StarCraft II Helyzetjelentés

ZsoL . Hírek 2364

Az ígért fordítás a helyzetjelentésről elkészült, úgyhogy minden további nélkül bele is vágunk!

Annak érdekében, hogy jobban elmagyarázhassuk a StarCraft II beta során történt módosításokat, szeretnénk elkezdeni a Helyzetjelentést, amiben megpróbálunk betekintést adni a játék kiegyensúlyozásának folyamatába, és hogy szerintünk milyen hatással lesznek ezek a változtatások. Hihetetlenül elkötelezettek vagyunk az iránt, hogy azt a minőséget, a magas színvonalat produkáljuk, amit elvártok egy Blizzard játéktól és a StarCraft II-től. Reméljük, hogy azzal, hogy megosztjuk veletek gondolatainkat, továbbra is hasznos visszajelzéseket kapjunk amellett, hogy a játékon belül is jó játékokat lássunk.

Az utóbbi sok-sok hét alatt keményen dolgoztunk azért, hogy a lehető legszórakoztatóbb legyen a különböző fajokkal játszani. A győzelem-vereség arányok, amiket tapasztalunk a fajok között (ha belevesszük a játékosok tudását is) elég alacsonyak, olyan 6% körül vannak. Ez egész jó helyzet egy beta közben, amikor a játékosok még mindig tanulgatják a fajokat, mi pedig elég sok változtatást építünk be. Általánosságban úgy gondoljuk, hogy a Terran még mindig egy kicsit gyengébb a Protoss ellen. A többi összeállítás túlságosan fej-fej mellett van (a jelenlegi számaink szerint 1%-on belül), így nehéz megmondani, melyik az erősebb. Egyre izgatottabbak vagyunk attól is, amit a tükör meccseken látunk. A Terran vs. Terran például elég sokszínű meccs, illetve hasonló változatosságot kezdünk látni Zerg vs. Zerg esetében is, ami egy hatalmas győzelem számunkra és a közösség számára, figyelembe véve, hogy milyen egyhangú volt ez a felállás a beta elején.

Jelentős mennyiségű változtatást tettünk bele a legutóbbi, 11-es beta patch-be, és szerettünk volna egy rövid áttekintőt adni ezekről a változtatásokról.

SplashA splash (területre ható) sebzés ezentúl a célpont közepétől indul, ahelyett, hogy az egységhez közeli becsapódás helyétől, annak érdekében, hogy megbízhatóbb legyen ez a típusú sebzés.
Jópár egységnél megváltoztattuk a splash működését, hogy pontosan a célpont közepét találja el. Eddig csak a célpont elülső felületénél volt a becsapódás középpontja. Ezzel a változtatással általánosságban a splash hatékonyabb lett, bár pár nagyobb célpont esetén (épületek, Thor, Ultralisk) egyáltalán nem lesz splash sebzés, mert a splash sugara teljesen a nagy célponton belül marad.

BattlecruiserAz építési idő 110-ről 90-re csökkent.
Ezt a hajót megpróbáljuk egy kicsit hasznosabbá tenni. A valóságban ezt az egységet könnyen ellensúlyozni lehet Corruptor-ral, Void Ray-jel vagy Viking-gel, amik már rég készen lehetnek, mire a Battlecruiser megérkezik. Úgy gondoljuk, hogy többet fogjuk látni ezt az egységet, ha könnyebben lehet megépíteni.

HellionA hatótáv 5-ről 6-ra nőtt.
Igazából ez nem változtat a fegyver hatótávolságán. Az mindig is 6 volt, viszont célpontokat csak egy 5-ös sugáron belül keresett, így egy kis extra kárt tudott okozni a hátrébb álló ellenségeknek. Ezzel a változtatással könnyebb lesz meglőni aztán elfutni az ellenségek elől. Egy kicsit kevésbé lesz hatékony így a splash, amennyiben csak „attack move” paranccsal küldjük a Helliont.

RavenA Seeker Missile hatósugara 9-ről 6-ra csökkent. A Splash sugara 2,4-ről 2-re csökkent. Kifejlesztéséhez nem kell többé Fusion Core.
Reméljük, több Seeker Missile-t fogunk látni úgy, hogy mégsem lesz kiegyensúlyozatlan az egység. Ezzel párhuzamosan szeretnénk csökkenteni a Seeker Missile hatékonyságát 2v2 meccsekben, ahol a tömeges Raven-ek néha problémát okoztak.

Siege TankAz élete 150-ről 160-ra nőtt.
A Siege Tank-okat viszonylag gyakran használják pár összeállításban, de még mindig úgy gonoljuk, hogy egy picikét keményebbek lehetnének, hogy eggyel többet tudjanak lőni nagyobb csatákban.

ThorFöldi sebzés 45-ről 30-ra csökkent. Földi sebzés sebessége 1,93-ről 1,28-ra javult. Légi sebzés 8 (+4 könnyű ellen) helyett 6 (+6 könnyű ellen). A 250mm Strike Cannons most már egy fejlesztés a Factory Tech Lab-jában; a fejlesztés 150/150-be és 110 másodpercbe kerül; a képesség energiahasználata 100-ról 150-re nőtt.
A sebzés változása csökkenti a Thor kezdeti hirtelen károkozását, ami azt jelenti, hogy bizonyos egységek egy kicsit tovább tudják lőni, mielőtt megsemmisülnek. A tüzelési sebesség növelése azt jelenti, hogy a másodpercenkénti sebzés ugyanannyi marad, de azért pár dolgot megváltoztat. Például Roach-ok ellen már nem olyan hatékony a Thor, Marauder támogatás nélkül.

A Strike Cannons fejlesztéssé vált az Ultralisk-ek nagy örömére, amit annyira erősen ellensúlyozott ez a képesség, hogy nagyon kevés Ultralisk-kel találkoztunk Terran vs. Zerg esetén. Ez (természetesen) nem elég, hogy ezt a helyzetet igazán megváltoztassuk, de van még pár tervünk az Ultralisk-kel a következő patch-ben.

A légi sebzés változtatások kicsit tisztába teszik a Thor szerepét könnyű légi célpontok ellen, ezzel növelve a Viking-ek és Marine-ok értékét.

ArchonA splash sugara 0,8-ről 1-re nőtt
Ez a kisebb Archon buff egy picit használhatóbbá teszi, de igazából nem változtat sokat az alaphelyzetén. Még mindig úgy tekintünk az Archon-ra, mint a manájukból kifogyott High Templar-ok újrahasznosítására, és nem egy alap egységre, amit építesz. Kivéve, ha például tömeges Mutalisk-re számítasz.

ColossusA sebzés 20-ról 15-re csökkent. A tüzelési sebesség 2,2-ről 1,65-re javult.
A Colossus-ra kiható változtatások hasonlóak a Thor-hoz. Csökkentik a hirtelen károkozást, ezáltal kevesebb egység fog meghalni az első pár lövéstől, és kicsit tovább lőhetnek, mielőtt további lövések találják el. A sebzés alacsonyabb, de a másodpercenkénti károkozás ugyanannyi.

PhoenixMozgás közben is tud lőni.
Ez egy hatalmas változás, ami lehetővé teszi a Phoenix-eknek, hogy a Mutalisk-ek és más légi egységek körül táncoljanak, és mozgás közben támadják őket. A Phoenix-ek mindig is nagy fenyegetést jelentettek a Mutalisk-ekre, de most akár kevés számú Phoenix is veszélyt jelent egy nagyobb csapat Mutalisk-re, egészen addig, amíg hajlandóak támadás közben hátrálni. Használd őket úgy, hogy a Mutalisk-ek támadási sugarán kívül maradjanak, amíg ők maguk viszont lőnek, így hatalmas sebzést kiosztva egy nagyobb csapat Mutalisk-nek.

SentrySebzésük 8-ról 6-ra csökkent.
Rengeteg Force Field-et látunk, ami nagyon, de nagyon tetszik nekünk. Nem szeretnénk kevesebb Force Field-et látni, viszont jobb lenne magasabb árat csatolni hozzájuk. Ezzel a sebzés csökkentéssel úgy gondoljuk, a Protoss játékosoknak ezután jobban kell vigyázniuk arra, hány Sentry-t gyártanak.

BroodlordÉletük 275-ről 225-re csökkent. Páncéluk 2-ről 1-re csökkent.
A Broodlord királyság. Kicsit gyengébbnek kellett lenniük. Azért még mindig elég ijesztőek.

CorruptorSebzésük 12 (+10 hatalmas ellen)-ről 14(+6 hatalmas ellen)-re változott, sebességük 2,75-ről 2,9531-re nőtt. A Corruption képességet átterveztük: Egyetlen célpont. 20%-kal növeli a sebezhetőséget a célponton (a bejövő sebzés 20%-kal nagyobb – a ford.). 30 mp-ig tart. 100 energiába kerül. Hatósugara 6. Épületekre nem alkalmazható.
Mindez a változás összességében egy buff a Corruptornak. Kevesebb gázt kell fizetni hasonló szintű Corruptor tűzerőért. A Corruptor gyorsabb és jobban tartja a lépést a Mutalisk-ekkel. Mindefölött a különleges képessége is megváltozott. Már nem az ellenséges épületek kiiktatására használható, hanem fontos ellenséges egységeket lehet vele gyengíteni, hogy sebezhetőbbek legyenek mind a földi, mind a légi támadásokkal szemben.

InfestorA Neural Parasite mostantól egy fejleszthető képesség az Infestation Pit-ben, kifejlesztése 150/150-be és 110 másodpercbe kerül, most már légi egységekre is alkalmazható (Mothership muhaha – a ford.), és 50 energia helyett 100-ba kerül.
Ezek a Neural Parasite változtatások azért vannak, hogy az Ultralisk-eket ne lehessen túl könnyen ellopni az ellenségtől. Így most már beleillik abba a képbe, amit ennek a képességnek az erejéről alkottunk, tehát hogy a Thor és hasonló egységek ellen igazán hatásos. Ráadásul még buff-ot is kapott ez a képesség, már légi célpontok ellen is lehet használni, hogy defenzíven is lehessen használni ezt Void Ray-ek ellen (Void Ray?! Pf… Mothership! – a ford.).

Spine CrawlerA leásási idő 6-ról 12-re nőtt.
Bizonyos szintű játékoknál úgy látjuk, hogy szinte kizárólag Spine Crawler-eket használnak a Zergek védekezésre, amíg egy veszélyesebb technológiát kifejlesztenek (pl. Mutalisk). Ezekben az esetekben azt használják ki, hogy ezek az épületek mozoghatnak, így nem csak a bázist védhetik, hanem az exp-et is. Azt szeretnénk, ha kicsit nagyobb ára és kockázata lenne ennek a stratégiának.

UltraliskSebzése 18-ról 25-re nőtt.
Buff-oljuk az Ultralisket, de nem hisszük, hogy ez elég. Több változást is tervezünk, ezek várhatóan a következő patch-ben jönnek.

Hogyan tovább?
Keményen dolgozunk pár dolgon a következő patch-re. Nyilván, a közösséggel együtt fogjuk játszani ezt a patch-et, hogy lássuk, miket rontottunk el ezekkel a változtatásokkal. Továbbá, gondolkozunk az Ultralisk-en illetve úgy általában a Zerg-en, hogy biztosítsuk: elég választási lehetőségük van az összes egységeivel kapcsolatban.


Comments (64)

  • ZsoL

    |

    Itt a Corruptorra vonatkozo valtoztatasok magyarazata nem teljesen tiszta nekem (marmint ertem az angolt, de nem hiszem hogy jol megmagyarazzak). Miert kell kevesebb gazt fizetni ugyanakkora tuzeroert? Valaki ezt meg tudja nekem, a matematikusnak magyarazni?
    Gondoltam nem szemetelem tele a cikket a kotozkodesemmel.

    Reply

  • trolltarto

    |

    Sajna a zerg még mindig kiábrándító. A tojásból kikelő infested marine nagyon nem illik a játékhoz. Nem is szólva a kasztoló sentry-ről, aki majdnem teljesen elvette a varázslás jogát a templartól. Ez milyen már :). Ezek biztos nem illenek bele az SC mitológiájába.

    A fő bajaim a Zerggel: zergling rushot a munkások és egy-két védekező egység is megakasztja, ha helyette roach-t építek, akkor addigra a többi fajnak erősebb lényei vannak. Ha mutalisket gyártok gyorsan, akkor az egy darabig jól megy, de aztán hamar zsákutcává válik, nem lehet továbbfejleszteni. A corruptor-ból viszont nem érdemes az elejétől fogva gyártani, hogy majd a felét átalakítsam brood lorddá, mert ez csak légi ellen jó. Szóval nem igazán sikerült elég életképes zerg buildet találnom. Gyakorlati tapasztalatom eddig az, hogy vagy az elején sikerül betörnöm az ellenfél bázisára, és meglepnem, vagy vége. Ahogy múlik az idő, az összes több faj életképesebb, mint a zerg.

    Reply

  • 84Noname

    |

    Szerintem ha earli expel próbálkoznál a ling rush helyett, akkor kicsit más lenne a véleményed…. ettől függetlenül sztem is béna a zerg, legalábbis az én szintemen…

    Reply

  • AdamoA

    |

    Válasz ZsoL #1 üzenetére:
    Gondolom arra értik, hogy a képessége miatt, ami + dmg-et add, kevesebb Corruptor-or kell ugyanannyi dmg-hez, mint a patch előtt, és emiatt kevesebb gáz is mivel nem gyártasz annyit 🙂 Ha igen akkor jól belemagyarázták 😛

    Egyébként itt a lényeg:
    „Általánosságban úgy gondoljuk, hogy a Terran még mindig egy kicsit gyengébb a Protoss ellen.” – Blizzard
    [pont]

    Reply

  • b0c1

    |

    Válasz ZsoL #1 üzenetére:
    Sztem azert mert a corruption kepesseg 20%-al noveli a sebezhetoseget a celponton. Igy 30 masodpercig erosebben fog sebzodni (mintha corruptorod erosebbeket lone). Ha jolertelmezem.

    Reply

  • kobajasi

    |

    Válasz trolltarto #2 üzenetére:
    Elnézésed kérem, de akkor te nem tudsz zerg-el játszani.

    Jómagam sem vagyok megelégedve jelen állás szerint azzal amit a zerg arzenál nyújt, de ettől még életképtelennek sem nevezném. Bár a macro boost képességeknek köszönhetően 1base-1base felállásban is van már esélye a zergnek, még mindig azért a jó öreg BW style eggyel eléd expelek taktika igen kifizetődő. Arról nem is beszélve, hogy a creep tumor egy nagyon komoly boost zerg oldalon.
    Platina 7. vagyok most Zerggel és az én Divisiom-ban a top10-ból 6zerg. Ez is tükrözi, hogy a faj nem gyenge, de mint ahogy már a hozzá szólásom elején is mondtam nem vagyok megelégedve a zerg-el. T3 totál használhatatlan ennek a patchnek köszönhetően:
    Ultra még mindig nem opció
    Brood Lord meg így kb olyan mint egy static def.. (amúgy sem értem mit voltak úgy oda érte… Viking ami pont 10x olcsóbb lekapja/lekapta egy pillanat alatt, nem beszélve a blink stalker-ről)

    Reply

  • trolltarto

    |

    Sosem állítottam h túl jó lennék benne. De az early exp-ről le kellett mondanom, mert szinte mindenki rush-ol.

    Reply

  • Szabeszkah

    |

    Heh…..Nagyon szar magyarázat a Corruptor skilljére, mert hiába, nagyobb egységek ellen jó csak, és bár a range 6, azt vettem észre hogy elég közel kell menni a corruptornak, hogy használhassa a corruptiont. Aztán ott van hogy csak egyetlen egység ellen jó, ha mondjuk egy roach, vagy hydra, marine, marauder, stb. ellen mész akkor minek pazarolsz 100 energiát?? Az egy dolog hogy kapott egy kis + sebzést meg sebességet, de akkor is, a corruption volt egy a kevés használható skill/ability közül a zergnél, és még ezt is elveszik. Mindössze ennyi a bajom, a többi VISZONYLAG rendben van, bár egyetértek kobajasival.

    Reply

  • trolltarto

    |

    Ha van valami jó tipped, hogy hogy lehet kivitelezni az early expet úgy, hogy ne szívjam be a terran reaperjeit vagy a protoss zélótáit már a meccs elején, azt szívesen hallanám 🙂 Persze lehet, hogy csak bronzban ilyen gyakori a rush.

    Reply

  • spani

    |

    Egyszerűen nevetséges amit csinálnak a zergekkel. Az összes egységből linget akarnak csinálni kb. A corruptor spelljét ki fogja használni? 😀 Ez még nagyobb retek mint a mi azelőtt volt, pedig az sem volt semmi?:D nyugodtan hasonlítsuk össze sztem a corruptor és más tier 2es egységek spelljeit… vagy akár az infestorét is ahol már nincs mind controll alapesetben. VICCC! az első 2 thor kb előbb szétlövi a hathcerimet mielőtt készelenne a fejlesztés… TvZ esetében 3 thor és 3 helion nyenri a playt gg

    Reply

  • spani

    |

    jah + 3 tank és akkor veszteségek sem lesznek…

    Reply

  • mopser-tamas

    |

    Hát én sztem meg a mothershipen kéne 1 kicsit erősíteni mert nagyon gyenge.
    az a 8-as támadás az neki semmi.
    nagyon gyenege a támadása
    ha az a protoss fegyverarzenál legerősebb fegyvere akk legyyen is az.

    Reply

  • AdamoA

    |

    Válasz spani #10 üzenetére:
    3 thor-t mire kihoz neked bőven van időd felkészülni. Pont az ilyenek miatt jó az új skill nem? Nagy dög, sok hp-s masszív egységek ellen. Te meg itt sírsz, hogy ki fogja használni mikor jön 3 thor-ral és nem tudsz csinálni semmit. Egyébként meg nézd meg TLO vs CauthonLuck meccsét lost temple-n. T-nek esélye nem volt a Z ellen amit néhány infestor-ral egy két spine-nal meg egy csapat ling-gel nyert meg a nagy easyrace terran ellen.

    Válasz Szabeszkah #8 üzenetére:
    Ha valaki mass-ol, azaz nem nagy dögöket pumpál akkor neked se kell sok corruptor ha egyáltalán kell. Ha viszont azokkal jön ellened ott a corruptor és van egy +20%-os pluszod. A terran se a thor cannon-jával lőtte a ling-eket, márpedig hasonló értelme van, mint marine-nokkal együtt említeni a corruptor új skill-jét.

    Reply

  • Sly

    |

    Mi ez a replay bug amiről többen is beszéltek? Nem lehet egyáltalán replayeket nézni újabban vagy mi?

    Másrészt akik szerint gyenge a zerg, ajánlom http://www.youtube.com/user/PsyStarcraft videóit, platinum rank1-eseket és hasonlókat ver zerggel és nagyon jókat szokott mondani.

    Reply

  • Nio

    |

    Válasz kobajasi #6 üzenetére:
    😀 ez fájt(a brood lord része)
    Nyilvánvalóan nem mész csak brood lordal vikingnek -.-‘, valószinű hogy ottvannak a corruptorjadi + a hídrák is
    a stalkerek pedig … 60 stalkeremet 6 brood lord szét szedi 20 azalatt esik el amig odaérnek rangebe kb ha van pár más egységed akkor meg már esélytelen.

    Reply

  • Sly

    |

    Amúgy sztem elég lol hogy silver meg gold játékosok itt pampognak a balanszról 😀
    Kb olyan mint SC1-ben egy noob aki csak a BC-t ismeri és először kap psi stormot és onnantól csak jár a szája hogy a protoss az micsoda imba easyrace 😀
    Bár ez van, szerintem több millió tök új játékos lesz SC2-ben, aki sose látott SC1-et, asse tudja majd hogy kell játszani, jobb lesz felkészülni a sok pampogásra minden fórumon hogy „ezt kell nerfelni meg azt kell”.

    Reply

  • l.lantai0828

    |

    Válasz AdamoA #13 üzenetére:
    Teljesen igaz az utolsó példa (meg a többi is).
    Terran vagyok de szerintem is ez a Corruption elég gyenge. Legalább feleznék meg az energiaszükségletét.

    Reply

  • Nio

    |

    Válasz Sly #16 üzenetére:
    Silverben/goldban is vannak ugyanolyan jó játékosok vannak mint platinumban:P

    Reply

  • szentelit

    |

    Általánosságban úgy gondoljuk, hogy a Terran még mindig egy kicsit gyengébb a Protoss ellen. Ez baromság EMP miat… amivel gyakorlatilag tönkre vágja az Immokat aztán mass maruder…

    Reply

  • Szabeszkah

    |

    Már elnézést de Thort meg ezt-azt nem lehet massolni? Amúgy régen mindig használtam corruptort, hogy a corruptionnal leszedjek egy-két cannont, vagy az ellen gázát. Az volt benne a jó hogy épületekre nyomhattam. Az meg egy másik dolog hogy csak nagyobb egységek ellen jó, de ha van belőlük 5-6, pl. Thor, akkor az elméleti ling counterja oda se ér, hiába van +20% sebzés. Max az ilyen mothership, meg Terra-tron ellen jó( ami nincs szerencsére), esetleg ha corruptor vs. bc/carri-ban a carri áll nyerésre akko ott el lehet sütni, de ha nagyban gondolkodunk, akkor elég nagy csoportnál egy lövés egy carri lesz a corruptor részéről (koncentrált tűz, ami sztem hasznos),akkor már mind1. Jó, persze, használható lesz, ha mondjuk mutákat és brood lordokat is viszel az tény…de az mégsem az igazi.

    Reply

  • Promie Motz

    |

    a Corruptor dps-e egyébként nőtt a nem massive unitokba, így tényleg elég kevesebb gáz is ugyanakkora sebzés kiosztásához (kevesebb C-t kell venni). A massive-okba viszont ekvesebbet seeznek, lehet, eddig túl jól írtották őket.

    Reply

  • Guwrovsky

    |

    [OFF]
    BOcs az offtopic-ért, de kell a segítség, és nem tudok fórumon bejelentkezni (akármilyen oknál fogva)

    Megkaptam a Starcraft II Beta kulcsomat, de amikor beakarok jelentkezni a játékba, azt mondja nekem, hogy nincsen StarCraft II hozzáadva a fiókomhoz… kérem VALAKI segítsen! 🙂

    Reply

  • lokids

    |

    Válasz kobajasi #6 üzenetére:

    A creep tumor miért akkora boost?

    Reply

  • Zordlord

    |

    [OFF]Válasz Guwrovsky #22 üzenetére:
    Szépen bemész az EU-s(!) battle.netre, belépsz az accountodba, ‘add game’, hozzáadod a kulcsot, ellenőrzöd hogy az EU-s cilent van letöltve (ha nem akkor letöltöd), belépsz és elvileg apríthatsz.

    Reply

  • Guwrovsky

    |

    [OFF]most látom, hogy az US-s van letöltve nekem, emiatt nem megy?

    Reply

  • fosztogato

    |

    Nos összegzem, a zerg játékosok 90% nem ismeri a burrow skilt, és ezért azt ordibálja, hogy terran imba, de pl elásol 20 linget és 10banelinget, ami nem nagy pénz, akkor megvárod amíg Thor papa helion fallal oda megy, és kaboom, aki meg túl éli az maradék ling martaléka lesz.. Sőt a burrowwal a későbbi hellion droppok és társaik is jól védhetőek, illetve az expek baszogatása esetén is megtudja menteni a dronok életét.

    Ezen felül tessék olvasni, thronak már nincs alapból ágyúja…
    Az infléestornak meg van egy fugnal grove nevű képessége, ami aoe spell sebez és lefog…
    A corruptor corrupja, tökéletesen jó a viking ellen is, mert lehányod a vikingeket és akkor már jó vagy ellene.

    A protos játékosoknak akik az emp miatt sirnak ajánlom, a stalker kezdést esetlg 1-2 canonot 1-2 immot expet majd collossusozást és charge után zelázást érdekes mód ez megeszi a mass maraudert…. No meg ha időben hoznak colit akkor még viking sincs mert maris mass nem teszi lehtővé az air kihozatalát…

    Reply

  • fosztogato

    |

    Válasz lokids #23 üzenetére:
    Mert terjeszti a creepet láthatatlanul és a creepen a zerg egységeknek 20 vagy 30% gyorsabban mozognak. =)

    Reply

  • Rykee

    |

    Válasz Sly #14 üzenetére:

    Nekem is ez a replay bugom van… Mikor le akarsz játszani egy replayt ezt írja ki: „The mod data loaded does not match the mod data which was originally used to play the game”. Több embernek is van ez a probkléma battle.net fórumon is vant fent róla topic de szinte semmi reakció.. Csak annyit írtak kékek hogy tudnak a hibáról. Azzal is jár ez a bug, hogy maptöltésnél nemlátod a pálya képét csak egy lilás négyetet..

    Tök örültem már az új patchnek mondom végre megnézhetem replayeimet, hogy miket basztam el, erre nem fixelik… Örülnék ha következő patchbe már javítanák.

    Reply

  • Zordlord

    |

    [OFF]Válasz Guwrovsky #25 üzenetére:
    Jah.

    Reply

  • Rykee

    |

    Mivel nincs edit nemtudom átírni de patch 10 óta van ez a bug, elvileg ha a felhasználónévben van speciális karakter(á-é…) akkor nem megy, de írták többen hogy csak angol abc betűi vannak benne, és ugysem jó.

    Reply

  • Nio

    |

    Válasz fosztogato #26 üzenetére:
    Protoss játékos vagy?

    Reply

  • Volband

    |

    Válasz AdamoA #13 üzenetére:
    Most nem azért, de az a meccs, amit most kiemeltél, annak semmi köze ahhoz amire válaszoltál. Az Infestorok Fungla Growth-al aláztak, a meccs leges legvégén mind controllozott egy maraudert, de az már nem osztott nem szorzott.

    Szóval ne azzal magyarázd a parasite nerfet, hogy tegnap (vagyis nem tegnap, de tegnap lett streamelve, természetesen tudom, hogy még pre-patch volt a meccs) fungal growthal nyert a Z.

    Reply

  • spani

    |

    Válasz AdamoA #13 üzenetére:
    elmondom ott 3 shipel fetette volna az egységeinek a felét a rámpán és a zergnek annyi is szal nem mond hogy nem tudott mit csinálni ellene. Arrol nemis beszélve hogy 10 percig csak heliont mara-t és marinet hozott!!! Saját gyengeségéből kapott ki…

    Reply

  • AdamoA

    |

    Válasz Volband #32 üzenetére:
    Most nem azért de spani a hozzászólása első felében a corruptor gyengeségét siratta, majd a hozzászólása végén megemlítette, hogy 3 thor-ral nyeri a meccset a terran (meg hellion meg tank meg lassan mindent felsorol mellesleg 🙂 Az én hozzászólásom erre a részre reagál teljes egészében.
    Egyébként pont jó, hogy ezt a meccset emeltem ki mivel az infestor-ok nem a Neural Parasite-t használják (bár van nekik mert még patch előtti meccs), hanem a Fungal Growth-t (ami továbbra is elérhető fejlesztés nélkül). Szóval egy szóval sem a parazaita nerf-et magyaráztam.

    Reply

  • fosztogato

    |

    Válasz Nio #31 üzenetére:
    Terran vagyok a kezdetek óta és nem váltottam fajt semelyik pecs miatt… De volt már arra példa hogy proti jött, hogy easyrace azt mondtam neki oké nyomjuk 1v1-et azt leszek protos ő meg easyrace, azt láss csodát kikapott…

    A proti tippet meg azért írtam, mert látom mivel szoktak elverni, ha biózom =)

    Reply

  • Volband

    |

    Válasz AdamoA #34 üzenetére:
    Oké, de régi skillje akkor is jobb volt. Papíron tényleg nagyon jól hangzik, hogy ha majd jönnek a BC-k, meg Carrierek, meg Thorok akkor lehányhatjuk őket, csak hát nem egészen erről szól a gém a jobbaknál, hogy ezeket az egységeket massolják…=) A range-e meg nevetséges.

    Reply

  • Nio

    |

    Válasz fosztogato #35 üzenetére:
    Pedig nerf ota nehéz kihozni az immortalokat mss marauder + siege tank=win

    Reply

  • fosztogato

    |

    Válasz Nio #37 üzenetére:
    Jah emiatt látok sokszor proxy voidrajt(ha olyan a map) illetve néha főnixet is főleg, hogy sok retardalt teran tényleg csak marát massol és marint nem is vesz 😛 De amúgy a coli is faszás tud lenni =) Meg a chargeos zela. 😛

    Reply

  • Nio

    |

    a chargeolos zea elvérzik a tömegben siege mellett a coli meg addig jo mig nincs légi támogatásod vagy amig kint tud maradni a siege rangeből:P

    Reply

  • AdamoA

    |

    Válasz Volband #36 üzenetére:
    Spani mondta: „TvZ esetében 3 thor és 3 helion nyenri a playt gg”
    Erre írtam, hogy mire kihoz 3 thor-t simán fellehet erre készülni, és a corruptor új skill-je miatt a thor csak úgy nyeli majd a dmg-t, hogy még az scv-k se javítják ki 🙂 Sőt most már cannon-ja sincs alapból hanem egy drága és lassú fejlesztési folyamat végeredménye és nagyon sok energy-be kerül.
    Tehát az, hogy odaszambázik 3 thor meg 3 hellion és simán beverik a hatch-et nem túl reális szerintem 🙂
    Az, hogy a range kicsi az nézőpont kérdése. Nevetséges akkor lenne szerintem ha 3 lenne. A 6-s range-t nem nevezném annak, inkább olyan erős közepesnek, átlagosnak. Az meg ugye mégis durva lenne, ha egy armored 160 hp-s air unit a pálya másik végéből debuff-olna 🙂 Az alap lövése is 6-s range-ről megy szóval a debuff miatt nem kell közelebb menni, szóval nem értem miért nevetséges. Tudom most jön az, hogy a viking bezzeg 9-ről lő, a 125 hp-jával és a lassúságával, a thor meg 10-ről. De a corruptor még mindig armored így nem kapja meg a + dmg-et a thor csak az alapot amit most nerf-eltek.

    Reply

  • bulisz

    |

    Komolyan mondom teszek rá, hogy hány mara hány linget mekkora rof-fal fing telibe mekkorra range-ről, amig EGY NYOMORULT REPLAYT NEM TUDOK MEGNÉZNI!!!!
    Erről miért nem ír egy rohadt szórt sem a Blizzard?
    Ezt mondjátok meg okosok!

    Reply

  • ZsoL

    |

    Válasz bulisz #41 üzenetére:
    Mert nincs kesz a javitas, azert. Egyeb kerdes?

    Reply

  • Plevi

    |

    Szerintetek protossal mit csináljak a sok BC ellen mert mostanában mindig azt hozzák ellenem.

    Reply

  • Xerv

    |

    Csak nekem mukodik rendesen a replay?:)

    Reply

  • anarchoid

    |

    Válasz Plevi #43 üzenetére:

    sok RAY 😉

    Reply

  • Zordlord

    |

    Válasz anarchoid #45 üzenetére:
    Az nagyon raj 😀
    Válasz Xerv #44 üzenetére:
    Csíterhaxor vagy 😀

    Reply

  • Volband

    |

    Válasz Fate77 #47 üzenetére:
    Mikor indul az HDH? Ha jól emlékszem tegnap 9kor kezdődött.

    Reply

  • matepajtas

    |

    10

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.