Terra csíz Vodok

84Noname . VOD 1726

A Gorky-s cikkben írta valaki, hogy terrának minden faj ellen a bio-t (bionikus unitok, marine, reaper, maruder) kell nyomatnia, és ezért tök unalmassá vált a bw-hez képest, mivel ott kicsit nagyobb volt a változatosság: pvt-ben mecha (harcigépek: tank, vulture/helion stb.) , pvz-ben bio volt a standard. Szóval azért még várjuk ki a végét, még jönnek patchek, jönnek új bo-k és taktikák. Na de csak, hogy lássátok, hogy nem a levegőbe beszélek mutatok 2 játékot is…

Az első gém – igen jól látjátok – egy maratoni TvT Bruce-al és Strikerrel. Egyik terra bio-val kezd, a másik metált nyomat… igaz kapaszkodik is rendesen, hogy megvédje magát a maruder rush ellen, kellenek az scv-k is. Szerintem nagyon tanulságos meccs… nekem nagyon tetszett a kék terra játéka. Még a mapfelezés után is teljesen összeszedett volt, nagyon érezte a szükséges unitkombót, és jól microzott…

A második gamet…. hmm… sokak „kedvenc” playerével Idrával és Fayth-el vették fel. Én még annyira nem vagyok pro a warp-in  -ben, de elég korán húzza a proti, szerintem ez visszaüthetett volna valami rushtaktika esetén… na mindegy. A lényeg, hogy terra Csak zavarni vesz reapert, és egyik sarokba lerak proxiba (bázisokon kívül lerakott épületek) két starportot amiből pumpálja a banshee-t… a többit találjátok ki… 🙂 David Kim egy ilyen taktikával kapott ki P ellen…


Comments (18)

  • Sziget

    |

    „Én még annyira nem vagyok pro a warp-in -ben, de elég korán húzza a proti, szerintem ez visszaüthetett volna valami rushtaktika esetén…”
    miért ütne vissza? sokkal gyorsabban lehet unitokat gyártani, bárhova. Csak oda kell figyelni, de ezt úgyis megszokjuk idővel.

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    Azért üt vissza mert még átalakul a gateway warpgate-é addig nem termel. Ez attól függően, hogy mikor és mennyit alakítasz át egyszerre akár 5 unit különbséget is okozhat a seregekben, amit nem biztos, hogy időben visszanyersz a warp innel. Közép és hosszútvon persze csökken a kockázat és nyugodtan átalakíthatod mindet.

    Reply

  • Plasma Charge

    |

    A Terran meccs elég érdekesnek bizonyult számomra. A vörös színű Terran elég buta dolgokat művelt, ki is emelnék párat, csak a példa kedvéért:
    1. A játék második felében, a bal felső sarokban, a magaslati bázisán lévő Factory-k gyülekezési helye olyan ponton volt, amit a kék Siege Tank-jai folyamatos tűz alatt tartottak, így a gyártósorról frissen legördülő egységek rögtön elpárologtak, ami nem épp jó dolog.
    2. Ugyancsak a játék vége felé, amikor Hellionokkal ment fél tucat, ostrom módban lévő Tank ellen, megint bakot lőtt, hisz azzal a lángcsóvával csak csiklandozta a tankokat. Jobb lett volna, ha beküldi a tankok szájába, mert akkor egymást is lövik, nem csak a Hellionokat.
    3. A játék folyamán többször is azt látjuk, hogy a Thor-okkal elég érdekesen bánik. Ezen egységek ugyancsak nem ostromló Siege Tankok ellen vannak kitalálva, főleg ha még mielőtt lőhetnének, visszavonják őket, így a tankok eltakarítják mindet.
    4. A CC-k felemelése, majd kicsivel arréb reptetése nem rossz dolog, ha tankokkal jön ellenünk az ellenfél, de amikor elmúlt a veszély és visszatelepíti a helyére, akkor nem ártana a dolgozók pótlása, főleg egy sárga kristálymező mellett…
    5. Ennyi tétlen dolgozót még nem láttam, pedig jó pár meccset megnéztem már. Több helyen is csak bambán áldogáló SCV-ket látni – kész épületek mellett, kifogyott kristálybányák közelében, hamarosan leégő CC mellett… és igen, ez volt az utolsó csepp, ami azt mutatta, hogy a vörös játékos nem volt ott a toppon: a pálya bal szélén lévő bázisát kicsit leamortizálták, de végül sikerült megúsznia, így folytatta a kitermelést vagy 20 SCV-vel, továbbá legyártott hármat, amik csak álltak a lassan hamuvá égő CC mellett. Nagy szerencséjére kábé 20 HP-nál észbe kapott és sietve elkezdte javítani az épületet.
    És végül még egy utolsó, ami a bal szélső bázisán történt: egy rakat ostromoló tank irányába küldeni az SCV-ket (ha kevés tank van, érthető, hisz akkor egymásra lőnek, így nem akkora veszteség egy pár SCV) pokoli nagy felelőtlenség, mert ugye abban mindenki egyetért, hogy egy SCV nem sokat ér egy Siege Tank ellen, főleg, ha egy „SCV-kígyó” indul el 8-10 tank felé, amik egy sorozattal hazavágják az összes SCV-t.

    Nagy valószínűséggel nyerhetett volna a vörös, ha mondjuk átvált BC-Viking-Banshee trióra, és azzal próbálkozik, amikor látta, hogy a kék színű ellenfele is a tankos stratégiát nyomatja Viking légitámogatással, pár Banshee-vel karöltve.

    Reply

  • 84Noname

    |

    Annyiban megvédném a pirosat, hogy nem ő volt tök béna, hanem a kék baromi összeszedett. De igazad van mindenben. Egyébként a helion nem feltétlen volt hülyeség. Nem emlékszek konkrét számokra, de szerintem mineralban 3000-4000-e volt a pirosnak gáz meg 100-200. Inkább még 3 factori kellett volna és szarni a helionokat. Vagy elküldöd csata közben atackmuvval harassolni őket, vagy a tankok/thorok előtt golyófogónak viszed. Hidd el sokat ért volna, még ha nem is sebeznek semmit. Csak egyszer kell egy jó pozíciót elfoglalni…

    2# Igen, amíg átalakul nem termel, pénzbe kerül, és ha boostolod is az upot, akkor az is kiesik. Bár az átalakulási idő az nem téma, mert ha kész, akkor már szinte egyszerre kiteleportálja az unitot… inkább a pénzveszteség.

    Reply

  • Plasma Charge

    |

    Válasz 84Noname #4 üzenetére:

    A Hellion-os dologban teljesen egyetértek. Ez a menet sok mindenen múlott, és mivel ez még csak a béta fázis és mindenki még csak ismerkedik a játékkal, próbálgatják a különféle taktikáikat, így nem azt mondom, hogy béna volt, egyszerűen még nem volt rajta a témán annyira, mint a kék. 😉

    Reply

  • Radon

    |

    Szerintem a kék egy átlagon aluli sc1es játékos volt, a piros meg soha nem látott starcraftot.
    béta ide vagy oda, még akkor is müködik az sc1es siege tank+turrer+exp massolás. A piros expel össze vissza, de képtelen megvédeni. azért mert még béta a játék attol még meg lehet védeni bármilyen egységgel.
    ha nem akar össze vissza kapkodni, akkor gyártson csak vikinget és mindenhol ott tud lenni hamar.
    abból is látszik, hogy nem tul jó játékos, hogy már xedik expét szedik le és xedik thort ölik le , de csak erőlteti.

    off: annak örülök, hogy a terran bio erősödött igy minden fajnak tud meglepetést okozni, sc1ben mindenki tudta, hogy terra csak tekkelni tud elején.

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz Radon #6 üzenetére:
    Lol látszik hogy nem ismered őket.
    Idra az egyik legjobb non korean sc player hanem a legjobb.
    Igaz terran player és nem protoss de kitudja sc2ben lehet hogy majd fajt fog váltani.
    Ez lehet hogy ez az első sc2 meccseinek valamelyike.
    Néhány héten belül mindenkit porig fog alázni benne feltéve ha fog vele játszani
    Elképesztően tehetséges és jó játékos.
    Ez a vodot még nem néztem meg, de még biztos csak most próbálgatta a játékot a leírtak alapján

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    #6 LOL már a prö te játszottál sc2-t ? őszintén szólva már az is rendhagyó hogy a game ilyen hosszú volt ^^

    Reply

  • Radon

    |

    Ok. lehet, hogy nem rossz játékos, de akkor is idegesitő volt, ahogy a thorokkal bánt (0 mikro), és ahogy erőltette csak azért is a gyártásukat, pedig többször láthatta, hogy se támadásnál se védezésnél nem jó siege tankok ellen.

    Reply

  • Maverick

    |

    Nem tartom magamat túl jó sc játékosnak, nem vagyok egy macro-micro virtuóz de az gáz, hogy van a TvsT meccsen nem egyszer olyan hogy mindkettőjüknek hogy ilyen 3000 mineral, de csak csak 200-300 gas. De már maga az hogy tele voltak pénzzel egységgel meg alig.
    Ennyi pénzzel én már rég BC tucatját gyártottam volna le. Meg milyen már hogy gyakorlatilag az összes helyen bányászik a vörös nulla védelemmel. Kész röhej volt.

    Reply

  • Chob

    |

    Válasz Maverick #10 üzenetére:

    SC2-ben a gáz lassabban gyűlik valahogy, a mineral meg gyorsan, mindemellett nem kevés scv volt használatban ahogy én láttam úgy meg főleg felgyűlik, szóval ezen nem kell csodálkozni. A másik meg, hogy kb. a 6-7 évvel ezelőtti énemre emlékeztetsz azokkal a kijelentésekkel, hogy te már ezt meg azt hoztad volna, én is beleestem egyszer ebbe a hibába mikor volt valami debreceni sc lan amire úgy mentem el, hogy láttam még akkor magyar játékosok meccseit pl. Cameleon , és mondtam magamban ezt én is megtudom sőt jobban is aztán lanon szét lettem gyalázva. Remélem a lényeg érthető volt. 🙂

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    Ja emlékszem arra a lanra nem voltál szét gyalázva. Bár elégggé beletenyereltél egyből a koreai gyerekkel 😀

    #11 A gáz messze szarabbul jön sc2 ben az az igazság, és azért van kevés unit mert minden használhatóhoz gáz kell. Nem lett volna értelme marine-t meg heliont massolni igazából tank ellen. A tankhoz meg a vikinghez/thorhoz gáz kell ami meg elég lassan termelődik igazság szerint főleg a kristályhoz képest. Szóval ez nem bénaság meg rosszul beosztott készlet hanem ilyen az új szedés mechanika most. Egyébként a BC-t melyik oldalról gondoltad ? Mert a thor és a viking is teljsen jó ellene, szvsz bármelyik áll át bc re amig nincs belőlle 4-5 darab felesleges előhozakodni vele, az meg totál brutál gáz kiadás amit ilyen folyamatos csatázgatások melett biztos nem tudsz kispróolni. Ez pedig azt jelenti hogy kb a 2. bc-det gyártottad volna mikor lerohan a túélerő és kb 10 viking lövi 2 sec alatt rommá azt a 2 bc-t.
    Sajnos az az álom hogy sc2 ben megérje kisebb számban is használni a tier 3 unitokat egyelőre egy fail. Tekintve hogy végül sikeresen kivették az összes erősítő mechanizmusukat ugyan az a helyzet velük mint az 1. részben az az vagy nagymennyiségben, vagy értelmetlen. Nagymennyiséghez meg akkora gigantikus játék állás kell ahol félretudsz tenni a szokásos harcok melett 4-5 bc-re, de én ilyet még nem láttam mióta sc2 zök sőt megközelítőleg ekkorát sem.

    Reply

  • kaszi

    |

    Válasz Crafty_FOX #12 üzenetére:
    Sztem azért az ultra az megéri kis számban is. 🙂 sc1-ben is nem az volt h 20 ultrával szaladtál neki az ellenfélnek. Kiegyenlített jo játékben volt 5-8 áltlagosan és a full uppos lingekkel megtámogatva igenis megérte használni és sztem sc2ben is ugyan ez a helyzet az ultrával. Guát is hasonlóan említeném. 5-6 gua zavarás ként is nagyon jo, teljesen szétesik vkinek a játéka ha nehezen tudja fogni, amelett h nagyon erős is. Sc2 be mondjuk még nemvolt szerencsém az utódjához, de sztem ott suncs más képen. Bc cerrier tényleg csak ugy érte meg hogyha sok volt belőle. Aztán arbiter, abbol se látni 10 darabot:) aztán ott a defiler is meg a vessel (jo abbol látni nagyobb csapatokat de kis számban is megéri használni őket).

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    Hát alán az ultrával igazad van őszintén szólva mikor azt mondtam t3 a carrierre meg a bc re gondoltam nem az ultrára.

    Reply

  • Maverick

    |

    Én sajnos még nem tudtam kipróbálni a játékot szóval tényleg csak „látatlanban” nagy a szám, de én azt hittem hogy gyorsabban jönne alapból a gáz. Elvégre sc1-ben a legtöbb kezdő helyen 1 gáz lelőhely volt a main-nél itt meg minden pályán 2 van.

    Reply

  • 84Noname

    |

    Nem jön gyorsabban… Itt a 2 gázból sincs annyi, mint bw-ben 1-ből. Keveset markolnak a szedők… És nem rakhatsz egyből 2 db gázt, mert 6dbszedőt vonnal el a mineralról…

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz 84Noname #16 üzenetére:
    Hát én nem tudom de platinum ligánál én 15 populációnál rakom az első gázt a másodikat változó hogy mikor teszem de még mindenképp a 30 előtt.
    Szóval elég hamar van 2. gáz és összes p és t ezt csinálja. De szükségünk is van rá

    Reply

  • 84Noname

    |

    Jó…de most hol mondtál nekem ellent?

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.