PvP-t kijavítják a következő patch-ben
Kapeselus bejelentette, hogy a következő patch-ben kijavítják a 4 gate problémát.
Ezt írta a Battle.net forumon:
Sziasztok Protoss játékosok. Egy kellemes bejelentést hoztam nektek, amit érdekesnek találhattok!
Megvizsgáltuk a 4gate problémát, és a tervezőink sok változást probálták, még olyanokat is, amik nem szigorúan a számokhoz kapcsolodnak. Erős ugyan, de a 4gate kevésbé problématikus más felállásban, viszont a PvP egy másik sztori.
Ha csak nerfelnénk a warpgateket, akkor Protoss gyenge lenne a játék elején. Ezért gondolkozunk most a warpgate fejlesztési idejének a meghosszabításán, ugyanakkor rövidebb lenne a tier 1-1.5 egységek építési ideje (csak a gatewayeknél rövidebb, warpgateknél ugyanakkora marad az építési idő). Ez egy példa a javításra amit láthattok majd, de a fejlesztőink további lehetőségeket keresik, mielőtt megjelenik a patch.
Megoldjuk 4gatet a következő patchben.
Forrás:
Comments (50)
fubika
| #
Kiváncsi leszek erre, de a 2 gate rush így is elég veszélyes ha nem veszed észre, hát még gyorsabban készülő zealotokkal..
Az meg hogy ez PvP-re irányul nem teljesen igaz, mert 4 gate minden matchup-ban ottvan(ahol van toss).
A másik 5let hogy nexusostól messze csak warp prismel lehessen warp-inolni szerintem sokkal jobb megoldás lenne még ha furcsa, is láttunk már érdekes dolgokat jól bejönni(pl supply depot baracks előfeltétele).
Nem warpgate-hez kapcsolódó de én örülnék ha adnának a tossnak több upg. lehetőséget, mert pl terran még a defenzív épületek range-n is tudnak változtatni míg a protossoktól csak veszik el az upgradeket egymás után.
Reply
CloneCorn
| #
Vissza kell térni a 12 gate-re 😀 Elég ha 2percenként warpolok de akkor sokat ha már genyó lesz a patch 😀 Vagy mass Carrier 😀 De még a mass canon és mass probe is játszik 😀
Reply
Utopia
| #
na, akkor majd következö patchtöl tán ismét kedvem támad játszani. PvPben volt a legtöbb lossom xD
Reply
rici
| #
kar ezzel erolkodni
a zvz is hasonlo igazabol….. ott sem lehet, vagy nehez fastexpelni es early roach ling banelingrol szol nagyreszt, terran vs terran mar sokkal specialisabb, eladhato bunker es siege tank miatt, bar azert ott is lehet sokat bukni ha az elejen mondjuk kettovel kevesebb marinod van es meg nincs bunkered
ez az update meg nem old meg semmit
Reply
Steksz
| #
Mondjuk a gyorsabb egység építés jo lenne az ilyen 6 poolok ellen is mert közeli tervek sokszor bejatszak es nem mindig egyszerű megfogni. Igazából ha Tolnai a warpgate fejlesztés hoszam az nem tudom h meg fog e oldani bármit is. Azert erős az egesz 4 gate mert azonnali az utánpótlás ha van ott pylonod es nem Azert mert annyira gyors. Bar mondjuk lehet igy lesz ido a robo techre vagy nem tom de kiváncsi vagyok ra h ha bejatszak akkor ez mennyiben fogja érinteni A dolgot.
Reply
Hero
| #
Válasz rici #4 üzenetére:
Erőlködni biztosan nem kár, mert a PvP messze a legnevetségesebb mirror felállás. Ha rossz hírét akarod kelteni a játéknak, akkor bátran linkelgess mindenhová PvP meccseket.
A ZvZ ehhez képest a világ legizgalmasabb és legsokrétűbb dolga, pedig… Egy szó, mint száz, a PvP-t orvosolni KELL. Hasonló dolog, minthogy előbb utóbb muszáj lesz LANt (vagy valami ahhoz hasonló dolgot) implementálniuk a játékba, csak ugye ez egy könnyebb falat.
Reply
fubika
| #
Válasz Hero #6 üzenetére:
Az hogy ZvZ a legizgalmasabb az szerintem nézőpont kérdése, meg hogy kik játszanak, TvTben sokkal többet variálnak az emberek mint bármeik mirrorban.
Amugy egyre többen próbálnak eltérni 4 gate-től PvP-ben, és akármilyen unalmas matchup azért még mindíg mikro-intenzívebb mint bármeilyik másik.
A 4 gate meg nemcsak azért olyan erős, mert a védekezők előnyét elveszi, hanem mert olyan timing-al üt amikor (főleg a másik két fajnál), ha nincs az ellen felkészülve rá teljesen nem lesz elég egysége védeni, a toss meg egy perc alatt beidéz egy egész sereget.
Reply
Csenky
| #
A ZvZ akármennyire is roachokról szól, messze több lehetőség van benne mégis. A roachokat lényegében bármivel supportálhatod, ha liing/bling akkor drone harass, de lehet muta, infestor, hydra, nydus bármi.
PvP? 4gate / mass colo, és csá. Néha még a DT all-in jöhet szóba.
Én próbálkoztam pár dologgal, HT, immo, DT (nem all-in), warp prism harass (white-ra vs mc ugyebár), void… Működhetnek, de csak amíg annyival jobb a microm, hogy pár egység különbséget le tudok vele küzdeni az elején. Azonos szintű playereknél vagy 4g v 4g, vagy vége.
De a TvT-ben is, igaz van rengeteg lehetőség, tank nélkül akkor sem lehet nyerni. Tank MM minden olyan T builded counterel, amiben nem szerepel a tank…
Azért lesz amúgy marha nehéz dolga a blizznek, mert a P-t kell gyengíteni a P ellen úgy, hogy a P ne legyen gyenge más fajok ellen. :)))) Na most nerfeld le úgy a támadó protosst, hogy a védekező még mindig tudja állni a sarat. :p Mindenképp rossz lesz. Inkább egyszerűen bannolni kéne napi 2nél több 4gate-play után. 😀
Reply
sweeping
| #
Ez az egész egy röhej
Ahhoz hogy az egésznek legyen értelme, minimum 200 secre kell emelni a jelenlegi 140ről a warpgate fejlesztést.
De én igazából egy 220-240 másodperc körüli fejlesztési időn se lepődnék meg, ha ezzel lepne meg a blizzard
Ezzel kapcsolatba most egy kisebb regényt írtam, de úgy döntöttem kitörlöm, felesleges erről vitatkozni mindenkinek más a véleménye. Szerintem egy 240 másodperces körüli warpgate fejlesztés teljesen felforgatná a pvz és pvt alap megnyitásokat
Dislike
Reply
Hero
| #
Válasz fubika #7 üzenetére:
Azt a mondatot úgy értettem, hogy a ZvZ unalmassága még csak össze sem hasonlítható a PvP-ével. Bár nekem nincs különösebb gondom a zvz-kel, de megértem akiket untat.:D
Én amúgy mindig azon gondolkoztam, hogy mennyire lenne értelmes lépés, hogy minél messzebb akarunk warpolni a legközelebbi nexustól, annál lassabban jönnek be az egységek. Csak mert ebben az egyben igazat adok Idrának, hogy a P-vel szemben nagyon megsínyli a „defender’s advantage”. A warp prismek természetesen kivételt képeznének.
Reply
piistii87
| #
mivel csökkentik a tier 1 es unitok gyártási idejét vagyis a zealotokért ami úgy tudom gondot jelentett még a játék elején 1.0 ban z v p ben mert baromian megtudja most már megint büntetni egy expelő zerget kíváncsi leszek erre a patchre máshol milyen változások lesznek
Reply
xplode
| #
ez az egész probléma a warp technology játékba kerülésével jött, ezt igazából kijavítani egyszerűen nem lehet. szerintem csak úgy lehetne megoldani, ha kivennék a warpot, de ennek borzalmas következményei lennének: 1. nagy felháborodást keltene, 2. az egész Protoss balance a többi fajjal szemben e köré van építve, tehát alapjaiban kéne megváltoztatni az egész balancot. szerintem
Reply
sweeping
| #
Válasz piistii87 #11 üzenetére:
Igen, ezt én is meg akartam jegyezni
De ez is map és pozíció függő, és egyre jobban terjednek el a nagy mapok, ladderban is jóval több van mint régen
PL: Backwater Gulch, Tal’darim, Typhon peaks
Zerg ellen nem nagyon proxyztak anno se a protossok, most se fognak, csak leraknak 2 gw-t a bázisukon a feljáróhoz, és onnan pumpálják a zealotokat. Ez Steppes of waron problémát okozott anno, de a fentebb említett mapokon, túl hosszú az út.
Vannak még mapok, amin ha közeli pozícióban van a zerg meg lehet szívatni, de a zerg dolga, innentől az lenne, hogy ezeken a mapokon a legközelebbi pozíciót korán derítse, és erre felkészüljön.
Reply
fubika
| #
Akárki akármit mond PvT a kedvencem, szerintem a legérdekesebb, főleg pro szinten rentgeteg toss kezd túllépni a mass colossus buildeken, és egyre érdekesebb dolgok jönnek ki (én imádom a mass gateway/templaros játékot nagyon keresztbe lehet tenni egy MMMes terrannak aki szeret droppolgatni).A T oldalról is egyre érdekesebb dolgok jönnek ki, sokkal több air play-t lehet látni, tank marine is egyre népszerűbb toss ellen, láttunk nagyon királyos mech playeket is, és ezek mind arra kényszerítik a toss playereket hogy más és más taktikákkal áljanak elő.
PvZben sajnos nagyon durva metagaming megy , bár vannak már szép próbálkozások kitörni a körből.
TvZ az infestor buff óta meg teljesen kaotikus.
Reply
piistii87
| #
Válasz fubika #14 üzenetére:
szerintem egyre érdekesebb a balance minden oldalról…szerintem hogy ezt megoldják ide nem nerf buff kell már hanem új egységek amik egyensúlyba dobná a gamet
Reply
84Noname
| #
Mondjuk annyiban van benne ráció, hogy végre lenne értelme vissza is alakítani a warpgéteket gatewayé… Timingattack után egyből vissza gateway. Vagy fent tartok 5 gétet unitolni és 2 warpgétet harassolni vagy nemtom. Csak ha így nézem a dolgot, akkor csökkenteni kéne a warpgétté alakulás idejét, hogy gyorsabban tudjon egy jó p váltogatni. Sokat hozzátenne a p macro koncepcióhoz, ha megérné váltogatni a játék egyes szakaszaiban a géteket-warpgéteket… Mindenesetre rohadtul fel fog borulni a játék. De elég jó elgondolásnak tartom a dolgot, de szerintem erre a váltogatásra baromira nem gondoltak, csak simán a pvp 4 gétet akarják orvosolni, ami gáz, de talán a végeredmény kárpótol.
Reply
piistii87
| #
Azért gondolom nem csak a p hez nyúltak más is kap buffot nerfet és gondolom a p-él sem ezt az 1 et fogják módosítani pld a zergnél jól esne egy kis Spine Crawler buff vagyis hamarabb lehessen felépíteni mert még mindig ezt a leghosszabb kinyomni
Reply
ForgoT10
| #
Egy valamit el felejtetek , megérteni a szöveget : This is an example of a fix you may see, but our developers plan to explore further options, before the patch officially hits. vagyis csak egy példa , és lehet hogy találnak pár jobb megoldást ami nem befolyásolja a többi mu-t annyira.
ja és ez csak 1 forum hozzászólás , majd ha kint lesz hogy (NEM PTR) Patch XY is now live. Akkor lehet theorycraftolni h. miben változtatta a játék menetét az esetleges változtatás.
ggnore
Reply
Rayman
| #
Nekem peldaul a kedvenc felalasom a zvz, ez lehet a legszinesebb, es erdekesebb, lehet jol counterelni is sok mindent, okosabban jatszani, jo meglepeteseket okozni. De a pvp ahogy latom egyaltalan nem ilyen, semmi kreativitas, csak bemagolas kerdese.
Reply
rici
| #
Válasz ForgoT10 #18 üzenetére:
jo, ertjuk, epp arrol van szo hogy ezt nem igazan lehet fixalni uj egysegek nelkul
Reply
SCudera16
| #
Én csak azt mondom erre, hogy ez az ötlet felesleges mert ha warpgetet nerfelik 28 secről mondjuk 30+ra vagy mondjuk a warpgate fejlesztést növelik meg, akkor is ugyan ugy lesz 4gate csak kicsivel később szal sok értelme nem lenne egyedül a robo játék miatt lehetne nerfelni szal tök értelmetlen számomra! Meg ha nerfelik is akkor sok Protoss lehet nem fog örülni pl a korai MM stim pushnak vagy 2rax mara játéknak merthát később hozhatsz ki egységet vagy a warpgateket ! Tom nehéz ezt megoldani sőt lehet hülyeséget is beszélek (tom mert terra vaok) de a balancet nem én csinálom hanem a blizz:D
Reply
CloneCorn
| #
Ezzel csak a zergeknek lesz rossz ha begyorsul a sima gateway és egy rush aztán szia 😀
Reply
Madcon_
| #
hát sztem meg olyan roach allineket fogok kapni ha nem jön ki a warpgate időben hogy sírok
Reply
piistii87
| #
Válasz Madcon_ #23 üzenetére:
majd ff el véded míg kész nem lesz nem tudom mi itt a probléma nem vok p de én nekem már van 2 modszerem hogy védjem ki ezeket a támadásokat
Reply
Csenky
| #
Válasz piistii87 #24 üzenetére:
:DDD
Szerintem a P-knek is van rá módszerük, csak tudod a warpgate nerf őket érinti, jó hogy Téged nem ha nem vagy P. 😀
Mindegy, attól nem félek, hogy tönkrevágnák a balance-t, csak szokni kell majd az új rendszert, ha tényleg akkorát változtatnak. 🙂
Reply
Chimaira
| #
Minek foglalkoztok a balance-szal istenem, én az ilyen balanceos cikkeket általában el se olvasom:D Felesleges azon agyalni, hogy min kéne változtatni meg hogy jaj most mi lesz.
Reply
fubika
| #
a WG tech késése viszont valszeg meg fogja ölni a 3 gate expo-t, úgy ahogy eddig volt( wg tech kész és ledobod a nexust).
Reply
lurker95
| #
Szerintem a tvt jó a pvp gagyi a zvz meg valami undorítóan szar.
Reply
Psz
| #
,,ugyanakkor rövidebb lenne a tier 1-1.5 egységek építési ideje”
-> PvT bármelyik kisebb pályán autoloss lesz a terrannak ha nem megy marauderre 🙂 grat blizz
Reply
Hero
| #
Válasz Psz #29 üzenetére:
Majd lecsökkentik a bunker építési idejét…=)
Reply
Chimaira
| #
falazzál grat psz
Reply
Csenky
| #
Válasz Hero #30 üzenetére:
ahahahaha 😀
Reply
Psz
| #
Válasz Chimaira #31 üzenetére:
ja sry nem tudtam h a marine outrange-eli a stalkert köszi az infot :):)
Reply
Psz
| #
bár lehet high master szinten 2-3 zealottal kezdenek a protossok PvT-ben nem tudom, én nem vagyok ilyen pro : (
Reply
Atlasy
| #
Válasz Csenky #25 üzenetére:
Tönkre vágni nem fogják, mert nincs mit…
Válasz Chimaira #26 üzenetére:
+
Válasz Hero #30 üzenetére:
😀 haha
Reply
Chimaira
| #
Válasz Psz #34 üzenetére:
Képzeld szoktak 2-3 zealottal kezdeni, amikor sikerül korán deríteni és close posban vannak és a terran nem falaz.
Reply
Gate
| #
Szerintem is rosszul közelítik meg a dolgot, mert a probléma nem az építési idővel van, hanem a pushoz használt proxy pylonnal. Szerintem a célszerűbb megoldás az lenne, ha a jelenlegi warp gate techet úgy hagynák ahogy van, de ugyanúgy működne mint a gateway, az egységeket maga mellé hívná le és berakhatnánk 1 új upgradet cyberneticsbe aminek lehetne nagyobb a fejlesztési költsége/ideje ez lenne ami lehetővé teszi a pylon psi hálójára a unit warpolást.
Reply
Chimaira
| #
Válasz Gate #37 üzenetére:
Ennek mi értelme van lol??? Ha kész a warp gate utána még fejleszteni kell, amivel lehet warpolni?
Reply
Restless
| #
Meg mi a fenének wargateljek,ha csak maga mellé tudja lehívni? Csatában nem tudok akkor úgy gyártani,mint a T vagy a Z,mert nekem nézni kell,hova warpolom,és így ráadásul még a gw-ket egy helyre is kéne rakni,hogy ne kelljen ugrálni köztük.
Reply
mogyesz
| #
Volt eddig szar patch blizzardtól? Én nem emlékszem sokra. Meg fogják oldani jól, amit akarnak.
Reply
Chimaira
| #
Válasz mogyesz #40 üzenetére:
Én emlékszek egyre! Amikor az ultraliskek a pf-et támadták, akkor az scv-k is meghaltak körülötte!
Reply
Isaac
| #
Még maga a Blizz se tudja pontosan hogy mit fog csinálni szóval feleslegesen irkáltok a Balance-ról ezek mind csak feltevések és szerintem a Blizz is tisztában van azzal hogy a Warpgate megváltoztatása az összes Match Up-ra hatással lesz. Személy szerint kétlem meggondolatlanul fogják orvosolni a PvP-t
Reply
84Noname
| #
Rohadtul el vannak itt tévedve egyesek…de ha nem, akkor én. Szerintem tejesen jó amit kitalált a blizz. Az új macromechanizmust visz a játékba, ha a wg-nek és gw-nek is más előnyei vannak. Ergó van értelme visszaalakítani bizonyos szituációkban. Az elcsúsztatott warpfejlesztés is rendben van. Így kevésbé rízikós másra menni. Nem tudom ezzel mi a baj. Más machupokról akkor még nem beszéltem. De áhh…minek tépem a szám….
Reply
Chimaira
| #
42,43:
Ezért nem szoktam balance-os cikkeket olvasni:D
Reply
Isaac
| #
Válasz Chimaira #44 üzenetére:
Szóval azért nem olvasol Blalance cikket mert nem érdekelnek az ilyen hozzászólások amit én és Noname írt?
Reply
Chimaira
| #
Azért nem, mert egyetértek veletek. Hogy minek tépjem a szám, felesleges ide írogatnom, a Blizz úgyis megoldja.
Reply
Isaac
| #
Válasz Chimaira #46 üzenetére:
Na oké sorry ma olyan kötekedő kedvem van 😀
Reply
Oleewere
| #
Nem hiszem, hogy jó ötlet lenne csökkenteni a Gateway unitok gyártási idejét…ezért volt korábban gond a Zealot rushokkal.
Reply
IonGun
| #
Sztem nem kell itt semmit lassíteni-gyorsítani! Egyszerűen csak a warpgate fejlesztésének előfeltételt kell csinálni, pl. robo-t! Máris mindenki 3 gate robo-t tolna vagy legalábbis hasonlóan tech-elne!
Nekem tetszene, mert a 4 gate-es allin lámákat nagyon nem tudom megfogni…:(
Reply
IonGun
| #
Válasz mogyesz #40 üzenetére:
1.13-as béta patch, emlékszem folyton széthullott a battle net! 😀
Reply