Karune Kérdések és Válaszok 45.
Hopp-hopp, micsoda kérdés-válasz köteg, meg merem kockáztatni, hogy ennyi új információ még sosem volt ezekben a Q&A-kban. És azért mert én már előre láttam a szemetekben azt, hogy le akartatok szúrni amiért én már régen nem fordítottam, ezért ez alkalommal én fordítom félre nektek ezt a nagyszerű cikket:
Beszélgetés a fejlesztőkkel: A Blizzcon után nagyszerű volt látni a sok-sok rajongó és profi játékos visszajelzéseit a Starcraft II legújabb verziójáról. Volt sok feljegyzett visszajelzés a Colossusról és a Nydus Wormről (amiről jelenleg is folyik a szavazás). Amikor legutoljára találkoztam Dustinnal, elhatároztuk hogy előveszünk pár majdnem elfeledett témát, amelyek a Starcraft óta igen komoly változáson mentek keresztül.
Hallucináció
Az első téma a Protoss faj hallucináció képességéről szól, erről a klasszikus varázslatról, amely őszintén szólva nem volt túl népszerű az eredeti Starcraftban. Hogy érdekesebbé tegyük, Dustin elmagyarázta azt, hogy ez a képesség a Nullifierhez került. Ráadásul, a hallucinációt most már olyan egységek előállítására is használhatjuk, amelyek gyártásához még nincsenek meg az előfeltételeink. Ez önmagában már egy érdekes jelenség lehet az ellenfélnek, amikor meglátja a 3 Colossusunkat, amint közelednek a bázisához, neki pedig csak Corruptorjai vannak a védekezésre, aztán rájön, hogy valójában be lett csapva. Ráadásul, most már Probe-okat is lehet hallucinálni. Mivel a hallucináció egy olyan képesség, amely több egységet is létrehozhat egyszerre, ez a szám pedig attól függ, hogy mennyibe „kerülne” az egység ha valódi lenne, így egy hallucinációból létrehozhatunk 8 Probe-ot és becsaphatjuk vele az érkező Reapereket. A Dark Templar, az Observer és a Carrier ámbár nem „hallucinálható”, az első kettő például azért nem, mert egy láthatatlan egységet klónozni felfedezésre enyhén szólva túl erős (naaagyon OP). (OP=overpowered, vagyis túl erős -szerk.) A Carrier meg azért nem, mert túl sok életereje van, és egyébként is bonyolult lenne egyensúlyozni, hogy akkor most az Interceptorokkal mi is történjen.
A Queen most már 3 Mutant Larvat is képes létrehozni
A mutáns lárvák számát megnövelték a Queen legújabb verziójában, hogy népszerűbb legyen ez a képesség, amely egyébként nagyon erős tud lenni, ha jól használják. A Mutant Larva a Hatcherytől függetlenül csúszhat-mászhat amerre akar, és gyorsabban hozható vele létre egység. Ez olyan mint egy ingyen Hatchery minden egyes Queen mellé. (a Queen már nem egyedi, ugye tudjátok? – szerk.) Amellett hogy a Queen a játék elején a légi támadások elhárításában játszik fontos szerepet, ezzel a képességgel egy igen kritikus egység válhat belőle.
Őszintén reméljük, hogy akik nézték a Blizzcont a TV-ben vagy kinnt voltak, azok élvezték! (Reméljük jövőre nekünk is elérhetővé teszitek itt a picinyke EU-ban, lol – szerk.) Mindig egy nagy élmény látni a rajongókat és a fejlesztőket, ahogy együtt ünneplik azokat a játékokat, amelyeket szeretnek. Mint mindig, küldjetek egy W00T!-ot nekem és a fejlesztőknek, ha tetszenek ezek a kérdés-válasz kötegek. (mindenki írja be nyugodtan, hogy WOOT!, ha sok lesz akkor biztosítalak Titeket, hogy Karune megnézi 🙂 – szerk.)
Starcraft II kérdések-válaszok 45. köteg:
1. Az ellenfél Zerg egységei is gyorsabban mozognak a te creepeden? (Starcraft 2 Forums)
Igen.
2. Vannak olyan képességek, amelyekkel eltüntethető a creep? (TheWarCenter)
Az egyre terjedő creep visszaszorítására 2 lehetőség van. Vagy megölöd a Creep Tumort, vagy megölöd a Queeneket amik ezeket építik. Egy kis megjegyzés ide: a creep már nem sebzi az ellenséges egységeket. A tesztelés során jöttünk rá, hogy ennek a mechanikának az a hátulütője, hogy a team játékokban a veled szövetséges Zerg játékos sebzi a te épületeidet is. Az 1v1-ekben pedig nem volt igazán használt a rengeteg más nagyszerű Zerg stratégia mellett.
3. A creep gyorsító hatása megnöveli a légi egységek sebességét is? (TheWarCenter)
Nem, nem hat légi egységekre és a Drone-okra.
4. A Reaperek, Marauderek, Hellionok és Siege Tankok splash sebzése nem lesz túl erős a Zerg ellen? Ezek az egységek igen hatékonynak tűnnek az alacsony életerejű egységek halomra gyilkolásában, mint a legtöbb Zerg földi egység. (Starcraft Legacy)
Nagyon sok egyensúlyozást kell még végrehajtani a játékon, mivel nem értünk el még a béta fázishoz sem. Persze vannak ezekhez az egységekhez jó counterek (de most őszintén, ezt hogy fordítsam? – szerk.), de a Zerg játékosnak rengeteg új stratégiát el kell majd sajátítania az eredeti Starcraftban alkalmazottakon kívül. Például a Roach és a Lurker nagyon jó ellenlábasa a Reapernek és a Hellionnak. A későbbi játékban az Infestor egyszerűen lealázza a tömegesen gyártott egységeket mint a Marauder, a Fungal Infection képességgel, ami felrobbantja őket ha meghalnak. Minden új mechanika és képesség gazdagítani fogja a stratégiák hatalmas tárházát.
5. A szövetséges játékosok „összeköthetik” a Nydus hálózataikat? Más szóval beléphetek az „A” játékos Nydus Warrenébe és kijöhetek a „B” játékos Nydus Wormjéből? (TheWarCenter)
Nem, a szövetségesek nem oszthatják meg ilyen módon a hálózataikat, viszont az egységek beléphetnek a szövetséges Nydus hálózatba.
6. A Thor még mindig légi elhárító egység? Jól betölti a szerepét? (Thelorme, Battle.net)
Igen, még mindig légi elhárító egység, és a Starcraft II egységek közül neki van a legnagyobb hatósugara a légi egységek ellen. Vizuálisan ez most azt jelenti, hogy légelhárító rakéták jönnek ki a vállából, amely figyelemre méltó távolságból képes hatalmas zárótüzet zúdítani az ellenfélre.
Karune ezenkívül összegyűjtötte nekünk az elmúlt hetek kék posztjait. Ennek a fordítását remélhetőleg holnap elolvashatjátok.
Forrás:
Comments (60)
84Noname
| #
Igen…a halunál ez volt a jó döntés…el kellett venni a ht-től, így nem szorítja a hasznosabb storm háttérbe.
A quen lárvái hogy képződnek? Energia ellenében vehetünk?
Egyébként nemlétező unitból hogyan lehet haluzni? Ha még nem techeltem fel rá… nem értem hogy működik…
Reply
L4.ZsukoV
| #
Tényleg nagyon hasznos infok voltak benne (Köszönjük a fordítást!), de ilyet hogy lehet kérdezni ?
„3. A creep gyorsító hatása megnöveli a légi egységek sebességét is? (TheWarCenter)”
Komolyan mondom egyesekből árad a sötétség… Látsszik, hogy sokan hisznek a plútó vonzásában 🙂
Reply
Aston
| #
#1: Feltételezem, hogy ezeket a kérdéseket körülbelül 26 ezren fogják feltenni holnapig Karune-nak 😀 ..
#2: A kérdés nem is annyira jogtalan, mint amilyennek elsőre látszik …
Reply
Peter1984
| #
El tudnám képzelni hogy a splash dmg pusztítja a creep-et. Na nem látványosan, de ha 5-6 siege belő 10 zergling közé ott azért felgyalulja a földet 😛
Reply
Laci
| #
Van benne valami….:D
Reply
L4.ZsukoV
| #
#3 Akárhogy nézem: Ég és föld köztük a különbség 🙂 😛 Jah egyébként WOOT ! 😉
Reply
Protoss Archon
| #
Tényleg sok újdonság van a mostani kérdések és válaszokban. 😀
(Kiegészítés: a countert „ellenszer”nek fordítanám 😉 )
Válasz 84Noname #1 üzenetére:
A hallucináció valószínűleg úgy működik, hogy választhatsz egy hasonló listából, mint ami a Zergeknél van, miután kijelölted a lárvát (gondolom én). Gyengébb egységből több (6-8), erősebből meg 1-2 készül.
Multiban ritkán használtam a hallucinációt, kivéve amikor egy nagy földi sereget kellett Recallozni (Arbiter). Szépen nézett ki, pár extra Arbiter felfogta a légvédelmet, aztán mehetett a sok egység.
A cikkhez visszatérve: Nem akkora érvágás, hogy nem sebez a creep. Bőven elég, ha gyorsabban mozognak rajta a Zerg földi egységek.
A Thor pedig egyre jobban erősödik, jó ötlet a nagy hatótávú légvédelem neki. Szinte már nem hiányzik a jó régi ostrom támadása.
Reply
RaZorpro
| #
oké….akkor WOOT! XD
Reply
Aston
| #
WOOT!
Reply
BlaZ
| #
W00T!
Reply
Protoss Archon
| #
WOOT!
(Nehogy már lemaradjunk a következő QnA-ról 😛 )
Reply
nrvn
| #
Már csak a következö adagért is:
WO.OT
Reply
Kex)
| #
WO0t! (\(^-^)/)
Reply
84Noname
| #
WOOT!!!
Reply
Fred
| #
WOOT! 🙂
Reply
inkwizitor
| #
LOOT!!!!
Reply
BlaZ
| #
hülye.
W00T!!
Reply
inkwizitor
| #
BOOT!!!
Reply
DJackson
| #
WAU!
Reply
VAckoND
| #
Azért a Thoron ötletejenek még egy kicsit 🙂
WOOT!!
Reply
Hydra
| #
WOOT!!!!!!!!!!
WOOT!!!!!!!!!!!
WOOT!!!!!!!!!!!!!
Reply
Hydra
| #
ha már hülyülés akk
SHOOT!!!
Reply
SzuL
| #
tehát most miben is különbözik a halu az eredetitől? (azon kívül h nem a ht-nál van)
amúgy meg:
vút!
Reply
Zedas
| #
Emlékszik még valaki, hogy régen azért rinyáltam, hogy legyen egy olyan egység, ami lárvákat tud lerakni az ellenfélnél? Na, most örülök 🙂
Reply
rimor
| #
WOOT!!!!
Reply
Laci
| #
WOOT 😉
Reply
spani
| #
WOOT 😀
Reply
Aston
| #
#23: Több egységet is lehet vele egyszerre haluzni, és olyat is amihez még nincsen fejlesztésed.
#24: 🙂
Reply
TheZerg
| #
WOOT!!! 🙂 😀
Reply
Archon
| #
WOOT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Reply
Crafty_FOX
| #
Egyszer karune azt mondaná: És akinek tetszett a Q&A az most ugorjon a kútba 😛 Lenne jelentkező bőven =)
De ha csak ez kell a Wootometernek felrakhatok 1 botot ami telespamolja wootal a blogot =)
Addig is WOOT (végülis a q&a igen informativ volt) 😀
Reply
BlaZ
| #
miért pont WOOT amúgy? tényleg csak kíváncsiságból kérdezem, nekem bejön.
WOOT!
de ménem FASZA!! vagy KEWL?
Reply
Tauren
| #
WOOT!!!!!
WOOT!!!!!
WOOT!!!!!
WOOT!!!!!
WOOT!!!!!
WOOT!!!!!
WOOT!!!!!
WOOT!!!!!
WOOT!!!!!
My life for Adun!!!!!!!!! XD, My life for Protoss race!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Reply
Strogg
| #
WÚT. Besser, Gösser!
Reply
Promie Motz
| #
\/\/007 (Quantum of Silence, már a mozikban ;))
Reply
Peter1984
| #
HOOT planet 😛
Reply
SzuL
| #
Válasz Aston #28 üzenetére:
hogy haluzhatok olyan unitot, ami nincs is még a pályán? mert amúgy eddig is ilyen volt, sőt, minden más fajú unitot is le lehetett haluzni, csak értelme nem volt sok..
több egységet egyszerre? eddig a halu 2 halu akármit adott, az is több egységnek számít, nem? 😀
most mi is változott?
Reply
sweeping
| #
(#37):
„Mivel a hallucináció egy olyan képesség, amely több egységet is létrehozhat egyszerre, ez a szám pedig attól függ, hogy mennyibe “kerülne” az egység ha valódi lenne, így egy hallucinációból létrehozhatunk 8 Probe-ot ”
Zeaból már csak 4et és így tovább.
Szerintem lesz egy kis ikon hogy ha arra kattintasz akkor probeokat gyárt ha a másikra akkor zeat ha a 3.ikra akkor Colossus-t és így tovább, és ezeknek meg is lesz a hotkeyük.
Reply
Hydra
| #
WOOT!!!
WOOT!!!!
WOOT!!!!!!
WOOT!!!!!!!!!
WOOT!!!!!!!!!!!!!
WOOT!!!!!!!!!!!!!!!!!!
WOOT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
WOOT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
WOOT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
WOOT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Reply
Blase
| #
Tényleg hasznos volt. Erre az új Thorra kíváncsi lennék, érdekes lehet az új támadással. 🙂
W00T
Reply
sweeping
| #
Csak hogy én se maradjak ki a sorból
WOOT!!!
Reply
inkwizitor
| #
amúgy miért is jó ez a woot-olás?
Reply
Orcus
| #
DOT!
Reply
Blase
| #
#42: kifejezi hogy mennyire jó a q’n’a
Reply
ProfessorJ
| #
WOOT!
Reply
Strogg
| #
Válasz Blase #44 üzenetére:
És akkor mivan? 😀
Reply
Aston
| #
Válasz SzuL #37 üzenetére:
Tudtál olyan egységet haluzni, amiből még nem is gyárottál? Hm, szép, kicsit régiesek akkor a Starcraft ismereteim.
Több egységet egyszerre, igen, többet mint azelőtt, például 8 Probe vaze 😀 ..
Te mit ettél, hogy ilyen kötekedős vagy? 😀
Válasz sweeping #38 üzenetére:
Kitaláltad! Karune megválaszolta, később írok róla.
Reply
SzuL
| #
Válasz Aston #47 üzenetére:
keveset aludtam ^^. amúgy meg eddig szimplán úgy működött, hogy ráhaluztál 1 unitra, és lett mellette 2 halu. ha többet akartál, több ht-t hoztál, vagy többször nyomtad rá 😀
Reply
BlaZ
| #
szívjatok és akkor lesz halu.
igaz nem energiába, hanem kettőfélbe kerül, meg nemis olyan erős halu mint a lecsótól(LSD) vagy hajnalkamagtól (Tesco, 75ft zacsijával), de beadja.
amúgy nemtudom, sose próbáltam csak láttam a TV-ben.
I (L) TV.
W00T!
Reply
Strogg
| #
Anyukám sok lecsót készít nekem. Akkor most már tudom miért vagyok olyan laza utána 😀
EDIT: laza és hülye. Itt a bizonyíték: http://forum.starcraft2.hu/viewtopic.php?f=23&t=766&p=29206#p29206
Reply