„Ebéd Dustin Browderrel”
Tegnap (2008.10.10) a starcraft-sourge tagjai ebéd közben fontos információkat tudtak meg Dustin Browdertől a replayek és a Battle.net 2.0-val kapcsolatban, amit Velral amilyen gyorsan csak tudta le is fordította nekünk:
-
A Single Player általi megközelítés nem készíti fel a játékost a multiplayer-re. Dustin megemlítette, hogy egy fejlesztő összerakott egy pályát, ahol különböző szituációkban használhatod az egységeidet, hogy fejleszd a mikró képességedet. Hasonlóan a Starcraft-hoz, ahol voltak pályák, hogy 10 Marine-nal rendelkeztél, és szükség volt mindegyikre, hogy leszedj egy Lurker-t, de az egyetlen megoldási mód erre, hogy egy Stim Pack-elt Marine-t előre-hátra mozgattad , így a Lurker nem tudta megölni. Addig a többi Marine megölte a Lurker-t anélkül, hogy bajuk esett volna. Hogy lesznek-e ilyen térképek a Starcraft 2-vel egy csomagban, még nincs eldöntve.
-
A mineral megosztás se került ki teljesen a képből, igazából ajánlottam egy megoldást az egyensúly megőrzésének problémája miatt, ami ezzel a sajátossággal járna: A javaslatom az volt, hogy egy százalék alapú büntetés legyen a közös mineral-ra. Például, ha játék épp most kezdődött, és át akarom adni a mineraljaim a csapattársamnak, ez kiegyensúlyozatlan lenne, mert mire megtudnád, már lenne Dark Templar-ja, vagy más magasabb tier-ű egysége. Még akkor is ha egy játékas lenne ettől erős, kiegyensúlyozatlan és rövid lenne a játék. Egyébként, ahhoz, hogy adjak a csapattársnak 75 mineral-t, az nekem valóságban 100-at kellene adnom neki (25%-os büntetés), akkor kiegyensúlyozná az előnyt, mert nehezebb lenne masszívan ellátni a csapattársat minerallal. Ez a késői játékban is működne, mert minél többet adsz át, annál többet vesztesz. Dustin-nak tetszett az ötlet, és minden bizonnyal felhozza az elkövetkező megbeszélésen, de ha a mechanizmust nem lehet egyszerre tökéletesíteni és egyszerűvé tenni, akkor nem kerül be a játékba.
-
Voice Chat: egy olyan dolog, ami meg lett említve hogy lesz a Starcraft 2-höz. Dustin megemlítette, hogy még nem tiszta, hogy megkapjuk-e ezt a tulajdonságot. Azt fejtegette, hogy klienssel rendelkezni a játékban miért, hogyan probléma (a wow-ot használva példaként) különösen ha egy csapatban vagy, amin rá vagy utalva a társaidra, és hirtelen teljesen eltűnnek. Amikor Ventrillo-t használsz, és lefagy a játék, tudod közölni a többiekkel, mi történt. Ha egy játék chat-et használsz, az már problémás lesz. Egyébként gondolj bele, a Battle.net megállítaná a játékot, mint amikor kijelentkezel, tehát a csapattársaid tudnák, mi történik.
-
Megerősítésre került, hogy már egy jelentős tech tree változtatás került a Zerg-hez, amit a BlizzCon alatti játékverzióban még nem láthatunk. A jelenlegi verzió durván 2-3 hetes.
-
Van egy vita a fejlesztő csapat tagjai között különböző módokról, amikkel növelhető játékosok szakértelme és teljesítménye. Amíg néhány ilyen ötlet visszatér a pályákhoz, amit korábban említettem, olyan megoldások után néznek, mint a továbbfejlesztett pontozás amit a játék végén látsz, a lehetőség az eredményeid összehasonlítására a korábbiakkal. A pontozás tovább lett fejlesztve az APM-el (Actions Per Minute, azaz percenkénti cselekvések száma) és más hasznos statisztikákkal.
-
Van néhány egység a Starcraft 2-ben, ami nem feltétlenül az 1 az 1 elleni játékhoz lett tervezve. Ameddig nem lehetséges addig nem szükséges. A Mothership, ahogy Dustin mondja inkább egy 2v2 egység, mert több mint egy drága támogató egység, mivel nehéz lesz ennyi nyersanyagot rászánni egy 1v1 meccsen.
-
A versenyképes játék nagy aspektusa a Starcraft 2-nek, mindig is az volt. Tehát a replay-ek és a megfigyelés lehetősége nagyon fontosak. A replay-ek valóban rendelkezni fognak visszatekerési lehetőséggel a jövőben, vagy úgy lesz, hogy bármelyik pontra kattinthatsz, amire szeretnél, vagy visszatekerési pontok lesznek (25%, 50%, 75% a videón keresztül). Valamint megerősítette, hogy láthatod hogy a játékos mire kattint éppen (nem teljes egérmozgásokat) , továbbá statisztikát az egyes játékosok által éppen birtokolt egységekről (pl. 1-es játékosnak 12 Marine-ja van, a 2-esnek meg 5 Zealot-ja – ez egy döntetlen, ami az egységszámot illeti) , a különböző játékosok APM-jével együtt. A fejlesztő csapatnak rengeteg ötlete van amit a replayekhez hozzátennének, mint a csatolható kommentár.
- Dustin úgyszintén megemlítette, hogy a mérkőzés készítése egy hatalmas aspektusa az online játéktapasztalatnak, és óvatosan lesz tervezve, hogy a lehető legjobb legyen.
Forrás:
Comments (10)
Crafty_FOX
| #
Feeder tax o jeee
Le a low skiller teamokkel =)
„Van néhány egység a Starcraft 2-ben, ami nem feltétlenül az 1 az 1 elleni játékhoz lett tervezve” ez jó ötlet reméljük több ilyen is lesz, a wc3 egyik legnagyobb előnye az volt (és ami jelentősen hozzá adott a lassabb megunhtóságához) hogy minden felállásban (1v1,2v2,3v3,4v4,ffa) más volt a hatékony taktika és mások a hatékony egységek.
Reply
Bubbles
| #
Vajon sc2 miatt is fent leszek hajnal 2ig, hogy valami meccset tudjak nézni?
Reply
Fred
| #
WaaaaW ez betegesen jo lesz , erzem !
Reply
Zedas
| #
Arról nem volt szó, hogy a mapokat lehet majd online disztribútálni a repekhez? Mert WC3-nál beleőrülök a dologba, hogy nem lehet semmit megnézni, mert nincs olyan map, amin a rep zajlik. Nem akarom tovább ragozni
Reply
pcdevil
| #
replayek nagyon durvák lesznek így. tényleg megtudhatsz bármit a játékosokról, és ez jó. kérdés ha obs-olsz, akkoris lehetőség lesz -e ezeket megtudni vagy csak amit látsz, azt tudod.
Reply
84Noname
| #
Jah…végülis obsolásnál lenne fontosabb. Ha élőben közvetítenek egy mecset, akkor ez talán nem kicsi plussz pont…
Reply
Protoss Archon
| #
Válasz pcdevil #5 üzenetére:
Olvasd végig még egyszer az utolsó előtti bekezdést!
Ott van szó arról, hogy láthatod, épp hány egysége van, stb.
Valószínű, hogy már játék közben láthatod az adatokat, ha observer vagy. De a replay visszanézésekor biztos mindent megtudhatsz.
Reply
84Noname
| #
Pont ezt akartam kérdezni… tegnap elcsíptem egy live ZvT meccset, és mintha kis ablakokban láttam volna az unitok számát, meg egyéb infókat…
Reply
pcdevil
| #
#7 Protoss Archon
akkor velem a baj, én azthittem végig a replayről beszél. de így akkor korrekt:))
Reply
xboxman
| #
zsír tartalmas beszélgetés, köszi
Reply