Imbalanced show
Ezt a cikket Yashok hozta el nekünk, aki jelenleg próbaidős szerkesztő.
Megjelent az Imbalanced Show-nak a második epizódja! Sokan még nem ismerik ezt az új show-t, mert körülbelül egy hete jelent meg, az alapítóit viszont majdnem mindenki ismeri a StarCraft világban. Egyikük Idra, az egyik legsikeresebb Zerg játékos. A másik pedig Artosis, egy nagyon népszerű kommentátor.
Az első epizódban részletesen elmondják, hogy igazából mit értünk azon, hogy valami „imbalanced”. Erre azért van szükség, mert sokan helytelenül használják ezt a szót. Figyelembe kell vennünk, hogy balance-ról csakis a profi játékosokkal lehet beszélni, mivel alacsonyabb szintű játékosok nem használják tökéletesen a BO-kat és microt. Mindig van hova fejlődniük. Ezzel szemben a profi játékosok nem mindig tudnak olyan BO-t találni ami még nem jött szóba. Ahhoz, hogy megtudjuk mi igazán imbalanced, fel kell hozni néhány példát.
Az első ilyen példa még a bétás időszakra vonatkozik, méghozzá amikor roach 1 supply-t használt és 2 armorja volt. Az egyértelműen imba volt, ezért ezt meg is oldották egy patchben. Másrészről pedig, régebben nagyon sok Protossnak a mass muta problémákat okozott, ezért azt mondták, hogy túl erős. De a Protoss játékosok kitalálták a 3 gate expand BO-t ami megöli a mutákat. Tehát vannak olyan BO-k vagy egységek amikről először azt hiszik, hogy imba, de később kiderül, hogy van counterjük.
Az egység, amiről részletesebben foglalkoztak az első epizódban, a Colossus volt. PvT-ben egészen balanced-nak tűnik, mivel mindennek megvan a saját counterje. A Terran bio counterje a Colossus. Annak pedig a Viking. Vikingnek a Stalker, és vissza is érkeztünk a Terran biohoz. Így megvan a forgás, ezért Colossus nem okoz problémát, az győz akinek jobb a kombinációja és jobb a microja. Egyelőre teljesen jónak néz ki a PvT helyzet, ami persze változhat az újabb BO-któl.
Ezzel szemben PvZ-ben teljesen más a helyzet. Amikor Protossnak elég mennyiségű Colossusa lesz, túlságosan nagy lesz a dps. Ezért földi sereggel már nem lehet harcolni tovább, így Corruptorokat kell hozni. Azoknak ugyanazt a feladatot kell teljesíteni, mint a Vikingeknek. Az a probléma, hogy Corruptorok nem olyan jók, mint a Vikingek. Kevesebb a range-ük, és nem olyan mozgékonyak. Corruptorokkal meg kell ölni a Collosussokat, amíg nem tűnik el az egész földi sereg. De a baj az, hogy ez nem így szokott történni, mivel a Stalkerek gyorsan megölik őket. Mindent egybe véve, PvZ-ben a Colossus egy kicsit imbának tűnik.
Na, de most jön a PvP. Néhányan biztosan csodálkoznak, hogy lehet mirror matchup-ban balance-ról beszélni. De az a helyzet, hogy PvP-ben túlságosan nagy szerepet játszik a Collosus. Ha megnézük, akkor a PvP arról szól, ki tud több Colossust összegyűjteni. Ez a matchup jól megmutatja, hogy a Colossus túl nagy szerepet játszik a Protoss seregben. Ennek nem így kéne lennie, mivel nem lenne szabad, egyetlen egy egységre fókuszálni.
A második epizód inkább a PvT-re összpontosít. A téma Terran korai mm agressziója. Először is, Concussive Shells és Stim nagyon erős fejlesztések. Ezek gyorsan el tudnak készülni és olcsók. A probléma ezzel az hogy, a Marine és Marauder már alapból eléggé erős egység és fejlesztésekkel early game-ben egyszerűen megállíthatatlanok. Ebből következik, hogy nagyon sokféle rush és push van a Terran részéről.
Az egyik ilyen BO 1 Rax Marauder, amely egy korai expansion-nel jár. 1 Concussive Shells-szel és Stim-mel rendelkező Marauder megöléséhez, legalább 2 egység szükséges: Zealot és Stalker. Nem biztos, hogy Marauderek megölik a Protoss bázisát, de nem is ez a fő cél. Ez a BO egy úgynevezett „pressure expand”, amelynek a célja egy korai exp és ellenfél megfélemlítése nem pedig Protoss megölése. Így Protossnak muszáj sokkal több egységet hoznia, és ez által gazdaságilag nagy hátrányba kerül. Általában, főleg Brood War-ban, pressure expand-del meg tudsz ölni 1-2 egységet, és akkor boldogan haza is mehetsz. De itt nem ez a szituáció. Ha a Protoss nem túl óvatos, akkor elveszíthet sok egységet. Tehát ezzel a BO-val nagyon erős push-t csinálhatsz, ráadásul gazdaságilag előnybe kerülsz.
Ahhoz, hogy a Protoss meg tudja védeni magát, gyorsan Observer-t kell készítenie és utána megfelelően felkészülni. De az a baj hogy, Protossnak sok pénzt kell elköltenie csak ahhoz, hogy megtudja, van-e mitől félnie.
Artosis szerint a válasz Sentrykben rejlik. A Sentryk amolyan varázslók, akik idő elteltével, minél több maná-t gyűjtenek, annál hatásosabbak lesznek. Ezen kívül Sentry-k Force Field-jei könnyen megvédhetik a bejárót main-hez, és el tudják felezni a Terran sereget. Ez fontos, mivel a Terran-nak sok mm-je szokott lenni.
Egyelőre úgy tűnik, hogy Protoss megbirkózhat ezzel, de nagy költségek során. A játék még fejlődik, ezért sok minden változhat. Lehet, hogy az mm nem imba, csak a Protoss játékosok még nem találták ki a megfelelő BO-t? Vagy talán mégis imbalanced? Csak idő kérdése, és megtudjuk a választ.
Forrás:
Comments (56)
Parker
| #
szép többet akarok! 😀
Reply
Faruwiel
| #
sztem ebben semmi hiba nincs, legalábbis most a fordítást nem nézem, de maga a cikk jó:) ott a link, nem találtam semmi fogalmazás hibát, perfect
Reply
Atlasy
| #
Yashok minőségű munka nem lehet mit hozzáfűzni. Jó lett ahogy azt vártam is tőle.
Reply
Gergoo
| #
Zsír 😀
Reply
Isaac
| #
Már nem azért de miért kellett pont ezt hírnek kitenni?
két síró gép rájött arra hogy ideje lesz a kamerák előtt is sírni hogy ez imba az imba a jobb játékos is kiröhögik őket ezért a műsorért.
Reply
Atlasy
| #
Válasz Isaac #5 üzenetére:
Nem értem. Miért sírsz, hogy ez kinn van?
Reply
Isaac
| #
Válasz Atlasy #6 üzenetére:
Talán azért mert idra kb. minden miatt sír artosis pedig még támogatja is
Reply
Linoge
| #
Válasz Isaac #7 üzenetére:
Szerintem IdrA 100× jobban ért hozzá, mint te.
Reply
Faruwiel
| #
idra az 1 nagy forma, megosztja az embert, én utálom mert sír a balance miatt, viszont szeretem amikor rage-el vagy le trollkodja az ellenfelét:)
Reply
GeryGTK
| #
Válasz Isaac #7 üzenetére:
Ha végighallgattad volna tudnád, hogy nem hülyeségekről beszél.
Reply
zf79
| #
Válasz Isaac #7 üzenetére:
Megnézted a videókat? Nem hiszem, de ha mégis akkor meg nem értelek. Idra tényleg sokot sírni amikor kikap, de itt teljesen normális hangnemben beszélgetnek a balanceról, érdekes dolgokat feszegetnek, és pl a Zergről eddig alig volt szó, szóval nem a „Zerg UP, OMG, noob Terran” szöveg megy.
Reply
Isaac
| #
Válasz Linoge #8 üzenetére:
Hol írtam hogy jobb vagyok nála? Szerintem sehol csak neked nagy a szád. idrának egyedül a mechanikája jó amúgy meg csak egy kis sírógörcs.
Válasz GeryGTK #10 üzenetére:
Képzeld végig néztem mind a kettőt és annyit csinálnak hogy elmondják hogy ők mit gondolnak vagy elmondják hogy ők kikaptak tőle mint az első részben hogy imba a colo meg egyéb. Még jó hogy két zerg játékos dönti el hogy a Protoss-nál mi imba és mi nem.
Reply
Linoge
| #
Válasz Isaac #12 üzenetére:
Ha tudod, hogy jobb nálad, akkor nem veheted kétsége az ő szavát a balanceot illetően.
„Balance-ról csakis a profi játékosokkal lehet beszélni”
És mivel kijelentetted, hogy mindenre sír, ezzel nagyjából arra utaltál, hogy nincs igaza.
Reply
GeryGTK
| #
Válasz Isaac #12 üzenetére:
kitalálom, p játékos vagy.
Reply
Gergoo
| #
Válasz Isaac #12 üzenetére:
IdrA jobban ért még a protosshoz is mint te
Reply
Isaac
| #
Válasz Linoge #13 üzenetére:
Mi? Miért nem vehetem kétségem ő az atyaúristen vagy mi? Az ő szava semmit nem ér más prokkal szemben
Reply
Faruwiel
| #
Válasz Linoge #13 üzenetére:
“Balance-ról csakis a profi játékosokkal lehet beszélni” és ezt te hozod fel példának?:P no offense
Reply
Linoge
| #
Válasz Isaac #16 üzenetére:
De te nem vagy pro, vagyis a te szavaddal szemben igenis sokat ér. Mellesleg GSL első 8ba került, ha jól tudom még így is h a zerg baromi gyenge 🙂 Zergek közül igenis, hatalmas szava van. Kétséged lehet, csak mindenki lesz*rja.
#15: Ott a pont.
Reply
IonGun
| #
Idra egy kis gyökér, de nélküle szegényebb lenne a pro gaming!
A PvZ viszont tényleg érdekes, kíváncsi leszek, hogy erre lépnek-e valamit a blizzardosok!
Reply
Robi87
| #
ez jó volt, tetszett az írás és a video is!
Reply
Promie Motz
| #
IdrA nak is érdeke, hogy a játék balanszos legyen, sőt, még az is érdeke, hogy a zerg se legyen op, mert ha rossz a játék, akkor elmegy a nézettség, nem lesz esport, és nem fog belőle jól keresni. Nem bonyolult az ábra ebből a szempontból. És nem csak a saját meccseiket hozzák fel példának, hogy ők ezt képtelenek megverni, hanem a többiek meccseit és nézik, és az alapján mondják el a véleményüket és emglátásaikat
Reply
Promie Motz
| #
ja igen, maga a cikk, és a témaválasztás is remek 🙂
Reply
84Noname
| #
Mondjuk az hülyeség hogy balanceról csak pro szinten lehet beszélni. Az már egy másik kérdés, hogy ott érdemes…
Ennyi erővel itt mindenki bekussolhat a balance témában…
A másik, hogy Idra az egyik legjobb képességű zerg… gosugamers.net televana losaival…naná, hiszen ő az egyik legnagyobb trófea. Minden büdös terra, aki valami 2 port banshee vagy hasonló szart össze tudsz szarni, már küldi is gosura a repet…
Reply
Yashok
| #
Válasz 84Noname #23 üzenetére:
Ebben teljesen igazad van. IdrA sose tesz ki valami hülye játékot, ahol csak speedlingekkel megverte az ellenséget. Viszont a sok noob, aki valami cheessel nyert ellene rögtön küldi a replayt.
Reply
Yashok
| #
Amúgy amikor kiválaszottam ezt a témát, nagyon is tudtam, hogy ilyen kommentek lesznek:D
Reply
Promie Motz
| #
Válasz 84Noname #23 üzenetére:
de érted, ha low szited miatt nem tudsz valamit fogni, az attól még nem lesz imba. Az az imba, amit a legjobbak sem tudnak fogni, ez szerintem jó def-nek, és így hogy balansz van-, azaz nincsenek imba dolgok, az azon múlik, mit tudnak a pro-k. Persze aézrt nem árt, ha nincs olyan, hogy gold alatti tudással az egyik fejjal nem elhet nyerni 🙂
Reply
Volband
| #
Válasz 84Noname #23 üzenetére:
„Ennyi erővel itt mindenki bekussolhat a balance témában…” – Így van. Max a „Szerintem” vagy a „Számomra” kezdetű mondatok az elfogadhatóak a nem proktól, hiszen véleménye mindenkinek lehet, csak fontos tudnia mindenkinek, hogy hol a helye. Ezért nem kéne dobálózni ilyen mondatokkal, hogy „a zerg baromi gyenge”.
Isaacnak egyébként részben igaza van, mert bár Idra pro, Artosis pedig lehet, hogy kivitelezés szempontjából nem top kvalitású, de ettől még nagyon jól érti a gémet, VISZONT az elfogultságot nem zárhatjuk ki, főleg az ő esetükben. Artosis a GSL közvetítésekben az összes mapra rámondta, hogy T favored és majd megőrült, úgy szurkolt a zerg játékosoknak, Idra pedig… nos, ő Idra és zerggel játszik, ennél több magyarázat nem is kell. Attól még, hogy valaki pro, nem lesz objektív.
Ettől még érdekes, lehet róla beszélni, de azt hiszem Day9 kritikái a showról a legutóbbi Funday mondayben nagyjából összefoglalta az egészet. Az ilyen csak többet árt, mint használ, mert csak feltüzeli azokat a játékosokat, akiknek nem szabadna ilyen szinten erről beszélniük. Így viszont, miután mondjuk kétszer kikapnak P-től és látják, hogy két neves SC2-tes alak is erről értekezik, egyből úgy érzi, hogy „ÁHÁ! HÁT EZÉRT KAPTAM KI!” és bumm, beindul a gép.
Ha van is benne igazság (mi ezt utolsókként mondhatnánk meg), akkor sem azt jelenti, hogy broken a game és Z-vel csoda kell egy-egy győzelemhez. Csak ugye mindenki azt magyaráz bele, amit akar. \Annyi azért kijár Idráéknak, hogy a legelső videójuk elején – gondolva a gyengébb értelmi képességűekre, de ahogy olvasgattam itt is, meg ott is: hiába – elmondták, hogy attól még, hogy ők így látják, az nem azt jelenti, hogy úgy is van és hogy volt már rá példa, hogy valamit imbának tartott a közösség és kiderült, hogy közel sem az.\
Reply
lurker95
| #
Válasz Isaac #16 üzenetére:
De nagyonis ér hidd el! Szerintem majd ha olyan szinten leszel mint ő, akkor állj le vele vitázni mert egyenlőre 30- szor többet tud a játékról mint te! Az egyetlen aki sír az te vagy mert mindíg van valami bajod valakivel és szerintem egy páran már nagyon unják. Ő ezzel csak segíteni akar, nem pedig kiönteni a lelkét.
Reply
Isaac
| #
Válasz lurker95 #28 üzenetére:
Jaja mert én minden hírben csak sírni tudok olyan szomorú az életem…
Reply
rici
| #
erdemes volt elolvasni ezt a 30 kommentet, amibol csak az derult ki hogy isaac sotet mint a ***** <3
az ember azt hinne hogy vegre egy jo tema, amirol lehet beszelni, erre tessek 😀
Reply
Darc1n
| #
Válasz rici #30 üzenetére:
Hogy beszélsz? Kúltúráld magad.
Reply
GoTReX
| #
Idra Rage majdnem belobbant a gyökér macskára!:-):D
Reply
Gate
| #
Válasz Linoge #18 üzenetére:
„Mellesleg GSL első 8ba került, ha jól tudom még így is h a zerg baromi gyenge”
Jah nagyon gyenge, igaz csak 2x nyerte zerg a GSL-t a 3-ból…
Reply
Delebriel
| #
Jó kis cikk. Egyetlen baj, hogy ebből a témából 90%, hogy szájkarate alakul ki. Sajnos az egyik kedves kommentelő ezt össze is hozta (többé-kevésbé). Amúgy én is szoktam tesómmal imba kérdéseket feszegetni egy-egy vod vagy replay után, igaz nem általában egyetértünk. 🙂 Mindenképp olyan dolog amiről sokat lehet beszélni, csak mellőzzük a #30-as kommentelő színvonalát.
Amúgy meg a colos résszel tökre egyetértek. Szvsz a pvP-t fel kéne dobni valamivel. Másik két mirror matchup szerintem izgibb és változatosabb atm.
Reply
Sonor
| #
Az egyetlen ami a kommancsokból kimarad szerintem, h nem mindegy melyik mapról beszélünk. egy kis, gyors mapon nyugodtan lehetne akár arról is értekezni, h a zergling imba, h ha 9-10 pool után rögtön kijön velük az ellenfél.
de én day9-al vagyok abban, h nem imbázni kell, hanem megoldani:)
ja,és a lárva is imba:D
Reply
Promie Motz
| #
Válasz Sonor #35 üzenetére:
kisebb mapon hamarabb tudsz deríteni, szóval simán védhető, így erről senki sem beszél 🙂 10 pool meg pláne.
Reply
Sonor
| #
Jó, a lényeg az, h maptól is függ h mivan:D és attól h derítetted, még lehet h megszívod, idra vs jinró is egy 5 ben maradt marinnal mentette a six-poolt ha láttad azt a meccset:)
Reply
Promie Motz
| #
Válasz Sonor #37 üzenetére:
láttam azt a meccset, viszont ott jinro többet is hibázott, kint volt akkor az interjú is, és ha még elérhető a meccs, meg lehet nézni, hogy még így is megfogta, igaz, így már szerencsével
Reply
Spirit
| #
Azért van benne igazság, hogy amint összegyűlik a sok colo már nem igen tudsz mit csinálni.
A másik fájdalmam a high templar. A terran lazán kiszedi a ghosttal, de a zerg már nem tud ellene mit csinálni.
A colo ht stalker kombó igencsak megállíthatatlan. A mass broodlord esetleg fogja, de ahhoz jelentős macro előny kell.
Reply
sweeping
| #
Elolvastam az utolsó néhány hozzászólást
Hát lehet, hogy colo erős, de ha elveszett az összes colo-d kb gg.
Zerg pillanatok alatt visszagyárt mindent, de tossnak max 2 robo-ja van, baromi sok idő lenne 8-10 colot vissza gyártani. Onnantól kezdve csak a ht-k erejében reménykedhet ami sokszor nem elég
Szóval a colonak muszáj ilyen erősnek lenni, vagy kössék a fejlesztését gw-hez és akkor senki nem fog sírni hogy gyengébb, de akkor kicsit az árát is csökkentsék 😀 Kelljen robotics bay de ha ez megvan lehessen gw-ből is gyártani
De az nem járja, ha zergnek sok a pénze egy másodperc alatt újra jön a limit ultra sereg. Tossnak meg 10 perc mire legyártja azt az immo colo mennyiséget, hiába van 20gateje szarra se megy a gate unitokkal.
Reply
lurker95
| #
Válasz sweeping #40 üzenetére:
Ebben teljesen igazad van elismerem , csak az a gáz hogy fél percen belül a zerg maximum 15 rócs 10 hidrát és ha esetleg lenne corruptorja akkor még ezekhez kb 3 brood lordot tud kihozni. Az ilyen colos csaták pedig nemnagyon a protoss területén zajlanak és ha elveszti a zerg a seregét a toss meg a colocat a toss nem szokott megálni hanem jön a te bázisodhoz és 10 másodpercen belül meg is érkezik és ha addig nem hoz össze valami norma sereget, a toss széjjel veri főleg ha van ht je. A zerg egy ilyet maximum egy shakuras plateaun úszhat meg akkor még van ideje de ha blistering sands-en elvetszít a zerg egy ilyen csatát már kb írhatja is a gg- t mer amint mondtam a tossnak 10 másodperc odaérni. De ha úgy gondolod hogy hát ez nemegészen így működik ,akkor majd írj lécci mer énis zerg vok 🙂 és szeretném ha tudnék valamit tenni, ha esetleg egy ilyen ütközetből rosszul jönnék ki.
Reply
killeratya
| #
Válasz sweeping #40 üzenetére:
Szerintem már ez is elég indok, hogy valami más egységre is koncetráljon a protoss. Pl kaphatna az archon valami varázslatot, a nagy rangeű egységek ellen hidra, stalker. Pl egy nagy területű varázslat, ami ésszerű keretek között nőveli a range egységek egy részének a coolját.
Ne a Colo legyen az egyetlen főpillér a seregben. Vagy lehetne, hogy a phoenix (méret miatt indokolva..) messzebről eltalálja, ha már nem emelheti fel. Már így gondolat indító ötlet szintjén mondom ezeket
Reply
sweeping
| #
Válasz lurker95 #41 üzenetére:
Ha elveszít az ember egy limit csatát late gamben az eléggé megpecsételi a játék végkimenetelét, mind protoss mind zerg oldalról bármelyik is veszítsen.
Én csak arra akartam kilyukadni, ha egy nagyobb mapon zerg szépen szét expelt, és elvesztette a serege javát, de van Ultralisk Cavern-je akkor simán újra party-ban van. Nagyon gyorsan kész van az a 20 ultralisk, addig maximum toss leszed egy zerg expet, és épp a 2.-at akarná megsemmisíteni, amikorra megjönnek az ultrák és felaprítják
Fordított esetben, ha protoss szenved egy nagyobb vereséget ott már el is dőlt a meccs, gate unitokkal esélye sincs vissza jönni. Zerg viszont egy nagyobb fail után is party-ban van. De ez is természetesen pálya függű
Lényeg, hogy szerintem ha van is balansz probléma, akkor az csak minimális, és szerintem mind protoss mind zerg oldalon van egy kicsi imbaság 🙂
Reply
Eyesis
| #
sziasztok,
Először is szeretném megköszönni a cikket, tényleg jó volt.
Elcsodálkoztam, hogy hány magyar játékos gondolja, hogy Ő aztán mindent jobban tud, mint más, aztán még a GSL közelébe sem került… Persze lehet csak a mechanikájuk szar 😀
Ők is mondták, hogy a balance téma, mint olyan, eleve megosztja a játékosokat… Mivel a starcraft e-sport játék akar lenni, ezért muszáj a profi játékosok játékai alapján belőni a balance-t… Ráadásul, ha nézel GSL meccseket, és betanulsz onnan egy-két taktikát azt valószínűleg hasznosíthatod a ladderezésed során is…
Azzal egyetértek, ha mondjuk egy 200+ apm-el x egység imba lett, ezért gyengítették, azzal lehet a profi játékok ki lettek egyensúlyozva, de az amatőr meccseken nagyot torzít, és adott esetben bizonyos egységeket nem is csinálnak pl bronz ligában…
Ha pl. apm alapján sorolnának x „ligába” a játékosokat, és az ilyen ligák között lehetnének balance különbségek is, akkor ezzel azt ölnék ki a játékosokból, hogy ők hiába játszanak jól, nem lehetnek pro gamerek, és ha esetleg gsl meccseket követnének a TV-ben, akkor nem értenék, hogy náluk miért más minden…
El kell fogadnunk, hogy ez nagyon sok ember játéka, és megfelelni mindenkinek képtelenség.. És nem is cél…
Reply
Delebriel
| #
Válasz Eyesis #44 üzenetére:
Erre mindig csak azt lehet válaszolni, hogy a Bronze ligából nem azért nem jut feljebb az ember, mert imbalance van. Azért marad ott valaki, mert nem elég nagy a játéktudása a feljebb jutáshoz. Innentől kezdve egyszerűen nem szabad az alacsonyabb ligás játékosok miatt balance-t változtatni. Mint mondtad ez sok ember játéka és az is teljesen igaz, hogy e-sport mivolta miatt a pro játékosokra kell koncentrálni a balance-t. Ergó az, hogy alacsony ligában perpill egy egység túl erős, az nem jelenti azt, hogy imbalance van.
Reply
chuvi
| #
Nem hiszem, hogy P T3 lenne az imba. A probléma az h a T és Z T3 rohadt gyenge szvsz. Tehát nem a P T3-at kéne nerfelni, h az is használhatatlan legyen, hanem a másik 2 fajét erősíteni esetleg új unitokkal feldobni.
Pont azért tűnik Op-nak mert a másik két faj mass T1-T2 vel próbálja/tudja csak counterelni. És még jó, hogy T1( T2) T3>T1 T2
Reply
sweeping
| #
Válasz chuvi #46 üzenetére:
Dehogy gyenge, csak nem feltétlen éri meg mindig befektetni rá a nyersanyagot, ha olcsóbb sereggel is lehet nyerni, és legalább marad későbbre is nyersanyag. Pl a mass roach corruptor nagyon erős, és olcsó is, és felveszi a versenyt a 1,5-2x drágább protoss army ellen. Ezt a sereget meg pillanatok alatt újra gyártja a zerg, toss-nak meg csomó idő mire újra kihoz annyi colot
Akkor most melyik faj is az imba?
Megmondom, egyik se! Mindegyiknek vannak erősségei és gyengeségei. A lényeg, hogy az adott faj erősségére építsünk, és kihasználjuk az ellenfél fajának gyenge pontjait
Reply
lurker95
| #
Egyébként a zergnél van 9 fajta harcos egysége(Queen nem) toss nàl 11(observer és warp prism nem) terrannál 11 (medivac nem). Szal a zerg 9 féle harcosa a terran és toss 11 félével szemben. Há köszi. És hogy még tetézzék a dolgot kiveszik a lurkert és a scourge-ot pedig úgy kijönne a zerg 11 féle.
Reply
Sonor
| #
Egyébként beugrik valahonnan, h egyes fajokat a kitalálásnál eleve az olcsó de gyenge, illetve az erős és lassú+drága irányba próbáltak belőni.(persze ez relatív, de úgy nagy vonalakba el tudjátok képzelni) egyet is tudok érteni ezért azzal, h pl. P-vel a colo, és h ha nagyon megindul, az archon toilet nagyon sok fejfájást fog még okozni, de ( és ne flame-eljetek szét érte) de talán az volna egyféle megoldás, h a P ne is tudja ezeket kihozni, vagy ha ki tudja, akkor ne tudja massolni. végtére is a protoss death ball nem ötlettelenség miatt lett így elnevezve
Reply
lurker95
| #
Válasz sweeping #43 üzenetére:
Najó ezt a late lost elismerem:) egyébkén írtad valakinek hogy corruptor roach. Ajjaj stalker sentry immortal azt nem szedi szét ?bocsi a kritikáért de csak segíteni szeretnék. Pár hydra sztem kell. Egyébként van kedved egyet játszani valamikor? Mer elküldöm akkor a karakter kódot és a nevem.
Reply