Subsistence – Starcraft 2 MOD

Darc1n . Hírek 1225

Újabb hírek röppentek fel a Subsistence jó részben magyar fejlesztésű Starcraft 2 modifikációjával kapcsolatban, át is adom a szót:

Már egy ideje dolgozunk ezen a modon (Subsistence), egy elég nemzetközi csapattal, de most eljutottunk abba a stádiumba, hogy kiadjuk az első trailert: http://youtu.be/0-xpwrBoTLQ és elindítsuk a hivatalos honlapot: http://www.subsistencegame.com. A videó és a honlapunk nyilván többet mondanak, de azért elmondom, hogy ez egy mindenre kiterjedő módosításról beszélünk: új hangokkal, modellekkel, fajokkal, sztorival, multival, stb. Megjelenési időpont még nincs, de már javában az alpha verziónál tartunk.

Üdv, depthsofchaos


Comments (21)

  • ImiHUN

    |

    CnC-re hajaz egy kis Terminátor beütéssel, szívesen kipróbálnék egy multiplayer bétát. 😛

    Reply

  • Pinting

    |

    Hát nagyon C&C, de én épp ezért várom. ^^

    Reply

  • Azareus

    |

    Bejövős,jó lenne már kipróbálni. 😀

    Reply

  • Yashok

    |

    Itt remélem lesz balance! Just kidding…

    Reply

  • depthsofchaos

    |

    Pár hozzáfűzés:
    -A csapatban sajnos kizárólag én vagyok magyar
    -Van pár hasonlóság a C&C-vel játékmenetben, de a sztori, stb teljesen eltérő lesz.
    -A játék valószínűleg a marketplacen jelenik meg (ami nem meglepő hiszen mindent amit lehetséges lecserélünk egyedi készítésű dolgokra), de ez attól is függ Blizz mikor szeretné azt implementálni pontosan.
    -Bocs az otromba helyesírási hibáért, Darcin ejnye-bejnye, hogy így bemásoltad xD
    -Ha van valami kérdés szívesen válaszolok

    Reply

  • Darc1n

    |

    Válasz depthsofchaos #5 üzenetére:
    Én óvatosan fogalmaztam, attól, hogy egyedül vagy magyar, még lehet, hogy a jó részét te fejleszted xD.

    Reply

  • Rokalesocipo

    |

    Ez nagyon király! Az SC2 ilyen szinten moddingolható??? Ehhez már magába a játékba kellett belenyúlni, mert aligha editorral készül. Amúgy meg szerintem ezt akár önálló játékként is ki lehetne adni. Komolyan, mintha egy Generals2-t látnánk. LE A KALAPPAL!!!

    Reply

  • GeryGTK

    |

    Elég faszán néz ki…

    Reply

  • Grojcig

    |

    Igazából örülök,hogy valaki a fejlesztők közül itt van. Lenne pár kérdésem ha nem gond: Csak kíváncsi lennék, hogy a kamerával való kizoomolás mennyire engedi meg maga az SC II engine? A ti játékotok modolható lesz? Lesznek benne gyalogos egységek is és civil épületek, amikbe berendezkedhetnek? Az is érdekelne, hogy a engine engedi e hogy játék közben változtasd a környezetet (terrain deformation).

    Kérdem azért, mert lehet, hogy a közeljövőben én is belefogok egy kisebb kísérletbe, ugyanis az RTS játékok manapság eléggé elavultak lettek, új koncepciók kellenek. Már egy ideje dédelgetek némi koncepciót és tervet, amivel fel lehetne dobni ezt a műfajt és nem azzal, hogy nem engedjük a játékost semmit sem építeni, mert az inkább az RPG irányába vinné el a dolgot. Én sokkal inkább az ekonómiai részét és a játékmenetet változtatnám meg és egy új irányba vinném.

    A gond eddig az volt, hogy nem találtam megfelelő játék engine -t erre. Sajátot meg nem állok neki írni. Ezért gondoltam a mod elég volna erre a kísérletre.

    Már hallottam, hogy az SC II eléggé modolható és a játékfejlesztők könnyen beletanulnak. Nekem több mint 7 év tapasztalatom van C/C++, C# és XNA programozásban és már volt pár projektem
    Bár ez nem számít semmit mert gondolom az SC II saját script rendszert használ és ha a főbb modulokba kéne belenyúlni már ha Blizzard engedi, akkor kellenének a fenti tapasztalatok 😀

    Reply

  • Yashok

    |

    Válasz depthsofchaos #5 üzenetére:
    Pár kérdés: Lesz multiplayer ebben vagy csak campaign? Ha lesz, akkor jön a 2. kérdés: Texturákat lehet majd használni sc2 editorban? Ha igen, akkor én nagyon szívesen csinálnék multiplayeres pályákat (van tapasztalatom bwben, sc2ben, illetve warcraft3ban, így a triggerekhez is értek, ezen kivül programozok, tehát nem lesz bonyolult).

    Reply

  • ProfessorJ

    |

    Szép munka, kíváncsian várom a végleges verziót, ezt érdemes lesz kipróbálni.

    Reply

  • depthsofchaos

    |

    A Blizzard sajna csak az editoron keresztül is elérhető módosításokat engedélyezi, tehát az enginehez nem szabad hozzányúlni, de így is le lehet cserélni szinte a teljes kinézetet. A kamera bárhogyan mozgatható, a terrain deform viszont csak a terület magasságát engedi állítani, textúra lecserélést stb-t nem.
    A játék pár dollárba fog kerülni, ha a marketplacen jelenik meg. Máshogy meg sem jelenhetne a limitációk miatt, hiszen 250 mb-os végső méretre saccolok és kb 15+ külön mapra (lesz külön kampány és multi is, akár az sc2-ben). Úgy fogjuk megoldani, hogy föltöltünk 1 modot ami tartalmazza a modelleket, textúrákat, hangokat, stb, 1 modot ami a játék működését tartalmazza, és a mapokat amik ezeket használják. A modjainkat valószínűleg ugyanígy lehet majd használni saját készítésű multi mapokon (terrain textúrákat, bármit), de erről még nem mondott semmit Blizz. Tehát konkrét mappereket most nem keresünk, de aki akar, majd csinálhat mapokat.
    Szerintem ha nem nagyon elrugaszkodott az ötlet, mindenképp meg lehet valósitani az engine megpiszkálása nélkül. De az elrugaszkodottal is meg lehet próbálkozni kompromisszumokkal, itt van példának az egyik mapom: http://www.youtube.com/watch?v=geK_mREOOFE. Programozási tapasztalattal a scriptelés egyszerű, egyedül a data editor-t kell komolyabban megtanulni.

    Reply

  • inkwizitor

    |

    Ezt a hírt én akartam kirakni:P

    Reply

  • Nazgrel

    |

    Egyrészt kifejezetten ígéretes a munka, mindenképp kipróbálom majd, másrészt… továbbra is a Blizz az egyik kedvenc fejlesztőcsapatom, de a helyetekben szép lassan elkezdenék vigyázni, hogy pontosan mit kreáltok le, és mit tartotok magatokban. Persze marketplace szolgáltatással járó EULA-t nem ismerem, így csak a saját kis paranoid véleményemet közöltem.

    Szerk.: No persze ha a Substistence csak ebben a formában akaródzik létezni, akkor tárgytalan.

    Reply

  • ImiHUN

    |

    Hogyan fog a nyersanyag gyűjtés történni, úgy mint az SC-ben esetleg mint a CnC-ben vagy valami más esetleg vadi új soha nem látott módon? Ja és légyszi tartsatok open multi bétát:P (,de lehet zárt is csak legyek benne:P).

    Reply

  • BATMAN

    |

    1 kérdés:
    A Terranok hogyan ugrottak át a generalsba bulit rendezni, és ki hívta meg a mass effect-ből a pusztítok/kaszások elődeit? 😀

    Reply

  • Yashok

    |

    Válasz depthsofchaos #12 üzenetére:
    Nagyon örülnék hogyha tájékoztatnál engem ezzel kapcsolatban későbbiekben, mert tényleg szívesen csinálnék mapokat, amennyi szabad időm van.

    Reply

  • depthsofchaos

    |

    Mivel minden komponenst mi csinálunk (pár alapvető sc2-es hozzávalótól eltekintve) és nem teljesen különálló játékról beszélünk, a szerzői jogokkal stb semmi baj nem lesz.

    A nyersanyag gyűjtés automatikus lesz miután megvan a lelőhely és a kitermelés lehet majd gyorsítani bizonyos módokon, valamint lesz egy külön „nyersanyag” a nagyobb fegyverekhez/képességekhez, de ezek még nem véglegesek.

    Kösz Yashok, de nem várhatjuk el senkitől hogy csak úgy csináljon nekünk mapokat, amit később fölhasználunk egy marketplaces játékban.

    Reply

  • Nazgrel

    |

    W3 után néhány, kiforrott mod készítőinek problémát okozott, hogy ha esetlegesen az ötletük miatt munkát kaptak, és az adott projectet külön játékként szerették volna implementálni a fejlesztőcsapatnál, akkor az EULA értelmében mindenképp nevet kellett változtatni, mivel az előzőleg elkészített mod a Blizzard tulajdonában állt – és például a DotA esetében ez kifizetődött. Persze annak elég volt egy névváltoztatás, és nem tehettek velük semmit sem.
    Ha jól emlékszem, akkor SC2 EULA-ban/-ben is hasonlóképp volt megfogalmazva, a kérdés csupán az, hogy mennyi fog változni a Marketplace bevezetésével, illetve milyen intézkedést terveznek eszközölni, ha ismét „elszabadul” egy-két mod.
    Erre gondoltam a 14. kommentemben.

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.