Community Q&A Batch 1
Most, hogy kissé lenyugodtak a kedélyek, és vége a BlizzCon-nak, biztos egyre-másra érkeznek a különböző infók. Íme a következő az új balance után, amiből sok dologra választ kaphatunk. Íme a kérdések és válaszok:
– Milyen képességei vannak (most) a Mothership-nek? (scmapz)
3 képességgel rendelkezik a Mothersip: Cloaking Field, Vortex, és Timebomb. A Cloaking Field minden egységet/épületet (!!!) láthatatlanná tesz a Mothership hatótávján belül. A Vortex úgy működik, akár a régi Black Hole, ahol beszippantja az ellenséges földi/légi egységeket és használhatatlanná teszi, de nem sebzi őket. A Timebomb lefagyaszt/cselekvésképtelené tesz minden baráti és ellenséges egységet aki a buborék hatósugarán belülre megy.
– Miért lett a Colossus olyan gyenge? (scmapz)
Próbálják az új gyenge támadásához hasonlóvá tenni. Meglehetősen gyenge minden ellen, leszámítva a kis földi egységeket, és még akkor sem olyan hasznos. Akkor használható, ha kifejleszted a lőtávját 9-re. Igen, van egy fejlesztés, Extended Thermal Lances néven, ami 6-ról 9-re növeli a lőtávot.– Mik a Stalker életerő/pajzs/sebzés tulajdonságai? (scmapz)100 élete van, 40 pajzs, és 10 sebzést okoz– Úgy hallottam, nem tudod többé megváltoztatni a nézőpontot, összesen a ki-be zoom lehetséges. Meg tudjuk változtatni a nézőpontot trigger használatával? (scmapz)Igen, csak ki-be zoomolhatsz (nem a jobbra-balra forgatás) , eléggé valószínűleg tudjuk majd trigger-ekkel szerkeszteni, mert úgy tűnik hasonló, mint a Warcraft 3 editorja.
– Hogyan változott meg a Thor, és miképp működik a mechanikus újjáéledés? (scmapz)
Jól használható egy kupacban (stack-olt) légi egységekre, de ennyi az egész. Sok sebzést tud okozni/kapni. Amikor meghal, a roncsai a harcmezőn maradnak, ezután újjáépítheted (nyersanyagba kerül) és újra működőképes teljes életerővel.
– Hogy működik most a Queen? Azt hallottam, többé már nem egyedi egység. Ezzel egy nagyobb verziója a Hydralisk-nek? (scmapz)
A Queen nem fejlődik újabb szintekre, és többet is birtokolhatsz belőlük. Csak 3 képessége van, amik meglehetősen gyengék. Mutant Larva, Razor Swarm és Creep Tumor. A Mutant Larva 3 óriás lárvát teremt a Hatchery-nél. Ezek a lárvák nem számítanak bele a Hatchery meglévő 3-as keretébe, és szabadon mozoghatnak a térképen. A Razor Swarm egy hatalmas rovarfelhő, ami bármely ellenséget sebez, aki belekerül. Képes vagy irányítani a Swarm-ot és körbemozgatni azt. A Creep Tumor úgy működik, mint a régi Creep Colony-k, terjeszti a Creep hatósugarát.
– Valami hír a Protoss vagy Zerg hadjáratról…bármi, valami konkrétum? (BritishBrat)
Minden, amit tudok, hogy a további hadjáratok egymás után körülbelül 6 hónappal lesznek kiadva (ooooh yeah, 😀 a szerk). Továbbá azt is mondták, hogy a játékbeli mechanizmus különböző lesz [amikor credit-ekért szerzel a Terran-nal új egységeket az armory-nál, (- a Hyperion belsejében)] minden fajnak, a Protoss-ok a diplomácia valamely útjával szerzik, míg a Zerg Kerrigan irányításával/hatalmával.
– Valami hír a pletykált Targeting Drone-ról? (BritishBrat)
A Targeting Drone egy megidézhető légi egység, ami láthatatlan. Lézert lő az ellenfélre (ami tehát nem sebez), és minden egység 50%-al többet sebez a megcélzott egységbe. (Nem tudtam kipróbálni, mert lefagyott a demo, ill arra alapozok, amit hallottam)
– A Reaper-nek van valami hasznos képessége a Terran faj számára?
Nem találtam jónak a Reaper-t a rendes harcokban, még a megnövel Hp-val/sebzéssel sem. Különösen erős a dolgozók írtásában, a D8-as töltetével, de ezen kívül semmi különös.
– El tudod magyarázni, mi történt a Pheonix-el és az Anti-gravity-vel?(Medavas)
Igen, úgy tűnik a Phoenix Overload képessége ki lett cserélve (ostoba döntés, ha engem kérdesz) az Anti-gravity-vel. Amikor az Anti-gravity használatban van, a Phoenix cselekvésképtelen minden földi egység (kivéve a ‘masszív’-akat) felemelkedik és használhatatlanná válik.
– És mi történik a Nullifier-rel ez után a döntés után? (Medavas)
Úgy hiszem, a Nullifier megkapta a Hallucinacion, Force Field és Molecular Displacement képességeket (az utóbbit soha nem használtam, nem tudom a hatását). Mivel a Nullifier kapta a Hallucination-t, a High Templar új képességekre tett szert. Most rendelkezik a (régi) Psi Storm-al, és Arcon Warp képességgel, valamint a Phase Shift-el. Ezzel időlegesen kivonható a játékból egy egység, amikor az időtartama lejár, megjelenik.
– Összegezni tudnád a Nighthawk-ot nekünk? Hallottam valamit egy „seismic thumper”-ről. (Medavas)
3 különböző dolgot képes létrehozni a Nighthawk. Tud Spider Mine-t a földre tenni. Auto Turret-et épít, ami addig tart, ameddig el nem pusztítják. Végezetül Targetnig Drone-t idéz. Nem emlékszem semmilyen Seismic Thumper képességre.
– Mennyi Spder Mine-ja van a Nighthawk-nak? (TehIchigo)
Úgy hiszem energia-alapapúak (egyszer használtam a képességet). Egy támogató egység és elsősorban támogatásra épít dolgokat. Nincsenek „varázslatai”, mint a Science Vessel-nek voltak, igen a Nighthawk egy detektor, és nincs támadása.
– Összegezni tudod az Infestor-t, és el tudod magyarázni az Infested Terran-ok lore-ját? (Medavas)
Az Infestor 3 új képességgel rendelkezik most: Neural Parasite, Fungal Infestation, és Spawn Infested Terrans.
A Neural Parasite egy alap 10 másodperces ‘mind control’, és igen, múködik a dolgozókra is.
A Funugal Infestation egy sima célpontnak okoz időszakosan folyamatos sebzést. A varázslat nem szedhető le, az egység meghal, bármit teszünk. Végezetül az Infestor 5 tojást lök ki a hátából. A tojások nőni kezdenek, amíg Infested Terran nem lesz belőlük. Őszintén semmi értelme nincs, és Dustin mondta, hogy különböző játékstílusokat próbálgatnak időközben. Most az Infestor tud föld alatt mozogni, és úgy varázsolni (!!!). Amíg Burrow-olva van, tud föld alatt mozogni, de nem képes a sziklákon keresztül magasabbra felmenni, a rámpákon kell mennie, hogy feljusson. Nem, most nincs semmi -infesztálás- terran egység/épület, ami az Infested Terran-hoz köthető.
– Képes az Infestor föld alól infesztálni az épületeket? (TehIchigo)
Az Infestor többé nem infesztál épületeket. Az Infest, Disease, Dark Swarm képességeit elvették.
– Van valami szó az Infested Protoss-okról? (DPS)
Nincsenek Infested Protoss-ok.
– Hogyan töltik be a Hellion-ok a távozott Vulture-ok szerepét? (DPS)
Kaptak a Hellion-ok egy hatalmas tulajdonságnövelést. Különösen jók 5-en, vagy annál nagyobb számban, és könnyedén szétszednek kisebb csoport, tömörült egységeket. A gyors sebességüknek köszönöhetően hit and run (üss és fuss) taktikát alkalmaztam velük, csapdába csalva az ellenfeleket. Emlékszem, hogy 5 Marauder-em és 5 Hellion-om könnyedén leszedett körülbelül 10 Roach-ot.
– Úgy véled, hogy 5 vagy több Hellion-t ki lehet mikrózni úgy, hogy „tűzgyűrűt” hozzon létre és csapdába ejtsen egy egységet a lángszórók között? (DPS)
Elég nehéz, mert a lőtávjuk csak 4-es. Lassúbb egységekkel szemben elképzelhető, de Zergling-ekkel és hasonlókkal szemben nem.
– Van a Hellion-nak gyors „támadás-reflexe”? Tehát hold vagy patrol parancs az azonnali támadáshoz. (TehIchigo)
Igen, képesek rá, sokat használtam. Támadok, elfutok (mivel gyorsabb vagyok, messzebbre jutok), megállok és támadok, majd ismétlem.
– Sérti a Hellion sugara a saját egységeid? (DPS)
A sugár nem sérti a baráti egységeket. Az SC 2 próbál kevesebb baráti sebzést alkalmazni, amúgy valamennyi baráti sebzés visszatér, mint a Siege Tank területre ható sebzése.
– A Siege Tank drágább lett, most milyen szerepet töltenek be? (DPS)
Sokkal többet használtam támogatásra, mint védelemre, bezárkózásra. Egy kicsit csökkent a bezárkózás az SC 2-ben. A szerepük ugyanaz, mindössze nem fogunk többé egyszerre 20-at látni belőle.
– Volt esélyed kipróbálni a Planetary Fortress-t? (DPS)
Ha bármikor le lennék rusholva (lerohanva), vagy szükségem lenne egy counter-re, Planetary Fortress-t építenék. 15 körülit sebeznek, gyors tüzeléssel, és 1500 körüli Hp-jük van. Úgy hiszem földre és levegőbe egyaránt sebez.
– Elképzelhetőnek tartod, hogy egy lehetséges támadó-épületnek használhaó legyen, úgy hogy közel, de nem túl közel építed az ellenfél bázisához, és visszavonod a csapataidat hozzá, ha vesztésre állsz? (DPS)
Igen, egy lehetséges stratégia, és működhet is. Csak tarts egy SCV-t körülötte javítás céljából. 150 mineral-ba, 150 gázba és 50 másodpercbe kerül a megépítése.
– Tudsz tovább használni Comsat-ot vagy felemelni tudod a Planetary Fortress-t? (VIB-bw)
Nem tudod megemelni egyiket sem. A Comsat-ot a Surveillance Station-nél használhatod.
– Mennyire hatékonyak a Marauder-ek? Képes vagy velük körbe járni a Zealot-ok és Zerglig-ek körül?
Messze a kedvenc Terran egységeim a Marauder-ek. Különösen nagy segítségnek találtam őket. Sok sebzést kibírnak, a Medivac-ok meg tudják gyógyítani, jó a sebzésük, és lelassítják az ellenfeleiket. Amikor Bunker-be tesszük őket, lelassítják a támadó és menekülő ellenfeleket. Mindig M/M/M kombót használtam. Marauder-ek, Marine-ok és Medivac-ok.
– Még mindig a Nexus-ból idéződik be a Mothership? (scmapz)
Igen, ez a legmagasabb tier-jük, 400 mineral, 400 gáz, és nincs supply limit a Mothership-hez. Továbbá megjegyezném, hogy sose hagynak cserben, majdnem mindegyik csatához jók.
Továbbá lenyűgözően „beteg” animációja van. 😀
Forrás:
Comments (18)
Orcus
| #
Most itt ilyen rövid hírekkel akarják kiszurni az embör szemét?! Felháborító!
Reply
inkwizitor
| #
bár már mondtam de ez a kamrás forgatásos döntéses dolog akkor sem tetszik így hogy nem lehet.
az infestorrol nem is beszélve
bár ez a colossus-os hír is kicsit elszomorító :/ bár azt még túlélem.
ez a 6 hónapos hír meg jó csak kérdés tudják e tartani… bár még ha nem is tudják legrosszabb esetben is 1 év múlva jönne kb új?! ami azért nem is olyan vészes…
Reply
Promie Motz
| #
ja, kicsit rövidke tényleg 😉
Reply
Promie Motz
| #
és az rendben van, hogy fél évente jön ki új rész, de mikortól számítva, kérdem tisztelettel? 😛
Reply
inkwizitor
| #
#4: when its done ^^
Reply
Firebat
| #
„A Timebomb lefagyaszt/cselekvésképtelené tesz minden baráti egységet aki a buborék hatósugarán belülre megy.”
?????
„A Neural Parasite egy alap 10 másodperces ‘mind control’, és igen, múködik a dolgozókra is.”
akkor építhetünk vele terran és protoss épületeket???
am jó Q&A thx.
#4 sztem egyértelmű 🙂 kijön a sc 2 terran kampány, és onnantól
Reply
Zedas
| #
Hoppá. Elég megdöbbentő dolgok ezek, szierintem a 90%-a csak időszakos teszt, kizárt hogy ezek így be kerüljenek a véglegesbe (szerintem).
Reply
Fred
| #
Huha, jo sok info de azert emlekezzunk a Blizzcon-on lehet valami gagyi verziot dobtak ki hogy lassak az emberek reakciojat, azert a beta meg odebb van!! OMG lehet igazam lesz a Karacsony + Husvet kiegeszitok megjelenesevel kapcsolatban 😛
Reply
84Noname
| #
Nem tudom, nekem is sok minden furán hangzott… Főleg az ide oda tologatott képességek. A colossus range fejlesztése jól hangzik, de szerintem egy nagy kaki jelen felállásban. Nem érzem használhatónak…miért építenék colossust ha nem sebez elég jól? Ráadásul minden unit tudja sebezni…kivéve az overlordot 🙂
Egy előnye van…cliffer
Reply
Aston
| #
Úristen Archon! Előtte azért egy wall of text warning nem ártott volna 😀 … Szép munka, btw!
Reply
Crafty_FOX
| #
Érdekes ebben a q&A ban több info volt majdnem mint az összes eddigiben együttvéve. Egy rakás érdekes változás.
Reply
Laczko
| #
Jó kis cikk! A marauder nagyon bejön majd úgy érzem!:D Terran Rulz!!:D
Reply
Strogg
| #
Valaki megtudná mondani miért is kellett megváltoztatni szegény Queent, meg mért kellett elvenni a dark swarmot? O.o Hajrá blizzard!! Remélem a zerg lesz itt a leggyengébb faj… Terranok meg Protossok egyre csak erősödnek. Akkor mostmi is van azzal, hogy a tossok azért tossok mert erősek és nincs belőlük seregnyi? Most már úgy látom a terranra már jobban igaz ez… Aston. Neked mi a véleményed? Jelenleg kiegyensúlyozott a játék, mert ha igen elfogadom, mivel te játszottál a játékkal 😀
Reply
Archon
| #
Először azt mondták, hogy a mind control vagy ehhez hasonló képesség nem valószínű hogy lesz. Most meg Neural Parasite. Na mindegy. Örülök a Mothership képességeinek, végre méltó a nevére.:)
Reply
keedav
| #
Nem értem én se hogy minek kell limitálni a kamera szabadságát? Tuti hogy nem azért mert nem képes rá a motor. Manapság már elvárás a teljesen szabad kamera egy RTS-ben, de ha ilyet nem akranak belerakni akkor legalább forgatni tudjunk szabadon. De ha még forgatni se enged minket, akkor legalább zoomolhassunk be és ki teljesen. A kamerakezelés nem befolyásolja a balanszot, a játékélményt se rontja (inkább javítja), és nemhinném hogy olyan bonyolult lenne kezelni, hogy ezért limitálnák.
Reply
84Noname
| #
Megmondom őszinteén tök nem érdekel a kameraforgatás…de jogos… nem kerülne fáradságba belerakni. Bár lehet ennek is a balanchoz van köze. Pl BW-ben volt egy olyan trükk, hogy scv-kel elálltad a rámpát, föléjük vittél egy reptethető épületet, úgy hogy ne lehessen látni az scv-ket, és ilyenkor mondjuk zealottal vagy lingel nem lehet feltörni a védelmet… Viszont forgatható kamerával fel tudnál jutni így is…
Reply
Protoss Archon
| #
Válasz Aston #10 üzenetére:
Köszönöm a dícséretet, bocs ha valami magyartalan. Meló után, fáradtan sikerült a fordítás, remélem hasznos lett. 😉
Off Rendben, legközelebb felhívom a figyelmet a hosszabb tartalomra, már ha erre gondoltál. 😀 off vége
Hogy a hírhez is kapcsolódjon valami: a Terran tényleg brutálnak tűnik ezen vélemények alapján. Marauder, Hellion, azt hiszem elég sok csatában döntő egységek lesznek. Személyes véleményem, hogy a Marauder messze felülmúlja a régi Firebat-et. Azért még mindig építhetünk (a korábbi ígéretek szerint) Firebat-et. 🙂
Reply
Aston
| #
#10: A wall-of-text warning az egy vicc volt, nem látod a smileyt? :O
Reply