StarCraft II Helyzetjelentés

ZsoL . Hírek 2156

Az ígért fordítás a helyzetjelentésről elkészült, úgyhogy minden további nélkül bele is vágunk!

Annak érdekében, hogy jobban elmagyarázhassuk a StarCraft II beta során történt módosításokat, szeretnénk elkezdeni a Helyzetjelentést, amiben megpróbálunk betekintést adni a játék kiegyensúlyozásának folyamatába, és hogy szerintünk milyen hatással lesznek ezek a változtatások. Hihetetlenül elkötelezettek vagyunk az iránt, hogy azt a minőséget, a magas színvonalat produkáljuk, amit elvártok egy Blizzard játéktól és a StarCraft II-től. Reméljük, hogy azzal, hogy megosztjuk veletek gondolatainkat, továbbra is hasznos visszajelzéseket kapjunk amellett, hogy a játékon belül is jó játékokat lássunk.

Az utóbbi sok-sok hét alatt keményen dolgoztunk azért, hogy a lehető legszórakoztatóbb legyen a különböző fajokkal játszani. A győzelem-vereség arányok, amiket tapasztalunk a fajok között (ha belevesszük a játékosok tudását is) elég alacsonyak, olyan 6% körül vannak. Ez egész jó helyzet egy beta közben, amikor a játékosok még mindig tanulgatják a fajokat, mi pedig elég sok változtatást építünk be. Általánosságban úgy gondoljuk, hogy a Terran még mindig egy kicsit gyengébb a Protoss ellen. A többi összeállítás túlságosan fej-fej mellett van (a jelenlegi számaink szerint 1%-on belül), így nehéz megmondani, melyik az erősebb. Egyre izgatottabbak vagyunk attól is, amit a tükör meccseken látunk. A Terran vs. Terran például elég sokszínű meccs, illetve hasonló változatosságot kezdünk látni Zerg vs. Zerg esetében is, ami egy hatalmas győzelem számunkra és a közösség számára, figyelembe véve, hogy milyen egyhangú volt ez a felállás a beta elején.

Jelentős mennyiségű változtatást tettünk bele a legutóbbi, 11-es beta patch-be, és szerettünk volna egy rövid áttekintőt adni ezekről a változtatásokról.

SplashA splash (területre ható) sebzés ezentúl a célpont közepétől indul, ahelyett, hogy az egységhez közeli becsapódás helyétől, annak érdekében, hogy megbízhatóbb legyen ez a típusú sebzés.
Jópár egységnél megváltoztattuk a splash működését, hogy pontosan a célpont közepét találja el. Eddig csak a célpont elülső felületénél volt a becsapódás középpontja. Ezzel a változtatással általánosságban a splash hatékonyabb lett, bár pár nagyobb célpont esetén (épületek, Thor, Ultralisk) egyáltalán nem lesz splash sebzés, mert a splash sugara teljesen a nagy célponton belül marad.

BattlecruiserAz építési idő 110-ről 90-re csökkent.
Ezt a hajót megpróbáljuk egy kicsit hasznosabbá tenni. A valóságban ezt az egységet könnyen ellensúlyozni lehet Corruptor-ral, Void Ray-jel vagy Viking-gel, amik már rég készen lehetnek, mire a Battlecruiser megérkezik. Úgy gondoljuk, hogy többet fogjuk látni ezt az egységet, ha könnyebben lehet megépíteni.

HellionA hatótáv 5-ről 6-ra nőtt.
Igazából ez nem változtat a fegyver hatótávolságán. Az mindig is 6 volt, viszont célpontokat csak egy 5-ös sugáron belül keresett, így egy kis extra kárt tudott okozni a hátrébb álló ellenségeknek. Ezzel a változtatással könnyebb lesz meglőni aztán elfutni az ellenségek elől. Egy kicsit kevésbé lesz hatékony így a splash, amennyiben csak „attack move” paranccsal küldjük a Helliont.

RavenA Seeker Missile hatósugara 9-ről 6-ra csökkent. A Splash sugara 2,4-ről 2-re csökkent. Kifejlesztéséhez nem kell többé Fusion Core.
Reméljük, több Seeker Missile-t fogunk látni úgy, hogy mégsem lesz kiegyensúlyozatlan az egység. Ezzel párhuzamosan szeretnénk csökkenteni a Seeker Missile hatékonyságát 2v2 meccsekben, ahol a tömeges Raven-ek néha problémát okoztak.

Siege TankAz élete 150-ről 160-ra nőtt.
A Siege Tank-okat viszonylag gyakran használják pár összeállításban, de még mindig úgy gonoljuk, hogy egy picikét keményebbek lehetnének, hogy eggyel többet tudjanak lőni nagyobb csatákban.

ThorFöldi sebzés 45-ről 30-ra csökkent. Földi sebzés sebessége 1,93-ről 1,28-ra javult. Légi sebzés 8 (+4 könnyű ellen) helyett 6 (+6 könnyű ellen). A 250mm Strike Cannons most már egy fejlesztés a Factory Tech Lab-jában; a fejlesztés 150/150-be és 110 másodpercbe kerül; a képesség energiahasználata 100-ról 150-re nőtt.
A sebzés változása csökkenti a Thor kezdeti hirtelen károkozását, ami azt jelenti, hogy bizonyos egységek egy kicsit tovább tudják lőni, mielőtt megsemmisülnek. A tüzelési sebesség növelése azt jelenti, hogy a másodpercenkénti sebzés ugyanannyi marad, de azért pár dolgot megváltoztat. Például Roach-ok ellen már nem olyan hatékony a Thor, Marauder támogatás nélkül.

A Strike Cannons fejlesztéssé vált az Ultralisk-ek nagy örömére, amit annyira erősen ellensúlyozott ez a képesség, hogy nagyon kevés Ultralisk-kel találkoztunk Terran vs. Zerg esetén. Ez (természetesen) nem elég, hogy ezt a helyzetet igazán megváltoztassuk, de van még pár tervünk az Ultralisk-kel a következő patch-ben.

A légi sebzés változtatások kicsit tisztába teszik a Thor szerepét könnyű légi célpontok ellen, ezzel növelve a Viking-ek és Marine-ok értékét.

ArchonA splash sugara 0,8-ről 1-re nőtt
Ez a kisebb Archon buff egy picit használhatóbbá teszi, de igazából nem változtat sokat az alaphelyzetén. Még mindig úgy tekintünk az Archon-ra, mint a manájukból kifogyott High Templar-ok újrahasznosítására, és nem egy alap egységre, amit építesz. Kivéve, ha például tömeges Mutalisk-re számítasz.

ColossusA sebzés 20-ról 15-re csökkent. A tüzelési sebesség 2,2-ről 1,65-re javult.
A Colossus-ra kiható változtatások hasonlóak a Thor-hoz. Csökkentik a hirtelen károkozást, ezáltal kevesebb egység fog meghalni az első pár lövéstől, és kicsit tovább lőhetnek, mielőtt további lövések találják el. A sebzés alacsonyabb, de a másodpercenkénti károkozás ugyanannyi.

PhoenixMozgás közben is tud lőni.
Ez egy hatalmas változás, ami lehetővé teszi a Phoenix-eknek, hogy a Mutalisk-ek és más légi egységek körül táncoljanak, és mozgás közben támadják őket. A Phoenix-ek mindig is nagy fenyegetést jelentettek a Mutalisk-ekre, de most akár kevés számú Phoenix is veszélyt jelent egy nagyobb csapat Mutalisk-re, egészen addig, amíg hajlandóak támadás közben hátrálni. Használd őket úgy, hogy a Mutalisk-ek támadási sugarán kívül maradjanak, amíg ők maguk viszont lőnek, így hatalmas sebzést kiosztva egy nagyobb csapat Mutalisk-nek.

SentrySebzésük 8-ról 6-ra csökkent.
Rengeteg Force Field-et látunk, ami nagyon, de nagyon tetszik nekünk. Nem szeretnénk kevesebb Force Field-et látni, viszont jobb lenne magasabb árat csatolni hozzájuk. Ezzel a sebzés csökkentéssel úgy gondoljuk, a Protoss játékosoknak ezután jobban kell vigyázniuk arra, hány Sentry-t gyártanak.

BroodlordÉletük 275-ről 225-re csökkent. Páncéluk 2-ről 1-re csökkent.
A Broodlord királyság. Kicsit gyengébbnek kellett lenniük. Azért még mindig elég ijesztőek.

CorruptorSebzésük 12 (+10 hatalmas ellen)-ről 14(+6 hatalmas ellen)-re változott, sebességük 2,75-ről 2,9531-re nőtt. A Corruption képességet átterveztük: Egyetlen célpont. 20%-kal növeli a sebezhetőséget a célponton (a bejövő sebzés 20%-kal nagyobb – a ford.). 30 mp-ig tart. 100 energiába kerül. Hatósugara 6. Épületekre nem alkalmazható.
Mindez a változás összességében egy buff a Corruptornak. Kevesebb gázt kell fizetni hasonló szintű Corruptor tűzerőért. A Corruptor gyorsabb és jobban tartja a lépést a Mutalisk-ekkel. Mindefölött a különleges képessége is megváltozott. Már nem az ellenséges épületek kiiktatására használható, hanem fontos ellenséges egységeket lehet vele gyengíteni, hogy sebezhetőbbek legyenek mind a földi, mind a légi támadásokkal szemben.

InfestorA Neural Parasite mostantól egy fejleszthető képesség az Infestation Pit-ben, kifejlesztése 150/150-be és 110 másodpercbe kerül, most már légi egységekre is alkalmazható (Mothership muhaha – a ford.), és 50 energia helyett 100-ba kerül.
Ezek a Neural Parasite változtatások azért vannak, hogy az Ultralisk-eket ne lehessen túl könnyen ellopni az ellenségtől. Így most már beleillik abba a képbe, amit ennek a képességnek az erejéről alkottunk, tehát hogy a Thor és hasonló egységek ellen igazán hatásos. Ráadásul még buff-ot is kapott ez a képesség, már légi célpontok ellen is lehet használni, hogy defenzíven is lehessen használni ezt Void Ray-ek ellen (Void Ray?! Pf… Mothership! – a ford.).

Spine CrawlerA leásási idő 6-ról 12-re nőtt.
Bizonyos szintű játékoknál úgy látjuk, hogy szinte kizárólag Spine Crawler-eket használnak a Zergek védekezésre, amíg egy veszélyesebb technológiát kifejlesztenek (pl. Mutalisk). Ezekben az esetekben azt használják ki, hogy ezek az épületek mozoghatnak, így nem csak a bázist védhetik, hanem az exp-et is. Azt szeretnénk, ha kicsit nagyobb ára és kockázata lenne ennek a stratégiának.

UltraliskSebzése 18-ról 25-re nőtt.
Buff-oljuk az Ultralisket, de nem hisszük, hogy ez elég. Több változást is tervezünk, ezek várhatóan a következő patch-ben jönnek.

Hogyan tovább?
Keményen dolgozunk pár dolgon a következő patch-re. Nyilván, a közösséggel együtt fogjuk játszani ezt a patch-et, hogy lássuk, miket rontottunk el ezekkel a változtatásokkal. Továbbá, gondolkozunk az Ultralisk-en illetve úgy általában a Zerg-en, hogy biztosítsuk: elég választási lehetőségük van az összes egységeivel kapcsolatban.


Comments (64)

  • nite

    |

    on topic: hajrá!

    Reply

  • zatotwo

    |

    a brood lord nagyon brutálisan jó
    teljesen mozgásképtelenné teszi a földi egységeket plusz durva sebzés

    csak kár hogy egy használhatatlan egységből kell morpholni

    Reply

  • pubeightysix.sciihu

    |

    üdv!

    nekem az új patch óta egyszer sem lép ki rendesen a játék, mindig ctrl+alt+del-t kell nyomnom, hogy ki tudjak belőle lépni. rányomok az exit game-re, eltűnik az egész menü és csak a bolygó látszik.

    Reply

  • Tokman

    |

    OFF:
    Válasz pubeightysix.sciihu #53 üzenetére:
    Haveromnál is van ilyen bug, majd kijavítják nekem két patch óta.
    Nekem ilyen bugom van patch 10 óta és azóta se válaszoltak blizz fórumán vagy javították volna ki esetleg.
    http://kepfeltoltes.hu/100424/graphics_bug_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
    Szval boldogabb lennék ha a játék kifagyna inkább…

    ON:
    Szerintem a játék még mindig nem balancos.
    Terran még mindig gyengus Zerg ellen, ha jó játékos ellen játszok(platinás vok) és használja az infestort jól akkor mid-endgamebe semmit se tudok csinálni, ghost-emp persze ha +2range lenne esetleg.
    Drága egységeimet mindcontrollozza olcsó egységemet meg leköpi trutymóval…
    Protoss verhető sőt szerintem ott átestek a ló túloldalára, EMP nagyot üt. Egyedül Sentry buildel lehetett alkotni T ellen az erős is volt(még most is erős), de ahoz rengeteg gáz kell.

    Reply

  • Raynor

    |

    OFF:#53,#54: nekem mind2 bug megvan, sőt, semmi hangja nincs a játéknak csak zene, akár mit csinálok vele, erre varjál gombot 😀

    ON: Muta imba, olyan gyorsan lehozta a zerg, hiába volt 3 thorom, meg tankok, marinok, 2 hecs muta, meg ling+hydra, és nem bírtam megfogni. Bc-re meg nem techeltem…

    Reply

  • Delebriel

    |

    Ha ennyire mass Mutázik, hozz még több Thort és alá Helliont. Az megfogja. Ha meg Hydra Ling Muta is van sok, akkor szerintem ott már van egy expje amiről te nem tudsz.

    Amúgy nem tudom írta-e már valaki, de jó lett a fordítás 😀

    Reply

  • Raynor

    |

    Válasz Delebriel #56 üzenetére:
    egy exp? buzi zergnek volt 4, nekem csak 2 :O itt rontottam el, meg ott hogy vikingezni akartam… zerg ellen nem szabad vikingezni.. 🙁

    Reply

  • ZsoL

    |

    Válasz Delebriel #56 üzenetére:
    Te vagy az elso, koszi 🙂

    Reply

  • Einstein

    |

    [OFF]ADMINOK-nak!

    Szerintem lassan ideje lenne egy újabb BETA véleményezésre, hibák, és előnyök szempontjából! Elég régen volt amikor erről utoljára szó esett a honlapon, és több patch is napvilágot látott azóta! Volt anno az a hír, hogy 2 véleményt lehetett beküldeni…valami hasonlóra gondolok, mert itt a forumokon sajnos elvesznek a nagyon jó ötletek! És tudom hogy mindenkinek elérhető a BLIZZARD honlapja, ahol kifejtheti a véleményét, de sajnos nem mindenki tud gondolom angolul! Amúgy a leírtak nagyon nagy részével egyetértek! Nekem még az optimalizálás lenne az álmom a balance mellett…ugyanis annak ellenére hogy „viszonylag” jó gépem van, egy-egy nagyobb csata igenis képregénnyé teszi a játékot, és így nehéz egységeket megfelelően használni. Mielőtt valaki követ lendítene felém, hogy vegyek új gépet ( AMD x2 6000+ , 4 GB ram, 9600 GT )

    *** A legjobb modszer az adminok eleresere a baloldalt talalhato emailcimek egyike vagy a hirbekuldo kukac starcraft2.hu ***

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    #59 Szerintem ez nem volt off komment de mindegy.

    Reply

  • K4E

    |

    „Terran még mindig egy kicsit gyengébb a Protoss” Ők tényleg a starcraft 2-vel játszanak?

    Reply

  • fosztogato

    |

    Válasz K4E #61 üzenetére:
    Igen és ők látják reálisan. =)

    Reply

  • ImiHUN

    |

    Válasz fosztogato #62 üzenetére:
    Szerintem meg a játékosok… és ha mondjuk ijesztget 1-2 Banshee-vel és jön a marin, tank, thor trió-val (nekem még Reaper is jött) akkor annyira szét szakít és olyan counter egységeket kell hoznom amit a mással simán szét szed.

    Lehet n00b vagyok ,de akkor ez ellen mit hozzak vagy akár alapból ,hogy induljak neki ,hogy ne kerüljek ilyen helyzetbe?

    Reply

  • Xerv

    |

    Válasz ImiHUN #63 üzenetére:
    Hat en is noob vagyok,de errre valo a derites:)

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.