Karune Kérdések és Válaszok 45.
Hopp-hopp, micsoda kérdés-válasz köteg, meg merem kockáztatni, hogy ennyi új információ még sosem volt ezekben a Q&A-kban. És azért mert én már előre láttam a szemetekben azt, hogy le akartatok szúrni amiért én már régen nem fordítottam, ezért ez alkalommal én fordítom félre nektek ezt a nagyszerű cikket:
Beszélgetés a fejlesztőkkel: A Blizzcon után nagyszerű volt látni a sok-sok rajongó és profi játékos visszajelzéseit a Starcraft II legújabb verziójáról. Volt sok feljegyzett visszajelzés a Colossusról és a Nydus Wormről (amiről jelenleg is folyik a szavazás). Amikor legutoljára találkoztam Dustinnal, elhatároztuk hogy előveszünk pár majdnem elfeledett témát, amelyek a Starcraft óta igen komoly változáson mentek keresztül.
Hallucináció
Az első téma a Protoss faj hallucináció képességéről szól, erről a klasszikus varázslatról, amely őszintén szólva nem volt túl népszerű az eredeti Starcraftban. Hogy érdekesebbé tegyük, Dustin elmagyarázta azt, hogy ez a képesség a Nullifierhez került. Ráadásul, a hallucinációt most már olyan egységek előállítására is használhatjuk, amelyek gyártásához még nincsenek meg az előfeltételeink. Ez önmagában már egy érdekes jelenség lehet az ellenfélnek, amikor meglátja a 3 Colossusunkat, amint közelednek a bázisához, neki pedig csak Corruptorjai vannak a védekezésre, aztán rájön, hogy valójában be lett csapva. Ráadásul, most már Probe-okat is lehet hallucinálni. Mivel a hallucináció egy olyan képesség, amely több egységet is létrehozhat egyszerre, ez a szám pedig attól függ, hogy mennyibe „kerülne” az egység ha valódi lenne, így egy hallucinációból létrehozhatunk 8 Probe-ot és becsaphatjuk vele az érkező Reapereket. A Dark Templar, az Observer és a Carrier ámbár nem „hallucinálható”, az első kettő például azért nem, mert egy láthatatlan egységet klónozni felfedezésre enyhén szólva túl erős (naaagyon OP). (OP=overpowered, vagyis túl erős -szerk.) A Carrier meg azért nem, mert túl sok életereje van, és egyébként is bonyolult lenne egyensúlyozni, hogy akkor most az Interceptorokkal mi is történjen.
A Queen most már 3 Mutant Larvat is képes létrehozni
A mutáns lárvák számát megnövelték a Queen legújabb verziójában, hogy népszerűbb legyen ez a képesség, amely egyébként nagyon erős tud lenni, ha jól használják. A Mutant Larva a Hatcherytől függetlenül csúszhat-mászhat amerre akar, és gyorsabban hozható vele létre egység. Ez olyan mint egy ingyen Hatchery minden egyes Queen mellé. (a Queen már nem egyedi, ugye tudjátok? – szerk.) Amellett hogy a Queen a játék elején a légi támadások elhárításában játszik fontos szerepet, ezzel a képességgel egy igen kritikus egység válhat belőle.
Őszintén reméljük, hogy akik nézték a Blizzcont a TV-ben vagy kinnt voltak, azok élvezték! (Reméljük jövőre nekünk is elérhetővé teszitek itt a picinyke EU-ban, lol – szerk.) Mindig egy nagy élmény látni a rajongókat és a fejlesztőket, ahogy együtt ünneplik azokat a játékokat, amelyeket szeretnek. Mint mindig, küldjetek egy W00T!-ot nekem és a fejlesztőknek, ha tetszenek ezek a kérdés-válasz kötegek. (mindenki írja be nyugodtan, hogy WOOT!, ha sok lesz akkor biztosítalak Titeket, hogy Karune megnézi 🙂 – szerk.)
Starcraft II kérdések-válaszok 45. köteg:
1. Az ellenfél Zerg egységei is gyorsabban mozognak a te creepeden? (Starcraft 2 Forums)
Igen.
2. Vannak olyan képességek, amelyekkel eltüntethető a creep? (TheWarCenter)
Az egyre terjedő creep visszaszorítására 2 lehetőség van. Vagy megölöd a Creep Tumort, vagy megölöd a Queeneket amik ezeket építik. Egy kis megjegyzés ide: a creep már nem sebzi az ellenséges egységeket. A tesztelés során jöttünk rá, hogy ennek a mechanikának az a hátulütője, hogy a team játékokban a veled szövetséges Zerg játékos sebzi a te épületeidet is. Az 1v1-ekben pedig nem volt igazán használt a rengeteg más nagyszerű Zerg stratégia mellett.
3. A creep gyorsító hatása megnöveli a légi egységek sebességét is? (TheWarCenter)
Nem, nem hat légi egységekre és a Drone-okra.
4. A Reaperek, Marauderek, Hellionok és Siege Tankok splash sebzése nem lesz túl erős a Zerg ellen? Ezek az egységek igen hatékonynak tűnnek az alacsony életerejű egységek halomra gyilkolásában, mint a legtöbb Zerg földi egység. (Starcraft Legacy)
Nagyon sok egyensúlyozást kell még végrehajtani a játékon, mivel nem értünk el még a béta fázishoz sem. Persze vannak ezekhez az egységekhez jó counterek (de most őszintén, ezt hogy fordítsam? – szerk.), de a Zerg játékosnak rengeteg új stratégiát el kell majd sajátítania az eredeti Starcraftban alkalmazottakon kívül. Például a Roach és a Lurker nagyon jó ellenlábasa a Reapernek és a Hellionnak. A későbbi játékban az Infestor egyszerűen lealázza a tömegesen gyártott egységeket mint a Marauder, a Fungal Infection képességgel, ami felrobbantja őket ha meghalnak. Minden új mechanika és képesség gazdagítani fogja a stratégiák hatalmas tárházát.
5. A szövetséges játékosok „összeköthetik” a Nydus hálózataikat? Más szóval beléphetek az „A” játékos Nydus Warrenébe és kijöhetek a „B” játékos Nydus Wormjéből? (TheWarCenter)
Nem, a szövetségesek nem oszthatják meg ilyen módon a hálózataikat, viszont az egységek beléphetnek a szövetséges Nydus hálózatba.
6. A Thor még mindig légi elhárító egység? Jól betölti a szerepét? (Thelorme, Battle.net)
Igen, még mindig légi elhárító egység, és a Starcraft II egységek közül neki van a legnagyobb hatósugara a légi egységek ellen. Vizuálisan ez most azt jelenti, hogy légelhárító rakéták jönnek ki a vállából, amely figyelemre méltó távolságból képes hatalmas zárótüzet zúdítani az ellenfélre.
Karune ezenkívül összegyűjtötte nekünk az elmúlt hetek kék posztjait. Ennek a fordítását remélhetőleg holnap elolvashatjátok.
Forrás:
Comments (60)
rimramrom
| #
WOOT!
BTW: a Thor nekem egyre jobban hasonlít egy átalakított és tovább fejlesztett Goliath-ra
Reply
Wisle
| #
Na akkor így 42-edik WOOT után: Mi az a WOOT?
Reply
Aston
| #
#52: ‘Hurrá!’
Reply
Wisle
| #
Köszönöm a felvilágosítást!
Reply
Blase
| #
Ha elolvasnátok figyelmesen a postot (pontosabban a q’n’a-t) tudnátok. Tipikus…a részletre nem figyel a magyar.
Reply
Tueor
| #
WOOT!
Reply
NightHawk
| #
Yeah! Woot! 😀
Reply
Kenny
| #
51-nek! persze hisz a goliath volt a legerősebb légvédelem a terranoknak és kelleni is fog megintcsak a protkók ellen mert megint gecire durvák lesznek levegőben!
55-nek! persze hogy a részletekre nem figyel a magyar, meg arra hogy nekünk van olyan szavunk hogy Hurrá akkor miért az angol Woot szót használjuk??? ennyi erővel használhatnánk a japán BANZAI szót mert az is Hurrát jelent! BANZAAAIIIII
Reply
inkwizitor
| #
BANZAAAAAIIII!!!
te pedig nyugodtan fogalmazhatnál úgyis hogy abban ne legyen semmi trágár szöveg…
HEURÉKAAAAA!!!
Reply
Aston
| #
#57: Nem szoktunk wootozni, csak ugye a CM amerikai, a hurrával nem tudna mit kezdeni. Megakarom neki mutatni, hogy mennyi embernek tetszik ez a batch. Ennyi.
Reply