PvP-t kijavítják a következő patch-ben

Yashock . Hírek 1392

Kapeselus bejelentette, hogy a következő patch-ben kijavítják a 4 gate problémát.
Ezt írta a Battle.net forumon:

Sziasztok Protoss játékosok. Egy kellemes bejelentést hoztam nektek, amit érdekesnek találhattok!

Megvizsgáltuk a 4gate problémát, és a tervezőink sok változást probálták, még olyanokat is, amik nem szigorúan a számokhoz kapcsolodnak. Erős ugyan, de a 4gate kevésbé problématikus más felállásban, viszont a PvP egy másik sztori.

Ha csak nerfelnénk a warpgateket, akkor Protoss gyenge lenne a játék elején. Ezért gondolkozunk most a warpgate fejlesztési idejének a meghosszabításán, ugyanakkor rövidebb lenne a tier 1-1.5 egységek építési ideje (csak a gatewayeknél rövidebb, warpgateknél ugyanakkora marad az építési idő). Ez egy példa a javításra amit láthattok majd, de a fejlesztőink további lehetőségeket keresik, mielőtt megjelenik a patch.

Megoldjuk 4gatet a következő patchben.

Forrás:


Comments (50)

  • fubika

    |

    Kiváncsi leszek erre, de a 2 gate rush így is elég veszélyes ha nem veszed észre, hát még gyorsabban készülő zealotokkal..
    Az meg hogy ez PvP-re irányul nem teljesen igaz, mert 4 gate minden matchup-ban ottvan(ahol van toss).
    A másik 5let hogy nexusostól messze csak warp prismel lehessen warp-inolni szerintem sokkal jobb megoldás lenne még ha furcsa, is láttunk már érdekes dolgokat jól bejönni(pl supply depot baracks előfeltétele).
    Nem warpgate-hez kapcsolódó de én örülnék ha adnának a tossnak több upg. lehetőséget, mert pl terran még a defenzív épületek range-n is tudnak változtatni míg a protossoktól csak veszik el az upgradeket egymás után.

    Reply

  • CloneCorn

    |

    Vissza kell térni a 12 gate-re 😀 Elég ha 2percenként warpolok de akkor sokat ha már genyó lesz a patch 😀 Vagy mass Carrier 😀 De még a mass canon és mass probe is játszik 😀

    Reply

  • Utopia

    |

    na, akkor majd következö patchtöl tán ismét kedvem támad játszani. PvPben volt a legtöbb lossom xD

    Reply

  • rici

    |

    kar ezzel erolkodni
    a zvz is hasonlo igazabol….. ott sem lehet, vagy nehez fastexpelni es early roach ling banelingrol szol nagyreszt, terran vs terran mar sokkal specialisabb, eladhato bunker es siege tank miatt, bar azert ott is lehet sokat bukni ha az elejen mondjuk kettovel kevesebb marinod van es meg nincs bunkered
    ez az update meg nem old meg semmit

    Reply

  • Steksz

    |

    Mondjuk a gyorsabb egység építés jo lenne az ilyen 6 poolok ellen is mert közeli tervek sokszor bejatszak es nem mindig egyszerű megfogni. Igazából ha Tolnai a warpgate fejlesztés hoszam az nem tudom h meg fog e oldani bármit is. Azert erős az egesz 4 gate mert azonnali az utánpótlás ha van ott pylonod es nem Azert mert annyira gyors. Bar mondjuk lehet igy lesz ido a robo techre vagy nem tom de kiváncsi vagyok ra h ha bejatszak akkor ez mennyiben fogja érinteni A dolgot.

    Reply

  • Hero

    |

    Válasz rici #4 üzenetére:
    Erőlködni biztosan nem kár, mert a PvP messze a legnevetségesebb mirror felállás. Ha rossz hírét akarod kelteni a játéknak, akkor bátran linkelgess mindenhová PvP meccseket.

    A ZvZ ehhez képest a világ legizgalmasabb és legsokrétűbb dolga, pedig… Egy szó, mint száz, a PvP-t orvosolni KELL. Hasonló dolog, minthogy előbb utóbb muszáj lesz LANt (vagy valami ahhoz hasonló dolgot) implementálniuk a játékba, csak ugye ez egy könnyebb falat.

    Reply

  • fubika

    |

    Válasz Hero #6 üzenetére:
    Az hogy ZvZ a legizgalmasabb az szerintem nézőpont kérdése, meg hogy kik játszanak, TvTben sokkal többet variálnak az emberek mint bármeik mirrorban.
    Amugy egyre többen próbálnak eltérni 4 gate-től PvP-ben, és akármilyen unalmas matchup azért még mindíg mikro-intenzívebb mint bármeilyik másik.

    A 4 gate meg nemcsak azért olyan erős, mert a védekezők előnyét elveszi, hanem mert olyan timing-al üt amikor (főleg a másik két fajnál), ha nincs az ellen felkészülve rá teljesen nem lesz elég egysége védeni, a toss meg egy perc alatt beidéz egy egész sereget.

    Reply

  • Csenky

    |

    A ZvZ akármennyire is roachokról szól, messze több lehetőség van benne mégis. A roachokat lényegében bármivel supportálhatod, ha liing/bling akkor drone harass, de lehet muta, infestor, hydra, nydus bármi.
    PvP? 4gate / mass colo, és csá. Néha még a DT all-in jöhet szóba.
    Én próbálkoztam pár dologgal, HT, immo, DT (nem all-in), warp prism harass (white-ra vs mc ugyebár), void… Működhetnek, de csak amíg annyival jobb a microm, hogy pár egység különbséget le tudok vele küzdeni az elején. Azonos szintű playereknél vagy 4g v 4g, vagy vége.
    De a TvT-ben is, igaz van rengeteg lehetőség, tank nélkül akkor sem lehet nyerni. Tank MM minden olyan T builded counterel, amiben nem szerepel a tank…

    Azért lesz amúgy marha nehéz dolga a blizznek, mert a P-t kell gyengíteni a P ellen úgy, hogy a P ne legyen gyenge más fajok ellen. :)))) Na most nerfeld le úgy a támadó protosst, hogy a védekező még mindig tudja állni a sarat. :p Mindenképp rossz lesz. Inkább egyszerűen bannolni kéne napi 2nél több 4gate-play után. 😀

    Reply

  • sweeping

    |

    Ez az egész egy röhej
    Ahhoz hogy az egésznek legyen értelme, minimum 200 secre kell emelni a jelenlegi 140ről a warpgate fejlesztést.
    De én igazából egy 220-240 másodperc körüli fejlesztési időn se lepődnék meg, ha ezzel lepne meg a blizzard

    Ezzel kapcsolatba most egy kisebb regényt írtam, de úgy döntöttem kitörlöm, felesleges erről vitatkozni mindenkinek más a véleménye. Szerintem egy 240 másodperces körüli warpgate fejlesztés teljesen felforgatná a pvz és pvt alap megnyitásokat

    Dislike

    Reply

  • Hero

    |

    Válasz fubika #7 üzenetére:
    Azt a mondatot úgy értettem, hogy a ZvZ unalmassága még csak össze sem hasonlítható a PvP-ével. Bár nekem nincs különösebb gondom a zvz-kel, de megértem akiket untat.:D

    Én amúgy mindig azon gondolkoztam, hogy mennyire lenne értelmes lépés, hogy minél messzebb akarunk warpolni a legközelebbi nexustól, annál lassabban jönnek be az egységek. Csak mert ebben az egyben igazat adok Idrának, hogy a P-vel szemben nagyon megsínyli a „defender’s advantage”. A warp prismek természetesen kivételt képeznének.

    Reply

  • piistii87

    |

    mivel csökkentik a tier 1 es unitok gyártási idejét vagyis a zealotokért ami úgy tudom gondot jelentett még a játék elején 1.0 ban z v p ben mert baromian megtudja most már megint büntetni egy expelő zerget kíváncsi leszek erre a patchre máshol milyen változások lesznek

    Reply

  • xplode

    |

    ez az egész probléma a warp technology játékba kerülésével jött, ezt igazából kijavítani egyszerűen nem lehet. szerintem csak úgy lehetne megoldani, ha kivennék a warpot, de ennek borzalmas következményei lennének: 1. nagy felháborodást keltene, 2. az egész Protoss balance a többi fajjal szemben e köré van építve, tehát alapjaiban kéne megváltoztatni az egész balancot. szerintem

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz piistii87 #11 üzenetére:
    Igen, ezt én is meg akartam jegyezni
    De ez is map és pozíció függő, és egyre jobban terjednek el a nagy mapok, ladderban is jóval több van mint régen
    PL: Backwater Gulch, Tal’darim, Typhon peaks

    Zerg ellen nem nagyon proxyztak anno se a protossok, most se fognak, csak leraknak 2 gw-t a bázisukon a feljáróhoz, és onnan pumpálják a zealotokat. Ez Steppes of waron problémát okozott anno, de a fentebb említett mapokon, túl hosszú az út.
    Vannak még mapok, amin ha közeli pozícióban van a zerg meg lehet szívatni, de a zerg dolga, innentől az lenne, hogy ezeken a mapokon a legközelebbi pozíciót korán derítse, és erre felkészüljön.

    Reply

  • fubika

    |

    Akárki akármit mond PvT a kedvencem, szerintem a legérdekesebb, főleg pro szinten rentgeteg toss kezd túllépni a mass colossus buildeken, és egyre érdekesebb dolgok jönnek ki (én imádom a mass gateway/templaros játékot nagyon keresztbe lehet tenni egy MMMes terrannak aki szeret droppolgatni).A T oldalról is egyre érdekesebb dolgok jönnek ki, sokkal több air play-t lehet látni, tank marine is egyre népszerűbb toss ellen, láttunk nagyon királyos mech playeket is, és ezek mind arra kényszerítik a toss playereket hogy más és más taktikákkal áljanak elő.
    PvZben sajnos nagyon durva metagaming megy , bár vannak már szép próbálkozások kitörni a körből.
    TvZ az infestor buff óta meg teljesen kaotikus.

    Reply

  • piistii87

    |

    Válasz fubika #14 üzenetére:
    szerintem egyre érdekesebb a balance minden oldalról…szerintem hogy ezt megoldják ide nem nerf buff kell már hanem új egységek amik egyensúlyba dobná a gamet

    Reply

  • 84Noname

    |

    Mondjuk annyiban van benne ráció, hogy végre lenne értelme vissza is alakítani a warpgéteket gatewayé… Timingattack után egyből vissza gateway. Vagy fent tartok 5 gétet unitolni és 2 warpgétet harassolni vagy nemtom. Csak ha így nézem a dolgot, akkor csökkenteni kéne a warpgétté alakulás idejét, hogy gyorsabban tudjon egy jó p váltogatni. Sokat hozzátenne a p macro koncepcióhoz, ha megérné váltogatni a játék egyes szakaszaiban a géteket-warpgéteket… Mindenesetre rohadtul fel fog borulni a játék. De elég jó elgondolásnak tartom a dolgot, de szerintem erre a váltogatásra baromira nem gondoltak, csak simán a pvp 4 gétet akarják orvosolni, ami gáz, de talán a végeredmény kárpótol.

    Reply

  • piistii87

    |

    Azért gondolom nem csak a p hez nyúltak más is kap buffot nerfet és gondolom a p-él sem ezt az 1 et fogják módosítani pld a zergnél jól esne egy kis Spine Crawler buff vagyis hamarabb lehessen felépíteni mert még mindig ezt a leghosszabb kinyomni

    Reply

  • ForgoT10

    |

    Egy valamit el felejtetek , megérteni a szöveget : This is an example of a fix you may see, but our developers plan to explore further options, before the patch officially hits. vagyis csak egy példa , és lehet hogy találnak pár jobb megoldást ami nem befolyásolja a többi mu-t annyira.

    ja és ez csak 1 forum hozzászólás , majd ha kint lesz hogy (NEM PTR) Patch XY is now live. Akkor lehet theorycraftolni h. miben változtatta a játék menetét az esetleges változtatás.
    ggnore

    Reply

  • Rayman

    |

    Nekem peldaul a kedvenc felalasom a zvz, ez lehet a legszinesebb, es erdekesebb, lehet jol counterelni is sok mindent, okosabban jatszani, jo meglepeteseket okozni. De a pvp ahogy latom egyaltalan nem ilyen, semmi kreativitas, csak bemagolas kerdese.

    Reply

  • rici

    |

    Válasz ForgoT10 #18 üzenetére:
    jo, ertjuk, epp arrol van szo hogy ezt nem igazan lehet fixalni uj egysegek nelkul

    Reply

  • SCudera16

    |

    Én csak azt mondom erre, hogy ez az ötlet felesleges mert ha warpgetet nerfelik 28 secről mondjuk 30+ra vagy mondjuk a warpgate fejlesztést növelik meg, akkor is ugyan ugy lesz 4gate csak kicsivel később szal sok értelme nem lenne egyedül a robo játék miatt lehetne nerfelni szal tök értelmetlen számomra! Meg ha nerfelik is akkor sok Protoss lehet nem fog örülni pl a korai MM stim pushnak vagy 2rax mara játéknak merthát később hozhatsz ki egységet vagy a warpgateket ! Tom nehéz ezt megoldani sőt lehet hülyeséget is beszélek (tom mert terra vaok) de a balancet nem én csinálom hanem a blizz:D

    Reply

  • CloneCorn

    |

    Ezzel csak a zergeknek lesz rossz ha begyorsul a sima gateway és egy rush aztán szia 😀

    Reply

  • Madcon_

    |

    hát sztem meg olyan roach allineket fogok kapni ha nem jön ki a warpgate időben hogy sírok

    Reply

  • piistii87

    |

    Válasz Madcon_ #23 üzenetére:
    majd ff el véded míg kész nem lesz nem tudom mi itt a probléma nem vok p de én nekem már van 2 modszerem hogy védjem ki ezeket a támadásokat

    Reply

  • Csenky

    |

    Válasz piistii87 #24 üzenetére:
    :DDD
    Szerintem a P-knek is van rá módszerük, csak tudod a warpgate nerf őket érinti, jó hogy Téged nem ha nem vagy P. 😀
    Mindegy, attól nem félek, hogy tönkrevágnák a balance-t, csak szokni kell majd az új rendszert, ha tényleg akkorát változtatnak. 🙂

    Reply

  • Chimaira

    |

    Minek foglalkoztok a balance-szal istenem, én az ilyen balanceos cikkeket általában el se olvasom:D Felesleges azon agyalni, hogy min kéne változtatni meg hogy jaj most mi lesz.

    Reply

  • fubika

    |

    a WG tech késése viszont valszeg meg fogja ölni a 3 gate expo-t, úgy ahogy eddig volt( wg tech kész és ledobod a nexust).

    Reply

  • lurker95

    |

    Szerintem a tvt jó a pvp gagyi a zvz meg valami undorítóan szar.

    Reply

  • Psz

    |

    ,,ugyanakkor rövidebb lenne a tier 1-1.5 egységek építési ideje”
    -> PvT bármelyik kisebb pályán autoloss lesz a terrannak ha nem megy marauderre 🙂 grat blizz

    Reply

  • Hero

    |

    Válasz Psz #29 üzenetére:
    Majd lecsökkentik a bunker építési idejét…=)

    Reply

  • Chimaira

    |

    falazzál grat psz

    Reply

  • Csenky

    |

    Válasz Hero #30 üzenetére:
    ahahahaha 😀

    Reply

  • Psz

    |

    Válasz Chimaira #31 üzenetére:
    ja sry nem tudtam h a marine outrange-eli a stalkert köszi az infot :):)

    Reply

  • Psz

    |

    bár lehet high master szinten 2-3 zealottal kezdenek a protossok PvT-ben nem tudom, én nem vagyok ilyen pro : (

    Reply

  • Atlasy

    |

    Válasz Csenky #25 üzenetére:
    Tönkre vágni nem fogják, mert nincs mit…

    Válasz Chimaira #26 üzenetére:
    +
    Válasz Hero #30 üzenetére:
    😀 haha

    Reply

  • Chimaira

    |

    Válasz Psz #34 üzenetére:
    Képzeld szoktak 2-3 zealottal kezdeni, amikor sikerül korán deríteni és close posban vannak és a terran nem falaz.

    Reply

  • Gate

    |

    Szerintem is rosszul közelítik meg a dolgot, mert a probléma nem az építési idővel van, hanem a pushoz használt proxy pylonnal. Szerintem a célszerűbb megoldás az lenne, ha a jelenlegi warp gate techet úgy hagynák ahogy van, de ugyanúgy működne mint a gateway, az egységeket maga mellé hívná le és berakhatnánk 1 új upgradet cyberneticsbe aminek lehetne nagyobb a fejlesztési költsége/ideje ez lenne ami lehetővé teszi a pylon psi hálójára a unit warpolást.

    Reply

  • Chimaira

    |

    Válasz Gate #37 üzenetére:
    Ennek mi értelme van lol??? Ha kész a warp gate utána még fejleszteni kell, amivel lehet warpolni?

    Reply

  • Restless

    |

    Meg mi a fenének wargateljek,ha csak maga mellé tudja lehívni? Csatában nem tudok akkor úgy gyártani,mint a T vagy a Z,mert nekem nézni kell,hova warpolom,és így ráadásul még a gw-ket egy helyre is kéne rakni,hogy ne kelljen ugrálni köztük.

    Reply

  • mogyesz

    |

    Volt eddig szar patch blizzardtól? Én nem emlékszem sokra. Meg fogják oldani jól, amit akarnak.

    Reply

  • Chimaira

    |

    Válasz mogyesz #40 üzenetére:
    Én emlékszek egyre! Amikor az ultraliskek a pf-et támadták, akkor az scv-k is meghaltak körülötte!

    Reply

  • Isaac

    |

    Még maga a Blizz se tudja pontosan hogy mit fog csinálni szóval feleslegesen irkáltok a Balance-ról ezek mind csak feltevések és szerintem a Blizz is tisztában van azzal hogy a Warpgate megváltoztatása az összes Match Up-ra hatással lesz. Személy szerint kétlem meggondolatlanul fogják orvosolni a PvP-t

    Reply

  • 84Noname

    |

    Rohadtul el vannak itt tévedve egyesek…de ha nem, akkor én. Szerintem tejesen jó amit kitalált a blizz. Az új macromechanizmust visz a játékba, ha a wg-nek és gw-nek is más előnyei vannak. Ergó van értelme visszaalakítani bizonyos szituációkban. Az elcsúsztatott warpfejlesztés is rendben van. Így kevésbé rízikós másra menni. Nem tudom ezzel mi a baj. Más machupokról akkor még nem beszéltem. De áhh…minek tépem a szám….

    Reply

  • Chimaira

    |

    42,43:
    Ezért nem szoktam balance-os cikkeket olvasni:D

    Reply

  • Isaac

    |

    Válasz Chimaira #44 üzenetére:
    Szóval azért nem olvasol Blalance cikket mert nem érdekelnek az ilyen hozzászólások amit én és Noname írt?

    Reply

  • Chimaira

    |

    Azért nem, mert egyetértek veletek. Hogy minek tépjem a szám, felesleges ide írogatnom, a Blizz úgyis megoldja.

    Reply

  • Isaac

    |

    Válasz Chimaira #46 üzenetére:
    Na oké sorry ma olyan kötekedő kedvem van 😀

    Reply

  • Oleewere

    |

    Nem hiszem, hogy jó ötlet lenne csökkenteni a Gateway unitok gyártási idejét…ezért volt korábban gond a Zealot rushokkal.

    Reply

  • IonGun

    |

    Sztem nem kell itt semmit lassíteni-gyorsítani! Egyszerűen csak a warpgate fejlesztésének előfeltételt kell csinálni, pl. robo-t! Máris mindenki 3 gate robo-t tolna vagy legalábbis hasonlóan tech-elne!
    Nekem tetszene, mert a 4 gate-es allin lámákat nagyon nem tudom megfogni…:(

    Reply

  • IonGun

    |

    Válasz mogyesz #40 üzenetére:

    1.13-as béta patch, emlékszem folyton széthullott a battle net! 😀

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.