„Ebéd Dustin Browderrel”

L4.ZsukoV . Hírek 1234

Tegnap (2008.10.10) a starcraft-sourge tagjai ebéd közben fontos információkat tudtak meg Dustin Browdertől a replayek és a Battle.net 2.0-val kapcsolatban, amit Velral amilyen gyorsan csak tudta le is fordította nekünk:

  • A Single Player általi megközelítés nem készíti fel a játékost a multiplayer-re. Dustin megemlítette, hogy egy fejlesztő összerakott egy pályát, ahol különböző szituációkban használhatod az egységeidet, hogy fejleszd a mikró képességedet. Hasonlóan a Starcraft-hoz, ahol voltak pályák, hogy 10 Marine-nal rendelkeztél, és szükség volt mindegyikre, hogy leszedj egy Lurker-t, de az egyetlen megoldási mód erre, hogy egy Stim Pack-elt Marine-t előre-hátra mozgattad , így a Lurker nem tudta megölni. Addig a többi Marine megölte a Lurker-t anélkül, hogy bajuk esett volna. Hogy lesznek-e ilyen térképek a Starcraft 2-vel egy csomagban, még nincs eldöntve.

  • A mineral megosztás se került ki teljesen a képből, igazából ajánlottam egy megoldást az egyensúly megőrzésének problémája miatt, ami ezzel a sajátossággal járna: A javaslatom az volt, hogy egy százalék alapú büntetés legyen a közös mineral-ra. Például, ha játék épp most kezdődött, és át akarom adni a mineraljaim a csapattársamnak, ez kiegyensúlyozatlan lenne, mert mire megtudnád, már lenne Dark Templar-ja, vagy más magasabb tier-ű egysége. Még akkor is ha egy játékas lenne ettől erős, kiegyensúlyozatlan és rövid lenne a játék. Egyébként, ahhoz, hogy adjak a csapattársnak 75 mineral-t, az nekem valóságban 100-at kellene adnom neki (25%-os büntetés), akkor kiegyensúlyozná az előnyt, mert nehezebb lenne masszívan ellátni a csapattársat minerallal. Ez a késői játékban is működne, mert minél többet adsz át, annál többet vesztesz. Dustin-nak tetszett az ötlet, és minden bizonnyal felhozza az elkövetkező megbeszélésen, de ha a mechanizmust nem lehet egyszerre tökéletesíteni és egyszerűvé tenni, akkor nem kerül be a játékba.

  • Voice Chat: egy olyan dolog, ami meg lett említve hogy lesz a Starcraft 2-höz. Dustin megemlítette, hogy még nem tiszta, hogy megkapjuk-e ezt a tulajdonságot. Azt fejtegette, hogy klienssel rendelkezni a játékban miért, hogyan probléma (a wow-ot használva példaként) különösen ha egy csapatban vagy, amin rá vagy utalva a társaidra, és hirtelen teljesen eltűnnek. Amikor Ventrillo-t használsz, és lefagy a játék, tudod közölni a többiekkel, mi történt. Ha egy játék chat-et használsz, az már problémás lesz. Egyébként gondolj bele, a Battle.net megállítaná a játékot, mint amikor kijelentkezel, tehát a csapattársaid tudnák, mi történik.

  • Megerősítésre került, hogy már egy jelentős tech tree változtatás került a Zerg-hez, amit a BlizzCon alatti játékverzióban még nem láthatunk. A jelenlegi verzió durván 2-3 hetes.

  • Van egy vita a fejlesztő csapat tagjai között különböző módokról, amikkel növelhető játékosok szakértelme és teljesítménye. Amíg néhány ilyen ötlet visszatér a pályákhoz, amit korábban említettem, olyan megoldások után néznek, mint a továbbfejlesztett pontozás amit a játék végén látsz, a lehetőség az eredményeid összehasonlítására a korábbiakkal. A pontozás tovább lett fejlesztve az APM-el (Actions Per Minute, azaz percenkénti cselekvések száma) és más hasznos statisztikákkal.

  • Van néhány egység a Starcraft 2-ben, ami nem feltétlenül az 1 az 1 elleni játékhoz lett tervezve. Ameddig nem lehetséges addig nem szükséges. A Mothership, ahogy Dustin mondja inkább egy 2v2 egység, mert több mint egy drága támogató egység, mivel nehéz lesz ennyi nyersanyagot rászánni egy 1v1 meccsen.

  • A versenyképes játék nagy aspektusa a Starcraft 2-nek, mindig is az volt. Tehát a replay-ek és a megfigyelés lehetősége nagyon fontosak. A replay-ek valóban rendelkezni fognak visszatekerési lehetőséggel a jövőben, vagy úgy lesz, hogy bármelyik pontra kattinthatsz, amire szeretnél, vagy visszatekerési pontok lesznek (25%, 50%, 75% a videón keresztül). Valamint megerősítette, hogy láthatod hogy a játékos mire kattint éppen (nem teljes egérmozgásokat) , továbbá statisztikát az egyes játékosok által éppen birtokolt egységekről (pl. 1-es játékosnak 12 Marine-ja van, a 2-esnek meg 5 Zealot-ja – ez egy döntetlen, ami az egységszámot illeti) , a különböző játékosok APM-jével együtt. A fejlesztő csapatnak rengeteg ötlete van amit a replayekhez hozzátennének, mint a csatolható kommentár.

  • Dustin úgyszintén megemlítette, hogy a mérkőzés készítése egy hatalmas aspektusa az online játéktapasztalatnak, és óvatosan lesz tervezve, hogy a lehető legjobb legyen.

Forrás:

 


Comments (10)

  • Crafty_FOX

    |

    Feeder tax o jeee 😛 Le a low skiller teamokkel =)
    „Van néhány egység a Starcraft 2-ben, ami nem feltétlenül az 1 az 1 elleni játékhoz lett tervezve” ez jó ötlet reméljük több ilyen is lesz, a wc3 egyik legnagyobb előnye az volt (és ami jelentősen hozzá adott a lassabb megunhtóságához) hogy minden felállásban (1v1,2v2,3v3,4v4,ffa) más volt a hatékony taktika és mások a hatékony egységek.

    Reply

  • Bubbles

    |

    Vajon sc2 miatt is fent leszek hajnal 2ig, hogy valami meccset tudjak nézni?

    Reply

  • Fred

    |

    WaaaaW ez betegesen jo lesz , erzem ! 🙂

    Reply

  • Zedas

    |

    Arról nem volt szó, hogy a mapokat lehet majd online disztribútálni a repekhez? Mert WC3-nál beleőrülök a dologba, hogy nem lehet semmit megnézni, mert nincs olyan map, amin a rep zajlik. Nem akarom tovább ragozni 🙂

    Reply

  • pcdevil

    |

    replayek nagyon durvák lesznek így. tényleg megtudhatsz bármit a játékosokról, és ez jó. kérdés ha obs-olsz, akkoris lehetőség lesz -e ezeket megtudni vagy csak amit látsz, azt tudod.

    Reply

  • 84Noname

    |

    Jah…végülis obsolásnál lenne fontosabb. Ha élőben közvetítenek egy mecset, akkor ez talán nem kicsi plussz pont…

    Reply

  • Protoss Archon

    |

    Válasz pcdevil #5 üzenetére:
    Olvasd végig még egyszer az utolsó előtti bekezdést! 😉
    Ott van szó arról, hogy láthatod, épp hány egysége van, stb.
    Valószínű, hogy már játék közben láthatod az adatokat, ha observer vagy. De a replay visszanézésekor biztos mindent megtudhatsz.

    Reply

  • 84Noname

    |

    Pont ezt akartam kérdezni… tegnap elcsíptem egy live ZvT meccset, és mintha kis ablakokban láttam volna az unitok számát, meg egyéb infókat…

    Reply

  • pcdevil

    |

    #7 Protoss Archon
    akkor velem a baj, én azthittem végig a replayről beszél. de így akkor korrekt:))

    Reply

  • xboxman

    |

    zsír tartalmas beszélgetés, köszi

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.