Nydus Worm változások

Astonkacser . Cikkek 1621

Többen is kérdeztétek, hogy manapság mi újság a Nydus Wormmel, és hát el kellett szégyellnem magam, hogy erről nem tájékozódtam a Blizzconon. Bár Velral barátunk már egyik cikkében lefordította nekünk, hogy mi változott, azért maradtak még kérdéses dolgok.

Karune most ezt leírta nekünk a hivatalos fórumon pontosan, és indított is egy szavazást, hogy az új Nydus Worm mechanika tetszik-e nekünk. Erről most itt is értekezhettek, és szavazhattok is. Először is azoknak, akik nem igazán tudják, hogy mifánterem ez a Nydus Worm, kérem olvassák el Karune régebbi hozzászólásait ebben a posztban, amiben nagyjából benne van a lényeg.

Most pedig nézzük, hogy mi változott:

Nydus Worm a Blizzcon előtt:

A Nydus Wormöt a Nydus Canalból lehetett megidézni, és csak creepre. Ahhoz, hogy az ellenséghez droppolhassunk, minden esetben egy Overlordot kellett kiküldeni, leköpni a creepet, aztán idézhettünk a Nydus Canalból a Nydus Wormot. Általában egy Nydus Worm nem volt elég, jobb volt egyszerre többet is kirakni az ellenfélnél, nehogy idő előtt elhárítsa a droppunkat azzal, hogy még a seregünk érkezése előtt megöli a Nydus Wormot. Ehhez így több Nydus Canalra is szükség volt, mivel egyszerre egy Nydus Canalból csak egy Nydus Wormot tudtunk idézni.

Nydus Worm a Blizzconon:

A Nydus Worm már nem egység, nem a Nydus Canalból kell idézni és nem is kell hozzá creep, hogy megidézzük. Ehelyett ezt a képességet az Overseernek (fejlesztett Overlord) adták, mint képesség, amelynek meghatározott energia költsége van. Így könnyedén tudtunk több Nydus Wormot is kirakni az ellenfélnél, csak több Overseert kellett odavinni. Egy Overseer egyszerre egy Nydus Wormot tud idézni, amelynek meghatározott ideje van (idézési idő).

Neked mi a véleményed?

A dolog lényege most maga Nydus Worm mechanika, figyelembe véve azt, hogy az energia költség, idézési idő, újratöltési idő, stb, mind-mind balanszolás kérdése, most pedig szavazzunk arról, hogy ez a játékmechanika mennyire nyeri el a tetszéseteket:


Comments (33)

  • Blase

    |

    Hát jobb mint az előző szal ja, tetszik.

    Reply

  • Zedas

    |

    Oké, addig értem, hogy több exit point lesz az overek révén, de hol mennek be az egységek? Illetve ha bárhol bemehetnek, honnan tudom melyik kijáraton jönnek ki? Vagy olyan lesz mint a DoW- ban a bunker rendszer? Jelzi hogy kik vannak a hálózatban és csak kattintgatok az ikonokra az exitpointnál és megjelennek az egységek?

    Reply

  • pcdevil

    |

    tetszik.

    #2 Zedas
    szerintem lényegében le is írtad hogy múködik. gondolom ahogy a többi transport egységnél ittis portréra kattintasz, illetve unload all gomb minden nyduswormnak, meg nyduscanalnak.

    Reply

  • Zedas

    |

    #4: thx, lusta vagyok, elismerem 🙂

    Reply

  • inkwizitor

    |

    nincs olyan lehetőség hogy: én má’ mindegy 😛

    Reply

  • Bubbles

    |

    – Tehát ha az overseer éphogy csak belát az ellenfél bázisára akkor már a látómező szélére is megidézhető vagy az overseernek közelebb kell mennie?
    – Ha a lyukat ki lehet lőni?
    – Vagy az oerssert kell? Ha kilövöm a overt akkor a lyuk is eltűnik vagy megmarad?

    De igazából az első a legfontosabb, az idézés távolsága:)

    Reply

  • Shakuras

    |

    Ezt most nem értem… Overseer már iylen protoss zerg hibrid?? honnan a rákbol biggyeszt már oda 1 buzinagy wormot föld alá…
    Ugy lenne értelme h letesz 1 petét föld alá h láthatatlan legyen és az ellen ne löjje ki. egy idö után kifejlödéssel növekedik h észrevehetöbb legyen amint kifejlödik lehet ontani az egységeket ami szinte a nukenak lenne majdnem a zerges változata hoppáá…
    Mert ez most igazábol az Arbiternek a reaciall képessége. Igaz amazt meg nukehoz hasonlitottam de jobban kivitelezhetö és „zergesebb” is szerintem és hihetöbb meg érdekesebb is.
    Sztem igy sokkal jobb lenne…

    huhh remélem nem értettem félre a nydus worm használatát :S

    Reply

  • Peter1984

    |

    Jónak tűnik csak kicsit macerás. Pont az előnye a hátránya. Ha most 50 zergling van a járatban és én 10et az egyikből 15öt a másikból és 25 öt a 3. ból akarom kiküldeni akkor majd végig kell klikkelni? Biztos nem.

    Reply

  • Blase

    |

    #9: Ne akard ilyen bonyolultan. Ha már valaki ilyen Nydus Wormmel taktikázik az tuti hogy massol. Kienged annyit amennyit tud azt hadd szóljon.

    Reply

  • SzuL

    |

    ha most jobban belegondolok ez a zerg warp-in? mert ha tényleg úgy működik, hogy odamegy az overseer, megvan a maga sightja, odarak egy nydust, és onnan ömlenek ki a unitok, hááát..
    amúgy csak én gondolom így?

    Reply

  • Protoss Archon

    |

    Ezzel az egésszel nekem annyi bajom lenne, hogy útközben lelőhetik az Overseert. Nem olyan olcsó mulatság összehozni egyet, ez már rég nem a Starcraft 1-es Overlord. Legfeljebb több Overseert kell vinni.
    Ha ezt leszámítom, sokszor jobb, mint a Creepes történet. Ott várni kellett az Overlordra, míg elég Creepet termel, majd ajánlatos volt több Nydus Wormot lerakni. Mindenképpen tetszik ez az új terv. Ha meg tudjuk védeni az Overseert, akkor ez a legjobb drop a játékban. Részemről bekerülhetne így a végleges játékba. Mindössze annyi javaslatom lenne, hogy egy késői fejlesztéssel lehetne a régi SC 1-es Drop az Overlordnak. Szigetes pályán szerintem elég ciki lesz 1 exp miatt ennyi macerán végigmenni. Pont az egyik jelentős Zerg előny a gyors és olcsó terjeszkedés.

    Reply

  • Peter1984

    |

    @9 Hát nem tudom. Massolásnál mindig hatékonyabb volt ha 2 oldalról támadtál. Egyik oldalt elkezded, elvonod a figyelmet és az erők nagy részét, a másik oldalt meg beaprítod a munkásokat, egy két épületet. Ha meggyengült akkor jöhet a massolás.

    Reply

  • Promie Motz

    |

    Az overlord drop aznagyon fontos része volt szerintem a Zerg hangulatnak, amikor tömegesen elfedték az overlordok az ellenfél bázisát, és ne adj isten mindegyik üres volt, de addig meg valahonnan már lecsapott a fősereg… 🙂

    Ezzel tényleg csak az lesz így, hogy a Zerg sigetes pályán kb nem tud expelni…. de egyébként tetszik a módosítás

    és képzeljétek el kb úgy, hogy az Overseer megjelöli feromonokkal, hogy hova kell mennie a Wormsnel, mert az meg kiszagolja a pálya másik végéről is 😉

    Reply

  • keedav

    |

    Szerintem jobb ez az új módszer, mert a régi módszerrel ahhoz hogy Wormot iddézhessünk vissza kellett a Nydus Canalhoz rákattintani a wormidézésre majd vissza a célpontra és kattintani a földre. Most viszont csak az Overseer egy abilityjére kell kattintani és a földre, így kevesebb felesleges kameramozgatás kell.

    Reply

  • Fred

    |

    Válasz Protoss Archon #12 üzenetére:

    Protoss Archon-nak igaza van a zerg legyen mobilis es olcso ! 🙂

    Reply

  • Laczko

    |

    Hogy van ez most? Akkor az Overlord-ból lehet Overseer-t csinálni? És utánna ugyanúgy ad supply-t?

    A szigetes pálya kérdése egyszerű. Nem lesznek szigetes pályák és miért?? Köszöjétek az e-sportnak ott ugyanis nem divat a szigetes map, ennyi! Ugyanígy az e-sportra való készülés okozza az ilyen torzszülötteket, mint a semmiből „megidézett” Worm, a tojásból kikelő, szervópáncéllal és fegyverrel a kezében rohangáló infested terran és a számomra felfoghatatlan medevac dropship!

    EZ TERMÉSZETESEN CSAK AZ ÉN VÉLEMÉNYEM, NEHOGY HOLNAP MÁR PETÍCIÓ INDULJON, HOGY MIÉRT NEM LESZNEK SZIGETES PÁLYÁK!

    Reply

  • Aston

    |

    #17:

    1: Igen, ha van Laired és Overlordod akkor tudsz belőle Overseert fejleszteni.
    2: Szerintem lesz szigetes pálya, miért ne lenne? Szerinted mennyire nagy dolog csinálni nekik egy pár szigetes pályát?
    3: Esport miatt? Most jelentették be, hogy a singleplayert 3 részben adják ki mert szeretnének rajta 3szor annyit dolgozni, ez is az esport miatt van?

    4: Capslock off légyszives.

    Reply

  • AndyBotwin

    |

    Offtopic, de nem tudtok valamit arról, hogy lesz-e az sc2-ben installationös pálya (tehát amikor épületben rohangálsz az egységeiddel)?

    Reply

  • SzuL

    |

    Válasz AndyBotwin #19 üzenetére:
    nagyon valószínű, hogy lesz single-ben, ums-ben meg biztosan

    Reply

  • Aston

    |

    #19: Semmi utalás nem volt még ilyen pálya típusra, de szerintem is lesz.

    Reply

  • SzuL

    |

    Válasz Aston #21 üzenetére:
    ziccert hagynának ki, ha nem lenne. amúgy meg úgy emlékszem, hogy volt vmi q&a-nál szó erről (lehet, hogy csak kommentek között volt ilyesmi kérdés, nem tom biztosan)

    Reply

  • Jimmy

    |

    Üdv.

    Én elhiszem, hogy a blizzardéknál valakinek támadt egyszer csak egy nagy ötlete, de amit eddig tudok az ötletéről, az szerintem felháborító. (Engem felháborít.)

    Gyakorlatilag, a zerg dropp egy olyan warp-in, aminek a gyengéi is el lettek némileg tüntetve.

    Összehasonlítva:
    A Warp Phrism egy légi egység ami gyártható egyenként, egy adott épületből. Ellenséges területre érve le kell szállnia, és az erőtér köré beidézhető olyan protoss földi egység, ami épp’ be lett állítva egy warp gate -ben. Egy egységhez egy warp gate kell, többhöz több. Az egység kis idővel teremtődik meg, addig használhatatlan és sebezhető.

    Az overseer-worm -os megoldásban, az overseer overlordból alakítható tovább. Több overlordunk van, így egyszerre több overseer alakítható ki. Az overseernek nem kell leszállnia ellenséges területre, csak közelébe érni. Megidézhet egy worm-ot, amiből ontódhatnak a zerg egységek. (Szerintem itt is csak földiek.) Hogy honnan ontódnak, azt nem tudom. (Egyelőre.) A kiontódás után, gondolom rögtön használhatók.

    Összegezve, tegyük fel, a zergek ellopták a warp-in technológiát a protossoktól, és tökéletesítették. Ez viszont röhejes (lenne). ==> Nagyon nem értek egyet az új módszerrel.

    Megj.: az előző creep-leköpő módszer se volt a kedvencem. (Mintha a SC1-ben adnánk az valaminek creepköpést, és oda már akkor is mehetne nydus canal.)

    Tetszett a legelső megoldás. Hogy odamászik a worm, aztán meglátjuk…

    Most többnyire az ésszerűségbe kötöttem bele. Győzzenek meg, hogy valójában a zergek is tudnak warp-in elni…

    Reply

  • SzuL

    |

    Válasz Jimmy #23 üzenetére:
    hol olvastam már ezt? ja igen, a 11-es hozzászólásban.. 😀

    Reply

  • Laczko

    |

    Válasz Jimmy #23 üzenetére:
    Figyelj, ha féreglyukat tudnak nyitni, akkor elképzelhető! Az más dolog, hogy nem áll jól nekik! Nem vok zerges, de megértem a zerg playerek felháborodását! Szigetes mapon nekik nehezebb expet rakni, mert a terrannak ott a dropship és a CC reptetés, pláne, hogy az is szállíthat 5 SCV-t. A protossnak is van szállítója(a nevét nem tom, a gameplay-ben láttam) Ugynakkor nem győzöm hangsúlyozni, hogy még a kiadásig bármi megváltozhat!

    Ez nem ide való, de azt mondja már el vki, hogy a Mar Sara 4 évvel azután, hogy elhamvasztották hogyan lett ismét lakható? De azt még hagyjuk, ha egy nagy lávafolyam lenne, akkor ok, de vannak rajta fák, növények stb… Ebbe azért inkább bele lehetne kötni sztem, mint bármi másba! XD

    Reply

  • Protoss Archon

    |

    Válasz Laczko #25 üzenetére:
    Off
    Erről már sok szó esett. 4 év sok idő, amúgy az egész bolygót szerintem kissé nehézkes lenne lakhatatlanná tenni. Biztos csak a Zergektől leginkább fertőzött részeket bombázta le a Protoss flotta. Arra gondolok, hogy ha elég nagy a bolygó, meg lehet telepedni egy másik kontinensén, esetleg a másik, átellenes oldalán. 😀
    Off vége
    Ez az egész Nydus Worm „idézés” meg valami olyan módon működhet, hogy az épület növesztgeti a Wormokat. Aztán az Overseer ad nekik egy pszionikus jelet (mivel minden Zerg egységet így irányítanak), hogy jöhet a Drop, és ide jöjjön. Promie Motz sokkal találóbban írta a feromonokkal. 😀

    Reply

  • Peter1984

    |

    feromon meg nyomjel ugyan. Elég egy Fremen meg egy doboló 😀

    Reply

  • Tueor

    |

    Még most is érvényes az, hogy a wormöt vissza lehet hívni és máshová küldeni? Ha igen, akkor nem lesz gond a szigetes pályán sem. Elindulsz oversee-errel felmérni a terepet, ha tiszta a levegő, áküldöd a kukacot a szigetre, ott kiköpi a drone-jaidat, aztán mehet vissza a worm és támadhatsz vele az ellenfél bázisánál, vagy ahol akarsz.

    De ha már a realitásnál tartunk, engem jobban zavar az, hogy ez az egész platformos pályán hogy megy az űrben. Ott nehezebb megmagyarázni, hogy jutott át a kukac egyik platformról a másikra a semmin keresztül úgy, hogy közben nem is látszott.

    Reply

  • Aston

    |

    #28: Nem kell már előtte legyártani a kukacot, nem is számít egységnek. Egyszerűen megidézed Overseerrel, és ott lesz. Ennyi.

    Reply

  • L4.ZsukoV

    |

    Reálisan úgy kell elképzelni, hogy van az a overseer, ami valójában nem megidézi hanem előhívjai, hogy itt megjelenjen… Csak mivel ez egy játék, amit a blizzard fejleszt és kedvencük az egyszerűség elve, ezért ilyenre megváltoztatták 😉

    Reply

  • Blase

    |

    A platformosról meg annyit, hogy az sc1-ben a nydus canal hogyan működött akkor? Ugyan az az egész csak nem építed hanem megidézed, és nem canalnak hívják hanem wormnek, ezen nem szabad fennakadni.

    Reply

  • Wisle

    |

    Dee… volt valami szó egy interviewben róla, hogy csinálnak animációt arra, hogy a kukac siklik az űrben vagy mi… Vagy akkor ez már nem aktuális? Csak mert adott a canal, a kiindulópont…

    Reply

  • Shakuras

    |

    igazábol a legjobb az lenne ha a zergnek lenne 1 kis repülö egysége ami 1 unitot tudna szállitani. persze ilyen h ultralisk ahhoz upgradelni kéne vagy inkább ott van más egység szállitani.
    Akkor megmaradna a zergnek a rajzása. Úgy épülhetne mint a ling 2-essével meg olcsó is lenne. Bepakolni macerás lenne de viszont dropp az biztos gyors és hatásos lenne. Dronokat szigetekre gyorsan egyszerűen lehetne szállítani, felderítésre is jó lenne
    akár scourge képességet is lehetne csinálni neki. külön aktiválni h kamikaze legyen vagy ne mert miközben dropship modban van nem vmi jó ha kamikazezik de ha nincs más hatra akkor belerepülhetne a támado légi egységekbe. (ezt el kéne küldeni blizzéknek :D)

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.