SC2 – Az első progamer összecsapás
Most hogy hazaértem már csak mások anyagaiból dolgozhatom, de ezt a „Starcraft II Community Match” fedőnév alatti meccset láttam. Nincs másról szó, mint arról, hogy egy koreai sc progamert és egy kanadai warcraft3 játékost leültettek a tournament stage-en, és Dustin Browder shoutcastolta (élőben kommentálta) a mérkőzést.
Figyeljük meg a jobb felső sarokban megjelenő, csak az „observer” játékosnak vagy a replayt néző embernek megjelenő plusz információkat, amik jelenleg a következők:
- Éppen melyik játékos mit gyárt
- Éppen melyik játékosnak mennyi és milyen egysége van
- Éppen ki-mit fejleszt
- Jelenleg a pályán kinek mekkora a harci ereje, a jelenlévő támadó egységek költsége alapján (minel/gas-ban kifejezve)
Hozzá kell tenni, hogy a Warcraft3 játékos előtte 2 órával próbálta ki az SC2-t, így nem volt sok esélye, de a meccs így is izgalmas volt:
Youtube verzió:
Első meccs első rész, első meccs második rész, második meccs első rész, második meccs második rész.
Comments (21)
Firebat
| #
azt hittem 1 nem látott gameplay…. de nem :S :S
http://www.blizzard.com/blizzcon/video/archive.xml?rhtml=y
itt is megtekinthető a sc2es meccs
Reply
Aston
| #
Upsz, nem is láttam, hogy már fennt van. Köszi Firebat!!!!
Reply
Fred
| #
Igen ezt a Yellow vs Sonki-t „mar kiveseztuk” 🙂 …csak alitolag van meg egy video (Dustin Browder emliti) ugyan csak a Lost Temple palyan ugyan ezzel a szituacioval csak ott 2 fejleszto jatszik akik profik s megmutatjak hogy lehetett volna kihozni a „maxont” a 2 fajbol/egysegekbol. Nah az erdekelne nagyon engem/minket 🙂
Reply
progabe
| #
hát, ha ezt megnézné egy olyan ember, aki ismeri az első részt, viszont semmi háttérinfóval nem rendelkezik a kettővel kapcsolatban, akkor jogosan kérdezhetné: miért van a Zergeknek csak 3-4 újítása, amikor a Protossoknak van kismillió?
ez bizony nem jó reklám, legalábbis a Zergeknek semmiképp. egyszerűen „nem jött át” egyik meccsből sem, hogy lenne annyi változás náluk, mint a Protossnál. persze ebben vastagon benne van, hogy a W3 játékos nem ismerte még ki a játékot, de igazán próbálkozhatott volna valamivel. igaz, az első meccset nyerhette volna, ha Yellow nem használja olyan jól a blinket, de mint írtam nem az a bajom, hogy esetleg imba lenne egyik a másikhoz képest, csak azok a fránya újítások nem jöttek ki olyan látványosak a Zergnél :\
kéne az a meccs, amit Fred említett 🙂
ja és ami nagyon nem tetszett: szállítható Colossus? D: lassan ott tartunk, hogy repülni is tud
Reply
Strogg
| #
És nem csak az a poén, hogy egy nála 100x kisebb repcsi elviszi, hanem hogy 8-at tud belőle vinni 😀
Reply
Fred
| #
Jah igen meg most akkor a Warp Prism az szalit is meg segitsegevel teleportalni is lehet (Pylon area) ? Hmmm ezzel csak elvettek a terran szalitasi modszeret es hozzaadtak a mar amugy is nagyszeru Protoss szalitasi moodszerhez hogy ezzel is erositsek a Protoss-t pl. movieban magaval vitt egy probe-ot mikor azt be is tudta volna warp in-ezni …en nem latom az ertelmet :-S.
P.S.: Strogg a tobbit oda kell kepzeld , a reszecske molekularis sugarat ami szetszedi atomokra majd tarolja a Warp Prism piciny belsejeben es aztan osszerakja megint a csatateren pillanatok allat a Colossus-okat hihi 🙂
Reply
Strogg
| #
Okhay elképzeltem. Csak kicsit nevetségesen néz ki mikor dobálgatja fel-le azokat a nagy colossusokat.
Különben a probet nem tudja odateleportálni, csak azokat az egységeket amelyeket az átalakult gateway gyárt le. Semmi mást.
Reply
trolltarto
| #
az még oké, hogy a protosst játszó a tapasztaltabb, de akkor is, a zergnek egy rakat termelőhelye volt, gyártott nagy seregeket, mégis folyamatosan ő szívott. a protoss alig bányászott és ontotta a stalkereket. én sajnáltam a kedvencemet, a zerget, szerintem még csiholni kell rajtuk. a protoss tápokat már láttuk, azt is, hogy pillanatok alatt ott lehetnek bárhol. ezzel szemben a zergnek még trutyit is le kell raknia, hogy letehesse a már legyártott alagutat, feltéve már ha van fejlesztett overlordja, stb…
Reply
Strogg
| #
És annak is idő kell, hogy meglegyen az alagút… Pont ez az, hogy a zerges alig gyártott sereget. 4 exp-ből simán lett volna rá zs, meg későn öttek a lurkerek is. Amúgy én még mindig imbának tartom a psi stormot. Talán az SCII-ban kisebb lett a hatósugara (szerencsére).:D
Reply
Aston
| #
Ez azért történt, mert a Zerg gyerek 2 órával a meccs előtt látta először az SC2-t, ezt Lipton mondta nekem. Látszott is rajta, földön próbálta beütni a védekező Protosst, ahelyett ,hogy Nydus Wormmel egyből a főbázisát széjjel-szarrá alázta volna ….
Reply
trolltarto
| #
én arról beszéltem, hogy ki mennyit bányászott, és ahhoz képest mennyi és milyen tökös egységet tudott a csatába vinni. másrészt megnézem azt a fejlesztett overlordot, aki trutyit tud spriccelni egy 20 stalkerrel védett fennsíkra…
Reply
Strogg
| #
„ezt Lipton mondta nekem” Ejnye Aston, hiszel egy ice teának? 😀
#11 Akkor nincs sok taktikai érzéked… Nem a 20 stalkerbe kell spriccolni, hanem a bázisára valahova.
Reply
trolltarto
| #
arról beszélek, hogy az overlord el sem jut odáig. mert a sok stalker távol tudja tartani.
Reply
Protoss Archon
| #
Válasz Strogg #5 üzenetére:
Nem tud 8 db-ot vinni. A Colossus-ból max 2-t. 😉
Annyi az újdonság a Zergnél (az Sc 1-hez képest), hogy felsorolok párat:
– Könnyebb terjeszteni a Creep-et, ami már sebzi az épületeket, és gyorsabbak rajta a Zerg egységek.
– (Régi-) Új egységek: Baneling, Roach, Corruptor, Infestor, Swarm Guardian, erősebb Ultra, ami már tud burrow-olni, stb…
– Queen és a rengeteg képessége, többek között épület gyógyítás, „teleport” , épületekre időleges védelem felrakása
– Nydus worm, amiben sose vesznek el az egységek. (Nem úgy, mint az Sc 1 Overlord-jaiban.) Most legfeljebb az Overlord-okat bukjuk be.
Tessék „tisztelni” a Zerget! 😀
Válasz trolltarto #13 üzenetére:
A többi fajnál ugyanez a helyzet. Ha protoss-al támadod a zerg-et, és dropolnál a Warp Prism-el, addig pár Hydralisk simán leszedheti (nem beszélve a mozgó Spore Crawler-ekről). Tudni kell drop-olni. Sokszor nekem se megy. 😛
Reply
Strogg
| #
Honnan tudod hogy 2-t visz? Én onnan gondoltam hogy 8-at, mivel kicsibe mutatja őket a kezelőfelületen és elfér belőle 8. Az sc1-ben is úgy volt, hogy amiből nem tud annyit vinni, azt nagyobbnak mutatta.
Reply
Raymond
| #
Miert mindig a protoss gyoz? Es miert nincs egy terranos sem?
Reply
Fred
| #
Válasz Strogg #9 üzenetére:
Apropo Psi Storm , szerintem nevetseges hogy a „lathatatlan” lurkereket is pusztitja, lore szempontbol: Storm->Vihar sebeznie kene egben fold felszinen, na de fold allat ??? jatek szempontbol: de jo most ma akkor detektor sem kell a Protoss-nak zerg ellen ?? ugyebar az Infestor nem tud Protoss-t inffesztalni szova attol sem kell tartania hogy detektort csinaljon, lurker is kilove…hmmmmm
Reply
Raymond
| #
Regen se kellett obs a lurker stormozasahoz!Most miert kene? Az folde ol, vagyis az mindegy hogy mi latjuk-e az ott levo unitot vagy sem.
Reply
nrvn
| #
#12 Azért mert kicsibe mutatja még kettöt tud csak vinni, ez olyan mint sc 1-ben mikor goon-t v tankot viszünk, persze oké hogy ott nagyban mutatja, de a hatás ugyan az… egyébként ha 8-at tudna vinni miért csak 2-öt vitt volna, hisz 6 hely még üresen maradt volna 🙂
#17 Fred azért azt vedd hozzá hogy azért játszani is tudni kell valamennyire hogy te observer nélkül csak úgy stromokat küldözgess és Yellow (asszem ö volt a toss) tud játszani. Egybként meg képzeld el mint egy valódi villámot, az is „lemegy” a földbe 😉
Reply
sky181
| #
A stalkeres megoldás ötletes volt.Dehát ezt Warcraftból megszokhatta a gyerek…:DEbből a videóból is látszik hogy a Prto és Zerg párharc még ingencsak inbalanced!Yellow nem ilyen sz*r!!;)
Üdv
Reply
Strogg
| #
Mondjuk én is ott röhögtem, mikor 3 ultrát meg 6-7 lurkert szinte veszteségek nélkül 5mp alatt a halálba küldtek. 😀
Reply