PTR – Patch 1.3.3

ZsoL . Hírek 3138

Balance

PROTOSS

  • Az Archonok mostantól masszív egységnek számítanak.
  • A Pylon építési mezőjének sugara mostantól 7.5-ről 6.5-re csökken.
  • Cybernetics Core
    • A Warp Gate kifejlesztésének ideje 140-ről 180-ra nőtt.
  • Gateway
    • A Sentry építési ideje 42-ről 37-re csökkent.
    • A Stalker építési ideje 42-ről 37-re csökkent.
    • A Zealot építési ideje 38-ról 33-re csökkent.
    • A Warp Gate-ből az egységek változatlan idő alatt készülnek el (tehát a cooldown nem változott).

TERRAN

  • Ghost
    • Költsége 150/150-ről 200/100-ra változott.
  • A Salvage (bunker visszatérítés) 100% helyett már csak az eredeti ár 75%-át adja vissza.

ZERG

  • Spore Crawler
    • A beásás ideje 12-ről 6-ra csökkent.

Bug Fixes

  • Kijavítottuk azt a hibát, mely miatt a Ghostok nem tudtak gyorsan többször egymás után ugyanarra a helyre EMP-zni.
  • Kijavítottuk azt a hibát, mely miatt repülő egységeket még mindig egymásra lehetett halmozni.

Forrás


Comments (140)

  • mikroman

    |

    Válasz Julien #88 üzenetére:
    Az, hogy a bunkert „elbontva” eddig visszanyerted a teljes befektetett nyersanyagot és ezt esetleg módosítják/megvonnák mennyiben befolyásolja azt, hogy tudsz-e fogni 3-4, vagy 10-12 roachot? A bunker megszűntetése szóba se került, de azért ne legyen „ingyen”. Nem is lesz ha ez a patch így marad 🙂
    Roachok ellen meg többnyire mara szokott lenni a válasz és/vagy tank mielőbbi siege móddal. Legalábbis engem ezzel szoktak végleg elriasztani a gonosz terranusok az ajtóbetörősditől. Hasznos ha az adott egység counterét próbálják felhozni a népek. Morci is lennék ha pár alultáplált marine sz*rrá lőné az irdatlan-armored csótánycsapatot 🙂

    Az egység utánpótlásnál pedig: max akkor tud a zerg vagy protoss kellő számú egységet rövid időn belül kiállítani, ha van elég „gyártóépülete” (vagy lárvája a zergnek) és irdatlan nyersanyag készlete. Ha sok a nyersanyagod, de nincs elég raxod/factoryd, akkor az nem feltétlen a faj hibája. Ha így nézzük, akkor engem meg az zavar, hogy 3-5 jól elhelyezett siege tank mellett a győzedelmes zerg hadsereg jobb ha elkullog vagy keres egy hátsó kiskaput (Ami teknőc-Ernő terrannál többnyire jól el van látva rakétatornyokkal), mert igencsak nehézkes sokszoros túlerővel is betörni frontálisan. Védekezésben nagyon jó a terran bunkerrel és bunker nélkül is. Meg az ostromban is… 🙂

    Reply

  • rici

    |

    Válasz Atlasy #23 üzenetére:
    es milyen az az ice fisher, csak hogy ertsuk is mirol beszelsz

    Reply

  • Warador

    |

    Nem hiszem, hogy védhetetlen lesz a 2 gate rush… early scoutolni kell, ha érezni a levegőben, ennyi..

    Reply

  • dudi

    |

    Én a változásokat jónak tartom, bár szerintem a WG fejlesztést még át fogják gondolni párszor, hogy hogyan legyen 🙂 A bunker salvage meg simán lehetne 50% (nem is értettem eddig miért 100%).

    Arra meg hogy mennyire imba PvZ-ben a P arra van egy érdekes statisztikai adatom a most futó NASLről.
    PvZ stat : 12 Zerg win, 6 Protoss win 😀 😀 😀

    Reply

  • Delebriel

    |

    Hát igen, mindenképp több protoss fog proxy gate rush-al próbálkozni. A team ladderről meg nem is nyilatkozok… az eddig is egy rush feszt volt, ezután gyakorlatilag csak még több proxy all-in lesz.

    Reply

  • AdamoA

    |

    Válasz ZsoL #93 üzenetére:
    Válasz ZsoL #94 üzenetére:
    Válasz Isaac #95 üzenetére:
    Ha gondoljátok megcsinálom editorban a patchet, felöltöm mondjuk Xelnaga-t meg Meta-t meg amit kértek és akkor kilehet próbálni az újításokat local szinten.

    Reply

  • rici

    |

    Válasz dudi #104 üzenetére:
    hat ez alapjan aztan sokat lehet mondani…..

    Reply

  • ZsoL

    |

    Válasz AdamoA #106 üzenetére:
    Ez amugy nem hulye otlet, nekem sajnos nem lesz idom tesztelni a kovetkezo par napban. Ami viszont erdekelne, az a replay formatum valtozasok, ha vannak. Ehhez viszont sajnos egy amcsi account kene, hogy belogolhassak PTRre…
    vagy replayek, persze 🙂

    Reply

  • mikroman

    |

    Válasz dudi #104 üzenetére:
    A „véletlen” mintavételben szereplő elemek száma: 18
    Statisztikailag megbízható következtetést kis minta esetén nem nagyon lehet levonni. 1000 alatt mindenképp kicsi a mintád. Picit még játszaniuk kell 🙂
    Másrésztilyen belterjesen összevállogatott példánál nagy az esélye annak, hogy a véletlen választás nem is annyira véletlen és a valóság nagyban eltér a teszttől. Ez kb olyan, mintha az emberek átlagos táplálkozási szokásait mérnéd fel és vegetáriánusként az ismerettségi köröd lenne a minta, akik közt sok-sok fűpárti van. Attól még a „ragadozók” vannak többségben Magyarországon is 🙂

    Reply

  • Isaac

    |

    Válasz AdamoA #106 üzenetére:
    nem kell erre pazarolnod az idődet nem életbevágó

    Reply

  • Julien

    |

    Válasz mikroman #101 üzenetére:
    Hm… Látom annyira nem jött át, amit akartam… Remélem másnak világosabb volt.

    Reply

  • dudi

    |

    Amúgy csak azért írtam a „statisztikai” adatot mert mindenki csak a zergek oldaláról sír 😀
    Van amikor sokkal jobb a zerg 😀

    Reply

  • AdamoA

    |

    Válasz Isaac #110 üzenetére:
    Úgyis ki akartam próbálni egyszer az editort gondoltam itt az alkalom.
    Xel’Naga Caverns PTR by Ada néven feltöltöttem egy mapot amiben az 1.3.3 módosításait élesítettem.
    Custom game-ként eltudjátok indítani, a legegyszerűbb kikeresni pl az Ada kulcsszóval.
    Ha valaki szeretné másik mapot is feltudok tölteni ezekkel a változtatásokkal.

    A bug fixeket értelemszerűen nem tudtam, bár nem is nagyon kerestem, egyedül a balance változtatásokat csináltam meg. Hf

    Reply

  • mikroman

    |

    Az én szintenem nincs imbaság, vagy rossz napjaimon az SVC is imbának tűnik 🙂
    Ha meg (rossz) példát akarsz ami nem mond semmit, de olyan jól néz ki, akkor ott van a TSL 2.-3. köre (Ro16- meg valami Ro8?). Nem sok zerg maradt, meg a koreaiak is eléggé elhullottak. Akkor most Koreában kutyaütők lennének ez alapján? Azt hiszem annyira azért csak nem 🙂

    Reply

  • Restless

    |

    nagy káosznak néz ki ez a patch. Crawler fasza,bunkert kötelező buzerálni minden patchben,1 év múlva már ki lesz véve a salvage,és fizetned kell minden egység után 50 mineralt,amit kihozol belőle,ha egyszer beleküldted, ha elkészül egyáltalán,mert 5 perces build timeja lesz. Ghostot se értem miért kellett buzerálni, protosséknál meg teljes káosz van. 1 évig növelgetik a warp timeokat, majd lecsökkentik most mindet,míg a wg időt,ami eddig is qrva hosszú volt,és rá kellett tenni az össz chronodat, még megnyújtják 1 kicsit,pylon nem vészes,archon meg sztem ettől még mindíg egy használhatatlan dolog marad,többet kéne azon ennél erősíteni.

    Reply

  • Delebriel

    |

    Válasz Restless #115 üzenetére:
    Az archon meg mindig is túl drága volt ahhoz, hogy a HT/DT-at egyből beolvaszd. Ergó nem lesz sose annyira használható, mint egy Colo vagy Mothership, vagy mittomén, az Archon nem azért van. 🙂

    Reply

  • ZsoL

    |

    Válasz Delebriel #116 üzenetére:
    Az archon a toilet miatt volt eddig. Most kell uj cel neki, ezert valtoztatjak 😉

    Reply

  • rici

    |

    Válasz ZsoL #117 üzenetére:
    mintha azt direkt egy hasznalhato taktikakent hagytak volna a jatekban…..

    Reply

  • fubika

    |

    Archont akkor érdemes csak hasznáni ha meg tudod akadályozni hogy az ellenfeled sz@rrá kite-olja+mutaliskek ellen hatásos.
    Én szoktam használni őket ha látok rá esélyt hogy nyerek velük, de kb pont annyiszor mint carriert(tehát ha már amugyis megnyertem a meccset..:D)

    Reply

  • Secondborn

    |

    Válasz NyPeti #5 üzenetére:
    A Wiki-ben utánanézhetsz…

    Amúgy miért csak a Spore Crawler beásása csökken?

    Reply

  • Hero

    |

    Válasz Secondborn #121 üzenetére:
    Mert a spine a legjobb ground to ground védelmi épület és nagyon nagy előny volt a zergnek, hogy ha valahol gáz volt, akkor odavitte a spinejait és sitty-sutty. Kevesebb elővigyázatosságra volt szükség.

    No meg ott van a spine crawler rush is, bár az nem tudom mennyire befolyásolta a dolgot.

    Reply

  • fubika

    |

    A spine crawler nem a legjobb és nem is a legrosszabb sztem pont jó ahogy van. Igen lehet mozgatni de csak földet tud támadni és csak creepen tudod használni.

    Reply

  • Hero

    |

    Válasz fubika #123 üzenetére:
    tud mozogni, más nem. a legtöbbet sebez földre. a legnagyobb a range-e. ha csak ground to ground védekezés szempontjából vizsgáljuk akkor bizony ez a legjobb.

    Reply

  • Csenky

    |

    Válasz Hero #124 üzenetére:
    Naoszt mi ez a fehér név, csak hogy offolják már ha más nem teszi?

    Reply

  • Hero

    |

    Válasz Csenky #125 üzenetére:
    Más bejegyzésében nem kék.

    Reply

  • Csenky

    |

    Válasz Hero #126 üzenetére:
    No ma is okosabb lettem. Eddig nem tűnt fel.

    Reply

  • antiqueA

    |

    Válasz Hero #124 üzenetére:
    Legalább jól tudnád, ha már ilyen tudálékosan osztod itt a népnek az észt…

    Az összes lövegnek (cannon, spine, turret) 7-es range-e van!! A legjobb dps-e a turretnek van, 27.9, de csak levegőre támad. Második a cannon 16-al, levegőre és földre egyaránt. Harmadik a spine, 13.5-el, kivéve, ha armored ellen nézzük, mert úgy 16.2, előnye kizárólag, hogy mozgatható.

    Reply

  • Hero

    |

    Válasz antiqueA #128 üzenetére:
    Uh-oh. Amúgy trú, nem tudom miért az maradt meg bennem, h a spine outrange-eli a cannont.:( Még szerencse, hogy hozzád köthető az az agyrém, hogy a wp-t kössék a twilighthoz, mert legalább nem vagyok egyedül itt a hülyeség barlangjában. Na, majd közös erővel kimászunk!

    Reply

  • Csenky

    |

    A spine mozgathatóságához nyugodtan számoljátok még hozzá, hogy milyen tempóban lehet healelni ha rá van készülve az ember. De tényleg nem a legjobb amúgy. 🙂 A cannonnak nagyobb az alap regenje, mint pár transfuse. 🙂
    Az egyetlen dolog, ami a spine-t kb „visszadobja” a cannonnal egy szintre, az az amit meg sem említettetek – > nem látja a DT-ket.

    Reply

  • rici

    |

    azert en a protoss cannonocskamat nem cserelnem el spinera : D

    Reply

  • Delebriel

    |

    Csak hogy hozzászóljak. A mocskos Spine-nak van egyedül 2-es armor-ja. Szegény marineocskák alig bírják megölni. Hát milyen dolog ez?

    Reply

  • mikroman

    |

    Ha már marinennal mész fejjel a falnak akkor vigyél medievacot (vagy hogy is írják a hullaszállító hajót). HA így nézzük milyen az már, hogy ha ma-rinka fölött lebeg a segítő árnyéka a logisztikai és közegészségügyi hivatalnak, akkro még egy spinét is lenyom. Vagy majdnem 🙂

    Azt is mindenki tudja, hogy a lőtáv a légvédelemnél lehet, hogy 7, de a detektálási sugár 11? Egyik banshee rushnál tűnt fel. Amolyan „Ha már látja a rejtett bendszit akko’ mé’ nem lövi?” jelleggel. Bosszantó apróságok ezek 🙂

    A kiásott gyökér nem támad. Detektorként sem műxik ha sétál?

    Reply

  • Thomas_cs

    |

    Szerintem a bukert meg lehetne oldani úgy is, hogy ha creep-en, vagy pylon hatósugarában van, akkor nem lehessen eladni, egyéb esetben igen.Ez egyből kiiktatná a rush bunker salvage-t, illetve lehetne bunker rush-t csinálni, csak nem jönne vissza az ára.

    Reply

  • balimko

    |

    Válasz Thomas_cs #134 üzenetére:
    Érdekes 5let.
    Mond csak hogy teszel bunkert creepre?

    Reply

  • AdamoA

    |

    Válasz balimko #135 üzenetére:
    Még el nem készült hatch mellé teszed ami végül elkészül?
    Az ötlet ettől függetlenül nem túl logikus.

    Reply

  • Thomas_cs

    |

    Válasz balimko #135 üzenetére:
    Pl.: bebukerezett zerg natural exp, ami alá „benő” a creeep.

    Reply

  • mikroman

    |

    vagy lehetne olyan, hogy ami a creepen van épület az sebződik. Frankó új lehetőségek lennének: Creep rush, meg overlord attack 🙂

    Reply

  • Zwiebel

    |

    Szerintem a Dark Templarok kapjanak egy olyan képességet amilyen Zeratulnak van a kampányban. Lehessen egy időre inaktívvá tenni a detektorokat :PP

    Viccet félretéve, remélem, hogy ez a patch a kiadásig még változni fog…

    Reply

  • CloneCorn

    |

    Hehe enyém a 140. komment 😀 Ez a csúnya gonosz patch meg még jól is elsülhet, blizzard kitalál valamit ha nagyon nem lesz balansz 😀

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.