Imbalanced show

Darc1n . Hírek 2190

Ezt a cikket Yashok hozta el nekünk, aki jelenleg próbaidős szerkesztő.

Megjelent az Imbalanced Show-nak a második epizódja! Sokan még nem ismerik ezt az új show-t, mert körülbelül egy hete jelent meg, az alapítóit viszont majdnem mindenki ismeri a StarCraft világban. Egyikük Idra, az egyik legsikeresebb Zerg játékos. A másik pedig Artosis, egy nagyon népszerű kommentátor.

Az első epizódban részletesen elmondják, hogy igazából mit értünk azon, hogy valami „imbalanced”. Erre azért van szükség, mert sokan helytelenül használják ezt a szót. Figyelembe kell vennünk, hogy balance-ról csakis a profi játékosokkal lehet beszélni, mivel alacsonyabb szintű játékosok nem használják tökéletesen a BO-kat és microt. Mindig van hova fejlődniük. Ezzel szemben a profi játékosok nem mindig tudnak olyan BO-t találni ami még nem jött szóba. Ahhoz, hogy megtudjuk mi igazán imbalanced, fel kell hozni néhány példát.

Az első ilyen példa még a bétás időszakra vonatkozik, méghozzá amikor roach 1 supply-t használt és 2 armorja volt. Az egyértelműen imba volt, ezért ezt meg is oldották egy patchben. Másrészről pedig, régebben nagyon sok Protossnak a mass muta problémákat okozott, ezért azt mondták, hogy túl erős. De a Protoss játékosok kitalálták a 3 gate expand BO-t ami megöli a mutákat. Tehát vannak olyan BO-k vagy egységek amikről először azt hiszik, hogy imba, de később kiderül, hogy van counterjük.

Az egység, amiről részletesebben foglalkoztak az első epizódban, a Colossus volt. PvT-ben egészen balanced-nak tűnik, mivel mindennek megvan a saját counterje. A Terran bio counterje a Colossus. Annak pedig a Viking. Vikingnek a Stalker, és vissza is érkeztünk a Terran biohoz. Így megvan a forgás, ezért Colossus nem okoz problémát, az győz akinek jobb a kombinációja és jobb a microja. Egyelőre teljesen jónak néz ki a PvT helyzet, ami persze változhat az újabb BO-któl.

Ezzel szemben PvZ-ben teljesen más a helyzet. Amikor Protossnak elég mennyiségű Colossusa lesz, túlságosan nagy lesz a dps. Ezért földi sereggel már nem lehet harcolni tovább, így Corruptorokat kell hozni. Azoknak ugyanazt a feladatot kell teljesíteni, mint a Vikingeknek. Az a probléma, hogy Corruptorok nem olyan jók, mint a Vikingek. Kevesebb a range-ük, és nem olyan mozgékonyak. Corruptorokkal meg kell ölni a Collosussokat, amíg nem tűnik el az egész földi sereg. De a baj az, hogy ez nem így szokott történni, mivel a Stalkerek gyorsan megölik őket. Mindent egybe véve, PvZ-ben a Colossus egy kicsit imbának tűnik.

Na, de most jön a PvP. Néhányan biztosan csodálkoznak, hogy lehet mirror matchup-ban balance-ról beszélni. De az a helyzet, hogy PvP-ben túlságosan nagy szerepet játszik a Collosus. Ha megnézük, akkor a PvP arról szól, ki tud több Colossust összegyűjteni. Ez a matchup jól megmutatja, hogy a Colossus túl nagy szerepet játszik a Protoss seregben. Ennek nem így kéne lennie, mivel nem lenne szabad, egyetlen egy egységre fókuszálni.

A második epizód inkább a PvT-re összpontosít. A téma Terran korai mm agressziója. Először is, Concussive Shells és Stim nagyon erős fejlesztések. Ezek gyorsan el tudnak készülni és olcsók. A probléma ezzel az hogy, a Marine és Marauder már alapból eléggé erős egység és fejlesztésekkel early game-ben egyszerűen megállíthatatlanok. Ebből következik, hogy nagyon sokféle rush és push van a Terran részéről.

Az egyik ilyen BO 1 Rax Marauder, amely egy korai expansion-nel jár. 1 Concussive Shells-szel és Stim-mel rendelkező Marauder megöléséhez, legalább 2 egység szükséges: Zealot és Stalker. Nem biztos, hogy Marauderek megölik a Protoss bázisát, de nem is ez a fő cél. Ez a BO egy úgynevezett „pressure expand”, amelynek a célja egy korai exp és ellenfél megfélemlítése nem pedig Protoss megölése. Így Protossnak muszáj sokkal több egységet hoznia, és ez által gazdaságilag nagy hátrányba kerül. Általában, főleg Brood War-ban, pressure expand-del meg tudsz ölni 1-2 egységet, és akkor boldogan haza is mehetsz. De itt nem ez a szituáció. Ha a Protoss nem túl óvatos, akkor elveszíthet sok egységet. Tehát ezzel a BO-val nagyon erős push-t csinálhatsz, ráadásul gazdaságilag előnybe kerülsz.

Ahhoz, hogy a Protoss meg tudja védeni magát, gyorsan Observer-t kell készítenie és utána megfelelően felkészülni. De az a baj hogy, Protossnak sok pénzt kell elköltenie csak ahhoz, hogy megtudja, van-e mitől félnie.

Artosis szerint a válasz Sentrykben rejlik. A Sentryk amolyan varázslók, akik idő elteltével, minél több maná-t gyűjtenek, annál hatásosabbak lesznek. Ezen kívül Sentry-k Force Field-jei könnyen megvédhetik a bejárót main-hez, és el tudják felezni a Terran sereget. Ez fontos, mivel a Terran-nak sok mm-je szokott lenni.

Egyelőre úgy tűnik, hogy Protoss megbirkózhat ezzel, de nagy költségek során. A játék még fejlődik, ezért sok minden változhat. Lehet, hogy az mm nem imba, csak a Protoss játékosok még nem találták ki a megfelelő BO-t? Vagy talán mégis imbalanced? Csak idő kérdése, és megtudjuk a választ.

Forrás:


Comments (56)

  • lokids

    |

    A colo tényleg túl fontos unit a p seregben. Viszont azzal nem értek egyet, hogy z ellen OP lenne. Amint meghaltak a colok, gyk a zerg picit visszavonul (ha nem a bázisa közepén zajlott a csata). P nem mehet utána, mert az új egységekkel a z végigmegy a gw unitokon. Szóval szerintem sweepingnek igaza van. Hiába nyeri a nagy csatát a p, elfog szenvedni akkora veszteséget (hacska a z nem szúrta el nagyon), hogy az új unitok bedarálják főleg colok nélkül. De tényleg kitalálhatnák, hogy lehetne úgy balanszolni a colot, hogy ne legyen rá akkora szükség. PvP-ben pl a storm majdhogynem használhatatlan. Archon is csak akkor, ha zeáknak tud menni. A baj az, hogy a templar a colokhoz közel sem ér, vagy ha sikerül is bedobni a stormot, nem kell kimozogni alóla. Nagyon gyenge p unitokra nézve. Archon meg ha közel is ér szintén hamar elhullik. SC1-ben 4-6 archon már simán megtudott fordítani 1 meccset. SC2-ben cska arra jó, hogyha a templarok kifogytak még lehessen velük valamit csinálni.

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz lurker95 #50 üzenetére:
    Ha te is mesterligában játszol és van legalább 3000 pontod/annak megfelelő skillel rendelkezel, akkor mondhatod a kódodat és játszhatunk
    Nekem most volt néhány napos inaktivitásom, de ha elkezdek játszani akkor ekörül a szint körül mozgok

    Ha viszont jóval ez alatt vagy, akkor szerintem ne erőltessük, felesleges 🙂 Pont ezért kérdem, hogy milyen szinten vagy

    Reply

  • lurker95

    |

    Válasz sweeping #52 üzenetére:
    Attól tartok hogy fájdalmas megaláztatásban lenne részem. Örömmel kapok ki egy mestertől. De elég kemény dió lehetek,mégha tudom is hogy végem :). De ha neked nincs kedved alacsonyabbal játszani akkor még néhány hónapot várnunk kell hogy megküzdhessünk 🙂

    Reply

  • joeace

    |

    véleményem szerint ezt a „talkshow-t” azért is csinálták hogy helyrehozzák Idra imidzsét, nagyon figyeltek arra hogy
    ne jöjjön ki Idrából az amit már a meccsei alatt láthattunk

    Így viszont nekem már az egész „művi ” és szinte már szánalmas próbálkozás ..
    Legalább csinálták volna oly vkivel az interjút aki még nem habozta szét a képernyőt amikor kikap..

    magánvélemyény . Píísz 🙂

    Remek hogy ennyit cikkeztek (sztem már túlságosan el is kényeztettek minket,
    rászokik a nép aztán még többet akar 😀 )

    🙂
    AKJocce

    Reply

  • rici

    |

    irtam nekik emailt 😀

    Reply

  • Castorp

    |

    Hát nem is tudom. Tapasztalt játékosokról és kommentátor(ok)ról van szó, nem mondanak hülyeséget, de ez a beszélgetés úgy lenne korrekt, hogy ha beültetnének egy pro T és P játékost is, és nem két Z beszélné meg, hogy mi a baj a game-el.

    A Colossusról annyit, hogy PvZ-ben valóban elég kemény, hiába vannak Corruptorok, a Colo nagy eséllyel úgyis elégeti a földi sereget, aztán Gateway unitokkal mész tovább, és általában nyersz. Persze ehhez kell egy jó timing és macro is, mivel egy 4 base-es Z fél perc alatt újra 200-on van, és akkor már esélyed sincs. Szerintem a Colo igazi baja, hogy megkerülhetetlen (ahogy az már a PvP kapcsán is elhangzott). A P T1-es, T2-es egységei messze elmaradnak a többi fajétól, egy sima MM vagy Roach-Hydra mass még micro nélkül is átgyalogol a Gateway unitokon. Ennek az ellensúlyozására kell a brutális T3, ami pedig jókor használva a másik két fajt gyalulja le.

    Én úgy látom, hogy minimális gyengítés kéne a Colonak (mondjuk alacsonyabb sebzés), viszont erősítés a Stalkernek. Most nyilván sokan felhördülnek, hogy az már eleve imba, de én sokat játszottam vele, és másképp gondolom. A Stalker egy svájci bicska és ennek megfelelően semmire se jó. MM, Roach-Hydra megeszi reggelire, de még a Muta-Banshee-Void hármas is el tudja tűntetni, ha arányosan állnak fel. Nem tudom, lehet, hogy az egész balance borulna, de én most úgy érzem, hogy ha csak 2-vel megnövelnék a Stalker sebzését, már lenne esélye a Gateway unitoknak, és pl. a korai MM rush is foghatóbb volna, ami szintén előkerült a 2. videóban (amire persze azt mondták, hogy ja, az rendben van, pedig óriási probléma, főleg alacsonyabb ligában). A Corruptoron pedig valamit alakítani kéne (nagyobb lőtáv, de kevesebb hp vagy gyorsabb mozgás, cserébe viszont kisebb sebzés, ilyesmi).

    Mielőtt bárki kérdezné, igen, P játékos vagyok, de igyekszem objektív lenni és globálisan vizsgálni a játékot, mert általában az a baj a balance-ról folytatott vitákkal, hogy nem a game egészét, hanem csak egyes elemeit látják az emberek (pl. hogy a Force Filed milyen durva, de azt megnézném, hogy mit csinálnának nélküle MM rush vagy mass Baneling ellen).

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.