Egy kis aprólék ebben a nagy-nagy uborka szezonban. Örüljünk neki és csámcsogjunk rajta. Kiderült, hogy a WWI buildben a Warp-Ray sebzés közben tud mozogni, a következő módon:
Yes, the Warp Ray can fire while moving. Once it begins firing at a target, the Warp Ray will follow the target if it begins to move, keeping at a close proximity since the Warp Ray’s range is currently quite short.
Szóval bár a Warp-Ray hatótávja kicsi, de ha egyszer elkezd sebezni valamit, akkor ha az elmozog akkor követi és tovább lövi. Ha még mindig igaz, hogy az idő elteltével egyre többet sebez, akkor => IMBA 😀 .
Tehát, ha az ellenfél elkezdi lőni a Barrackodat, akkor a felemelés és menekülés teljesen értelmetlen? A válasz:
Pretty much, unless you can lure the Warp Ray into some anti air units/defenses faster.
Vagyis igen, eléggé értelmetlen, kivéve ha gyorsan valami légelhárító közelébe tudod behúzni ezzel a Warp-Rayt.
Starcraft Lego ++
Szerepelt már az oldalon több SC-s lego alkotás, de ilyet még biztos nem pipáltatok. Az első képlinken egy haaatalmas BattleCruiser látható, szinte minden oldalról lefényképezve, a másodikon egy Zealot vs. 2xZergling párharcának egy jelenete van megörökítve, a harmadikon pedig random Terran egységek köszönnek vissza.
Ejha. Ez már ilyen betegség számba megy (elnézést ha valakit megbántottam), de hát örüljünk annak ami van. Te próbáltál már legoból SC-s egységet gyártani? (na most ugrik a majom ..)
Forrás:
Sc2Armory.Com
BlizzCon 2008 – TV show és egyebek
Pont ma nézegettem a Blizzard oldalait, hogy vajon a Blizzcon 2008-nak megvan-e már a websiteja. Még nem találtam ilyesmit, de nemrégen ráakadtam egy friss Blizzardos sajtó közleményre, amiben az áll, hogy augusztus 11-től kaphatóak a BlizzCon jegyek. Ez azt jelenti, hogy hamarosan meglesz a weboldal is, és most jön a slussz poén: az egész eseményt a DirectTV fogja közvetíteni élőben, kár hogy fizetős.
Kalifornia elég messze van, és bár Karune megkérdeztem, hogy jövök-e az eseményre, sajnos ez semmiképpen sem teljesíthető (ha csak nem tudtok valakit aki megtámogatna 🙂 ), így szomorúan, de itthon maradok, ez már szinte biztos. DE! Ami Titeket érint az az, hogy EGÉSZ hétvégén október 10-11-én szuper készültségben leszek, bekészítem a karton Red Bullt (vagy inkább Red Ultrát?), a raklap szendvicseket, és 0-24-es készültségben HÍRDÖMPINGET rendezek.
Egy Frostshock! szerkesztői sörözés közben arra gondoltunk, hogy a BlizzCon eseményt lehetne közösen is nézni, összegyűlnénk egy netkávézóban és együtt nézhetnénk a hepajt. Ez csak egy ötlet, lehet hogy megvalósul, mindenesetre kíváncsi lennék hogy kit érdekel.
Új WWI videók
A Blizzard WWI-oldalára kikerült 3 új videó a Developer Panels részlegbe. A Starcraftosban Rob Pardo elmagyarázza, hogy milyen ütemben folyik a játék fejlesztése, mennyi munka van még körülbelül hátra.
A Diablo és WoW fanokról sem feledkeztek meg: előbbiben a történetről és a környezet változásáról beszélnek, utóbbiban pedig a kasztok változásairól.
Érdemes őket letölteni/streamot megnézni, ha még nem láttátok.
Forrás:
eu.blizzard.com
WWI SC2 Art Panel fordítás – by Maverick
WWI 08 Coverage – StarCraft II Art Panel
A második nap a 2008-as Blizzard WWI-in egy Art Panel-lel kezdődött, amit Samwise Didier, a Blizzard Vezető Képi Tervezője, és Dave Berggren, Vezető Környezet Tervező vezetett.
Én, Mengsk
Már volt szó róla, hogy egy új Starcraft regény van születőben, amit Graham McNeil ír meg, és Mengskről fog szólni, pontosabban a címe: „Én, Mengsk”. A Blizzplanet jóvoltából már egy borítót is láthatunk:
Medievaldragon azt mondja, hogy fognak csinálni az íróval egy interjút is. Másik hír, hogy Christie Golden befejezte World of Warcraft: Arthas című könyvét.
Forrás:
BlizzPlanet
Akik kispadra kerültek a WWI-n
A Starcraft II Armory adminjai is ott voltak a WWI-n, és összegyűjtötték azokat az épületeket és egységeket, amelyekről előzetesen már volt szó, de a WWI verzióban még sem voltak benne. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy ezeket még sosem látjuk viszont a multiplayerben, csak lehetséges.
Továbbá szeretném mégegyszer kihangsúlyozni, hogy ezek az egységek benne lehetnek a single playerben itt-ott, és a Map Editorban 100% hogy benne lesznek.
Terran egységek és épületek
Protoss egységek és épületek
Zerg egységek és épületek
Egy Zerg egység kimaradt, de erről sosem hallhattunk csak a Fansite QnA-ban, a Mothership méretű Zerg légi egység 🙂 . Nagy meglepetésemre a Sensor Tower már nincs, pedig azt hittem hogy van (lol?), és leginkább a Drop Pod-ot sajnálom (hüpp-hüpp).
Wiki update – Mar Sara
Kicsit megkéstünk a fordítással, jobban mondva meg sem csináltuk. Mindenesetre készen van a Mar Sara bolygó adatlapja, tükrözve egyenesen a Starcraft2.Com-ról.
Mar Sara
A fordítást ezúton is köszönjük Nahonnak (replays.hu).
Karune Kérdések és Válaszok 42.
Ahhoz képest, hogy a 42 a válasz MINDENRE, Karune most egy extra rövid Q&A-val jelentkezett 🙁
—StarCraft II Q&A Batch 42—
1. Mi volt a fő oka annak, hogy a Hydraliskot egy tierrel lejjebb raktátok? Milyen hatással van ez a Zerg early-gamere, főleg hogy ez az első levegőbe támadó egységük?
A Hydralisk a Tier 1,5-be került, így a Zergek korábban, tehát a Hatchery Lair-ré való fejlesztése előtt is anti-air egységhez juthatnak. Az eredeti terv az volt, hogy a Hydraliskot csak Lair után tesszük elérhetővé, és az első anti-air egység a Corruptor lett volna. Ehhez azonban nerfelni kellett a Corruptort, ami miatt az túl gyenge lett, és nem volt olyan élvezetes vele játszani. Ráadásul mivel nem volt előfeltételi épülete (a Corruptornak), az ellenfél még felderítéssel sem jöhetett rá, hogy a Zerg elkezdett légi egységeket gyártani. Így visszacsináltunk mindent.
2. Milyen cheat kódok lesznek a Starcraft II-ben?
Mindenképp lesznek kódok, de hogy mik, azok nem itt, a Q&A-ban fognak kiderülni.
3. A térképkészítők egyik nagy problémája: csak két nyersanyag van, ami egyes custom mapok megvalósítását megnehezíti. Egyesek ezt nyersanyagként kezelt egységekkel oldották meg, de túl körülményes volt. Lesz arra valami mód, hogy a térképkészítő saját, kitermelhető nyersanyagot rakjon a játékába?
Igen, nemrég adtunk a játékhoz egy opcionális, extra nyersanyagot, amit a Map Editorban is fel lehet majd használni. Lehet hogy még lesz több is a jövőben, de jelenleg nincsenek ilyen terveink.
4. A Battlecruiser új képességével, ami erős, területre ható sebzést okoz a könnyű páncélzatú légi egységek ellen, megint valósnak tűnik az a félelem, hogy a Thor-nak nincs valós szerepe. Tényleg így van, vagy a Battlecruiser és a Thor ezirányú képessége nagyban eltér egymástól?
Csak annyira hasonlóak egymásra, mint a Siege Tank és a Yamato Gun, vagy mint a Reaver és a Psi Storm. Az új képesség azok az egységek ellen teszi erősebbé a Battlecruisert, amik ellen már eddig is hatásos volt. A legkevésbé sem akartuk, hogy a Battlecruiser azokat az egységeket pusztítsa el könnyen, amik hatékonyak ellene, mint például a Warp Ray.
5. A Battlecruiser területre ható képessége sebzi a hatókörben tartózkodó saját és szövetséges egységeket?
Nem, a Missile Barrage nincs hatással a saját egységekre.
6. Megkapjuk a Map Editorral azt az eszközt, amit maguk a fejlesztők használnak az átvezető videók elkészítéséhez?
Igen, és reméljük, hogy a közösség király videókat fog vele készíteni.
7. A Starcraft 1-ben a láthatatlan egységek nem voltak teljesen láthatatlanok, csupán meggörbült körülöttük a fény. A Warcraft III-ban ezzel szemben tökéletes volt a láthatatlanság. Lehet a Map Editorban választani a két „láthatatlansági mód” között?
Igen, természetesen erre lehetőségetek lesz.
Forrás:
Sc2pod.com
Szép-szép, de multiplayer?
A hivatalos fórumon panaszkodott egy tag, hogy szépek ezek az új screenshotok, de minden olyan elmosódott és nehezen lehet a háttérben meglátni az egységeket. Persze egyből a Starcrafthoz hasonlította, hogy ott persze minden olyan jó volt.
A dolog egyébként egy teljesen világos probléma, ami nem csak RTS-ekben hanem FPS-ekben is megjelenik. A túl életszerű, gyönyörű csilli-villi effektek nem tesznek jót a „gameplay”-nek, ugyanis pont ebből adódóan nehezebben tudod azonosítani a tárgyakat.
Karune világossá tette, hogy ezek a screenshotok a single player elemeket ábrázolják és nem a multiplayert. Elmondta, hogy míg a single playerben fontosabb lesz, hogy a tárgyak hűek legyenek a valósághoz, addig a muliplayerben a kontrasztnak és a könnyen azonosítható egységeknek lesz nagyobb a prioritása.
Hogy technikailag ezt hogy oldják meg? Hát ez jó kérdés, minden esetre a single- és multipalyer közötti más-más grafikai beállítások egy lehetséges opciónak tűnnek, de ez majd elválik.
Forrás:
BlueTracker