Karune Kérdések és Válaszok 27.

Vorian . Hírek 911

karune.gifJó hír a hazai eSport közösségnek, a legújabb QnA-ban a játékmenetről vannak kérdések, amik a Teamliquid.net-ről származnak.

És kiderült a Firebat esetleges leváltójának a neve: Marauder.

Újra itt vagyunk, még több infóval a Nullifierről, de legfőképp a játékmenetről, hogy kicsit felbolygassuk a fórumon zajló társalgásokat – ez főleg nektek szól, akik már most a build orderetek tervezgetitek! Tudom hogy ott vagytok!

Chat a fejlesztőkkel: Ezen a héten Dustin Browderrel, a vezető fejlesztőnkkel beszélgettem, akinek feltettem pár kérdést a játékmenettel kapcsolatban. A kérdések a Teamliquid.net oldalról származnak, és nagyon szívesen válaszolt rájuk az eSport közösség számára. Remélem, hogy legközelebb egy BlizzCast-ba is el tudom csalogatni.

Játékbeli tapasztalatok: Még mindig keresek valami jobb nevet ennek a résznek, szóval ha van ötletetek, szívesen hallom (most Gameplay Blog az eredeti neve a szekciónak). Most a Nullifier második képességéről szeretnék bővebben beszélni, amint az előző QnA részben említettem. A Null Void, ami 50 energiába kerül (Nullifier max. energiája 100, a Force Field energiaigénye 30), egy adott területen 15 másodpercig meggátol mindenfajta varázslást/képességet. Egy Terran játékos elleni meccsemen az ő M&M (Medic+Marine) serege ellen nagyon sikeresen szerepelt a Nullifier. A Medicjeire Null Voidot varázsoltam, amitől azok jó ideig nem tudták gyógyítani a Marineket. A Nullifier távolsági támadása és a Zealotok egyesült erejével pedig hamar meghátrálásra késztettem őket.

Sajnos végül elvesztettem a meccset, mivel a Ghostjai EMP képessége, és az új, tesztelés alatt álló Terran egység, a Marauder-ei (ami a Firebatot váltaná le, ha jól szerepel) szétzúzták a hadseregem. GG. Majd legközelebb…

–Starcraft 2 Q&A Batch 27-

1) Miből fognak állni a ladder map-ek? Csak a Blizzard által készített térképeken lehet ladderes meccseket játszani, vagy a rajongói térképkészítők is hozzájárulhatnak saját alkotásaikkal? Ha igen, hogy fogjátok kiválasztani a megfelelő térképeket, és milyen időközönként lesz „rajongói térkép beválogatás”?

[Dustin Browder] A Ladder map-ek csak Blizzard által készített, vagy Blizzard által elfogadott térképekből fog állni. Mindig szívesen látunk mások által készített térképeket, és ha azok tényleg jól vannak megcsinálva, akkor nagy az esélye, hogy berakjuk a hivatalos térképeink közé. De nem tudom, hogy ilyen esemény milyen gyakran fog történni. Nagyban függ ez a térképkészítőktől és az időbeosztásunktól.
Ezenkívül nagy terveink vannak a modok támogatására az új generációs Battle.neten, amiket hamarosan veletek is megosztunk. Örömmel fogadtuk eddig is a számos modot, amik főleg a Warcraft 3-ban fordultak elő, és reméljük, hogy az azokat készítő közösséget viszontláthatjuk a Starcraft 2-ben is.

2) A Terranok a Starcraft 1-ben többféle stratégiát követeltek meg a játékostól: Zerg ellen főleg gyalogosokat és Science Vesselt kellett felmutatni, míg Protoss ellen Factoryban készülő egységeket kellett gyártani, ami nagyon különböző játékhoz vezetett a két felállásban. Ez megfigyelhető volt a mirror meccseken is: Goliathok, Battlecruiserek és a Wraithek hasznosnak bizonyultak a Terran vs Terran-nál, de ritkán kellettek Protoss és Zerg ellen (a Carrier vs Goliath kivételével).

A Protossnál és Zergnél is hasonló volt a helyzet. A Protoss játékosnak Corsairra, Zealotra és Archonra volt szüksége Zergek ellen, míg Terran ellen főleg Dragoon, Arbiter és Carrier (Zealot itt csak a sebességfejlesztés után volt gyártva). A Zergek gyakran használtak Hydraliskot a Protoss ellen, de azonnal Lurkerre váltottak Terranok ellen.

Néhány ember pozítívan fogta fel ezt, néhány pedig csalódott volt, hogy pl Terranként nem tud a Protoss ellen Marine-t használni. Hogy fogja ezt a Starcraft II megoldani? Mind a 9 felállás egyedi stratégiát fog igényelni, és így kevesebb hatásos stratégiát használhatunk, vagy úgy lesz megoldva, hogy minden egység használható minden faj ellen?
-Zanno

[Dustin Browder] Jelenleg ebben nagyon hasonlít a Starcraft II az első részre, azaz különböző felállások különböző stratégiát igényelnek. Nekünk, a fejlesztőknek, tetszik, hogy minden faj ellen más-más egységeket kell bevetni, mert szerintünk színesíti a játékot. A célunk, hogy minden egység használható legyen minden faj ellen, de legyenek olyan egységek, amiket a játékos szívesebben használ egy adott faj ellen. Nem lesz teljesen használhatatlan egység egyik felállásban se, de a választható stratégiák függeni fognak még a pályától, ellenfél taktikájától és a kezdési pozíciótól.

3) A Starcraft I-ben a low-tier (Marine, Zergling, Zealot pl) egységek használhatóak voltak a high-tier egységek ellen, mivel mindegyik egy egyedi szerepet tölt be az adott fajban, és speciális, csak rájuk jellemző képességekkel rendelkeznek.
Hogyan fogjátok ezt a célt megvalósítani a SC2-ben, nem számítva az olyan megoldásokat, amikor simán feljebb lehet fejleszteni az egység életét/sebzését?
(Ezt a kérdést a Marine HP fejlesztés miatt tettem fel, ami nagyon olcsó megoldás volt szerintem)
-CuddlyCuteKitten

[Dustin Browder] Nagy erőfeszítéseket teszünk annak érdekében, hogy a Tier 1 egységek a végjátékban is használhatóak legyenek. Célunk még az, hogy a legtöbb fejlesztés alapjaiban változtassa meg, hogy hogyan használható fel az adott egység. A Marine egység még fejlesztés, egyensúlyozás alatt áll. Szerintünk a pajzs királyul néz ki, de még meg kell tapasztalnunk, hogy milyen hatással van a játékmenetre. A mostani verzióban a Marine+Medic+Stim kombó pl olyan erős, hogy a legtöbb esetben fölösleges kifejleszteni a pajzsokat.

4) Néhány, a közelmúltban megjelent pro térképeken láthattunk olyan megoldásokat, mint pl folyamatos Dark Swarm vagy Disruption Web a pálya egyes részein. Vannak tervek ilyesmik bevezetésére?
Lehetne ilyen például egy sekély víz, ahol minden egység lassabban mozog, vagy egy terület ami immúnissá teszi a benne levő egységeket a rakétatűzre, vagy egy rész, ahonnan nem lehet tüzelni…

-CuddlyCuteKitten

[Dustin Browder] A játék motorja megengedi a hasonló típusú terület megépítését. Map Editorral bármikor berakhatsz ilyen részeket. Még nem véglegesítettünk semmit, szóval nem tudom, hogy szerepelni fognak-e ilyen elemek a ladder map-eken.

Nem sokkal a QnA megjelenése után Karune még több infot adott meg a Nullifierrel kapcsolatban:

Balance Update: A Nullifierek most Tier 1.5 egységek, a Gatewayban épülnek és előfeltételük a Cybernetics Core. Az egység 50 Mineral és 100 Gas-ba kerül és van egy alap távolsági támadásuk mint a Terran Marine-nak.

Tehát viszonylag hamar le lehet őket gyártani, főleg ha a játékos kihagyja a Forge-t, és rányomul a gázkitermelésre. A Zealot+Nullifier kombó nagyon hatásos bármilyen közelharci Zerg sereg ellen.

Forrás


Vorian

kewl

Comments (18)

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.