PTR – Patch 1.3.3

ZsoL . Hírek 3137

Balance

PROTOSS

  • Az Archonok mostantól masszív egységnek számítanak.
  • A Pylon építési mezőjének sugara mostantól 7.5-ről 6.5-re csökken.
  • Cybernetics Core
    • A Warp Gate kifejlesztésének ideje 140-ről 180-ra nőtt.
  • Gateway
    • A Sentry építési ideje 42-ről 37-re csökkent.
    • A Stalker építési ideje 42-ről 37-re csökkent.
    • A Zealot építési ideje 38-ról 33-re csökkent.
    • A Warp Gate-ből az egységek változatlan idő alatt készülnek el (tehát a cooldown nem változott).

TERRAN

  • Ghost
    • Költsége 150/150-ről 200/100-ra változott.
  • A Salvage (bunker visszatérítés) 100% helyett már csak az eredeti ár 75%-át adja vissza.

ZERG

  • Spore Crawler
    • A beásás ideje 12-ről 6-ra csökkent.

Bug Fixes

  • Kijavítottuk azt a hibát, mely miatt a Ghostok nem tudtak gyorsan többször egymás után ugyanarra a helyre EMP-zni.
  • Kijavítottuk azt a hibát, mely miatt repülő egységeket még mindig egymásra lehetett halmozni.

Forrás


Comments (140)

  • Hero

    |

    Én nagyon örülök, hogy nem nyúltak a PvZ-hez. Csak azért, mert nem hajlandóak használni az infestort (és azt normálisan használni, nem előreküldeni megdögleni), nehogy már megint a Z-t buffolják. Nem a vérmesen, habzó szájjal „IMBA A PVZ EMBEEER!!” jelszavakat hangoztató emberek véleményére fognak adni. Változtatás még mindkét fajnál lesz, ez biztos , de amíg a balance-ra szánt újítást nem hajlandóak kiaknázni, addig nem lehet megítélni, hogy tényleg imba-e.

    A bunkeres dolognak örülök és büszkévé is tesz, mert pont nemrég gondoltam magamnak, hogy 100% helyett jobb lenne valami hasonló.:D Megyek is a balance teambe~~ Spore crawler is nagyon jó dolog, szegények a legrosszabb AA épület voltak eddig. Ezzel sem lettek a legjobbak, de azért messze jobban használhatóak.

    Az archonnak szintén NAGYON örülök, elképesztően rossz volt látni, ahogy a full vörösben lévő marauder tömeg kiteolja az elvileg a bio tömeg counterének számító archont… Igazából ennek örülök a legjobban, végre teljes értékű egység.

    A PvP-t pedig nem tudom, hogy megoldja-e ez a változtatás, viszont ez, hogy gyorsabban jönnek GW-ből az egységek, nem tetszik. Mi lenne, ha akkor csökkennének a GW egységek (GW-ben történő) legyártása, amikor elkészül a WP fejlesztés? Megoldaná a rush problémát és a GW-ből gyorsabban jönnének az egységek.

    Reply

  • sweeping

    |

    Na elolvastam néhány hozzászólást, lol itt az emberek nagy részének nem túl sok köze van a játékhoz :DDD
    Egyedül Delebriel az aki tényleg jókat mond, legalábbis azok közül amit olvastam

    2 gw rush-ra visszatérve, amitől néhány zerg fél
    Magasabb szinten 2 gw proxy-t kb soha nem látsz, mert ha megfogják instant lose. Márpedig megszokták fogni, az meg ha 15 hatchel nyit mondjuk shattered temple-n úgy hogy 3 és 6 órás kezdőpozíciókban vagytok, meg is érdemli a zerg hogy kikapjon. A grandmaster ligában eddig is megbüntették, alatta már nem tudtunk, én se tudtam hatásosan fellépni ellene, max harassolni, de megfékezni nem tudtam.
    Most legalább a pofátlan early-t meglehet állítani, annyi a történet hogy 14 poolal kell nyitni, ha közel van hozzád a p…

    Reply

  • Csenky

    |

    szvsz a salvage idejét kéne első sorban növelni, mert nagyon nem érdekel hogy védekeznek vele, arra való, viszont nehogymár bunkerrusholják az FE zerget nulla kockázattal, salvage aztán kész ha elkergetik… Pff. Max bukik 1-2 egységet, de azt ígyis-úgyis.
    Ezt a masszív dolgot én sem értem archonnál, ez akkor most se nem armored se nem light, ugye? Mert akkor remek marák ellen, viszont a ghost leszivatja…
    Gyakorlatilag az a vicces, hogy az MMM counterjét a toss hogy hozza ki? Két opció, robo fac -> robo bay -> turbulance colo (had ne mondjam mennyibe kerül). Ezt a T-nek lereagálni: medivac -> viking. Ha lescanneli a robo bayt, előbb van kint 4-6 counter unit, mint az első colo. :DDDDD

    Najó, akkor nézzük a másikat. Twilight -> Templar arch ->storm tech HT (ugye tudjátok mennyibe kerül, és hogy idő amíg feltöltődik?). Ezt T részéről lereagálni? Ghost academy. És pont. Mire van egy T 75 energyvel, stormmal kifejlesztve, már van ghost is.

    Hát már nem azért, de ezek után még az amuletet kivenni, meg a force field miatt jajgatni, ahah. 😀 Meg ez a jajdeerősek a P unitok… Hát persze. 🙂 Azok. 🙂

    És a P-hez micro sem kell, sőt az FF-et automatán teszik a sentryk, a stormon autoaim van, és a colo elhajol a vikingek elől. Még a warp prism is keresi a spotot, ahol nem látják. 😀

    elnézést
    /troll off

    Reply

  • Thomas_cs

    |

    Válasz Oleewere #49 üzenetére:
    Én konkrétan nem tudom mikor hozom ki a BC-ket(végjáték, nem végjáték), hanem olyan 150 supplynál szoktam letenni a fusion-core-t, meg vagy 2 repteret TL-el, és akkor még belefér a 200/200-ba vagy 3-4 BC.
    „lehet” az is életképes lenne a wapr-gate-eknél, hogy nem lehetne bewarp-olni 10 stalkert egy pylon-hoz, hanem max 3 egységet egy pylonhoz, mondjuk ez így elég viccesen hangzik, viszont otthon tudnának mass warpolni „idegenben” viszont nem 😛 .

    Reply

  • Rokalesocipo

    |

    Korai 2gw zela rush megint tarolni fog!

    Reply

  • Zwiebel

    |

    Jól van… szép volt Blizz… újra… Ez aztán patch lesz…

    Reply

  • toolate

    |

    szerintem azon elmélkedni hogy melyik faj defje jobb fölösleges. egyszer valaki azt mondta hogy alapvetően minden map terra map. akárhova pakolhatsz. na most minden épülethez fixen kell egy worker aki mondjuk utána visszamehet melózni de addig foglalt. a másiknál odaköp egyet és már mehet dolgozni bár terület kell neki(saját). a harmadik meg még fel is áldozza magát ámbár le van szarva tekintve hogy addig 3 kijön helyette. ki van ez találva szerintem már ősidők óta:d baromság ezen filózni

    mc-t igen mmm-el verték meg 3ból 2x. meg vikinggel is. csak nem mindegy hogy attackmove-a lküldöd mint crapleague-ben vagy silverben vagy hgoy használod is őket.

    én is úgy érzem mondjuk hogy a toss ruhsol leginkább mostanság pedig nekem még úgy rémlik hogy ez elvileg a „leglassabb és legdrágább”(btw erősebb is ha csak unitokat nézünk statokra) faj az összes közül. fura nem?

    Reply

  • Chimaira

    |

    Amúgy az archonok mostantól át tudják törni a force fieldet, mivel mas♥ egységek. Ez de hülyén lett megfogalmazva, de értitek.:D

    Reply

  • Hero

    |

    Válasz Chimaira #58 üzenetére:
    Így van, és fel sem lehet őket emelni.:D

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz Chimaira #58 üzenetére:
    Tudjuk Delebriel már leírta ezt előtted 🙂
    Amúgy érdekes lesz így, ez mindenképp egy nerf is, többet sebez rajta a mara valószínűleg, ráadásul még force fieldel se tudod jól körbezárni ha late gameben esetleg archont is hozna az ember, mert ha nem figyelsz magad töröd át a force fieldet. Archon amúgy se volt annyira táp, egy emp és ment a levesbe
    Nem értem mire jó ez az egész

    Reply

  • Chimaira

    |

    Válasz Hero #59 üzenetére:
    És milyen igazad van! Bár még sose láttam PvP-ben phoenixekkel archonokat emelgetni, de gondolom nem emiatt lesz massive egység az archon, mert a phoenix túl erős lett volnaXD

    Reply

  • Hero

    |

    Válasz sweeping #60 üzenetére:
    Az archonnak ez mindenképp buff. Lehet korai az a kijelentés, hogy végre teljes értékű egység lesz, de azt nem lehet elvitatni, hogy ez buff. Az saját ff-ek összetörését meg profi szinten illene elkerülni. Így is sokan panaszkodnak, hogy túlságosan is lebutított a játék, hát most ha csak minimálisan is, de oda kell figyelni egy újabb dologra.

    Az archon erejét pedig ne azzal vessük össze, hogy van 20 marauder és akkor most jobb-e vagy sem, mert lehet ugyanúgy meghal most a sebzés miatt, mint a lassítás miatt, de amikor 5-6 marauder miatt válik teljesen haszontalanná a unit, holott simán szétszedhetné a bio sereget… na, az nem oké.

    Edit: 1 emp? Van újra science vessel?:P

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz Hero #62 üzenetére:
    Igazad van, a ghost a múltkori patch óta csak 100at sebez rá emp-el 😀
    De ha több van egymás mellett megéri többet rászórni, 1,5 sec alatt rá nyom 3 emp-t, és bb archon.
    Jó szét kell őket szórni, megy vigyázni rájuk ez igaz

    Reply

  • Hero

    |

    Válasz sweeping #63 üzenetére:
    Tudom, azért mondtam a vesselt, mert csak az tudna 1 emppel hatástalanítani egy archont. Olyan mondat pedig nem létezik, amiben szerepel az a kifejezés, hogy „csak 3 emp”, mert ha egy archon már azt eléri, hogy három empet rápazaroljanak, már az is siker.

    Reply

  • Chimaira

    |

    Válasz sweeping #63 üzenetére:
    Én úgy emlékszem, hogy az emp a patch előtt max 150-et sebzett és lenullázta az energiát, most meg csak 100-at sebez és csak 100 energiát lő ki. Szóval a ghostok emlékeim szerint sosem ölték meg az arhconokat 1 lövésből.

    Reply

  • Hero

    |

    Egyébként miért is beszélünk plusz sebzésről?:d Azt látom, hogy vki írta, hogy ami massive az armored is egyben, de ez igaz? Elég nagy hülyeség, ha ez valóban így van. \ettől még továbbra is buff, természetesen\

    Reply

  • Sabika

    |

    Ez nagyon király patch!!
    Már látom a Proxy 2 gw-eket a szemem előtt!MUHAHAHAHA

    Reply

  • ZsoL

    |

    Válasz Hero #66 üzenetére:
    nem 🙂

    Reply

  • Csenky

    |

    EMP energy-ből 100-at vesz le, pajzson nem változtattak akkor. Vagy ez változott? Mikor? Link?

    Reply

  • mjo

    |

    tudtommal az emp még mindig leszedi a teljes pajzsot

    Reply

  • Lajti

    |

    Ez csak egy vicc, ugye??????
    Állítólag a blizz nem akar beleszólni más muba, csak a pvp-be, de ezzel most mire kijön a warp fejlesztés, addigra vége a meccsnek.

    Reply

  • Hero

    |

    Válasz mjo #70 üzenetére:
    Teljes pajzsot soha nem szedett le SC2-ben. Érdekes is lenne, ha egy Nexus 50%-ig elpusztulna egy emp-től.:D

    Egyébként meg: „This ability drains 100 from the shields of Protoss units, drains up to 100 energy from spellcasters”

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz Csenky #69 üzenetére:
    Válasz mjo #70 üzenetére:
    Most próbáltam ki az unit tester mapon, mert annyira már nem emlékeztem
    100 pajzsot von csak le!
    Patch linket nem tudok adni, de próbáljátok ki ha nem hiszitek 🙂

    Reply

  • mjo

    |

    fcuk imba p:D

    Reply

  • Heretic

    |

    Válasz mjo #70 üzenetére:
    A játék kezdete óta csak 100 shieldet szed le az emp.. ezen azóta nem változtattak.

    Reply

  • Chimaira

    |

    Válasz Heretic #75 üzenetére:
    150-et nem??? Csak az új patch óta 100-at. Valaki nézzen már ennek utána!

    Reply

  • mjo

    |

    jó így x*100 game után megvilágosodni:)

    Reply

  • sweeping

    |

    Válasz mjo #74 üzenetére:
    De amúgy meg oly mind1 mert zealotot, stalkert, immortalt nullázza, carriernek is csak 50 pajzsa marad, szóval csak archon ellen szívás hogy 100-at vesz

    Reply

  • Hero

    |

    Válasz Chimaira #76 üzenetére:
    Lent megnyitod a Patch Cahngeseket és láthatod, hogy sosem volt 150.

    Reply

  • Heretic

    |

    Válasz Chimaira #76 üzenetére:
    100!!! Csak azért tűnik úgy hogy az összeset mert kevés P unitnak van 100 felett a shieldje (colo meg a légi szarok ja meg archon)

    Reply

  • Rokalesocipo

    |

    Válasz antiqueA #41 üzenetére:
    Akkor inkább warp prism, ami egy mozgó pylon.

    Reply

  • sweeping

    |

    szerk:
    hülyeséget beszeltem, Chimaira te is a energiát kevered a pajzzsal.
    Anno leszedte az összes energy-t, most pedig már csak 100-at

    Reply

  • Heretic

    |

    .

    Reply

  • Csenky

    |

    Mozgó pylon, az. Hány lövés is vikingnek? Ja hogy warp prism rush? Hát igen, marine-oknak kettővel több… (viszont 10szer több a marine mint a viking…)
    Oh, el lehet rejteni. De akkor máris nem oda warpolok, ahol mondjuk kellene.

    Reply

  • Chimaira

    |

    Jól van igazatok van!

    Reply

  • Isaac

    |

    Még jó hogy ez csak PTR szóval még korán se biztos hogy ezek lesznek a végleges változások. De ettől még ölhetitek egymást 😀

    Reply

  • Delebriel

    |

    Válasz Chimaira #85 üzenetére:
    Ez veszélyes kijelentés egy balance témában. 😀 Don’t feed the troll. 🙂

    Reply

  • Julien

    |

    Én is megeősíteném, miszerint a ghost mindig is 100 pajzsot, és max energiát vett le, egészen a legutóbbi pecsig, amikor is 100 energiát, és 100 pajzsot gyengít. A játék kezdete óta az EMP pajzsra kifejtett hatása nem változott.

    Na most az Archonhoz hozzászolva, miért lenne armored, mert masszív? Ebben egész biztosak vagytok srácok, mert szerintem nagyon nem. Az Archon eddig psionic volt, és kész. Ott van pl a Quen, ami psionic és biological, vagy a bing, ami simán biological. Egyik sem armored, se light, nem törvényszerű, hogy az egységek mindegyike beletartozzon e két kategória valamelyikébe.

    A bunker salvagelésének imbaságáért síróknak pedig javasolnám, hogy próbáljanak fogni a 3 raxon kívül bármilyen általánosabb buildel (111, 1 rax FE, 2 fact, stb) egy roach pusht, vagy egy 4 (akár 3)gatet. A bunker nélkül az összes ilyen kezdés instant halál, ha az ellen kicsit is agresszívebb. Igaz, hogy tahó a bunker rush, de ez az épület nem egy olyan terran zsírság, mint a scan mondjuk. E nélkül az épület nélkül esélyed sincs egy csomó helyzetben.

    Amúgy az eszébe jutott valakinek, hogy a gateway buff miatt megmarad-e a concussive shells early push? Én nem tudom, nem hiszem.

    Reply

  • ZsoL

    |

    Válasz Julien #88 üzenetére:
    re concussive shells early push: Szerintem a jelenlegi buildekkel nem lesz tobb penze a Pnek tobb egysegekre, tehat csak onmagaban a buff miatt meg siman maradhatna ez a nyitas. Ha a buildeket varialjuk, akkor pedig nem tudom elkepzelni, milyen koltsegeket lehetne meg lecsiszolni (az 50/50 WG fejlesztesen kivul) P reszrol, hogy „siman” tudja fogni a pusht. De persze az en kepzeloeromrol mar tobbszor kiderult hogy keves ;]

    Tehat arra akarok kilyukadni, hogy attol, hogy kevesebb ideig epulnek az egysegek, nem lesz korabban penzed a kovetkezore, na. 😀

    Reply

  • Delebriel

    |

    Válasz Julien #88 üzenetére:
    igen még én vetettem fel, hogy jelenleg minden Massive egység Armorednek számít a játékban holott ez nincs rajtuk feltüntetve, de már írtam utána, hogy lehet hülyeséget mondok. Most így utólag jól gondoltam, hogy hülyeséget mondok 🙂 Nagyon szart se érne hirtelen az Archon, ha armoreddé válna a massive-al együtt… nyilván Bliz nem ilyen hülye. 🙂

    Reply

  • Hero

    |

    http://img191.imageshack.us/img191/8881/pylonradius2.jpg Tiszta P buff ez a patch…*trollface*

    Edit: „zzz.. so now impossible to practice for tsl since there is a possibility of a patch randomly popping. – Naniwa” Lol.:D Csak nem lesznek olyan szemetek.:)

    Reply

  • Julien

    |

    Válasz ZsoL #89 üzenetére:
    Ez igaz, de a játéknak abban a szakaszában (5:30 a tájming, ha jól tudom) már vagy annyira szaturálva, hogy ez ne legyen gond annak a kevés gyártó épületnek, amivel rendelkezel. Arra gondolok konkrétan, hogy mivel 2 scv is szokott menni bunkerezés céljából (ez a második típusa a shell pushnak ugye, az első esetben csak harass inkább, mivel probeokkal mindig fogható) ezért szerintem sokat fog számítani, az a néhány másodperc a protossnak. Ez egy nagyon mikor intenzív gém ilyenkor, és ha megépül a bunker, akkor gg, tehát szerintem nagyon nem lesz mindegy, hogy mikor érkezik meg a stalker, hogy sírva leszedje az utolsó scv-t 😀

    Reply

  • ZsoL

    |

    Válasz Hero #91 üzenetére:
    Nani is csak trollkodik. Mindig is ott volt a lehetosege egy random patch beiktatasanak. Most annyival jobb a helyzet, hogy ott a PTR, kiprobalhatod, milyen lesz, ha lesz.

    Reply

  • ZsoL

    |

    Válasz Julien #92 üzenetére:
    Ah, ertem mit mondasz. Hat irany a PTR kiprobalni 😀

    Reply

  • Isaac

    |

    Válasz ZsoL #94 üzenetére:
    PTR csak az NA szerveren érhető el vagyis Amerikában. Másik szerveren eddig egyszer se volt elérhető és szerintem ez most se lesz másképpen

    Reply

  • balimko

    |

    Hey all!

    Én a Pylon range- változással nagyon egyet értek.
    A bunker ne legyen már ingyen, azzal is egyet értek
    Archonnal is egyet értek, eddig nem volt sok szerepe csak akkor láttuk szinte mikor elfogyott a templar energiája…
    Spore crawler….na végre!

    A többit majd meglátjuk…

    PS.: Zerg player comment volt 🙂

    Reply

  • Julien

    |

    Ja, és a bunkerhez még valami:
    Megverik a protoss seregemet támadás közben, lenullázódtak az egységeim, mit csináljak? Warp azonnal, majd warp megint, a játék fázisától és a bázisoktól függően 7-30 egységem van védekezésre, mire odaér az ellen.
    Megverik a zerg seregemet támadás közben, lenullázódtak az egységeim, mit csináljak? A játék fázisától és a bázisoktól függően 1-200 egység, mire odaér az ellen.
    Megverik a terran seregemet, lenullázódtak az egységeim, mit csináljak? Gyártsunk akkor minden létező épülettel…őőőő…van mondjuk 4-12 egységem, mire odaér az ellen.
    Remélem világos, mit akarok ezzel mondani, a bunker lényegét csak akkor érzed, ha terranként játszol, bár lehet, hogy a másik oldalakról imbaságnak tűnhet, de nagyon nem az, hanem egy tök alap dolog és szükséges dolog.

    Ja és szerintem amúgy zsír patch 😀 😀 😀

    Reply

  • Atlasy

    |

    Én igazából az 1.4-et várom, mert abban megint lesznek (valszeg) bnet feature-ök 🙂 ami nagyon ránk fér…

    Reply

  • Spirit

    |

    Noskill blizzardosok vazz.
    Ne legyen 4 gate, csökkenjen az gateway unitok építési ideje, de nőljön a gw fejlesztés.
    Legalább early stalker push lesz a pvpben.
    Ez kb olyan szint, amikor valami majom kitalálta, hogy legyen a phoenix építési ideje 45 helyett 35.
    Nembaj, a zerg megint megszívja…
    A ghost mostantól 200/100 lesz, király…
    Még jó hogy a terrannak nem is kell gáz, azt úgysem lehet muleal bányászni, a mineral meg dőlni fog a 6 muleos planetarys gold expen.
    Ami tetszik : – Spore crawler
    – Bunker
    Válasz AdamoA #24 üzenetére:
    A spine-nak nincs 9-es range… 2. számold ki hogy a 4 marinnak mennyi a dps-e. A bunker 400hp, 100 kristály, abból 100-at visszakapsz, a spine 300 hp, 150 kristály, és droneod is veszik el közbe amit újra kell gyártani.
    Válasz Oldern #28 üzenetére:
    Az infestor fungal-ja mindent megállít, kivéve az ultralisket.

    Reply

  • toolate

    |

    a bunker még mindig nem lő magától Spirit

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.