Holnaptól balance változások

Gepzsir . Hírek 1337

 

Május 11-én élesedik Európában az 1.4.3.2-es Patch, ami elhozza azokat a változtatásokat, amiket már tesztelhettünk az Antiga Shipyard (1.4.3 Balance v2.0) pályán. A változások holnaptól a következők:

Protoss:

  • Az Observer építési ideje 40 másodpercről 30 másodpercre csökken

Zerg:

  • Az Overlord mozgási sebessége 0.4687 -ről 0.586-ra gyorsul (25%-al lesz gyorsabb)
  • A Queen földi sebzésének hatótávolsága 3-ról 5-re nő

A változások egy rövid karbantartás után fognak élesedni.

Bővebben az előző cikkünkben olvashattok ezekről a változtatásokról: Balansz Tesztelés

Forrás


Comments (35)

  • ZsoL

    |

    Szerintem tok erdekes, hogy ezt nem kliens oldali patch formajaban fogjak megoldani, hanem egy server only valtoztatassal. Az a fura, hogy ezek tipikusan olyan valtoztatasok, amiket a kliens tarol. Lehet, hogy automatikusan updatel a hatterben a kliens?

    Reply

  • Kaeiir

    |

    Válasz ZsoL #1 üzenetére:
    Hol olvastál olyat, hogy nincs kliens oldali változás?

    Reply

  • ZsoL

    |

    Válasz Kaeiir #2 üzenetére:
    Nezd meg a forras linket

    Reply

  • AdamoA

    |

    Egyszerű: ezeket nem a kliens tárolja.

    Reply

  • ZsoL

    |

    Válasz AdamoA #4 üzenetére:
    De epp ez az, hogy szerintem igen. Ha a kliens nem tarolna, akkor a replay nem mukodne offline.

    Reply

  • AdamoA

    |

    Válasz ZsoL #5 üzenetére:
    A rendszer live. Az adatok nagy része a szerveren van amit tmp filekban tölt le a game mikor játszol.
    A replayben nincsen lementve, hogy a queennek mekkora a range vagy milyen gyors az overlord. Ott csak az van, h megüti vagy nem üti meg, hova megy, mi hol van, bla bla. Teljesen más dolog.

    OT:
    Egyébként csak én vagyok azzal Tként (McNabb), hogy egyre nehezebb bármit is kezdeni a hellionokkal az elején. Ma már simán kihoznák még két queent és egyszerűen alig lehet a creepet feltakarítani és a 10 perces pushra már rég a map felénél jár. :'( Ezzel a range +al sok nem változik csak még nehezebb lesz…

    Reply

  • xplode

    |

    Válasz ZsoL #5 üzenetére:
    szerintem tárolni fogja a kliens, gondolom majd letölti simán amikor elindítod a find game-t mint amikor új map verziót tölt le

    Reply

  • Lumpy

    |

    Válasz AdamoA #6 üzenetére:
    Szerintem itt az ideje fajt váltanunk, az elmúlt eddigi patchekben mindenkit erősítettek csak a T maradt le. Szóval reménykedhetünk, hogy az ez utáni változtatások már minket is erősítenek, addig-is marad az ofrace. A lategame egyik faj ellen sem nyerhető terrannal most már az earlygamet is elveszik 🙂

    Reply

  • FoPǂChimaira

    |

    Holnaptól zergre fogok váltani!

    Reply

  • Red Death

    |

    Válasz FoPǂChimaira #9 üzenetére:
    Hajrá.
    Párszor már elmondtad ezt, de vhogy mégse történt meg (amikor próbáltál akkor 900s losestreaked volt)

    Reply

  • Shazeen

    |

    Bocsi Gepzsir. Nem akarok kötekedni, de ha leírod azt, hogy „százalékkal” akkor ugye észreveszed a két k betűt. Tehát %-kal. Már soxor észrevettem a cikkeidben. Remélem építő jellegű kritikának veszed. Sok hasonló dolgot látok itt. Nem vagyok nyelvzseni én sem, tuti itt is van helyesírási hibám. Remélem segít. Köszi. De elírás is lehet.

    Reply

  • inoirawus

    |

    Válasz Shazeen #11 üzenetére:
    mondja ezt egy olyan ember, aki a sokszor szót se tudja rendesen leírni xD
    de jah, toldalékolni úgy kell 😀

    Reply

  • Puding1337

    |

    megy a rinya közben terannal marine -on kívül mást nem is kell csinálni és ez win :D:DDD

    Reply

  • Krisztian

    |

    Jajj mit rinyáltok ? A levegőt hasító lordok meg a kicsit hosszabb kezű queenek nemgyilkolnak meg szerintem 😀 . Igaz könnyebb lesz scoutolni zergel talán kicsit túl könnyű is de nembaj mer nekem hányhatnékom van, hogy ladderen 10 emberből 7 ellenem rusholni cheeselni vagy 2 base allinezni fog. Amúgyis t Scoutolni akar nyom egy scannt toss meg observert küld. Z meg overlordot ölet a korai szakaszba vagy ha mázlija van eldug egy drónt később overseert de könnyeb ezt kivédeni sztem mint a p vagy t
    Scoutot.

    Reply

  • breach

    |

    Válasz Krisztian #14 üzenetére:
    amiket leirtal abbol pontosan latszik, hogy nem erted, miert ostobak ezek a valtoztatasok.

    Reply

  • FoPǂSpirit

    |

    Válasz breach #17 üzenetére:
    ostobák hát. dehát ki nem szarja le. legalább semmi gamebreaking…

    Reply

  • Red Death

    |

    Válasz breach #17 üzenetére:
    Minden ami nem terran buff, az ostoba. Correct?

    Reply

  • viasz

    |

    Válasz Red Death #20 üzenetére:
    Hát ezen beszartam! :DDD

    Reply

  • breach

    |

    Válasz Red Death #19 üzenetére:
    ne forgasd ki a szavaimat.
    1.) egyszeruen semmi nem indokolta a queen ranget -> akiknek a kozepesnel jobb mikroja volt siman fogott barmi pressuret anelkul hogy soklinget/spinet kellett volna vennie, vagy sok dronet veszitett volna, most meg, ha ugyanazt megveszi, mint eddig akkor meg a marine pressure/marinehellion elevatort is nagyon jol lehet fogni queenheavy (lasd gasless 4queen) openerrel. ahhoz vezet ezaz „update” hogy kevesebbet kell mikrozni zerg reszen, illetve tobbet terran reszen. nincs problemam, azzal hogy tobbet kell mikrozni, csak nem ertem, hogy erre miert volt szukseg.
    2.) se az observer timet -> toss mindent tudott eddigis deriteni, ha meg volt raven vagy turret, akkor az hogy hamarabb kijon az obs, az csak kb dt/banshee nerfnek lehet felfogni XvPben. ami nem hiszem, hogy nagyon indokolt volt, a mostani trendek szerint, se elotte.
    overspeed talan meg jo is lehetne, ha eddig nemtudtak volna egyaltalan deriteni. de nem ez volt a helyzet. a zergnek valami lategame megoldas kene, hogy ne csak a BLrol szoljon a lategame. nydus change, vagy valami okos fejlesztes. nem az early gamet kene megbuffolni/nerfelni.
    mondjuk belatom nem gamebreaking ez a patch. de ha mar ugyerzik baj van a zerggel (amit en, mint TvZt nem erzem. sot az egyik legjobb mecsup, siman kijon, hogy ki a jobb, sok lehetoseg van mindket oldalon erre, vannak jo buildek mindaket oldalon, folyamatosan valtozik, porgos, gyors, valtozatos) akkor talan valami indokoltabb dolgot is valtoztathattak volna.

    Reply

  • crepitation

    |

    az observer időt azért kell csökkenteni mert ha nem lenne 1 patchben toss buff akkor valószínűleg összedőlne a világ.

    Reply

  • Puding1337

    |

    Válasz breach #22 üzenetére:
    a probléma ott van, ha feljut a mainedre, és még ling speeded sincs, akkor cső, helion gázba se kerül, elveszted a 4 helionod?(. elöbb szedi kicsit a 3-at a z és elöbb kezdi el a durvább creep spreadet amit amúgy se nehéz megakadályozni. ) még hátrányba se vagy mert a mule ok szépen visszahozzák a zerget pedig „kötelezed” hogy lingeket/spinecrawlert pakoljon ami így early gamebe baszott sokat számít, runby meg a faladtól ha értelmesen figyelsz a minimapra lehetetlen.

    Reply

  • breach

    |

    Válasz Puding1337 #24 üzenetére:
    magas szinten ha elveszited az elso 4 hellionodat kb kiis kaptal. de legalabbis oriasi hatranyba vagy. beszaladni csak akkor erdemes ha tuti a kar. contain ezerszer jobb.
    a hellionok nem csak mineralba kerulnek. sokkal tobbet er az elso 4. de pont amit leirsz, abbol latszik, hogy meg mindig nem erted, mirol is van szo. nem a runbyokat fogod meg konnyebben. hanem a containt tudja feltorni a zerg, mikro es plusz unitok nelkul.
    „muleok visszahozzak” eza mondat az amiutan nem lehet komolyan venni, barmit is irsz.
    leirod, hogy kotelezed a zerget. igen kotelezem arra, hogy vegyen unitot vagy defet, ha en elkoltottem 400mineralt. queent igyis ugyis venni kell, mindenfele ok van ra. kivenni 1spinecrawlert, esetleg kettot, megmindig nem tartunk 400mineralnal, amibe en hamarabb befektettem (just make it clear) ez a pressure lenyege.

    Reply

  • FoPǂSpirit

    |

    Válasz breach #25 üzenetére:
    Jaja, csak vesz 4 helliont a terran, aztán közben meg csinál +2 cc-t otthon a mainen, azt ha olyan kedve van akkor kirepteti…

    Reply

  • crepitation

    |

    Válasz FoPǂSpirit #26 üzenetére:
    a zerg meg vesz 30 linget, abból 10 blinget, azt ha olyan kedve van akkor szétrobbant mindent…. az ilyen okos kommentek sehova nem vezetnek

    Reply

  • breach

    |

    Válasz FoPǂSpirit #26 üzenetére:
    igen es ha ezt csinalja, akkor egy normalis zerg megbustolja es gg. 4 hella nelkul nemtudsz felkeszulni semmire.

    Reply

  • Puding1337

    |

    Válasz breach #25 üzenetére:
    úristen ember, te veled már télleg gondok vannak : D. Lehet h 1 breach féle szokásos (allin) game be nem jön vissza az a 400mineral a game végére amit a helinokok miatt vesztettél el, elnézést, hogy egy átlagos terran game re gondoltam : /. btw 1 spinecrawler 150 mineral, + evo „falnak” 125 mineral már csak ez 275 mineral + 5 ling (125 mineral) sose lesz elég 4 heliont, ha nem retardált a t. Amúgy meg 1 spinecrawler +2 queen (gasless exp ahogy te írtad) már többe kerül mint neked a 4 helion. Meg ez olyan, hogy free denyoltad a creepet, ha kicsit is figyeltél akkor még hpt se vesztett a helionod. Creepet meg most is ugyanúgy tudsz denyolni, csak helionod hpjába fog kerülni. Queennek amúgy is faszkicsi a dmge, szóval ha figyelsz és akkor mész a tumorra amikor letette és még kevés a hpja kb úgyanúgy szinte semmit se fogsz veszteni, max go home nd repair. Ja, meg mert azt mondtam h arra van a 4 helion h megfogj runby okat?:D Aztmondtam, h ha figyelsz akkor runbyok kilőve, terran muta ellen már tudja mikell, azzal se lehet értelmesen harrassolni, drop +pénz, és még akkorse olyan cost effective mint 1 terran bestimmelek 8 marinnal és röhögve kiszedem a hatcheryt. Tehát a lényeg az, hogy a terran economyt baszott nehéz már rendesen büntetgetni, ha meg sikerül is ott a mule. Azt ne mond már h ha elveszted a 4 helionod az gameover, lol. A zerg sokkal többet veszit/költ bele, hogy azt megölje, miközben te sokkal nagyobb economy elönybe kerülsz, ha vagy olyan ügyes és kirepteted azt a 3 command centeret amiután elvesztetted a 4 heliont és még muleokat is dobálsz oda meg scvt transzferelsz, akkor megérdemled h elveszítsed a gamet.

    Reply

  • FoPǂSpirit

    |

    Válasz crepitation #27 üzenetére:
    jaja, és a 30 ling blinggel veszít 10-15 dronet, megöl vele 10 scv-t, a terran meg dobja a mulet, és minden rendben van.

    Reply

  • crepitation

    |

    Válasz FoPǂSpirit #30 üzenetére:
    Ez a mule annyira fáj mindenkinek, hihetetlen… miért nem csináltok valami petíciót hogy vegyék ki a mulet a játékból vagy ilyesmi? nyilván nem az a célja hogy kompenzálja a folyamatos 10-20 szedő hátrányt, hanem az hogy ezzel megnyerjen minden meccset a t.

    Válasz Puding1337 #29 üzenetére:
    az evot minek számolod bele a 400 mineralba? azt amúgyis leteszed, így viszont ha falban van még upgrade előnyöd is lesz mert nagyon hamar lent van. a 4 queent pedig nem a helion kényszeríti ki, szinte mindig jön legalább 3 helion nélkül is. de igazából annyi helyen hülyeséget mondasz hogy nincs is kedvem végigmenni az egészen.

    Reply

  • breach

    |

    Válasz Puding1337 #29 üzenetére:
    a szemelyes kommentet ignoralom, mert nem tudod mirol beszelsz es a jatekhoz is keves kozod van, a kommentjeid alapjan mindenkeppen.
    sajnos 3 komment utan se fogtad fel, hogy miket irok, mi a lenyege.
    csak hajtogatod a terran imba mantrat. hogy „minden mindegy ugyis kikapok”, ahelyett, hogy vegiggondolnad/vegigolvasnad, hogy mitirtam le.
    foleg a korabbi hszben hangsulyoztam, hogy nem lett imba ettol a zerg, vagy most mar mindent lehet, hanem, hogy konnyebb lett a vedekezes, es igy meg dolog kikerult a jatekbol, ami elvalasztotta a jo jatekost a rossztol, nevezetesen azt, hogy tudott e vedekezni, simcityt epiteni, kolteni stb.
    es mint mondtam, csak ennyi a problemam, mig folytatod az ostoba matekozast, hogy egy spine es 2 queen dragabb, mint 4 hella, mikor nem errol van szo.

    +zerg harasshoz: infestor harass meg erosebb is tud lenni, mint egy marinedrop. lingdroppok is legalabb olyan erosek, foleg mostanaban, amikor turretet nem veszunk sokat, foleg ha nincs muta, egy-ket overlord nagyon durva lehet. baneling drop, backdoor nydus ilyesmik. de a zergenek a harass kitelik abban, hogy odakuldenek 10linget a mapon keresztul vagy burrow linget raknak a CC helyere (tisztelet a kivetelnek)

    hidd el egy folyamat pressure alatt tartott terrannak egy 10-15 scv kieses nagyon sokat szamit, nagyon nehez belole visszajonni. legalabbis nehezebb mint zergnek.

    Reply

  • FoPǂSpirit

    |

    Mind1, de én ilyet nem irogatnék, hogy könnyebb lett a zergnek a védekezés egy olyan fajjal, ami alapból nyomja a mass repairt, a turretje 2* annyit sebez mint a spore, van bunker meg planetary, még a proxy épületek is hazarepülnek, no risk, szánalom az egész…

    Reply

  • FoPǂSpirit

    |

    Jah meg az alap egység 50 mineral-ért 5-ös range, és még levegőbe is lő, rofl vicc az egész…

    Reply

  • Puding1337

    |

    Válasz breach #32 üzenetére:
    szép szép : d ignoráld csak a személyes megjegyzéseket, mert a te eddigi hozzászólásaid közül 1 se tartalmazott, ugye?: D fuck logic . Itt mondod h könnyebb lesz a védekezés stb stb. Ami tényleg igaz, de még akkor is 1000000x nehezebb mint 1 terrannal. Marine 50 mineral levegőbe lő combatshield stimpack, upgrade, és akkor még be is falazol, messzelévő bázis -> pf mass repair. Mert ezt olyan baszott nehéz meg csinálni nem? Queen pedig 0 dmg vel 3-as range el offcreepen már majdnem hátrafele megy olyan baszott gyors, télleg ezzel ugyanolyan nehéz creepet terjeszteni ha 4 helion miatt containelve vagy mintha 1 zerg mondjuk nydusolna és ráhuznál pár munkást, és még észre venni is könnyü mert televan pakolva a bázisod. Másik meg, azt ne mondd már h zerg pressure alatt könnyebben jön ki 10-15 drone ki esésből mint T pressure alatt mert akkor már télleg nem találom a logikádat. Hogy ne sétál át nevetségesen könnyen a z ergen folyamatosan kell unitokat gyártani és honnan jön az összes unit, dronne t beleértve? csak nem a hatcheryből?:OOOOOOOOOOOOO terrannal meg ott vannak a kis production facilityjeid, ha van pénzed, akkor csinálsz scv t ha nincs majd dobsz mulet ha van energy és akkor a productionöd nem kell méglejjebb baszni amiután elvesztettél 15 munkást : OO.

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.