Weekly blue roundup – Karune kék post gyűjtése
Ahogy Aston ígérte (és én neki), következzék a Karune által összegyűjtött kék postok fordítása.
Ezek a kérdések és válaszok az elmúlt hetek termését jelentik. Nem feltétlenül a legfrissebbek, de a BlizzConos Starcraft 2, az eddigi legújabb ismert verzió alapján (vagy a körüli időben) íródtak. Néhány konkrét helyzet, harc közbeni használhat, és stratégia is kiderül ezekből. Lássuk a link után, mi jött össze az elmúlt időszak rövidebb-hosszabb, de egyenként feladott kérdés-válaszaiból:
1. A Warpgate warp-in
Annak ellenére, hogy elég jó a Warpgate, azon gondolkodtam, lehet-e warp-in képessége a Robotics Facility-nek és a Nexusnak?
Csak a Gateway-ek fejleszthetők Wargate-ekké. Warpolt Carrierek és Void Ray-ek az ellenfél bázisa fölé túl erős, legyőzhetetlen lenne.2. Reaperek és Marauderek:
Milyen egységek ellen jók a Reaperek? Azok, amiket simán vernek. Ahogyan a Maraudereknél is. Inkább Protoss- vagy Zerg-ellenesek? Jobb, hogy ha keverjük más egységekkel, vagy magában? Úgy tűnik, a Zerglingek simán leszedik a Reapereket.
Jelenleg a Reaperek a legjobbak könnyű (azaz „Light”) egységek ellen. Nagyon jól írtják a Zerglingeket, dolgozókat, és még akár a Zealotokat is, kis manőverezéssel. Továbbá az aknáik megtizedelik a mozdulatlan bázisvédelmeket, és a technológiai épületeket egyaránt. Minden kétséget kizáróan ezek a legjobb raid (azaz gyorsan sok kellemetlenséget okozhat 😀 a szerk.) egységek jelenleg a játékban.
Ezzel szemben a Marauderek jobbak, ha keverik őket más egységekkel, hacsak nem teljesen páncélozott földi (armored típusú) egységek ellen mész velük. Egyaránt jól működnek a Protoss és a Zerg ellen. Korai játékban remekek a Zealotok lassítására, amíg a Marine-ok osztják a sebzést. Zerg ellen legjobban a bosszantó, gyors regenerálódású Roach ellen használható.
3. Colossus:
Felmerült pár kérdés a Communitysc honlap fórumain. Ugyanis egy játékos kipróbálta a Blizzonon ezt a 6 supply-t fogyasztó egységet néhány Zergling ellen. Vissza kellett vonulnia a Colossus alacsony sebzése miatt. Egyedül a magaslatra való feljutás képessége tűnt hasznosnak. Mellete még a nyersanyagköltsége is elég magas.
Tehát a kérdés, mi az, ami miatt a Colossus megéri az árát? Esetleg más egység ellen erősebbek a Hőlándzsák (a támadása)?
Véleményem szerint a Colossus akkor a leghatékonyabb, ha több van belőle, mint egy. A három tűnik az általam optimális számnak, különösen a Terran ellen. Gyorsan gyógyítanak a Medivacok, de egyszerre csak egy célpontot. Egy csapat Marine és egy Medivac ellen egy Colossus szinte semmit se tehet, mert az okozott sebzés könnyedén be lenne gyógyítva. Három Colossusal a Marine-ok egy lövés után meghalnak, megszüntetve még az esélyét is, hogy bármilyen gyógyítást lehessen végezni. Egy sima Colossus jó arra, hogy „megpuhítsa” a célpontokat, de a jóval gyorsabb Medivac gyógyítás és az új egységek, mint a Roach ellen nem lehet elég. Annál a pontnál szükség van arra, hogy egy sepréssel leszeded őket, és amikor ennek birtokában vagy, képes kiemelkedő sebzést okozni bármely hadseregnek. Különösen a lőtáv növelése fejlesztéssel együtt.
Karune, mik a gondolataid a jelenlegi Colossus támadási mechanikájával kapcsolatban? Amíg a számok (sebzés, lőtáv, stb a szerk.) az egyensúly alapján igazíthatóak, egy olyan aggodalom merült fel, hogy túlzottan helyzetfüggő lesz a jelenlegi támadás mechanikája. Gondolt a csapatod arra, hogy bármilyen módon fokozzátok, a sugár útját? Vagy azt a mintát, amit támadás közben a földbe éget, irányíthatóbbá tegyétek?
Még ha a sugár vizuálisan különféle módokban látható, a sebzés, (amit okoz az összes egységnek, ami abban az egyenes vonalban van) egy időben történik. Az a vonal mindig attól függ, milyen pozícióból támadsz, tehát ebben az értelemben sok irányíthatóság van, hogy használd a Colossust.Biztosan nem mondanám túlzottan helyzetfüggőnek, mert az egység eléggé használható egyaránt Zerg és Terran összeállításokkal szemben. Ezekben az összeállításokban minden játékos fejlődik, hogy megtalálja az ellenszert egmás stratégiájára, a Colossusok biztosan ki lesznek játszva a csatamezőn.
Milyen előnyei vannak a Colossusnak a High Templarral és az Archonnal szemben, akik mehetnek Zerglingek és hasonlók ellen (akár egyedül – a szerk.)?
Az egyetlen megkülönböztető mechanika, hogy képes le és felmászni magaslatra, ami legtöbb esetben helyzetfüggő, mert nem minden pályán lesznek magaslatok. Úgy tűnik az Archonok sokoldalúbb, mindenütt bevethető harci egységek, ahol a Colossus is tud harcolni.
Az igaz, mind okoznak valamilyen területre ható sebzést, de nagyon különböznek egymástól. Az Archonok 2-es lőtávval bírnak. A Colossusok 6-ossal kezdenek és a fejlesztéssel 9 lesz, és növeli a területet, amin sebez. A Colossus lőtávja remek támogató egységgé teszi és remek raider a magaslatokról. Ezen felül minden versenyen használt térkép valamilyen százalékban tartalmaz magaslatot.
4. Molecular Disrupter és Seizmic Thumper:
Mit csinál a Nullifierek Molecular Disrupterje?Másodszorra pedig a Seizmic Thumperől hallok a Nighthawk kapcsán. Úgy hírlik meggátolja a Zergeket, hogy földbe bújjanak (burrow).
A Molecular Disrupter egy új képesség a Nullifierhez, mikor is az egység egy pszionikus lövedéket lő ki, ami a megegyező típusúaknak 10 sebzést okoz találatonként, egészen a maximális 10 találatig. Tehát ha 2 Marine-ra használod, mindketten könnyedén meghalnak. 3 Marine esetén egyet megöl, a másik kettő 10 Hp-n marad. Jelenleg 125 energiába kerül a képesség.
Természetesen az egyensúlytól függnek majd a konkrét számok.
A Seizmic Thumper nincs többé a multiplayer játékban. Eredetileg ledobható volt a csatamezőre, és minden egységet 50%-al lassított a hatókörén belül (beleértve a baráti egységeket is). Az egyetlen mód a megszüntetésére, hogy leszeded a Seizmic Thumpert.
5. Medivac:
A Medivac Dropship már elég sok vita tárgya volt, mióta be lett mutatva. Néhányan ellenkeztek, sokan nagy lehetőséget láttak benne az események (WWI, BlizzCon) és a videók hatására.
A Medivac Dropship egy olyan szállító hajó, ami elképesztő sebességgel gyógyítja a biológiai egységeket, ráadásul távolságból, hogy védve legyen a sérülés elől. Ez az új kiegészítés sokkal mozgékonyabbá tette a Terranokat, mint az előző Starcraftban voltak. Ezek a repülő gyógyítók szinte a legfontosabbá váltak bármely Terran hadseregben, de tőletek szereténk hallani, mit gondoltok róla.
6. Targeting Drone:
Az ellenfél észre tudja venni detektor nélkül? (Leszámítva a több sebzés miatt, amit az egységektől kap.)
Még ha a Drone álcázva is van, látszik egy vörös lézer, ami a Drone-ból a célpontra mutat, tehát tudni fogod, ha van egy a közelben.
7. Stalker:
Amikor hallottam, hogy van Blinkjük, azt hittem 30-60 másodperces töltési idővel. Még 15 másodperccel is vissza lehet élni.
A Starcraft 1-ben a Siege Tank legyőzte a Dragoon-t. A Stalker „odablinkel” és elkerüli a további Siege Tank tüzet. Ugyanez a helyzet a Zerglingekkel, az SC1-ben legyőzték a Dragoont. Most mindig hátra tudod blinkelni az első sor Stalkert, amikor elfogyott a pajzsuk.
A költséget tekintve elbuknak a Stalkerek a Zerglingekkel szemben, még a Blink mikrózás ellenére is. Különben további mikróval, főleg, ha kihasználja a terep adotságait, a Protoss játékos képes legalább megküzdeni egy csapat Zerglinggel, mintsem rákényszerülni a megfutamodásra.
A Sonkie/Yellow meccsen a Blinkelés minden tekintetben tovább tartotta életben a Stalkereket. A Protoss javára dőlt el a csata a kényszerített lövés (hold, attack move, patrol) miatt nyert, továbbá, hogy a páncélozott egységek (itt Roach) ellen bónuszt kap a Stalker. A Zerglingek továbbra is a legjobb ellenszerek a Stalkerrel szemben Zerg oldalról, különösen, hogy a továbbfejlesztett útkeresés miatt képesek gyorsabban a kiadott parancs szerinti helyükre menni, és gyorsabban körülvenni a célpontokat.
A Blink töltődési ideje (cooldown) tökéletes arra, hogy megvédje a Stalkereket a Roachoktól, amiknek jóval alacsonyabb a másodpercenkénti sebzésszámuk (dps – damage per second). Zerglingek ellen a cooldown nem elég gyors, ahogy a Protoss faj bemutató videójából kiderült, amikor a Stalkerek először bemutatásra kerültek.
Forrás:
Comments (16)
rimor
| #
WOOOT:))
Reply
Lich King
| #
nekem a mostani colussus nem tetszik szar lett jobb volt mikor 2 lang csovat lott ki
Reply
Promie Motz
| #
Woot! bár pár kérdést már nem közöltetek ti is itt az oldalon? 🙂 Válaszok is ismerősek voltak
Reply
spani
| #
Király kis pack! Köke a forditást! WOOT!
Reply
Tauren
| #
WOOT!!!!! 😀
Remélem azért a Collossust tényleg változtatni fogják egy kicsit, mert hát sztem egynek is megkéne állni a helyét, jó persze nem egy terran medvac seregre gondolok, hanem amikor sok zergling jön, vagy egy csapat terran gépfegyveres egy pár tank kiséretével, de hát ha így jó, akkor maradjon így, mert hát mind három fajnak egyenlőnek kell lennie. 🙂
Reply
Strogg
| #
Elmondta, hogy többen nagyon jók lesznek. Gondoljatok már a 9-es lőtávra, meg a növelt területsebzésre. (sajnos) Jó lesz az zerglingek ellen is.
Reply
Endroo
| #
Mi a rák az a woot ????
Reply
Strogg
| #
Ez a kérdés már elhangzott a 45. Q&A-ben. (amúgy hurrá)
Reply
NightHawk
| #
Nem tudom eldönteni, hogy melyik fajjfal legyek gyakrabban, de inkább terran és protoss és zerg 😀
akkor én is: 🙂 WOOT 🙂
Reply
sise
| #
…….-„Véleményem szerint a Colossus akkor a leghatékonyabb, ha több van belőle, mint egy. A három tűnik az általam optimális számnak, különösen a Terran ellen. Gyorsan gyógyítanak a Medivacok, de egyszerre csak egy célpontot. Egy csapat Marine és egy Medivac ellen egy Colossus szinte semmit se tehet, mert az okozott sebzés könnyedén be lenne gyógyítva. Három Colossusal a Marine-ok egy lövés után meghalnak, megszüntetve még az esélyét is, hogy bármilyen gyógyítást lehessen végezni. Egy sima Colossus jó arra, hogy “megpuhítsa” a célpontokat, de a jóval gyorsabb Medivac gyógyítás és az új egységek, mint a Roach ellen nem lehet elég”-………..
………..-„A költséget tekintve elbuknak a Stalkerek a Zerglingekkel szemben, még a Blink mikrózás ellenére is.”-……..
Tehát a koloszus elbukik mind költséghatékonyságba mint 1v1be még egy csótány ellen is, arról nem is beszélve hogy egy ultraliszk valószínűleg 3-4et letol egyszerre. Végtelenül imba egység rengeteg tekelés és anyagköltség után kapsz egy egységet ami olyan gyenge hogy egy csótányt se tud megölni viszont a létező összes támadás típussal leölhető izimod, hát enyivolt a szalonképes véleményem, a további nemaz…..
Reply
Strogg
| #
Most idézzem magamat? Hát jó: „Elmondta, hogy többen nagyon jók lesznek. Gondoljatok már a 9-es lőtávra, meg a növelt területsebzésre. (sajnos) Jó lesz az zerglingek ellen is.”
Reply
rimramrom
| #
W00T!!!
Reply
Tauren
| #
Belegondolva, lehet, hogy direkt csinálták így, hogy a Colossus tipikus olyan egység ami egyedül nem ér semmit, de többen már erősek, sőt gondolom a prók nem egyedül fogják küldeni őket, hanem legalább mellé Stalkerekkel, zealotokkal, meg amimég létezik a protoss armadában, fogják hassználni. Na már most, 9-es lőtávolsága, és területsebzése miatt, már amikor az ellenség jönni akar a seregedhez, a Colossusok már rég ott fogják őket lőni, nem beszélve ha oda érnek, akkor már Zealot-Stalker-Immortal-Archon sereg fogja várni őket, akik hát szét gyalázzák az ellent. Magyarul a Colossus olyan egység lesz, mint a zerg queen, védekezésben lesznek királyok! 😀
Reply
Protoss Archon
| #
Válasz Promie Motz #3 üzenetére:
Ez a fordítás pont a közelmúlt kérdéseinek összefoglalása. 😉 Valóban, van néhány ismétlődő kérdés, szerencsére megúsztuk az Antigravity-t. 😀
Off kis hivatalos: Utólag elnézést kérek mindenkitől, mert Wordben szerkesztettem a fordítást, és Internet Explorerben nem volt egy darabig jó. (Különösen Astontól, mert ezzel felesleges plusz melót adtam neki, mert át kellett szerkesztenie). Off vége
Válasz spani #4 üzenetére:
Nincs mit, azért vagyok, hogy fordítsak! 😀
Amúgy nekem bejön ez a minimum 3 Colossus. Lassan ott tartok, hogy a Terran egy szintre kerül a Protossal nálam, ami az egységeket illeti.
Ja, és valami kimaradt.
WOOT!
Reply
Wisle
| #
Szegény colossus kaphatna igazán kicsit nagyobb sebzést, hisz olyan jó egység…
A stalker meg nem egyenlő a dragoonal, inkább az IMO a dragoon megfelelője, a stalker csak egy kis reaper féleség.
A nullifer meg annyi képességet kap hetente (meg a high templarral csereberélgetnek), hogy kezdem elveszteni a meg se talált fonalat.
NEM WOOT! 😛
Reply
marcias
| #
Méltatlanul kevés szó esik az Immortal-okról! Pedig edig nekem nagyon szimpatikus egység. Szívesen megtudnám pl, hogy hol van a határ úgymond, ahol bekapcsol a pajzsa, milyen egységek tüzénél. Sztem nekik van a megmaszívabb kinézetük a P-nél. 😛
Reply