PvZ harakiri Aston módra
Ma sikerült végre egy izgalmasabb 1v1-et játszanom és Optima haverommal gyorsan csináltunk is egy vodot, amiben megpróbálunk némileg komolyabban beszélgetni az SC2-ről és magáról a meccsről. Előre is bocsánat azért az 1-2 hülységért amit sikerült mellébeszélnem, plusz sajnos kicsit elkanyarodtunk a játék elején a témától, amit nem igazán kellett volna, na de várjuk a véleményeket inkább ezekhez a szárnypróbálgatásokhoz!
A játék igazából azt akarja bemutatni, hogy ha a meccs közepéig viszonylag hibamentesen játszol egy nálad jobb ellenfél ellen, akkor hol lehet igazán kiszúrni magaddal ha protoss vagy … a recept igen egyszerű, csinálj egy rakás egységet + fejleszd ki a Psi Stormot, a többit már kitaláljátok, részletek a videóban. Reméljük azért nézhető lett:
Folytatás a klikk után:
Comments (42)
D(N)S
| #
Oly gyakran emlegetitek az APM-et. De mi az?! Kicsit láma kérdés … gondolom. 🙂
Reply
puebla90
| #
OFF: Bocsánat az offért de fontos.
Zsukov ha látod kérlek válaszolj Benne vagyok elvileg a 4. heti Bétateszterek lsitáján.
De csak itt az oldalon láttam a nevem egy emailt sem kaptam egyet se. elvileg ma 10 óráig érkeznie kellett volna
valaminek. Írtam már neked azóta többször is de nem tudlak elérni.
Vagy ez a bétázás fel lett függesztve?
Kérlek irj valamit ha látod ezt mert nem tudom mi van.
köszönettel Dura Zoltán
Aston: zsukov kukac starcraft2 pontocska hu , ide írj légyszíves.
[OFF]
Reply
puebla90
| #
Válasz D(N)S #1 üzenetére: Action per minute
Reply
ProfessorJ
| #
Nagyon jó kis video, esküszöm a showbizniszben kellene lennetek.
Reply
omegaweap
| #
A legtöbb esetben a magas apm gyorsabb és jobb játékost jelent, de tényleg nem minden esetben. Vannak olyan játékosok, akik alacsonyabb apmel is nagyon jól játszanak. Nekem bejött a rep, jöhetne még :), nem jó mindig pro repeket nézni, mert az embernek nem mindig tűnik fel egyértelmű hiba mint itt mondjuk a strom:P.
Reply
mafia26
| #
jó videó, örülök hogy magyarul kommentárjátok mert igy értek is vmit, az elején azért megemlited (khm) azt a hires/hirhedt indexes cikket 🙂 csak igy tovább
off : noob kérdés, de mit jelent a macro és micro? 🙂 tényleg nem tudom
Reply
D(N)S
| #
Válasz puebla90 #3 üzenetére: Köszönöm a gyors válaszod.
Válasz ProfessorJ #4 üzenetére: Egyetértek.
Reply
aGGi
| #
OFF:
bocs, de lenne 1 fontos kérdésem: Battle.net-re fake címmel regeltem (amerikaival), és így is bétázok. Ha megváltoztatom a címemet rendesre, azaz európaira, az mivel jár? Úgy terveztem, hogy a bétát még így amerikaival nyomom, aztán majd a teljes-t EU-val. Nem lesz ebből semmi gond ugye?
Aston: Nem igazán értem a problémát a „fake” cím körül, nagyon nincs lövésem így elsőre, légyszíves nyiss egy fórum témát.
[OFF]
Reply
mafia26
| #
az egyik hang nagyon hasonlit egy gamestaros tagra 🙂
Reply
55yoghurt55
| #
jól kis replay. én már játszotem párat de jó lenne magyarral is játszani nem csak csunpa küldjöldivel:D
Reply
Optima
| #
A micro az microhullámu sütőben instant elkészíthető mint a micropopp popcorn.
A makróhóz már sütő is kell.
A Margó meg a szomszédom.
Na a viccet félre téve a mikro az az apm-ed fügvénye, hogy mennyi utasitást adsz ki percenként. A mikro a csatákban jön elő igazán hogyan terelgeted az 1 ségeidet mien gyakran vágod nyakon magad psi strormal meg hasonló!! xDDD
A makró az az átfogo stratégiai lépés pl: feláldozod e az exped hogy nagybb kárt tudj tenni az ellenfeledben mire elér a bázisodra vagy stratégiai pontként kezeled az exped és minden áron meg akarod védeni. Szoval ugymond átfogó stratégia amit eltervezel.
Reply
puebla90
| #
Nagyon szívesen 😀
Zsukov please help me!
Reply
puebla90
| #
Válasz D(N)S #7 üzenetére: Nagyon szívesen.
Zsukov please help me!
(Omg bocsánat nem tudom törölni az előzőt és ezt sem)
Reply
butcher
| #
vágó hydra…. áhhh:D
Reply
triazz
| #
Válasz Optima #11 üzenetére:
Macrohoz annyi kiegészítést, ha megengeded, hogy egy szóval talán így lehetne mondani: gazdaság. Egység gyártás, expelés ideje, fejlesztések megválasztása, és az hogy hogyan kezeled a „pénzedet” a játékban. A jó macro esetén nem megy fel az ásványod 3000-re mikor a gázod 100-on áll, mindig megfelelő időben fejlesztesz/techelsz. A jó macro esetén az aktuális nyersanyag bevételed és a költekezés együtt mozog, nem költesz se többet se kevesebbet, mint amennyi bejön egy adott idő alatt (persze erre támadás közben nehéz figyelni). Ha nagyon jön a „pénz”, de képtelen vagy abban az ütemben elkölteni akkor építesz még egységgyártót, váltasz komolyabb egységre, fejlesztesz. Fordított esetben expelsz és közben támadsz…meg ilyesmik. Persze az egész játék és ellenfélfüggő.
Reply
Aston
| #
#15: Köszi, ezt szerintem nem lehet jobban összefoglalni 🙂
Reply
Optima
| #
triazz ez igy a hivatalos! Jóformán a macro gazdaság tükörképe.
3 év sc 2 vel töltött idő után már csak egy kérdés merül fel egy stratégában.?!
Vajon jobban russolok mint 4 éve? xD
Reply
puebla90
| #
Köszi hogy írtál Aston Biberach már átadta, küldtem még egy üzenetet de már küldtem ma
egy párat meg egy hete is
Lehet a freemailel van para.
Nahh és bocsi a sok offért csak nem tudom mi van.
Ha most se sikerül elérnem zsukovot akkor már nem tudom hogy mi lesz még a beosztást sem tudom.
Reply
keedav
| #
Csak egy apró javaslat. Vod felvételénél érdemesebb szerintem használni a középső egérgombot, vagy a minimap dragot scrollozáshoz, mert az simább mozgást eredményez. Amúgy jó a videó, csak így tovább :D.
Reply
triazz
| #
Megnéztem videókat. Jómagam is zerg player vagyok, immáron jópár éve. SC2-ben egyszer próbáltam Ultrát (P ellen), és jól be is szoptam. Nálam a Disruptor hallucináció képessége kavart be rendesen, ultrák képtelenek voltak keresztülmenni a sok ál-zealoton, meg force fielden, mire átverekedték magukat a háttérben levő pár immortal agyonlőtte őket. Hydrákat vittem én is Ultra mellé azok is csak keveregtek, meg ugye kaptak pár stormot is, tehát immortalokat sem tudták rendesen lőni a háttérből. Folyamatosan vissza kellett hívnom az egységeimet. Aránylag jól játszom, de az a meccs felbosszantott és jól ki is kaptam :(. Én neked is ezt ajánlom: olcsó, de hatásos ultra ellen (legalábbis ellenem 😛 ). Vissza tudod tartani, amíg jobbat nem tudsz kitalálni (mothership pl 😛 ).
Reply
55yoghurt55
| #
ez igaz a mothership erős nagyon én protoss játékos vagyok tudom 😀 . de amugy senkinek sincs kedve játszani b.net velem?(nem azé hogy őrös vagy mert nem 😛 ) csak lenne kedvem
Reply
Mojk
| #
Válasz butcher #14 üzenetére:
Lol ez nekem csak most esett le, hogy írtad..:D
Reply
Optima
| #
Ebben a vodban nem lett volna semmi gond, ha aston megfelelően használja a templarokat. Mongyuk más módja is lett volna a zerg túlerő megfogására. Alapon szertinem a sild fejlesztés az kötelező vagy damage. Ütőképesebb lett volna a sereg 1-2 colossussal korábban illetve 3-4 colossus vision teljesen összezavarta volna a zerg playert, illetve ha nem stormra áll rá az elején hanem darktemplarra.
Elég ütőképes sereg lett volna colossus, darktempi, zealot, immortal. Viszont ezzel a felálással az a baj m hogy szerintem a zerg levegőre terelte volna a csatát. A mutalisk meg nem 1 barátságos költözőmadár! xD
Terraval nekem is problémák vannak a mutaliskek kivédésével. A lisk megeszi a vikinget marinnal meg körülményes a légvédelem. nem is tudom tier 2 ben a mutalisken kivül nincs is ennyire ütőképes föld levegő unit.
Az egyetlen járható út amit jelenleg el tudok képzelni az agressziv játékmód, és megpróbálni a földön tartani a játékot..
Reply
Xage
| #
Válasz Optima #23 üzenetére:
Terrával marine a nyerő mutalisk ellen, mert nem tudja fókuszolni az ellen.
Esetleg Thor, hiszen megkapja rá a 40 + 24 vs. light damaget. Két lövésből leszed egy mutalisket, ha nincs armor upgrade…
Csak vikinggel nem szabad próbálkozni ellene.
Reply
Radon
| #
rosszul tudod. nézd meg lejjebb a terrible damage nevü repet.
thor nem jo, mert csak 1 mutát lő, addigra a több muta megeszi a thort. ide területsebzés kell.
marine akkor jó muta ellen, ha a racionális számok halmazán maradunk. de amikor összejön 25-30 muta és azokat 1ként tudod mikrozni, vagyis 1 merint lősz, és másik 3is meghal, majd gyorsan elhúzod a mutákat, majd ezt ujra, képtelenség, hogy akár 1et is megöljenek, innentől imba a muta. pl szirt fölött huzogatod.
sc1ben ezért volt vessel – irradiate. és most is ezért rakták be a raven – Hunter Seeker Missile -t. ugyanis ez az igazi ellenszere.
Reply
sweeping
| #
Válasz Radon #25 üzenetére:
Azért itt 3dben fele annyira se jó a muta micro mint sc-ben.
Szóval itt a büdös életbe nem fogják azt megcsinálni a progamerek amit ott sc1ben megcsináltak
Reply
Sly
| #
Jó kis vod volt. Az upgradek viszont hiányoztak szerintem. Például egy zealot 3 ütés helyett 2 ütésre öl egy zerglinget, ha megvan a legelső attack upgrade, ugyanúgy mint SC1-ben. És 1 vagy 2 Sentry is jó szolgálatot tett volna a buborékkal. Az upgradeket viszont nem lehet eléggé hangsúlyozni, Starcraftban iszonyatosan jók, mirror meccsekben (tehát mikor saját fajod ellen küldöd) kihagyhatatlanok. De más meccsekben is nagyon jó, minél nagyobb az egységszám, ugye annál hatásosabb.
Reply
Radon
| #
Ráadásul zergnél külön van ütés és lövés fejlesztés, protossnál meg 1 fejlesztés minden földi támadásra, tényleg nagyon fontos.
a fejlesztés és a sentry hiányzott.
Reply
mafia26
| #
köszi a választ mostmár értem a micropopcornt is 🙂
különben az ilyen profibb meccseken nem igen látok carriert vagy battlecruisert, vagy ami meccsen ilyet tudnak csinálni az már tulságosan elhuzódot meccs, mert elvileg sc2 gyors játék, félórás max egy mecs?
Reply
Delebrien
| #
#29 Carriert még csak csak, de a BC piszok drága lett… igaz egész erős, de csak nagy tömegben… egyszerüen nem éri meg eltechelni odáig és azt gyártani. Egy jobb ellenfél addigra megesz téged alapegységekkel.
Reply
starbug
| #
Remek vod, még sok ilyet szeretnék látni/hallani! Tanulságosak ezek a meccsek, lehet építkezni belőlük. A poénok meg úgy ütnek mint a zeák 😀
Reply
sweeping
| #
Válasz Delebrien #30 üzenetére:
Ja egy meccs max félórás általában.
Vannak kivételes esetek amikor 1 órás is lehet de ez 100ból 1x fordul elő és még sokat is mondtam.
Én az utolsó 20 meccsemet átlagoltam és egy meccs átlagosan közel 14 perces.
Ez csak egy átlag ennél vannak hosszabb és rövidebb játszmáim is de átlagosan ennyi időt emészt fel.
Reply
GeryGTK
| #
Jó vod, kb. én is ilyen szintű játékos lehetek szal mindenki félhet..:)
Ja kár h úgy ejted: Sztar Craft.:) tudoom biztos hozzászoktál, régen a cancel-t mondtam úgy ahogy leírják.
Reply
triazz
| #
Válasz sweeping #26 üzenetére:
Az a baj, hogy elbaszták az irányításukat. Kicsit széthúzod a mutákat majd kattintassz egy helyre akkor nem egy kis kupacban fog odagyűlni az összes, hanem sokszor marad köztük egy csomó távolság. Így kicsit nehéz normálisan irányítani őket. El akarsz húzni egy turret mellett és 1-2 „belelóg” a turret hatáskörébe, mert nem egy kupacban repülnek. Ezért nagyobb ívben kell kerülni a dolgokat–>több idő és távolság—>ellenfél le tudja reagálni. Amikor el akarom húzni marrinoktól, majd visszatolni, akkoris messzebb kell húznom mindet, mert nem állnak be egymás hegyére-hátára maguktól, hanem pár odébb repked, hiába vannak egy groupban. Remélem ezt javítják majd.
Reply
Aston
| #
#34: Azt hiszem ez valamennyire direkt van így, de nem biztos. Érdekes lenne / lett volna megkérdezni.
Reply
puebla90
| #
Zealot thorelancia… hát kicsavarodtam. XD
Ja és még ilyet!
Reply
Westy
| #
#34,35: Össze lehet őket kupacolni, nyomj többször ugyanarra a részére a talajnak. Volt erről egy videó, előtúrom mindjárt:
http://www.youtube.com/watch?v=936OI43WClc
Reply
sweeping
| #
Válasz Westy #37 üzenetére:
Ettől függetlenül akkor se ugyan olyan a stack mint sc-ben 2dimenzióban akkor is jobb volt. És ezt a blizzard is elmondta közel se lehet ugyan olyan jó használni majd.
Meg most nem is ez csak a baj hanem a latency is. Nagy a b.net latency-e.
Sc-ben is ugyan az volt de átszoktak az emberek iccupra ahol lan lattal játszhattak.
Azaz olyan volt a latency mint ha lanoznának, ha sc2ben újra jön egy ilyen szerver mint sc-ben az iccup szerintem mindenki váltani fog a latency miatt. Legalábbis a jobb playerek biztosan.
Szóval a blizzard jobb ha lép ez ügyben.
Nem arról van szó hogy laggolna a játék, hanem hogy lanban sokkal gyorsabb a reakcióidő. Amit egy teljesen kezdő természetesen észre sem vesz.
Reply
puebla90
| #
Hm szeritnem az lenne a korrekt ha x mutánál mondjuk 10-12 nél még stackelődne úgy mint az 1 ben
utána meg már ha 30 mutával harassolsz egyszerre szerintem még jobb is hogy nem stackelődik mert az már imba lenne, meg 30 nál
már ki lehet bírni ha nem stackelődik teljesen. (Amúgy imádom a mutát :DDDD)
Reply
triazz
| #
Válasz Westy #37 üzenetére:
Nahát, tényleg 🙂 ! Bár szerintem akkor sem lehet így használni őket rendes microra 😛 !
Válasz sweeping #38 üzenetére:
A latency problémák szerintem megoldódnak beta után. Sokat fognak még javítani ezeken, mivel jóval több játékost kell majd ellátnia a szervereknek. Szerintem ez a probléma csak most van jelen. (reméljük)
Reply
Westy
| #
#Sweeping:
Lesz latency csökkentés, benne volt a Q&A-ban!
Reply
Optima
| #
Meg szeretném említeni azt , hogy az elején a noobot kízárolag átvezetésnek szántam, amivel az indexes cikkre szerettem volna utalni! Remélem senki nem veszi ezt magára!
Tulajdonképpen még egy meg sem jelent játék betájában én ugy gondolom ,hogy mindenki kezdő, és én ugy gondolom hogy sokan talán azon a szinten is maradnak. Viszont blizzard bácsiék erről is gondoskodnak.
Kiváncsian várom hogy ezek a ligák hogyan fognak mükődni kiforrott álapotban.
Két alacsonyabb játéktudással rendelkező játékos is tud epic meccset játszani egymással.
Reply