Karune Kérdések és Válaszok 36.
Új Q&A köteg, és megint betettek tőlünk is egy kérdést (köszönjük meg keedav-nak) . Nincs Gameplay Blog de ezt ellensúlyozza az új screenshot, amin látható a módosított Baneling.
Az e havi témára való tekintettel megmutatjuk, hogy jelenleg hogyan is néz ki a Baneling!
ScreenCraft: Ez a screenshot ábrázolja a Baneling méretének jelentős növekedését az első Protoss gameplay videó óta. A változás azért volt szükséges, hogy a közeledő Banelingeket egyenként is ki lehessen fókuszálni, tehát legyen esélye ellenük a földi egységeknek.
Továbbra is várjuk a hozzászólásaitokat / ötleteiteket / javaslataitokat a Banelinggel kapcsolatban a megfelelő fórumrészbe.
Baneling Invázió
Egy csapat Baneling megtámadja a rivális Zerg épülő bázisát
1. Meghalnak a Protoss Immortalok ha egy Nuke mellettük robban fel (azaz hat a Hardened Shield képességük a Nuke-ra?) ? (battle.net) Eragon 320
Csak két egység képes túlélni egy Nuke becsapódást: a Mothership és az Immortal, akinek ki van fejlesztve a Hardened Shield. Egy upgradelt Immortal 10 sebzést szenved a Nuke-tól. Minden más egységre 800-at sebez a Nuke, tehát jóval erősebb mint a Starcraft 1-ben szereplő atombomba.2. Milyen erős a Roach regenerálódó képessége? Mennyi idő kell, hogy 1 hp-ról maximumra töltődjön? (sc2pod.com)
A Roach 15 hp-t regenerál másodpercenként, tehát 6 másodperc alatt teljesen felgyógyul. A Roach-okat érdemes egyenként, fókusztűzzel kilőni, vagy erősebb egységeket hozni, például Siege Tankot vagy Archont.3. Mennyivel erősebbek az Overseerek az Overlordoknál? (battle.net) Mestroyer
Ha egy Overlord Overseerré mutálódik, akkor gyorsabb lesz a mozgási sebessége, látni fogja a rejtett egységeket, és kap két képességet: az egyikkel Creepet képes generálni, a másikkal megfertőzheti a nyersanyaglelőhelyeket. A megfertőzött érc-/gázlelőhelyhez nehezebb hozzáférni. Ezenkívül, ha sokáig állnak egy helyben, a látótávolságuk (de nem a detektor-távolságuk nem) az idő elteltével egyre nagyobb lesz.4. Megéri megépíteni a Terran Reactor Add-ont – amivel egy időben 2 egységet képezhetünk egy épületben – úgy, hogy a full queue nem mindig gazdaságos? (gamereplays.org)
Igen. A Terran Reactor nem csupán megduplázza az épület terlemőkapacitását. Egy csekély – 50 mineral 50 gáz – összegért a Barracks, Factory vagy Starport képes lesz arra, hogy egyszerre két egységet termeljen (feltéve hogy az adott egységhez nem előfeltétel a Tech-Lab Add-on). A legtöbb esetben jobban megéri a Reactor, mint egy második Barracks, Factory vagy Starport. Ezenkívül a Salvage képességgel vissza is lehet kapni az árát, hasznos ez taktikaváltásnál, vagy gyors evakuációnál.5. Változni fog az épületek kinézete a pályatípustól függően? (A Warcraft 2-ben az épületek havasak voltak a téli pályákon) (starcraft2.hu)
Ez egy olyan dolog, amit a grafikai team meg szeretne valósítani, de megvalósulása függ attól, hogy mennyi idejük marad rá. Még sok munka van hátra, jelenleg épp a Terran Marauder kinézetét véglegesítik. A Maraudernek bonyolult animációi lesznek mind a fegyverek, mind a páncélzat területén.6. Változott valamit a High Templar Hallucination képessége az erősebb egységek (Thor, Mothership) bevezetése után? (battle.net) Elsoron
A Hallucination nem változott ezek miatt az egységek miatt, de eléggé meg lett erősítve a Starcraft 1-es varázslathoz képest. A hallucinációknak ugyanannyi életük van mint az eredeti egységnek, de dupla sebzést kapnak be. Ezenkívül kb. 2-3 perc a képesség időtartama – ami jóval több mint az eredetié. És végül, csak 40 energiába kerül, szemben a régi 100 energiával.
Forrás:
Comments (34)
SzuL
| #
egész jó kérdések/válaszok.
Reply
keedav
| #
Azt a kérdést én tettem fel már vagy egy hónapja. Viszont jó tudni hogy erősítettek az atombombán, mert az egyben nem robbant valami túl nagyot.
Reply
Promie Motz
| #
Végre lehet majd a Halucinóciót használni rendesen! Olyan nagy lehetőségek vannak benne! (20 Mothershipből melyi kaz igazi? :D)
A Roach jónak tűnik, ugye arról volt szó, távolsági sebzést kapott?
Reply
Aston
| #
@2: Ellenőriztem, tényleg 🙂 . Köszönjük szépen, fel tudok ajánlani egy „Champion” rangot a fórumon, ha elfogadod.
http://forum.starcraft2.hu/viewtopic.php?f=13&t=19&p=7047#p7047
Reply
keedav
| #
@4: Köszönöm, de nem fogadhatom el. Én csak egy átlagos fórumozó vagyok, akinek véletlenül kiválasztották a kérdését. Úgy gondolom, hogy ez nem az én érdemem.
Reply
sweeping
| #
Huhú ez nem semmi, szerintem majdnem mindegyik pvp-be előkerül a hallucination.
Nagyon durva lesz 🙂
Bár lehet ez mégis rossz lesz, mert a pvp a szerencsén fog múlni.
Mert hát így lenyomsz akár 40-50-60 hallucination aztán most döntsd el melyik az igazi melyik a halu.
Annyira fel fog borulni a játék hogy egy gyengébb player is képes lesz elverni egy erősebbet.
Ez pedig nem jó a játéknak mert a hoszabb gamek a szerencsén múlnak és nem a tudáson.
Szerintem ez nagyon nem lesz jó így.
Reply
SzuL
| #
mert eddig minden mirror mu a tudáson múlt..
Reply
sweeping
| #
persze hogy nem, de most meg…
Ez 100%-ban szerencse.
Na jó nem 100% ban de majd nem. Sokkal durvább mint valaha.
pvt-ben még nem okoz majd gondot, de pvz-ben nagyon imba.
Most lenyomok 80 hallucination mit csinál a zerg?
Szerintem biztos hogy ezt modosítani fogják, vagy több energy-be kerül a hallucination, vagy pedig az ellenfél látni fogja melyik a hallu és melyik nem. Még így is nagy haszna van, hiszen microzni kell rendesen hogy az unitjaink ne a halukat támadják.
Valamelyiket a kettő közül tuti bevezetik, én az energy növelésére tippelek.
Most gondolj bele szul 1 ht 12 unitot tud hallucinálni pillanatok alatt…
Ez nagyon durva, a rutinosabb játékosok pillanatok alatt egész flottákat csinállnak, és akár még vesztett állásból is visszahozzák a gamet….
Reply
willyvereb
| #
A halucination túl imba lenne így szerintem is! Kérdés: Multiban ki az aki nem adta fel egy hirtelen feltűnő fullos carrier flotta esetén, ha az egyenesen a báziára masírozott? Szerintem az ára függjön az egység max HP\pajzsától! Nost 200 ling halucináció kevesebbet ér mint 200 mothership halucináció
Roach: 15 Hp\sec? Huh azt hiszem a Hit and Run újra fogalmazódik vele nyílt terepeken:D(enyhe kifejezés, hogy koncentrált tűz kell! 2 siege tank kell ahhoz, hogy instant kill legyen és más esetben 3 lövést is kibír! ellenben érdekes, hogy az immortalnak nincsen maximumja a sebzés elnyelésnél…azt hittem 100-nál több sebzést nem nyel el a pajzs(azaz egy 120-as sebzésnél már 20-at sérül, de 110-nél még 10-et), de így kissé imba hangulatú:D
Szerintem még rengeteget dolgozhatnak a balanceon:D
Reply
Vorian
| #
„Ez nagyon durva, a rutinosabb játékosok pillanatok alatt egész flottákat csinállnak, és akár még vesztett állásból is visszahozzák a gamet….”
„rutinosabb játékos” a kulcsszó. Szerintem ők meg is érdemlik, hogy vesztett állásból visszajöjjenek 🙂
Kizárt dolog amúgy szerintem hogy bennehagyná Blizzard ha tényleg ennyire overpowered lesz/lenne.
Reply
Garnju
| #
to keedav
Először is gratula az esetleges kinevezésedhez
Másodszor: már miért volt gyenge az atom? Csak a Battlecruiser élte túl annyi hp-n ahányas armorja volt (alapból 4 volt neki ha jól emlékszem so a max hp atom után 7 lehetett)
Inkább az volt a baj vele hogy nehézkesen juttattad célba, valamint sokáig tartott feltech-elni oda. Még kampányban sem nagyon használtam az atomot…ez mondjuk magánügy
Reply
nite
| #
sztem legyen az h Pnek legyen mindenjére ilyen nagy sebzést elnyelő harder shildje, és a világon semelyik fajnak se sikerüljön mégcsak véletlense legyőzni egy P-t :DDDDD meg a halucinácó akkormár felérhetne egy rendes egységkéntis meg bolygopusztítás gomb a nexusba:)
Reply
bekor
| #
Eddig osszesen 1 jatekrol tudok amibe a gyengebb jatekos verheti az erossebb tapasztaltabbat. Meg pedig a GO-t. Ha tenyleg arra gyurnak a blizzardnal ,hogy mindenki ugyanolyan esellyel nyerhessen barmelyik jatekos akkor nagyon jo jatek lesz ebbol 🙂
Reply
sweeping
| #
Akkor az nagyon rossz játék lesz, és meg fog buki.
Mivel felborítaná a pro-gaminget.
Most milyen az már hogy sose lehet tudni melyik pro-gamer nyer, mert nem tudástól függ, hiába van über jó macroja vagy microja…
Az sc2-ből pro gamer játékot akarnak csinállni, szóval ilyen nem lesz benne, ne is állmodj
Reply
Tcraft
| #
Egy extra adalék a „hallucináció imbá”-hoz: már SC1-ben is a hallucináció varázslat hatására egyből elpusztul. Tehát Terran esetében a ghost (vagy majd az az egység amelyik megkapja) EMP rakéta, és meg van tisztítva a terep. Protoss pl.: storm, és a hallucinációk egyből eltűnnek. Zerg: valami területre ható dolog, lehet, hogy a fertőzött creep is ilyen lesz, de a plague utódja biztosan. A 40 energy szerintem is kevés, 4hallu~1storm, de egyelőre gondolom azért ilyen olcsó, hogy a teszterek használják sűrűn! (Jó nekik 🙂
Reply
Promie Motz
| #
Két egység van ami túléli az atomot, és mind a kettő protoss … ez egy jel? És a hallucinált immortalnak is van hardened shieldje? 😀 az immortalokmásolatai és túlélik az atomot? 😀 😀 lol 😆 lol 😆 😀
Reply
sweeping
| #
Válasz Vorian #10 üzenetére:
” “rutinosabb játékos” a kulcsszó. Szerintem ők meg is érdemlik, hogy vesztett állásból visszajöjjenek :)”
Ezzel olyanokra céloztam, mint pl én és szul meg akik sc-ztek rengeteget, és a hotkey segítsgével pillanatok alatt tele rakják a pályát halu unitokkal. Az ellen példa a 10 éves pistike aki először játszik ezzel a játékkal, és egyesével kattingat és mire megcsinálna 30 hallucination unitot addira elkezdenek eltünni.
Válasz Tcraft #15 üzenetére: Ja a terrant ezért nem is említettem.
Jó de aki microzik is és kihuza a storm alól, annak nem halnak meg egy stormtól, se semmilyen más dologtól.
Meg hát még így is jól jár ha meghal 8 hallu unitja hiszen lesebezte volna a rendes unitjainak az életét 50%-al amit aztán könnyen mleszedne az ellenfél.
Reply
SzuL
| #
sweep, sztem a halu nem lenne olyan húdenagy gond. az előbb akartam konkrét példával élni, de egyszerűen annyira nem lehet ismerni még a gémet, hogy milyen taktikák lesznek, és milyen a tech-tree, hogy nincs értelme. ennek az egésznek max akkor lehet nagy „imbasága”, ha limitközeli seregek harcolnának. ekkor viszont már nem is lenne sok értelme, mert ha a skillesebb játékosokat nézzük, és ugyanúgy lesz a halu, mint a bw-ben (minden spelltől eltűntek), akkor max 5 másodpercig élnének, aztán elfogynának. ebben az esetben kapott 5-10 másodperc előnyt, befuthatott zelával, stb, de nincs storm, és franc tudja még milyen spell.
a másik oldalon viszont ott van az is, hogy ha (megintcsak bw-s példával) 10 zela (pár haluval) támadna x golit, akkor nagy valószínűséggel jobban jönne ki a protoss, mint eddig. pont ezt akarják elérni a készítők.
azt viszont nem hiszem, hogy ezzel váltanák meg a világot, és p>all lenne.
Reply
mex
| #
az utobbi pár hétben ( pontosan:amióta regisztráltam) rájöhettetek h mindenről (majdnem) külön véleményem van de most csak annyit fűznék hozzá, h, ha a hallucináció is és a nuke is imba akkor a kettő nem üti egymást??????????? hardened shield meg elfér ott (zerg meg még nem kész ennyire h az ellen lenne imba)
Reply
Selender
| #
Sztem a Baneling a legveszélyesebb.Úgyértem hogy egy másik egység odamegy hozzád ami egy kis idő és még elkezd „ütögetni” ami szintén van pár másodperc, de ez odaér és rögtön leöli a legkeményebb egységedet is.(legalábbis ha nagy rajban van).Az immortal eltudja nyerni a Baneling támadását?
Reply
Tcraft
| #
Válasz sweeping #17 üzenetére:
Próbáld ki sc-ben, hogy lestormozol hallucinált egységeket. Ha sikerül az alatt a 0,01sec alatt kimikróznod amíg el nem pusztulnak, akkor irány Kórea 🙂 Viccet félretéve EMP, Storm, plague, lockdown, ensnare, stasis, blind, parazite, yamato és még amit kihagytam támadó varázslat mind elpusztítják egyből a hallut. Ezzel rákényszerítik a játékosokat a spellek használatára a massolás mellett/helyett. De a 40 energia szerintem is csak átmeneti, kemény legény lenne a templar 12 halluval az oldalán, mitagadás 🙂
Reply
sweeping
| #
Válasz Tcraft #21 üzenetére:
„A hallucinációknak ugyanannyi életük van mint az eredeti egységnek, de dupla sebzést kapnak be”
Elvileg nem szabadna meghalnia, attól hogy éppen hozzáér a storm. Gyakorlatilag meg majd elválik ha megjelnik a játék.
Reply
Tcraft
| #
Jah, balansz kérdése lesz majd, a végeredménnyel biztosan elégedettek leszünk! 😀 SC1ben sajna egyből megsemmisülnek a storm alatt, ezért nem is látni sosem PvP-ben hallut, mert ott keményen röpködnek a stormok, és a hallu egyből megsemmisül, ráadásul a storm kevesebb energia. Nem is beszélve arról, hogy duplán sebződnek.
Reply
SzuL
| #
sweep, eddig is így volt, 0 új dolog. hp-ja ugyanannyi volt, csak .. gyorsan haltak. spell meg érdekesen hatott rájuk 🙂
Reply
nite
| #
az egészből ugiis azlessz h lessz egy progaing réteg akinek a gém 2-3 fajta egységből ááll meg csukott szemmel kattingat az előre betanult modok szerint aztán 2perces winek hűha, meg a másik réteg aki élvezni is akarja és fogja a gémet, nagy csatákat láni llátványosságramenni mi1más. minden gémnél ez van, és mindenki megtalálja a maga helyét ami jobban bejon neki:)
pl ut2004ben a gyengébbek nagylétszámű nemtulszabványeállításu dm-re tam-ra és társaira mennek, mig akik ugy jobban boldogulnak fegíverekkel, átlátják a map-eket és azok taktikai lehetőségeit, azok többnyire 1on1,tdm,és „szabvány” dm bemelegítésnek
Reply
god
| #
Még így sem biztos, hogy használható lesz a hallucination, de így legalább már van rá esély. Az SC-ben nagyon ramaty volt.
Reply
84Noname
| #
Jah…nyílván kicsit erősíteni kell a bw-s halu-t, az meg még kialakúl, hogy mennyit kell rajta húzni…csak balance kérdése
Reply
Promie Motz
| #
két protoss egység is túléli a nuke-ot… én még mindig itt akadtam le 😀
Reply
nite
| #
mert a protoss a pro, benne van a nevében, nemtom mit nemlehet itt érteni
(:D)
Reply
Shakuras
| #
HEllo
Amugy nem értem mi a baj a haluval. Még sz*rt se tudunk az sc2-röl.
Lehet h majd a ling tud majd osztodni is. Gyengébb lesz de kumma sok.
Vagy a lehet h a marine kiképezhetö lesz alapfoku szerelésre h fél hp-ét visszatöltse avval h a páncélját megszereli.
(automatice)
Meg elég jo lesz az is h overlordba beteszed a banelinget és bombázzad a maint 🙂
Sztem nem kell itt addogni megoldják.
Reply
Promie Motz
| #
T. Shakuras! Nem ggódunk, csak tendenciákról beszélgetünk, mert tényleg nagyon sok mindent homály fed még a játékkal kapcsolatban. De azért az majdnem biztos, hogy az overlordnak nem lesz transport abilityje 😉
Reply
Andris1991
| #
akkor alulról bombázás a worms-szel
Reply
SzuL
| #
majd az overseerrel 😀
Reply
Draconic
| #
Vagy lehet, hogy az lesz, hogy a banelinget nem lehet majd szállítani, mint a Warcraftban a goblin sapper-t.
Reply