Breakingnews: Showmatch!

L4.ZsukoV . Hírek 2091

bannerbihAdamoA ismét értesített egy igen jelentős eseményről. Miszerint holnap ma fél 2-kor (a mi időnk szerint valószínűleg este fél 11-kor!) a Plott testvérek,  day[9] és tasteless fog összecsapni, amit természetesen HD és Husky fogja majd kommentálni. Érdekességként elmondható, hogy a Plott testvérek is a közelükben lesznek, ezért akár „komolyabb” szakmai véleményeket is hallhatunk tőlünk a meccsek során. BO7 lesz tehát egy ideig mindenképp le leszünk foglalva, ami valamennyire segít átvészelni minket ezekben a béta mentes napokban.

További információk Stream


Comments (63)

  • L4.ZsukoV

    |

    Válasz sweeping #50 üzenetére: Sweeping ezt úgy mondod, mintha az 1v1-ben nem lennének olyan mapok már ahol az egyik fajnak kedvezőbb, mint a másiknak… Épp ezért lesz többféle map, ami közül lehet választani, hogy melyikeket hagyod benne a listádon és melyeket nem. Persze nem biztos, hogy számodra az összes kedvezőtlen mappot kitudod majd venni, de a többségit minden bizonnyal igen. Ez a több vs. több-nél is így lesz.
    Mellesleg minden fajnak meg van az előnye és hátránya. Csak fel kell ismerni időben az ellenfél gyenge pontjait, ami meg gyakorlat kérdése.

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz L4.ZsukoV #51 üzenetére:
    Az 1v1 teljesen más.
    Ott tudom, hogy mik a pálya gyengéi a számomra, vagy éppen mik az erősségei az adott mu-ban

    A 4v4 is teljesen más, az ellenfeleket random mód adja, nem tudhatjuk hogy éppen milyen felállással fog játszani az ellenfél csapata. És bizony lehetnek nagyon imba felállások. Mivel nem tudunk előre hozzájuk igazodni

    Sőt tovább megyek, még rosszabb, hogy ha random csapattal játszol, és nem a barátaiddal.
    Még ha vannak is csapattársaid akkor is előfordulhat, hogy kedvet kapsz 3v3 vagy 4v4ezni, de épp senki nem ér rá 🙂
    Olyan felállás is létrejöhet ezáltal amivel szinte esélytelenek vagytok az ellenféllel szemben az adott pályán

    Azért ilyen 1v1ben nem fordulhat elő, egyik pályán se vagy esélytelen

    Ez nem a blizzard hibája, egyszerűen ez egy balanszolhatatlan dolog. Nem lehet 4 protossnak ugyan olyan esélye 2 terran egy zerg és egy protoss ellen. És ha ismeretlenekkel játszol, egy ilyen helyzet is kialakulhat.
    De ha haverokkal játszol akkor is kerülhetsz hátrányos helyzetbe, mert az adott pályán az ellenfél fajeloszlása lehet kedvezőbb mint a tiétek. Utólag meg már nem tudtok változtatni, hiszen elindult a game.

    Végszó: Századszorra is megismételem magamat, akkor lenne a team game is balansz, hogy ha bármelyik pályán bármilyen felállásban lenne esélyed. De ilyen nincs mert pl 4 protoss együtt alapból szar, és biztos lesznek pályák amik még külön rátesznek erre egy lapáttal.

    Reply

  • Apafalo

    |

    Válasz sweeping #52 üzenetére:

    Maradjunk annyiban, hogy ez az egész még nagyon nincsen kész. 1v1 már szinte jó, de a teamgameken ahogy mondod, van mit csiszolni.

    Egyébként teljesen egyetértek veled.

    Többieknek pedig, annyi, hogy próbálják ki amit sweep mondott és akkor utána mondják, hogy nincs igaza.

    Reply

  • L4.ZsukoV

    |

    Nem értetted meg az előző hozzászólásomat. Ha tudom, hogy van(nak) egy olyan pálya(k), ami a mi – faj – felállásunknak szar, akkor azt kiveszem a pálya listából, amit akkor nem fog bedobni rendszer. Egy egyszerű példa: Ott volt van például a sokak által emlegetett Twillight 2v2 map. Mivel az egy igen makrós pálya, ami a gyengém és a partnereim által se igazán kedvelt, ezért kivettem a maplistből, és onnantól kezdve nem volt gond. Az meg egyáltalán nem baj, hogyha lesznek olyan pályák, ahol „abc” faj felállású csapatnak vagy ahol „xyz” csapatnak fog kedvezni, mert ez a változatosságot mutatja, aminek szintén semmi köze nincs a balancehoz. Csak ismerned kell a pályát, hogy tudjak melyik fajjal mire számíthatsz vagy mire kell készülnöd.
    A random és arranged team között valóban ég és föld a különbség, de ez a emberek hozzáállása miatt van, mert úgy mennek oda játszani, hogy van egy elképzelésük, és tök mind1 mi történik, ő akkoris azt erőlteti. Persze ha nem sikerül neki, akkor meg te vagy a noob. Ezt kb úgy kell elképzelni, mintha egy fociban, ahol fontos a csapatmunka mindenki Ronaldo akar lenni.

    „Századszorra is megismételem magamat, akkor lenne a team game is balansz, hogy ha bármelyik pályán bármilyen felállásban lenne esélyed…” Ez az álom kategória, mert az SC2 1v1-ben sem lesz ilyen. Még az sc1-ben se igaz ez minden pályára pedig az, hogy ki lett dolgozva 12 év alatt…

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz L4.ZsukoV #54 üzenetére:
    De még mindig nem érted amit mondani akarok az egésszel.
    Lehet hogy nincs 100%-os balansz sc-ben sem, meg sc2ben sem 100%os

    De nincs olyan pálya amin esélytelen lennél 1v1ben. Bármelyiken nyerhetsz, maximum leszavazod mert nem tetszik.
    4v4ben viszont egyetlen egy pályán sem nyerhetsz hogy ha 4 protoss van együtt (maximum akkor nyerhetsz ha alapból sokkal jobbak vagytok a másik csapatnál, szóval ha közel se vagytok egy szinten) mert iszonyat szar kombináció, sokkal esélyesebb egy vegyes feloszlás. És amíg ez így van addig nem nevezném közel se balanszosnak, mert a balansz szónak az egyenlőséget kéne jelentenie.
    Teljesen lényegtelennek kellene lennie hogy milyen felállásban játszotok. A 4 protoss játékosnak együtt ugyan annyi esélye kellene hogy legyen 4 vegyes eloszlásban rendelkező csapat ellen. De ez még sincs így!!!!!

    Ez a legeslegdurvább eltérés, de ezen kívül még lehetne érdekes felállásokat kitalálni. Arról meg fogalmad sincs hogy az ellenfél mivel van. Csak miután elindult a játék, a térkép az csak egy másodlagos dolog.

    Remélem ezzel végre egyetértesz.
    Ha továbbra sem értesz egyet, akkor te úgy gondolod hogy 4 protossnak együtt ugyan annyi esélye van mint egy vegyes csapatnak, de ez nincsen így ez 100%

    EDIT: Azt pedig nem lehet mondani, hogy ne játsszon 4 protoss együtt, meg kerüljék az emberek azokat a bizonyos felállásokat amely esetlegesen hátrányt okozhat az ellenféllel szemben. És osszák fel úgy a csapatot, hogy az adott mapon az az ellenfél fajától függetlenül ne okozzon hátrányt.

    Mert ettől a tény még tény marad, hogy bármivel nem lehet nyerni. Persze meg lehet oldani, hogy közel ugyan olyan esélyed legyen, attól függetlenül hogy az ellenfél csapatában milyen a fajok eloszlása.
    De ettől még tény marad hogy a 4 p esélytelen és sorolhatnám még többi hátrányos felállást. Így nincs 100% balansz! Pont.

    Reply

  • Vincze01

    |

    Válasz sweeping #55 üzenetére:
    Erre annyit tudok mondani, hogy a foci sem egy balanszos játék, mert ha 11 kapus játszik az sokkal rosszabb egy olyan csapat ellen ahol vannak csatárok, középpályások meg védők is…

    A lényeg amire ki akarok lyukadni, hogy a csapat összeállításának is szerepe van abban hogy milyen jól lehet taktikázni, és hogy mennyi lehetőség lesz a játékban. Ettől én nem mondanám azt hogy imba h 4 azonos fajú könnyebben veszít.(Bár ebben sem vagyok teljesen biztos hogy így van, de tény h kevesebb a lehetőség)

    Ne piszkálódásnak vedd, tényleg érdekel, hogy milyen helyzet az amit 4 protos nem tud kivédeni?

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz Vincze01 #56 üzenetére:
    Frontális támadásoknál hátrányban vannak a protoss játékosok. (Azaz az azonos fajú játékosok)
    Most macro gamera gondolok, ahol az egyik p terran ellen készül másik zerg ellen és így tovább ststb. Mindenki próbál counterelni vkit. Csak az a probléma hogy ez nem 1v1 és egy hatalmas frontális ütközet lesz és nem 1 az 1 ellen fogják elintézni. És ebben kevés esélye van a protossoknak, mert ha jól csinálja a másik team, nem tudja az a protoss elintézni azt a zerg aki ellen a colokat vette mert a terra kilővi empeli stbstb.
    Egy ilyen irdatlan nagy csatában ahol ennyi unit van, nem lehet tökéletesen fókuszálni, értelemszerűen azt ütöd aki a legközelebb van hozzád, csak az a baj, hogy ez így nem jó megoldás…. De az ellenfélnek tökéletes, könnyedén felaprítják a megzavarodott protoss játékosokat

    Reply

  • L4.ZsukoV

    |

    Válasz sweeping #57 üzenetére: Erre a kommentedre, azért írnék:
    1. Nem kötelező a „mindent vagy semmit” alap taktikának venni. Lehet pl 2db 2v2-re is bontani a játékot, és máris balanceosabb a játék. 😛 (Itt jön az, hogy ez nem ügyességi hanem taktikai játék…)

    2. Azt nem gondolod komolyan ha 4v4ezni is fogsz nagy ritkán az elkövetkezendő években, akkor állandóan 3 protoss társad lesz? Mellesleg mi abba a jó, hogy mind a négyen ugyan azzal a fajjal vagytok? Pont ez lenne a lényege több vs. többnek, hogy különböző faj felállást alkottok. Persze még így is lesz olyan faj, amiből 2 lesz mindenképp,de az meg már más kérdés. (Lehet most még csak ilyen társaid vannak, de ez változhat…)

    3. Emellett a patchek szaporodásával soha sem tudhatod, hogy hogy fog alakulni a további helyzet. Lehet most a 4 protoss nem túl effektív, de később akár az új kiegészítő érkezésével ez teljesen meg fog változhat. (Korai még egyértelmű következtetéseket levonni szerintem.)

    +1 Megértettem az 55.dik hozzászólásodat. Ezt csak úgy megjegyzésként írtam.

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz L4.ZsukoV #58 üzenetére:
    Ja ez a 4 protoss egy elég szélsőséges példa volt, az ilyen se lesz gyakori 🙂
    Csak ezt volt a legkönnyebb felvázolni.

    Olyan is előfordulhat hogy 1p 2z 1t sokkal rosszabb lesz egy adott mapon amin 2t 2z sokkal jobban dominál. Ezeket a mapokat persze le lehet szavazni, de nem tudhatod hogy milyen fajjal fognak játszani az ellenfeleid, az összes mapot pedig egyébként sem szavazhatod le.

    Inkább másképp fogalmazok, hogy most már mindenkinek tiszta és érhető legyen. Rengeteg olyan pálya lesz ami egy adott fajnak egy kicsivel jobban kedvez. Ha legalább ketten vannak azzal a fajjal akkor ezáltal előnyben lesznek.
    Ettől egy map nem imba hogy kicsi kedvez egy fajnak. De sorsdöntő lehet ha van egy terrának kedvező pálya ahol az egyik csapatba egy t sincs a másikba meg kettő is 🙂
    És ezt így lelehetne részletesen mapokra bontani melyik pálya milyen felállásnak kedvez. Amin szintén rengetegen vitatkoznának lennének érvek és ellenérvek egyaránt

    Reply

  • lagninja

    |

    én sc1 2v2jére mondtam hogy kevesebb a lehetőség taktikai szempontból mint a legtöbb 1v1 mu-ban de ezt biztos nehéz elfogadni olyas valakinek aki életében nem jutott feljebb a misztikus D+ ranknál nem értem miért hiszi mindenki azt hogy 0 skillel van rálátása a játékra 🙂

    Reply

  • L4.ZsukoV

    |

    Válasz lagninja #60 üzenetére: Kár, hogy jelen esetünkben nem az sc1 hanem az sc2 több vs. többről beszélünk. 🙂 Mellesleg hinni a templomba kell. Én tisztában vagyok olyan dolgokkal a D+ rankommal, amivel te a B- rankoddal úgy látszik nem. Lehet kissé ironikus, de a hozzászólásaiddal ezt bizonyítod.

    Reply

  • lagninja

    |

    akkor nem d+ lennél mert én only egérrel elérem c+t 🙂

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    Nevetséges személyeskedés a vége úgyhogy arra a részre nem regálok ahol már óvodás beszélget a homokozóba hogy kinek az apukája unokatestvére keresztapja stb erősebb 😀

    Sweep abban igazad van hogy fajfelállások tekintetében nem feltétlen balance viszont oldalanként balancea game ha ugy nézed hogy mindeki azzal van amivel akar lenni. Igen w3 ban is voltak jobban favorizált felállások és voltak impotensebbek is annál meglepőbb volt mikor egyszer egyszer egy csapatvalami addig teljesen használhatatlannak vélt felállást alkalmazott kihasználta annak az erősségeit és meglepően sokat nyert.

    Ez azt jelenti hogy ilyen nagy teamnél jól mondta vincze hogy már maga a felállás is taktikai kérdés és mivel 4v4 ben rengeteg felállás lehetséges rengeteg innováció új ötlet bukkanhat fel még évek múltán is, ez pedig megint arról szól amit fentebb már írtam hogy a játék más területeit „aktiválja” más szempontok vállnak lényegessé.

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.