ZvT korai szakasza

sweeping . Hírek 1968

Ezt a cikket Zozoo fordította, a fordítása először RSHU-ra került ki, ahol osztatlan sikert aratott. Zozoo-val úgy gondoljuk, hogy eljött az ideje, hogy ez a cikk erre az oldalra is kikerüljön, hiszen nem is okozhat más nagyobb örömet mint az, hogy ezzel sok zerg játékosnak segítünk, akik ezentúl remélhetőleg még színvonalasabb és izgalmasabb meccset fognak tudni játszani. Ez a fordítás a ZvT korai szakaszát mutatja be, hogy mit hogyan is kellene csinálni ahhoz, hogy jó játékos váljon belőletek. A folytatás a holnapi nap folyamán érkezik, amely a középjátékot mutatja be. De addig is olvassátok el ezt a cikket, biztos sokan hasznosnak találjátok majd:

Minden valamirevaló Zerg játékos 15-ös populációnál exppel kezd, amikor csak teheti. Ez a legjobb, amit tehetünk az összes Terran megnyitás ellen, beleértve a rettegett 2 Rax all-int. Erről a későbbiekben lesz még szó.

Következzen az általános Build Order:

14 derítő drone
15 Hatch
14-16 Pool (Az ellenfél távolságától függően)
16 Overlord

Feltételezve, hogy ellenfelünk 1 Rax-szal nyit:
17-23 Extractor (Helionra számítva minél később, Banshee ellen minél előbb. Azt válaszd, amitől jobban félsz.)

Spine Crawlerek szükség szerint
Harmadik Queen ahogy lehetséges azonnal
100 gáznál Zergling speed
100 gáznál Lair, és a második Extractor
50 gáznál Baneling Nest

Ettől a ponttól rengeteg múlik azon, hogy ellenfeled mit is tesz. Mindenesetre a korai játékban a célod az legyen, hogy mindkét bázisodat feltöltsd a megfelelő számú Drone-nal, és eljuss a Mutaliskekig mindenképpen.

Felderítés Zerggel:

Egy jó Terran játékost nehéz lesz felderíteni, ezért nagyon hasznos lehet, ha tudod, hogy milyen stratégiákat részesít ellenfeled előnyben, és melyek azok, amelyeket kizárhatsz, még mielőtt a meccs elkezdődött volna. Ha barátokkal gyakorolsz, akkor ez a tudás máris a rendelkezésedre áll, ha híres ellenfelekkel találkozol, akkor találhatsz róluk VODokat, vagy replayeket. Az egyik leghasznosabb trükk, hogy meccs előtt megnézed ellenfeled meccslistáját, és kikeresed a TvZ meccseit az adott mapon. Ne számíts automatikusan arra, hogy ugyanazt fogja csinálni mindig, de ha azonos megnyitást látsz, valószínűleg a továbbiakban is ragaszkodni fog szokásaihoz. Ladderen természetesen nem áll rendelkezésedre a fenti lehetőség, hát lépjünk tovább a játék alatti felderítésre.

Felderítés Drone-nal:

14-nél küldj el egy Drone-t felderíteni. Így időben láthatod, ha ellenfeled blokkolni próbálja a naturalod, és lehetőséget teremtesz a második bázisod letételére, még mielőtt az első Marine elkészülne. A felderítőd két célt is szolgál: Elsősorban időben értesülsz arról, hogy 1 Rax, 2 Rax vagy CC megnyitással kezdett a Terran. Így pontosan tudod mikor kell abbahagynod a Drone gyártást, hogy elbírj a 2 Rax-szal.

Másodsorban, ha 1 Rax-ot épített, és gyártósoron van egy Marine (Tehát nem Tech Lab-bal kezdett), ellenőrizd a gázt a Refinery-ben, lehetőleg akkor, mikor elkészült a Rax. Ha 30 körül hiányzik, az azt jelenti, hogy Raxot tett le előbb, és el kell lopnod a második gázt, viszont ha 100 körül hiányzik, akkor előre a Refinery-t építette meg, és a gázlopás nem oszt, nem szoroz.  A gázlopás is több célt szolgál. Elsősorban információhoz juttat, hogy kell-e Bunker rushra számítanod, vagy nem (és megfelelő ösztönzés ellenfelednek, hogy ne tegye). Ha nem támadja az Extractorodat, akkor Bunker rushra kell számítanod. Ekkor elsődleges, hogy ne engedd a rámpádat blokkolni. Másodsorban így meg tudod előzni, hogy Cloak-os Banshee-t, vagy 2 Starport buildet válasszon. Ezt tudva, sokkal mohóbban koncentrálhatsz a gazdaságodra. Azonban, hogy ezt elérd nem elég egyszerűen ellopni a gázt, és csak hagyni, hogy megépüljön. Ha így teszel, egyszerűen lerombolja, és máris 2 gázon lesz. Amit tenned kell, az, hogy visszavonod az Extractort éppen az elkészülése előtti pillanatban, majd azonnal újat építesz. Így legalább 3 Marine-ra lesz szüksége, hogy gyorsabban rombolja az épületedet, mint ahogyan épül. Ekkor vond vissza az építést mielőtt 0 hp-ra érne, és hagyd a drone-t elpusztulni. Ezzel elég időt nyert neked, hogy ne kelljen tartani a Starportos buildektől.

Zergling piszkálás:

Ha egy Zerglinggel felszaladsz ellenfeled rámpáján, alegkevesebb, amit megtudsz, hogy milyen épületekből áll a fal, milyen kiegészítőkkel vannak ellátva, és láthatod a rámpához közeli épületeket is.Néha persze semmi fontosat nem fogsz megtudni, de néha meccseket nyerhetsz az így szerzett információval. Természetesen a Zerglinged meg fog halni, de általánosan kijelenthető, hogy megéri az áldozatot. Ha gyors Helion buildet választ a Terran, akkor az Ő első Helionja, és a te Zerglinged nagyjából egy időben fog elkészülni, ezért érdemes kerülőúton küldeni a Zerglinget, hogy ne pusztuljon el már útközben.

Overlord áldozat:

Jó játékosok ellen ez napjainkban hasztalan, hiszen hamarabb megölik az Overlordot, mint láthatna bármit. Ezért ritkán alkalmazom én is, de nem tudom, hogy az alacsonyabb ligákban mi a helyzet. Ha úgy látod, hogy elég mélyre tudsz hatolni, ahhoz, hogy fontos információkat szerezz, 5:00 és 5:30 között reptess egy Overlordot ellenfeled bázisára. Ezzel az időzítéssel látnod kell, hogy milyen rushra készül, épített-e második CC-t, illetve, hogy milyen harass-sal próbál majd megzavarni. Elegendő időd marad így a megfelelő válaszlépés előkészítésére is.

Overlord pozícionálás:

Néhány térképen nagyon kifizetődő egy-egy Overlordot tartani ellenfeled bázisa közelében lévő szintkülönbségek fölött. Ezzel látod, hogy épít-e oda valamit, illetve be-benézhetsz pillanatokra, anélkül,  hogy veszélyeztetnéd az Overlordot. Scrap Station egy remek példa erre, hiszen a bázis 3oldalán biztonságban elhelyezkedhetsz.  LT-n a main mögötti szirtet használva látod a gáz időzítését, és ellenőrzés alatt tarthatod azt a területet is, ahova második CC-jét építi.

Néhány mapon  érdemes a natural környékén tartanod egy Overlordot, így láthatod, mikor expel. Ilyen map LT, SOW és Shakuras Plateau is.

Overseer reptetés:

Ha nem sikerül számottevő információt gyűjtened mikorra befejezted a Lairt, a legjobb, amit tehetsz, hogy készítesz egy Overseert, amit azonnal ellenfeled bázisára küldesz. Biztosítsd, hogy legyen Overlordod az ellenfeled bázisához közel, hiszen ezzel értékes időt nyerhetsz. Sajnos ez késői, ahhoz, hogy a rushokat felderítsd, de azért hasznos tud lenni, amikor gyengébb játékosok ellen játszol, akik saját build orederekkel kísérleteznek, és valljuk meg, mindig hasznos, ha tudod mire készül az ellenfél. Egy Zerg, aki tudja mire számítson, az egy Zerg, aki mohó tud lenni, és pont ez az, amit mi akarunk.

Bio kitelepülés:

Ez azt jelenti, hogy kitelepülés mellett a Bio sereget massolja, talán legyárt pár Tankot és Medivacot, de nem piszkál Helionnal, vagy Banshee-vel. Ez a megszokott folytatása a Reaper és 2 Rax buildeknek, de természetesen nem kényszerszerűen foglalja magába, tehát mindig elsődleges a felderítés.

A Bio Terrannal nehéz korai agressziót kifejteni, tehát elegendő 45-50 Drone környékén elvágni a Drone gyártást, és kizárólag Zerglingeket gyártani. Szem előtt kell tartani azonban, hogy a 8-9. perc környékére elég erős csapatot tud összeállítani ahhoz, hogy indítson egy korai támadást, ezért a Spire letétele előtt ki kell fejleszteni a Baneling speedet, és érdemes figyelmet fordítani a megfelelő Creep terjesztésre is.

Fontos, hogy időben értesülj arról, ha elhagyja a bázisát, ezért mindig állomásoztass egy Zerglinget a szűkületben, és egy másikat kicsit távolabb a megerősítés miatt. Amikor kimozdul csapatával, azonnal gyárts annyi Banelinget, amennyit csak tudsz, és amikor a Creepre ér, támadj. Nagyon fontos, hogy ne engedd, hogy a Tankjait Siegelje.

Habár így könnyen felülkerekedhetsz a korai támadásán, ezt egy jó Terran pontosan tudja, és ha a késői Spiret felderíti, akkor nem fog kimozdulni a játéknak ebben a szakaszában. Ezét lényeges, hogy a harmadik kitelepülésedet olyan gyorsan elkezdd, ahogy csak tudod. 45 drone mellett 4 Extractorral elég ásványnak kell lennie ahhoz, hogy ezt megtehesd mielőtt a Spire befejeződne.

Expelés Techre:

Ez azt jelenti, hogy Helionokkal zaklat, miközben kiexpel. Talán egy kis Bio/Helion sereggel támad, vagy 1-2 Banshee-t húz. Természetesen, ha látnád, hogy mire készül, ez a megnyitás értelmét vesztené, hiszen pontosan tudnád, mire is készülj. A felderítés nehézkes, ezért fel kell készülnöd minden lehetőségre.

Próbáld az első Zerglingedet elrejteni valahol a mapon, és ha Heliont hoz ellened, küldd a naturalra 7:20-7:30 körül, így legalább látod, hogy expel-e.

Ahhoz, hogy megbírkózz a Helion harass-sal, 4:30kor le kell tenned egy Spine Crawlert a naturalodon. Olyan nyílt terekkel rendelkező mapokon, mint Xel’Naga Caverns, vagy Metalopolis, kettőt is kell építened. Ezeken a térképeken Zerglingekkel is kell támogatnod a sikerhez. Próbállj a Helionok számának megfelelő számú Zerglinget (4db/Helion) tartani a Spine Crawlerek mögött, hogy megakadályozd az esetleges felfutást, de vigyázz, nehogy az összes szükségtelenül hamuvá váljon az első támadásnál. Én kb. 10-20at szoktam gyártani, amikor elkezdem a Lairt.

Ha Banshee-vel zaklat, azonnal egy negyedik queent kell gyártanod, majd ahogyan lehetséges egy Overseert, ha nem loptad el a gázát.

Ha Helion droppal próbálkozik, akkor 8:00-körül fog megérkezni, ezért ellenőrzésed alatt kell tartanod a teljes bázisodat, és lehetőleg akkor támadni, amikor kipakol a dropshipből. Érdemes egy Queent is hozni, hogy levadássza a Medivacot. Ahhoz, hogy eredményesen leküzdd ezt a támadást körülbelül 20 Zerglingre lesz szükséged, amiket 7:30-nál előbb el kell kezdened gyártani.

Bio/Helion támadást rengeteg időzítéssel kaphatsz. Erre a megfelelő válasz rengeteg Zergling, és talán néhány Baneling, ha volt rá időd. Ebben az esetben nem tudok pontos időzítést írni, minden a felderítésen, és a döntéseiden múlik. Ez majd idővel, és gyakorlással fog kialakulni. Felderíteni pedig remekül használhatod a Zerglingjeidet, amint elkészült a sebesség, fuss be a naturaljára. Ne becsüld a lá a Dronejaidat sem. A Drone-ok halálosak tudnak lenni, ha sikerül körbevenni az ellenfelet.

Ezek ellen a buildek ellen sokszor elveszted a térkép feletti ellenőrzést egészen a Mutaliskek megérkezéséig, így a legjobb, amit tehetsz, hogy a harmadik Hatchery-t a mainedre teszed, és később a negyedikkel terjeszkedsz tovább.

Agresszív Air Buildek:

Ha sikerül többször is ellopnunk a gázát, nem kell aggódnunk ezek miatt, ami nagyon jó, hiszen nem kell eltérnünk terveinktől, hogy válaszoljunk rájuk. De mindig kerülhetsz olyan helyzetbe, hogy nem tudtad ellopni a gázát.

Az álcázott Banshee rush, és a 2 Port mass Banshee buildeket trükkös megfogni, ha nem tudod, hogy mi jön. Legalább 3 Bansheere, vagy Álcázásra lesz szüksége, hogy leküzdje a 3 Queenedet, ezzel kb. 7:30-ra lesz készen. Ha 7:30-ig se nem támadott, és nem is expelt, nagyon jó ötlet lehet ledobni egy Evolution Chambert, és extra Queeneket és Spore-okat gyártani.

Az Overlordjaiddal felderítve a bázisod körüli területet, és ellenőrzésed alatt tartani a Xel’Naga tornyokat nagyban meg tudod növelni az esélyét, hogy kiszúrd a bázisod felé tartó Bansheeket, több időt nyerve a reakcióra.

Földi All-Inek:

Auto-javított Thor, Marine/Marauder/SCV, Helion/Marauder… Ezek az all-inek rengeteg formában érkezhetnek, de a válasz rájuk mindig ugyanaz. Állj le a Drone gyártással, massolj Zerglingeket, mialatt Banelingre techelsz, Lair nélkül. Soha ne menj 25 Drone fölé, ha mégis Spine Crawlerekre lesz szükséged, hogy kiegyenlítsd a hátrányt.

A rettegett 2 Rax:

15 Hatchery a legjobb build a 2 Rax ellen a következő okok miatt:

1: Több lárvád lesz. Igaz, ha Poolal nyitsz, akkor is hoszabb távon hasonló lárvaszámot tudsz elérni, de amíg az első Inject kész lesz, addig kevesebből kell gazdálkodnod. És mire megérkezik az extra lárva, gyakran már túl késő, hiszen elvesztetted az ellenőrzést a naturalod felett, és máris befalazva találod magad.

2: Magával hozza a Creepet a naturalodra, így lehetőséget teremtve, hogy letegyél Spine Crawlereket. Ez létfontosságú az elhúzódó agresszió miatt. A Spine Crawler hamarabb elkészül, mint azok az extra Zerglingek az injektált lárvákból.

A helyes válasz a 2 Raxra, hogy 16 nál abbahagyod a Drone gyártást, veszel egy Overlordot, és 4 kivételével az összes Droneodat a naturalodra küldöd harcolni, amíg a Zerglingjeid meg nem érkeznek. Amint a Zerglingek és később a Spine Crawler megérkezik, elküldheted a Dronejaidat bányászni a naturalodra. Ha később nagyobb erőkkel térne vissza, még mindig kéznél lesznek, és gyorsan be tudod vetni őket újra.Fontos,  hogy a Queened is a naturalra küldd.

Ha 2 Raxot választott, de visszavonult támadás nélkül, minden időzítés késik körülbelül egy percet mindkettőtöknél. Természetesen minden eset egyedi.

1-2 Reaper buildek:

A Reaperek  a patch óta jóval ritkábbak lettek. Még így is azonban egy-két korai Reaper nagy károkat tud okozni.Mindenek előtt 3 Drone-nal keress meg és vadássz le minden olyan SCV-t, amelyik bunkert próbál építeni. Ha mégis elkészül, hatótávolságon túl építs egy Spine Crawlert, és készülj fel, hogy rengeteg Zerglingre lesz szükséged, hogy lerombold, támadáskor pedig hozdd a Spine Crawlert is.

Ha nem is épít bunkert, akkor is megérkezhet egy Reaper még mielőtt a Queened elkészülne. Ebben az esetben támadd meg 5-7 Drone-nal, ügyesen mikrózva emeld ki a sérülteket, mielőtt 3 találatot kapna a Reapertől. Ez a pozíción és a kézügyességedtől függően azt is jelentheti akár, hogy az első találat után vissza kell húznod a Dronet.

Ne üldözd a Reapert lassú lingekkel, viszont tartsd ellenőrzésed alatt a szirteket, hogy akkor kapd el, amikor felugrik.

Mit tegyél, ha blokkolja az expedet?

Ha annyira gyorsan küldi el a felderítőjét, hogy meg tudja előzni, hogy 15nél kiexpelj, akkor nem fog 2 Rax buildet választani, szóval tegyél le gázt, majd Poolt, és küldj el egy Drone-t, hogy lenyomja az SCV-jét, mielőtt sokat építene az Engineering Bayen.Amilyen hamar csak tudsz expelj ki, ez körülbelül mindkettőtöket egyenlően fog hátráltatni. Minden időzítés csúszik 15-20 másodpercet.

Hasznos tanácsok

A Terran faj nagyon rugalmas és agresszív. A gyakorlat ritkán illeszkedik pontosan az elmélethez, minden meccsed egyedi lesz valamilyen formában, ezért neked is rugalmasnak kell lenned. Például korán támadott ellenfeled, és valahogy 40 Drone környékére keveredtél anélkül, hogy a Lairt egyáltalán elindítottad volna, így rengeteg ásványod lesz. Erre egy jó reakció, ha a szokottnál hamarabb szerzed meg a további gázokat, és/vagy hamarabb expelsz.

Vagy elvesztesz pár Dronet, miközben a Tech-kel jól haladsz. Ebben az esetben elsődleges legyen a Drone-ok pótlása, mielőtt leteszed a Spiret, még ha a Lair készen is van.

A ZvT egy olyan felállás, amikor gyakran kell improvizálnod, és éppen ezért kell lennie egy stabil alapnak, hogy mit is akarsz csinálni, ami köré fel tudod építeni az adott helyzethez illeszkedő stratégiát, így áll össze egy teljes egésszé minden.


Comments (23)

  • Metsatoll

    |

    Ezek után több zerg rinyát ne halljak

    Reply

  • Utopia

    |

    kérek szépen egy PvP szakaszt. mert az ám nagyon imba O_o

    Reply

  • spani

    |

    Jó leírás kosze. Inkabb a tossal akadnak mostanság gondok sztem zergel… meg a terran mass mechel

    Reply

  • SzuL

    |

    Válasz Utopia #2 üzenetére:
    Egy mirror hogy tud imba lenni? 🙂

    Amúgy sweep, osztatlan siker=5 komment? 😀

    Reply

  • 84Noname

    |

    Mit vártál? Van 20 magyar zerg… 🙂 Így nézve nem rossz arány
    Jó kis összefoglaló…

    Reply

  • Atlasy

    |

    Válasz 84Noname #5 üzenetére:
    Ez, hogy jött ki? A top 100-ban önmagában 20+, és akkor még van lejjebb is. Mondjuk, ha a 20-at a játszani tudókra értetted akkor értem, mondjuk az egy kicsit túl sok. 🙂

    Reply

  • Zozoo

    |

    Válasz spani #3 üzenetére:
    ZvP leírás is tervbe van véve. Mechre pedig a következő részben van pár okos tanács.

    Reply

  • Utopia

    |

    még egy rész? kellenek a jó protoss taktikát. nincs kedvem 4 gatere…

    Reply

  • Yashok

    |

    Válasz Utopia #8 üzenetére:
    Hát igen a legtöbb Protoss csak a 4 gatet ismeri sajnos. Kiprobálhatnád 3gate expet vagy 2gate robo, de még pheonixot is.

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz Yashok #9 üzenetére:
    De az a baj a többség 4 gatet nyom, az ellen csak 4 gatel lehet válaszolni.
    Ha phoenixezel instant lose, 3 gate exp instant lose, a többi meg pálya függvénye, ha csak egy feljárós mint a legtöbb pálya és szűk akkor esetleg működik a 3 gate robo tech.
    De pl scrap station-on szintén instant lose, előbb toltam egy ilyen teches p ellen. Esélye se volt, ekkora feljárót nemlehet levédeni. A blistering és a delta szintén lose ha techel a p

    Ha az ellenfél is techel, korán rak második gázt és látszik hogy nem 4 gatezik akkor bármit lehet csinálni, bár pvp-ben általában szintén instant lose a korai exp (8. perc), mivel késel a coloval, ellenfél már kettőt kihoz mire neked talán kész lesz egy. Lazán lecsapja az exped, tapasztalat, mert ha expelek akkor vesztek ha ellenfél expel nyerek. Mindig egy bázisból megy a pvp kb 12 percig utána expelnek csak. Legalábbis mester ligában 3000 pont környékén csak ezt tolják alacsonyabb szinten nem tudom mi folyik

    „Pro” szinten meg 3600-4100 pont között már vannak érdekesebb taktikák, de ahhoz olyan skill is kell hogy tudd alkalmazni 🙂

    Reply

  • Yashok

    |

    Válasz sweeping #10 üzenetére:
    Én PvZről beszéltem, és ott Pheonix azért nem olyan rossz. 3 gate exppel is simán lehet nyerni. Meg van sok-sok taktika amit nem fogom felsorolni, de ahogy mondtad, mindenki 4gatezik

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz Yashok #11 üzenetére:
    Én meg pvp-ről beszélek
    Lol hát pvz teljesen más, persze…
    Ott én mindig 3 gate-re expelek, és gyorsan techelek, közben természetesen hallu phoenixel folyamatosan control alatt tartom a mapot. Imádom a pvz-t. Egyébként ezen a szinten nagyon kevés toss tolja a 4 gatet
    Diamondban meg azalatt persze hogy tolják, ha úgy is ügyetlenek a zergek és nem tudják rendesen fogni akkor miért ne tolnák? Alap!
    Meg esetleg 4 gate még akkor lehet jó ha a zerg pofátlanul 15 hatchel nyitott és csak utána rakta a poolt, ezt azért meg kell büntetni ha már ilyen pimasz, és ebben az esetben mesterben is tökéletesen használható.
    De hát hülye az a zerg aki így nyit

    Reply

  • Yashok

    |

    Válasz sweeping #12 üzenetére:
    Teljesen egyetértek azzal, amit mondtad. De azért nem lehet mondani, hogy 15hatch olyan pofátlan lenne, mert pl Terran lazán bunkerrel expelhet és én sehogy sem tudom „megbűntetni”. Másik pedig mindenki sír, hogy Zergnek erős a macroja, végül pedig mindenki a Zerget rusholja, így sose lesz macro game.

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz Yashok #13 üzenetére:
    zvp és zvt teljesen más, nem lehet egy kaptafára venni. ZvT-ben alap a 15 hatch, zvp-ben viszont azért kockázatos, a nagy mapokon esetleg 🙂
    Egyébként számtalan zvp megnyitás van, ezen a szinten kb 20 meccsből 1x találkozok 15 hatch nyitással, de szerintem ezzel is sokat mondtam 🙂

    Reply

  • Chimaira

    |

    Nem ajánlanám senkinek se, hogy 14-nél derítsen, mert random ellen instant lose.:) Inkább 9-nél kéne deríteni!

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz Chimaira #15 üzenetére:
    De ez leírás ZvT-ről szól és nem ZvR-ről

    Reply

  • Chimaira

    |

    Szerintem meg minden buildet úgy kéne megcsinálni, mintha random ellen játszanánk.

    Reply

  • Chimaira

    |

    De oké tegyük fel, ZvT-ről van szó, proxy raxot hogy véded ki? Sehogy.

    Reply

  • ANS

    |

    lesz Tv valami is?:D

    Reply

  • Zozoo

    |

    Válasz Chimaira #15 üzenetére:
    10nél derítek én is, de a cikk minden T buildre 15 expet ajánl drone microval. Abban igazad van, hogy ez véleményes.
    Egyébként a szerző nem valami low level player. Az utolsó részhez van pár replay is, SjoW, DieStar és Jimpo ellen.

    Reply

  • balimko

    |

    Köszi sweep, ez jól jött, kinyomtatom kifüggesztem, csak lehet az olvasás miatt vesztek majd 😛
    Egyébként, megerősítettél, hogy jól csinálom….

    Reply

  • antgecc

    |

    19-23 gázt túl későinek tartom.

    Reply

  • rici

    |

    ilyen miert nincs pvtrol ? 😀

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.