Páncél és támadás frissítve

Astonkacser . Hírek 1857

Karune tegnap megint szólt egy hasznosat, most a páncél típusokról, nézzük mit tudtunk meg:

At the moment, there is ‘light’ and ‘armored’ armor classes. Buildings also fall under the ‘armored’ armor class.

Attacks on the other hand are a bit more varied. There is bonus damage towards, ‘light, armored, biological, and massive.’ Knowing a unit’s damage bonuses will be very important in knowing what to use to counter certain units.

Jelenleg 2 fajta páncél típus van, „light” és „armored” („könnyű” és „páncélozott”). Az épületek armored kategóriába tartoznak. A támadásokat kicsit megvariálták. Vannak bónusz sebzések, „könnyű, páncélozott, biológiai és masszív”. Fontos tudni egy egységnek a bónuszait ahhoz, hogy tudjuk mi ellen lehet jól bevetni, vagy mi az amivel counterelni lehet.

Biological units usually just mean they are not mechanical. Marines, Zerglings, and Zealots are biological. Non-biological units does not however mean they fall under the ‘armored’ class though and vice-versa.

For instance, Marauders are biological units but are armored. Nullifiers are mechanical units, but have light armor. Ultralisks, would fall under massive, biological, and armored. Though Battlecruisers would be massive, mechanical, and armored. These new categories also allow for many more soft counters in the game as well, giving slight bonuses to units against a certain type, but not have it as an overwhelming hard counter, where one unit wins the game easily.

A biológiai egység azt jelenti, hogy nem mechanikus (milyen fénylő gondolatmenet). Marine, Zergling, Zealot, ezek biológiaiak. A nem-biológiai egységek ettől függetlenül nem biztos, hogy „páncélozottak”, és oda-vissza.

Például a Marauder biológiai, de páncélozott. A Nullifier mechanikus, de könnyű páncélja van. Az Ultralisk egy masszív egység, biológiai, és páncélozott.  A BattleCruiser masszív, mechanikus és páncélozott. Ezek az új kategóriák még több variációt engednek meg arra, hogy úgy nevezett „soft” counterjei is legyenek az egységeknek, ami azt jelenti, hogy valamivel jobban sebzi az adott egységet, de nem drasztikusan.

Ezzel a kategorizálással az is elkerülhető, hogy legyen olyan egység, amivel könnyedén meg lehet nyerni a játékot.


Comments (28)

  • Crafty_FOX

    |

    Hm hol is volt ilyen még….. hol is ?…

    ………….Light Medium Heavy Fort Hero Unarmored
    Normal 100% 150% 100% 70% 100% 100%
    Pierce 200% 75% 100% 35% 50% 150%
    Siege 100% 50% 100% 150% 50% 150%
    Magic 125% 75% 200% 35% 50% 100%
    Chaos 100% 100% 100% 100% 100% 100%
    Spells 100% 100% 100% 100% 70% 100%
    Hero 100% 100% 100% 50% 100% 100%

    Mindjárt beugrik… 😀

    Reply

  • DarkTemplar

    |

    Tehát akkor lesz olyan, mint a Warcraft 3-ban, hogy az épületeket csak az ostromgépek sebzik jól?

    Reply

  • pcdevil

    |

    de ilyesmi már egyesben is volt, nem? vagy ott csak a sebzéseknek volt típusai? (azok most is vannak, igaz?)

    Reply

  • TheZerg

    |

    Az 1-ben is csomó ilyen volt (pl. hydra-páncéloztt masszívra+5)

    Reply

  • Worlon

    |

    Jesszus Maria. Ez kezd kicsit sok lenni…
    Nem csak stratégnak de matematikusnak is lennünk kell lassan (bár ez a 2 össze függ), az egységeket meg úgy ismerni mint a tenyerünket. Ezzel biztos sikerül elválasztani még jobban a Pro gamert a koca játékostól, és pár embert el is rémiszteni. Ezzel szerintem óvatosan kell bánniuk azért.

    Reply

  • SzuL

    |

    ugyanez volt sc-ben is, csak támadási típusok voltak, nem armorok (tökmind1 minek hívjuk).

    Reply

  • Strogg

    |

    Válasz TheZerg #4 üzenetére:
    Még az egyben is +5 volt?:D Akkor sc2-ben a hidra közel sem éri meg az árát…

    Reply

  • Worlon

    |

    Ott volt 1 fajta páncélzat, meg max hogy földre és levegőre mennyit sebez. Nah ez azárt sztem nem ugyan az….

    Reply

  • Wisle

    |

    Eddig is ezt a stratégiát követte midnenki az 1-ben, elég, ha megválogatjuk, mivel mit támadunk, miket mi ellen vetünk be, nem össze-vissza ghostot a tank ellen, thort a zerglingek ellen.

    Reply

  • Strogg

    |

    Gyakorolhatunk újra, zergesek, mert minden számításunkat keresztbe vágja a „drágaságos hidra”. Ezentúl a baneling lesz a kedvenc egységem… a témához meg annyit, hogy köszönöm blizz, a lurker annyit se fog érni mint az 1-ben. Esküszöm lassan fajt váltok annyira legyengítették ezeket a szerencsétleneket.

    Reply

  • TheZerg

    |

    Ja, bocs, csak a sima masszívokra is 5 (bár nem tudom, a Vulture-ben mi volt masszív, mert arra is sebzése volt).
    #10:Miből gondolod, hogy nem ér semmit a lurker?

    Reply

  • Raymond

    |

    Most akkor van bonus sebzes, es mennyi is?Ja es sc1ben nem ugy volt hogy meret alapjan voltak osztalyozva?
    Most van meg olyan unit ami mindennek ugyanugy vesz le, mint a marine, ami sc1ben BC-t linget meg mindent ugyanugy volt?

    Reply

  • Strogg

    |

    Válasz TheZerg #11 üzenetére:
    Nem mondtam hogy semmit sem ér, de nem annyit mint régen, mivel az alapegységeknek már csak 10-et sebez.

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    #5 Worlon

    Már ne haragudj de ez egy kicsit sem bonyolult rendszer. Még a wc3 as is simán és gyorsan tanulható volt itt meg egyelőre jóval kevesebb armor/damage tipusrol beszélnek. Egyébként meg nem kell matematikusnak lennie senkinek hozzá tudnilli ugyis a gyakorlatba jösz rá mindenre, ha semmit soha nem számolsz ki is idvel le fog esni hogy mi mi ellen mekkora mennyiségben jó. Aki pedig veszi a fáradságot az 1 hét és számolgat egy picit az méghamarabb rájön.

    #10 Strogg

    Most ezeket nem teljesen értem honnan vetted. Gondolom a hydrát folyamatosan balancolják a végére biztos jó lesz és ugyanez a lurkerre is. Bár az igaz hogy az 1 be csak röhögtem menyni lurker megdöglik mire 1 végre kulcspozicióba tudja magát ásni. Szerintem a sima sc-ben az árát ténylwg nem érte meg, de most valami oylasmiről is szó van hogy a stealth dolgok nagyobb szerepet kapnak. Azért ha az a lurker tényleg láthatatlan (és nem csak elméletben mint az 1. résznél) akkor még a régi gyengeségei ellenére is erősebbnek tűnik majd.

    #12 Raymond

    A sebzése/páncél kölcsönhaásokról majd biztos lesz megint egy táblázat mint a wc3 ban volt (fent beraktam :P)és az alapján egyértelmű lesz az is hogy mennyi is az az extra meg hogy mi mire mit ér.
    De egyébként mint ahogy irtam is már, majd a tapasztalat dönti el. Pl wc3 ban papiron jo a grunt a crypt fiend ellen de ezt el ne higyjétek, mert átverés 🙂 orknak riderig esélye sincs 1 pokot se megölni….

    Reply

  • CsorvaGep

    |

    Hát igen, leginkább gyakorlatban ismered meg a dolgokat, meg tényleg nem lényeg hogy ha pl egy egység jól sebez egy másikat, ha közben rohadt lassú…

    Reply

  • SzuL

    |

    Válasz Crafty_FOX #14 üzenetére:
    bw-ben is van, vhol battle.neten vagy blizz.comon, nemtom. a lurkerrel meg mi a baj? elég durván tud mm-et ölni, másra meg ott van más 😀

    Reply

  • TheZerg

    |

    Válasz Strogg #13 üzenetére:
    Ja bocs, akkor valamiről lemaradtam.

    Reply

  • Protoss Archon

    |

    Sokkal realisztikusabb lesz a játék, hogy (olyan Warcraft 3 szerű) páncélok lesznek. 😀
    Nem olyan rég jött létre egy globális Zerg bónusz (gyorsaság a Creep-en), valószínű, hogy a gyorsaságot kisebb sebzéssel kombinálják az egyensúly miatt. Esetleg majd gyorsabban lő a Hydralisk.
    Strogg: Az egészről a véleményem, hogy a Creep-en gyorsabb lesz a Lurker is. Talán kevesebbet lőnek ki, míg leássák magukat. Védekezni biztos jó lesz.

    Reply

  • sweeping

    |

    A lurker egyáltalán nem szar, sőt egy köcsög imba egység :d Na jó azért annyira nem erős de nem is gyenge pont olyan mint amilyennek lennie kell. Az meg hogy valaki láma és nem tudja irányítani hát így járt… Játszon lámákkal és nem szedik le neki olyan könnyen ennyi

    Reply

  • Strogg

    |

    Nem mindenki szar fos játékos, csak mert nem a te szinteden van…
    To Archon: „kevesebbet lőnek ki” hát ez megnyugtatott, hogy mostmár kevesebb gázt pazarlok a semmire.

    Reply

  • Protoss Archon

    |

    Válasz Strogg #21 üzenetére:
    Túl nagy kérés lenne, hogy kultúráltabban irigykedj a nálad jobban játszóra? 😀

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz Strogg #21 üzenetére:
    Mondtam én hogy szar fos?
    Annyiit mondtam lama ami = Noob ami magyar fordításban annyit tesz kezdő.
    De akkor ezentúl a félreértések elkerülése végett a kezdő szót fogom használni.

    Amúgy nem miattad jegyeztem meg, hanem mert már egyre többen kezdtek el ezen rágódni.

    Reply

  • sweeping

    |

    Ezt általánosságban mondtam ha magadra vetted a te bajod

    Reply

  • inkwizitor

    |

    „kezdődik” örülnék egyszer ha nem lenne mindig az a feszültség a hírek alatti hsz-ekben 🙂

    Reply

  • Shakuras

    |

    Válasz sweeping #23 üzenetére:
    figy nem mindegy h azt mondom h fasz, vagy azt h himvesszö 🙂

    Reply

  • Blase

    |

    Menjetek BL-t nézni, Astont meg ne húzzátok fel megint 😀

    Reply

  • ragadozo

    |

    az egyik topicba már kibeszéltük a sebzés tipusokat 🙂
    vázlat:
    small unit(light armor)pl marine zergling zealot
    medium unit(armored)pl dragon tank lurker
    huge unit(épületek általába de a BC is ilyet kapott)pl BC CC nexus hatchery

    normal plmarine
    explosion pltank
    concussive pl vulture
    small medium huge
    normal 100% 100% 100%
    explosion 50% 100% 100%
    concussive 100% 25% 25%
    a 25% az fegyver sebzése tehát az armor elnyelés 75%
    pl ghost 10es sebzéssel egy tanknak 2 vagy 3 sebtzést adna de még hozzá adódik a tank 1 armorja miatt tehát 150 1=151-2vagy3=149 vagy 148 (erre gondolm számítást adtak meg a gépnek de úg vettem észre hogy egyszer 3at aztán 2őt (vagy fordítva)(az armor nélkülieken) és ezt váltogatja.

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.