ZvZ Queen rush for the win
A nagy pihi után Karune ismét bevadult és elkezdte szórni a kék postokat. Lássuk mit tudtunk ma meg:
Egy sértődött rajongó panaszkodott, hogy a jó öreg Sunken Colonyt kivették a játékból, ami még nem is lenne baj, de a mostani védelmi „lövegek” amiket a Queen tud lerakni, vizuálisan nem pótolják a régi nyalókát, a Zerg bázis teljesen üres.
A válaszban Karune elmondja, hogy a Zerg védelmi épületek kinézete még nincs véglegesítve, tehát nem kell izgulni, lesz ez még változtatva. Emellett megjegyzi, hogy a Zergek új védelmi mechanizmusa az épületek stratégiai elhelyezésére teszi a hangsúlyt, vagyis jól ki kell találnod, hogy építsd fel a bázist, ha hatékony védelmet akarsz otthonra. A részletek bemutatása az elkövetkező Q&A-kban remélhetőleg közlésre kerül.
Az egyedi egységekről kérte ki Karune véleményét egy másik fan. A válaszból megtudhatjuk, hogy az egész játékban jelenleg csak a Queen egyedi, minden másból lehet többet is gyártani. A Thor most az elsőszámú földi légelhárító egység a Terranoknál. A Mothershipből ugyancsak lehet többet is gyártani, bár elég drága.
A Mothershipről jött egy kicsivel több infó. A Vortex képesség (Blackhole utóda) képes egész hadseregeket felemészteni, ha az ellenfél nem tudja időben alrébb vinni őket, mondjuk egy szűk feljárón történő manőverezés közepette. A Time Bomb azóta is nagyon hatásos arra, hogy megtörje az ellenfél védelmét azzal, hogy az alatta lévő egységeket hatástalanítja egy időre.
Az egyik legizgalmasabbnak hangzó válasz egy olyan kérdésre jött, hogy lehet-e az ellenfélnél (Zerg) Overlorddal creepet kreálni, majd ott épületet felhúzni és így rusholni. A gondolkozó srácok arra jöttek rá, hogy a Queen támadó egységként nem hatékony, mert csupa defenzív képessége van. Karune rájuk cáfolt és elmondta, hogy a belső tesztelések alkalmával a legtöbb esetben úgy használták a Queent támadásra, hogy az ellenfél creepjére építettek épületeket, amik mellé a Queen védelmi funkciót tudott varázsolni, majd ezeket gyógyítani. Ez egy igen jó rush taktikának számít jelenleg a Zerg vs. Zerg meccseken.
Forrás:
Comments (17)
Drenus
| #
Queen rush… Hmmm… Érdekes ötlet…
Reply
nite
| #
gondolom csupa ZvZlessz állandóan, semmi PvZ 😉 szal ez édeskevés sztem
Reply
Peter1984
| #
Én még mindig azt mondom, hogy kevés a passzív védelem a zergnek. …azaz eddig semmi ilyet nem láttunk…
És még mindig az a véleményem, hogy Queen mint „all zerg defense” vagy túl erős lesz vagy túl gyenge, de hogy túl összetett az biztos. És amit eddig láttunk az alapján nagyon micro orientált a zerg bázis.
Reply
keedav
| #
Szerintem jó az új queen szerepe, végül is a zergek, ha a történetet nézzük, nem a védelmükről híresek. Meg az jó, hogy ezzel is elválasztják egymástól a három faj bázismenedzselését.
Reply
gemate
| #
Nos én se vagyok híve az ilyen microt kívánó zerg védelemnek, DE a zerg eddig legtöbbször a makróról szólt és ezzel a „húzással” legalább a védelemnél oda kell figyelni kicsit.
Ha a védelem megvan akkor meg mehetnek a zerglingek CTRL-1 – be és páá 🙂
Reply
Aston
| #
Már ne is haragudjatok, de az micro, hogy ott a Queen és használni kell egy képességét, ami védelmet rak le a bázisra? Ennyi erővel a Terran bunkere is micro igényes mert ott meg a Marineokat le kell gyártani, aztán bevinni a bunkerbe, ja meg felépíteni a bunkert.
Reply
gemate
| #
Én aztán nem haragszom :-). Speciel én épületgyógyításra/creep mérgezésre/Queennel odateleportálok és marínt gyakok-ra gondoltam 🙂
Reply
Aston
| #
SCV repair/erről még nem hallottam/dropship vagy egység mozgatás helyett 2kattból ott van a Queen.
Reply
gemate
| #
Akkor szerva itt: A többi fajnál a védelemhez odarendelt/droppolt egységek feláldozhatóak, sok van belőlük, könnyen újragyárthatóak.
Zerg: van egy db fő védelmi egység (ugye a Queen), aki/ami v.színű mindig is elsődleges célpont lesz és lényeges, hogy ne haljon meg (főleg ha már fejlettebb fázisban van és elég sok idő újraszülni 🙂 ) —> trükközni/mikrózni kell vele. Már csak azért is mert ő lenne azaz 1etlen egység aki védelmi épületeket tud létrehozni (máshol SCV, Probe amiből nem kevés szokott lenni)
Reply
Peter1984
| #
Erre gondoltam énis. SCV vel Probe-al egyszerre több helyen vagy, ráadásul ha egy meghal van még vagy 40 másik. Zergnek mindösszesen van egy Queenje, és abból lesz jó játékos, aki elég gyorsan klikkel ahhoz, hogy az expek közötti ugrálást/védelem lehelyezést/creepmérgezést CD-n el tudja nyomkodni.
De az alapkoncepció. Pont ehhez a fajhoz egyetlen védelmi egységet? Amikor ennek kell a legtöbb exp?
Akkor ott a Protoss. Vegyük el a phase cannonját, és csináljünk faszagyereket a Templarból? Ne legyen bunker elég a Nomád imbább tornyokkal?
Reply
Brebbia
| #
Nem kell előre siratni a zerg védelmet. Az gondolom alap lesz, hogy T2-n a Queen körbeteleportálgat (a „durva” cooldown a deep tunnelen 15 másodperc) az új expeken, és lerak mindenhova X sunken clustert. Gondoljunk bele, BW-ban sem képes pár sunken megállítani egy kiseeb MM csapatot sem, de itt lesz egy Queen, ami azonnal odaugorhat, és van 3 tisztán védelmi, meglehetősen erős skillje. Ez a kis extra micro egyébként is ráfér a fajra. Megölni meg nem lehet majd csak úgy, 600 HP, nem kevés armor, burrow, vagy csak simán átteleportál a pálya túloldalára. Ráadásul a Z jóval hamarabb T3, mint a többi faj (és ez valószínűleg így is marad), és a T3 Queen 2*24( 2) sebzése már elég brutális.
Én komolyan gondolkodom a zergen, mint main fajon, pedig BW-ban terran és ritkán P voltam, és ebben nagy szerepe van a Queen-nek.
Reply
Promie Motz
| #
oké, kis kamutámadás az egyik expre, queen beugrik, abban a pillanatban besétálsz főbázisra. És kiszeded az összes fontos épületét, amivel magasabb rendű egységeket tud játszani. Mire visszaépíti őket, addigte gyrtod a magas szintű egységeket és ennyi (még1×)
Reply
keedav
| #
Szerintem a Blizzard jó irányba indult el a zerg védelemmel. Gondolom azt akarja elérni, hogy a zerg bázisnak ne bebástyázott védelme legyen, hanem inkább az egységek védjék a bázist, mivel azok úgyis olcsók és sok van belőle. Azután a Queen meg úgy épít mint a zerg probe, szóval modjuk 15 mpként lerak egy új „lövegtornyot” ingyen, és ha nincs rá szükség, egy messzi eldugott helyre bemegy és burowol, ha meg megint kell, akkor deep tunnel.
Reply
Tychus
| #
Hehe 😀
Az nem zerg probe hanem zerg drone 🙂
Reply
Brebbia
| #
#12 Aha, ezt eddig is meg lehetett csinálni. Pár sunkenes Z maint 2 dropnyi MM fél perc alatt ledarál. A statikus védelem önmagában semmit nem ér a SC-ban, sereget kell visszavonni. Ezen a Queen sokat segít a durva védelmi képességeivel.
Reply
nite
| #
hát majd kiderül, ha „fos” lessz a zerg, nemkötelező zergel lenni majd 😀 ugye
Reply
Peter1984
| #
„ha “fos” lessz a zerg, nemkötelező zergel lenni majd 😀 ugye” ????
Te miről beszélsz? Mindenki szeretne Zerg fajjal játszani, azis aki protoss vagy terran main lesz. Csak nem akar egy „fos” harmadik fajt a 2 másik mellé. Starcraftról beszélünk nem az Age of emp III ról ahol ha a törökkel játszol, vagy a hollanddal lényegében ugyanaz. Itt arról van szó, hogy az első részből azért legalább az alapokat tartsák meg vagy ha nem, akkor meg mitől Starcraft2? Azért mert a 3 játszható fajnak ugyanaz a neve és van néhány hasonló egység?
Akik azt mondogatják hogy nektek SC1 kell 3D be nézzen egy kicsit arra hogy mit fog kapni. Egy SC1 klónt 3D-be…… szvsz
Reply