, a StarCraft 2 GSL- és GSTL-jével? A Brood Waros rendszer mely sajátosságait szeretnéd, ha a GOM átvenne? A csapatversenyek, mint amilyen a GSTL is, roppant népszerűek a külföldiek körében.
JH: Úgy vélem a legideálisabb az volna, ha a GSL-t és a GSTL-t hasonló prioritással fejlesztenék, mint az SC1-ben, ahol azért nem olyan vészes a csapatversenyek fölénye.

MKP nem ismer tréfát a játékban.

PCG: Nemrégiben téma volt a külföldieknél, hogy még egyik top Brood Waros játékos sem váltott a StarCraft 2-re. Ez pár embert arra a következtetésre juttatott, hogy a StarCraft 2-es profik nem gyakorolnak olyan keményen, mint a Brood Waros társaik, és hogy a valóban jó StarCraft játékosok még mindig a Brood Warral játszanak. Mint jelenlegi SC2-es, és néhai Brood Waros profi játékos, mi a véleményed erről az egészről?
JH
: Szerintem mesés választás volt a StarCraft 2-re váltás azon SC1-es játékosoknak, akik kezdtek kifogyni a játéklehetőségből és rossz eredményeket produkáltak. Az SC2-ben jóval több a lehetőség. Hmmm, azt hiszem, ha a Bisu, Stork, Flash, Jaedong képességű SC1-es játékosok váltanának, akkor első osztályú SC2-es játékosokká válhatnának. Viszont már az SC2-es csapatoknál is a rengeteg gyakorlás körül forog minden, éppúgy, mint az SC1-es csapatok esetében, szóval még ha át is jönnének a legjobb SC1-es játékosok, rengeteg időre lenne szükségük, hogy feljebb tudják verekedni magukat a ranglétrán.

PCG: Kihez állsz a legközelebb a Prime csapatban? Kapcsolatban vagy még valakivel az MBC Game-ből?
JH:
Olyan magas az átlagéletkor a Prime csapatban, hogy eleinte úgy gondoltam, hogy nehéz lesz barátkoznom bárkivel is. De most már mindenkivel jól kijövök! Akikkel különösképp jó kapcsolatban vagyok, azok talán „Maka” Kwak Han Eul, aki korombéli, és nagyon barátságos; „Polt” Choi Sung Hoon és „AnyPro” Lee Jung Hwan szintén nagyon rendesek velem. Az MBC Game Heroból Jaehoon hyunggal*, „Shark” Seo Gyeong Jong hyunggal és „Tyson” Park Su Beom hyunggal tartom a kapcsolatot.

PCG: Mit csinálsz a szabadidődben? Mi a hobbid?
JH: Főként a barátaimmal vagyok, esetleg sorozatokat vagy filmeket nézek.

PCG: Mi a kedvenc filmed és együttesed?
JH: Nem igazán tudnék most egy kedvenc filmet választani, de azok közül, amiket a legutóbb néztem, az Eredet jött be a leginkább. Az énekesek közül pedig IU a kedvencem.

PCG: Köszönjük, hogy szántál időt erre az interjúra, Jung Hoon. Így a végén üzennél valamit a külföldi rajongóidnak?
JH: Köszönet a külföldi rajongóimnak, akik odavannak értem és mindig felvidítanak. Legyen szó koreai vagy külföldi versenyről, nagyon igyekszem, hogy jól játsszak, és élvezetes meccseket mutassak a nézőknek, úgyhogy tartsátok csak rajtam a szemeteket!

* A „hyung” koreaiul „idősebb testvért” jelent, de nem szükséges rokoni kapcsolatban lenni azzal, akire használják a szót. A „hyung”-ot csak a férfiak használják.


Comments (11)

  • Promie Motz

    |

    mi a csoda az az IU? 😀

    Reply

  • joeace

    |

    Válasz Promie Motz #1 üzenetére:
    sztem jobb ha ezt nem tudjuk 😀

    Reply

  • Promie Motz

    |

    Válasz Livivs #3 üzenetére:
    azért annyira nem nyűgözött le 🙂

    Mármint a dal ^^

    Reply

  • Livivs

    |

    Válasz Promie Motz #4 üzenetére:
    Biztos csak mert nem értjük a szövegét 😉

    Reply

  • Boshi

    |

    Mint Stork 🙂 a BW-s kedvenc. Valamiért én ezeket az örök 2. emberkéket csípem a legjobban. Nemtudom miért. S noha én Z vagyok mégis T a kedvenc Playerem SC2-ben LoLL.

    Reply

  • Promie Motz

    |

    Válasz Boshi #6 üzenetére:
    azért, emrt Z-t szeretsz játszani, még lehet, hogy Z-s meccseket nem szeretsz nézni, vagy csak a stílusa tetszik annyira egy nem z-s játékosnak

    Reply

  • Boshi

    |

    #7
    „Like”
    Igen , csak tudod van ez a Sztereotípia dolog, hogy általában a nagytöbbség a Saját „faján” kívül más fajra úgy tekint mint egy nemistudom … megsemmisítendő utálatos dologra, Ezért is lehet meglepő hogy egy Z playernek T a kedvence… Persze egyébként én is utálom a Terranokat mert borzasztó ellenük játszani stb. De azért a ProGaminget „főleg a Koreait” tudni kell elkülöníteni attól amik mi „Casual” Gamerek vagyunk. 🙂

    Reply

  • rici

    |

    nekem is a kedvenc jatekosom gslben, annak ellenere, hogy terran, majdnemhogy az osszes terran jatekost utalom 😀 meg protoss is a main racem…

    Reply

  • Csenky

    |

    Engem valahogy nagyon nem nyűgözött le… Nem tudom miért, valahogy nem szórakoztat a játéka annyira, mint pl Thorzain, MC, vagy July meccsei. Aztán lehet ez csak egy béna meccs miatt maradt így bennem, de nem keresem az MKP-s vodokat. Kb akkor nézem, ha a másik fél érdekel.

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.