Balance
PROTOSS
- Az Archonok mostantól masszív egységnek számítanak.
- A Pylon építési mezőjének sugara mostantól 7.5-ről 6.5-re csökken.
- Cybernetics Core
- A Warp Gate kifejlesztésének ideje 140-ről 180-ra nőtt.
- Gateway
- A Sentry építési ideje 42-ről 37-re csökkent.
- A Stalker építési ideje 42-ről 37-re csökkent.
- A Zealot építési ideje 38-ról 33-re csökkent.
- A Warp Gate-ből az egységek változatlan idő alatt készülnek el (tehát a cooldown nem változott).
TERRAN
- Ghost
- Költsége 150/150-ről 200/100-ra változott.
- A Salvage (bunker visszatérítés) 100% helyett már csak az eredeti ár 75%-át adja vissza.
ZERG
- Spore Crawler
- A beásás ideje 12-ről 6-ra csökkent.
Bug Fixes
- Kijavítottuk azt a hibát, mely miatt a Ghostok nem tudtak gyorsan többször egymás után ugyanarra a helyre EMP-zni.
- Kijavítottuk azt a hibát, mely miatt repülő egységeket még mindig egymásra lehetett halmozni.
Forrás
Comments (140)
dnbstep
| #
„Az Archonok mostantól masszív egységnek számítanak.” ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!!!!!!!!!
Ez király peccs lesz. 😀
Reply
piistii87
| #
Szerintem baromi rossz lesz és semmit sem segített a p v z ez sőt most már semmi sem gátolja meg a p-t hogy le is rusholjon állati patch és 40s? még egy chrome és készen is van…
Reply
Xiccdrow
| #
LOL! Ez nekik a megoldás a hüe pvp-s 4gate-re, hogy növelik a warp idejét ? Istenem… nem olyan egyszerű már benézni egy 4gatet, basszus. Ez kb olyan, mint mikor a reaper nitro packjét armory-hoz kötötték, nem ám a fejlesztési idejét növelték volna jóval. ZvZ még rosszabb, mint a pvp, miért nem foglalkoznak inkább azzal ?
Reply
piistii87
| #
Válasz Xiccdrow #3 üzenetére:
az még nem gond…a p v z kellet volna segíteniük de semmit nem oldottak meg ezzel szerintem
Reply
NyPeti
| #
Szerintem ez fasza patch, bár lenne egy kérdésem: Eddig az Archon milyen egység volt?
Újra lehet egy kicsit jobban 2gw rusholni 😀 ( am a zealot idejét 33 – 38 ra már vagy 4-5x változtatgatják )
Reply
Xiccdrow
| #
Válasz piistii87 #4 üzenetére:
Mi a gond a pvz-vel ?
Reply
piistii87
| #
Válasz Xiccdrow #6 üzenetére:
semmi ha p vagy
Reply
Thomas_cs
| #
Most majd a 4gate helyett jön a sok proxi gateway. Boost-al eddig is hamarabb tudott kihozni zealotot, mint én marine-t, most még inkább.Viszont a pylon hatósugarának örülök.Pont tegnap kaptam egy olyan 4gate-et a delta quadrant-on, hogy a naturalomnál rakott egy pylon-t, észrevettem(direkt oda építettem egy supply-t), de mire odaértek a marinok, már nem tudták leszedni, és be is warp-olt 4 zealotot, és innentől kezdve gg, mert a rámpán meg stalkerrel jött.A 4agte-et örülök, ha tudom egy oldalról fogni, nemhogy 2 oldalról.Ráadásul a zeláknak majdnem annyi a HP-juk, mint a tankomnak, tehát ha bejöttek onnan esélytelen.
Kíváncsi leszek mi lesz a bunker vége, mert eddig nem igen volt olyan patch, amiben ne nyúltak volna hozzá :-).
Reply
Xiccdrow
| #
Válasz piistii87 #7 üzenetére:
A gond itt azzal van, hogy lehet, hogy elég imba a toss, de nem értem, akkor miért nem kezdenek el komolyabban foglalkozni a blizzesek a unitok balanszolásával, és nem folyton a rush taktikákat egyengetni ?
Én még a 2 kiegben bízok, mert elég tré a játék az elődjéhez képest
Reply
Fana
| #
sz44444444r !
Reply
Delebriel
| #
Válasz Xiccdrow #3 üzenetére:
A Nitro Pack Factory-hoz van kötve, nem Armory-hoz.
A pylon változás meg frankó, már kezdett elegem lenni a sunyi lowground pylonokból, amiket cska akkor szúr ki az ember, ha a bázisának minden kis sarkába rakott egy supplyt. Egyeseknek persze ez alap, de én valahogy mindig elfelejtem. 😀
Az Archon meg ezzel kb csak gyöngült, mert eddig senem armored senem light egységként jól tankolt. Most meg a marauderek kicsit rommá fogják lőni. Ráadásul letapossák majd a sok Forcefield-et, nem hinném, hogy ez előny.
A ghost költsége inkább nerf, mert protoss ellen inkább a gáz gyűlik fel, mint a pénz.
A gateway buff pedig valóban sok protoss-t fog proxyzásra ösztönözni… patch után mindenki nézzen körül a bázisán a proxy 2gw zealot rush miatt. 🙂
Válasz Xiccdrow #9 üzenetére:
Az elődje több mint 10 év patchelgetés után került ilyen balanceos állapotba.
Reply
Xiccdrow
| #
Válasz Delebriel #11 üzenetére:
Tény és tény. 😀 Viszont bw-vel jó volt régen is játtszani, nekem pedig (és még sokan másoknak) ez a játék egyáltalán nem adja vissza a bw hangulatát
Reply
mjo
| #
az offenziv bunker túl gyors, a defenziv meg sosem készül el, ha sebtében kell felhúzni. nem lenne megoldás, ha e-bay kéne hozzá, vagy techlabban lenne vmi gyors 50/50es fejlesztése? rushokat meg sztem ennyi is eléggé lassítaná
Reply
Yashok
| #
„A Salvage (bunker visszatérítés) 100% helyett már csak az eredeti ár 75%-át adja vissza.”
Azt nem értem, hogy miért van egyláltalán Salvage, nem lenne egyszerűbb kitörölni?
„A beásás ideje 12-ről 6-ra csökkent.”
Na ennek nagyon örülök!! Már elegem volt, hogy Voidot nem lehetett elkergetni Sporokkal, mert öngyilkosság volt arébb rakni, mostmár kicsit egyszerűbb lesz fogni a rushokat.
A Protoss változásokról nem tudom, hogy mennyire jók lesznek. Amit láthatunk, hogy mindenki még 4 gate előtt fog rusholni, warpgate tech nélkül, de meglátjuk majd.
Reply
Utopia
| #
ez jónak hangzik, várom már az új patchet ^^
Reply
fubika
| #
Arhon amugy is olyan lassú hogy tökmind1 hogy hat -e rá a slow, PvPben meg aki archonra költi a gázt (range 2) colossus helyett(range 9) annak úgy kell.
A spore crawler változtatás sokat fog segíteni zergnek sztem.
Proxy gate eddig is halálos volt, ha nem szúrtad ki az 6-7 másodperc nem lesz világrengető csak többen fogják használni. Én a salvage-ot egy az egyben kivenném a játékból a bunker így is elég erős a másik két fajnak közel sincsen ilyen erős defenzív lehetősége(sentry gázba kerül és nyitott mapokon baromi sok energy egy egész sereget FF-ezni, zerget meg hagyjuk is).
A ghost változtatás sztem lehet buff is meg nerf is csak akkor halmozod a gázt toss ellen ha MMM-re mész, de még így is lehet hogy buff mondjuk 1-2 -vel több medivacot tudsz kihozni stb.
A WG változtatás azért jó mert több időd lesz felállítani a védelmed(PvP-ben ha a cyber core-t chrono-zod akkor lehet nem lesz elég egységed a proxy pylont bevédeni mert az ellen meg a gateway-eket chronozta.
De el tudok képzelni egy új szupergyors 3 gate rush ahol a 3 gatewayt chronozod mint állat.
Reply
ZsoL
| #
Válasz Yashok #14 üzenetére:
A beasas csak a spore-ra vonatkozik 🙂
Reply
antiqueA
| #
Hát ez egy nagy semmi, egy nulla! Warpgate fejlesztést tessék a Twilight Council-ba rakni és máris barátibb lesz a protoss!
Mindemellé én úgy csinálnám, hogy az imba warpolásnak legyen már annyi hátránya, hogy a gatewayből gyorsabban jönnek az egységek, mint warpolással. Ha már az ellen pofájába lehet tenni a unitokat kb nulla befektetésért.
Reply
pageup91
| #
Őszinte leszek egyáltalán nem értem hogy az Archont mért tették masszivvá 😀 ha tényleg azért hogy ne lehessen lassitani akkor az vicc…, sztem a ghost így jobb lett hogy kevesebb gáz, a gateway rushoktól zergként meg már úgy fogok félni hogy nem is tudom kimerjek e állni egyáltalán protoss ellen
Reply
Blzs
| #
Válasz antiqueA #18 üzenetére:
Nulla befektetés? P-nek a legdrágábbak az egységei! Emellett amíg warpolja, sebezheted is, esetleg meg is ölheted őket! A Salvage-t én is szívesen kivenném a játékból, a Spore 12-ről 6ra levétele viszont jó ötlet volt!
Reply
Hunyi
| #
És mikor jön ki a patch? :$
Reply
antiqueA
| #
Válasz Blzs #20 üzenetére:
Az egy dolog, hogy a legdrágábbak, de balanszban is van az erejével. Erre igazán nem lehet panasza egyik protossnak sem. A befektetés pedig 50/50 + pylon, ez pedig nulla. Az egységeket nem értem miért számolod ide. Az pedig, hogy sebezhető warp közben… hát na, cseppet hátrébb tolod azt a pylont és máris nyugodtan warpolhatsz 4gwzés közben.
Reply
Atlasy
| #
Válasz piistii87 #7 üzenetére:
😀
szvsz ez egy szörnyű patch, de majdnem biztos vagyok benne, hogy még lesznek változtatások. A blizznek az a cél, hogy a protoss ne legyen gyenge korai rushok ellen, de így most ő fog mindenki nagy örömére proxy 2 GW-zni…
És azt szerintem még az Ice Fisher build sem védi ki…
Reply
AdamoA
| #
Válasz fubika #16 üzenetére:
„Én a salvage-ot egy az egyben kivenném a játékból a bunker így is elég erős a másik két fajnak közel sincsen ilyen erős defenzív lehetősége(sentry gázba kerül és nyitott mapokon baromi sok energy egy egész sereget FF-ezni, zerget meg hagyjuk is).”
Protossnak közel sincs ilyen erős def lehetősége? Tudod van a photon cannon ami 20-t lő 7es rangre. Na most egy bunker nem lő magától. Bele kell rakni 4 marine-t is (pl vagy maraudert de a példa kedvéért legyen marrine mivel az lő ground/air-be) és ha kiszámolod akkor együtt 20-t lőnek 6-s rangre. Ráadásul az ára 300 mineral míg a cannon-é 150. Szóval veszel belőle 2 cannont ami már 40-t lő 7es rangere és összesen 600 hp-juk van. Míg a bunkernek és a 4 marine-nak összesen 580, shielddel 620.
Zergnek ott a Spine ami 25/30-t üt _9_es rangere, 300 hp-ja van és 100 minerálba kerül. Ráadásul elmozdítható. Egy bunker 4 marine árából 2-t tudsz venni (mivel a drone-k ugye elvesznek).
Szóval, hogy nincs defenzív lehetősége a terran-non kívül egyik fajnak se nevetséges. Ha te kimozdulsz a sereggel a base-ról van ami otthon marad, de ha a terran elindul az üres bunker nem öl le senkit. Btw nem is értem, hogy lehetett a bunker ellen felhozni a sentry-t példának…
Reply
dnbstep
| #
Válasz Delebriel #11 üzenetére:
A marák miért lőnék rommá? Épp hogy nem hat a concussive.
Reply
Chimaira
| #
Hű! Mindegyik változás tetszik:) és nem tetszik!:(
„A Zealot építési ideje 38-ról 33-re csökkent.” 33-ra
Reply
onli
| #
Válasz AdamoA #24 üzenetére:
Bunkernek is 7es range-e van. emellett akármikor hasznosítható sereged van benne, kevésbé fenyeget a runby és gyakorlatilag 0-ba kerül (mostmár csak 25be jee)
edit: ja és stimelhető…mindezek ellenére szerintem nem volt gond a bunkerekkel, esetleg az építési idejüket lehetett volna növelni, mert TvZben még mindig gyakori a bunkerrush
Reply
Oldern
| #
25: Ezt én sem értem, mara damage-et armored ellen kap, a concussive (lassítás) meg nem hat Massive unitra. Tehát ez egy egyértelmű buff. Illetve PVP-ben alternatíva lehet a colossussal szemben. Nem kell hozzá robo tech, ellenben mehetnek a blink stalkerek/charge zealotok, több gateway, és néhány support archon az FF ellen. Az ötlet király. Zerg ellen minimális buff (hű de kellett, szegény P-k…lol.), mivel az infestor sem fogja fogni. (Illetve neural parasite buff, haha, hiszen mind control archon megszünteti a force fieldeket 😀
Reply
SCudera16
| #
Ezaz a Terran megint jól járt! Kivévev a bunker de leszarom:DDD
Reply
antiqueA
| #
Válasz AdamoA #24 üzenetére:
Spine szintén 7-es range, és nem 100, hanem 150 mineral, mert kell hozzá drone is.
Reply
Delebriel
| #
Válasz dnbstep #25 üzenetére:
De a massive armored is egyben, ami ügye megduplázza a sebzésüket.
Válasz AdamoA #24 üzenetére:
Te nagyon el vagy tájolva. 4marine 24-et lő (4×6), a zergling üt 5-öt. A Spine-nak 7es a range-e és 150-be kerül drone-al együtt… az más kérdés, hogy vészhelyzetben a drone 50-es costját nem kell kifizesd mert ott bányászik. Az elmozdíthatóság meg gyakran annyit ér, mint szarnak a pofon.
Ráadásul a bunkert lehet javítani, 4 marine messze többet sebez, mint egy spine vagy cannon és egységek, ami ügye a legjobb befektetés ebben a játékban, mert használhatod támadásra is. A cannont és a spine-t nem. Ja és salvage-elhető, ha visszaverted a támadást és be akarsz pusholni… Amellett, hogy a legerősebb, még ingyen is van, ha túléli a támadást (túléli, mert kijavítod).
Kétség kívűl a terrané a legerősebb védekező épület… (mielőtt hülyeséget írnál vissza… nem nem vagyok se toss se zerg játékos, terran vagyok :))
Reply
AdamoA
| #
Válasz onli #27 üzenetére:
A bunkernek nincs range. 1 ranget add a benne csücsülőknek. A rine-nek 5-es a ruder-nek 6-es a range. Azért írtam, hogy legyen 4 marine a példa mert az lő ground/air-be-
Leírtad a lényeget. A sereged van benne, míg a P-nek vagy a Z-nek a sereg mellett van pluszba!
TvZ-ben már lassan mindenki tudja kezelni a bunker rush-t. A célja csupán annyi, hogy ne drone-zod fel magad, mint az állat az elején. Bár ladderen kicsit lassabban de egyre több nagy pálya van, így lassan kifog halni a bunker rush. Persze lesz egy két koma aki all-inzek, mert mindig lesznek.
Válasz antiqueA #30 üzenetére:
Valóban 7-es range. Valamelyik rémálmomból a 9 maradt meg.
Tudom, hogy a drone is beleszámít írtam is:
„Egy bunker 4 marine árából 2-t tudsz venni (mivel a drone-k ugye elvesznek).”
Reply
mikroman
| #
Pontosan. A spne az biza 150 kavics összesen. Tessék picit gondolkodni mielőtt itt felimbásítasz valamit! 🙂
Amúgy meg a bunker az kb bárhova ledobható. A többi fajnak nincs ilyen lehetősége.
Ezek a gyártási idők lehet nem fognak tetszeni. Így kb anyni lesz csak, hogy akkro is ráér gyártani védelmet a protoss, ha már úton vagy felé. Eddig is könnyen védett minden korai agressziót, de most még egyszerűbb lesz. Kedvére játszhatják a zombi agyonépítkezés stílust alsó-közép szinten is, vagy könnyebben nyomulhatnak rushra 🙂
Azért az picit mókás, hogy majd minden protoss egység elvan 1 armor szinttel még ha „light” is, de a zergeknél a „nehézvértezetű” roachokon kívül nem nagyon van alap védelem. Overlord -> armored 0 „pajzzsal”.
Zelot light 1 alap pajzzsal. Logikus. (mondjuk lehet jó játéktechnikailag, csak hangzásra eléggé logikai bukfencnek tűnik)
Reply
AdamoA
| #
Válasz mikroman #33 üzenetére:
Fuss neki még egyszer….
1) hol írtam, hogy imba? Hol írtam, hogy nem a legerősebb? Csupán annyit írtam, hogy mint a zergnek mind a tossnak ott van a def lehetősége amit a #16 kommentben az úriember hiányolt…
2) Leírom még egyszer
„Egy bunker 4 marine árából 2-t tudsz venni (mivel a drone-k ugye elvesznek).”
Reply
Chimaira
| #
Mennyi hülyeséget írnak itt egyesek, nem is értem minek olvasom ezt a balance-os cikket és hozzászólásait.:S
Reply
dnbstep
| #
Válasz Delebriel #31 üzenetére:
Abból hogy massive, miért következik, hogy armored is lett?
Reply
mikroman
| #
2011. április 26. 10:55 #34 AdamoA
Nem azt írtam, hogy azt írtad, hogy imba, hanem hogy „felimbásítod”. Ez alatt azt értem, hogy az erejét az árához viszonyítva felértékeled/túlértékelted az első leírás alapján. Legközelebb majd használok idézőjelet, ha nem kell szó szerint venned valamit. Akkor meg azé’ leszek megszólva 🙂
Lehet kettő is belefér az árba, viszont ha ledob az expedhez egy vagy két bunkert és ezzel gátol a fejlődésben, akkor egyrészt az a dupla annyi spine se ér semmit ellene (javítod), másrészt minimális kockázattal nagy előnyhöz juthat a terran amikor meg nem tudja már tartani, akkor eddig visszanyerhette a teljes árát az akciónak. Most 75%. Az jó, csak még mindig aránytalan szerintem. Ha már visszanyerhető az anyag, akkor valami fejlesztéshez kellene kötni, hogy legalább az elején legyen „ára” az offenzív bunkerezésnek.
Mondjuk ritkán látok bunkerpusht/rusht, így kevésbé kellemetlen azért, mint egy-két egyéb egység összetételű támadás terran részről zerg ellen (persze az se ballance probléma, csak mass rin-siege tank pusht nehezebben kezelek és gyakrabban látok, így az nekem nagyobb „probléma)
Reply
Depyangel
| #
Válasz Chimaira #35 üzenetére:
Azért, hogy segíts azoknak akik tévednek 😉 😀
Reply
Oleewere
| #
nem tudom…inkább a 4 gate mint a proxy gate.
Reply
SolkiM_81
| #
Válasz antiqueA #18 üzenetére:
Ezen jót nevettem!
Még nem játszottál tossal soha szerintem…
Warp a tw-be. DD. Amúgy a proxyt deríteni kell. És nincs gond. Ha 1szer csak egyszer előnybe kerülsz tossnál annak vége van. Durva hogy -mc-t is mmm-el verik el meg stb. mass mara.
a 4 gate-nek meg nem akartak véget vetni csak eltolni hogy ha derited tudd legyen időd és akkor nincs gond.
Ez pvp-ben volt a legrosszabb. Ezzel ezt meg is oldották.
Amúgy te mivel tolod antiqueA?
Reply
antiqueA
| #
Válasz SolkiM_81 #40 üzenetére:
Ha haverokkal funolok, akkor elég sűrűn játszok protossal, amúgy zerg player vagyok. sg fórumon leírtam bővebben a véleményem, idézem:
„Gateway egyáltalán nincs a játékban, max 2 egység jön ki belőle, aztán warpgate játszik. Warpolás iszonyat durván imbalanced. Viszel egy 100 mineralos pylont és egyszeri 50/50-ért égbe-világba warpolod az egységeket az ellenfél pofájába és ahova akarod, ahol van pylon.
Az én véleményem az, hogy a warpgate fejlesztés, erejéhez méltóan egy magasabb szintű épülethez legyen kötve. A gateway egységek fejlesztését csökkenteném, kevesebbre tenném, mint a warpolás cooldownját. Hogy miért? Mert a warpolás egy nagyon erős képesség. Legyen már valami hátránya a sima gatewayhez képest. Így egyensúlyban lenne a GW és a WG. A játékos eldöntheti, hogy mikor melyiket érdemesebb használnia. Jelenleg nincs olyan, hogy valaki GW-t használ WG helyett.
Valamint, ha Council fejlesztés lenne a WG végre megszűnne ez a 4 warpgate imbarush.”
Reply
Oleewere
| #
Válasz Xiccdrow #3 üzenetére:
ZvZ a legizgalmasabb (néha mondjuk túlságosan is…kb. a 2. perctől..egyébként is jobban lehet variálni az egységekkel, mint mondjuk pvp-ben)…ezért is választottam a Zergeket úgy 600 random meccs után. TvT is jó, kivéve, hogyha átmegy ebbe a tank+marine+viking vs. tank+marine+vikingbe, ami kissé frusztráló tud lenni
Reply
Thomas_cs
| #
„Ráadásul a bunkert lehet javítani”Ez tökéletesen igaz, viszont szerintem a javítás sincs „ingyen”(ha jól emlékszem mineralba kerül, ez nem biztos), már csak azért sem, mert szedő ahelyett, hogy szedne, javít.És ha azt hozzávesszük, hogy a prot-zerg szinte folyamatosan szed a probe-drone-okkal, addig 3-4-5 scv épít, pár esetleg javít.Mondjuk erre van ott az imba mule :-P, hogy ezt kiegyenlítse egy rövid ideig.
Reply
piistii87
| #
ez a patch nevetséges pont ahhoz nem nyúltak amihez kellet…ez tényleg lassú balance dolog…
de ennek
Spore Crawler A beásás ideje 12-ről 6-ra csökkent.
A Salvage (bunker visszatérítés) 100% helyett már csak az eredeti ár 75%-át adja vissza.
A Pylon építési mezőjének sugara mostantól 7.5-ről 6.5-re csökken. ezeknek örülök
Reply
Chimaira
| #
Válasz Depyangel #38 üzenetére:
Ha elkezdenék segíteni, annak sose lenne vége. Pl. az nem igaz, hogy csak a bunkert lehet javítani, mert a zergnél ott van a transfusion. Ezután jönni fog valaki, hogy de a spine crawler árát nem lehet visszakapni stb…
Reply
Thomas_cs
| #
Válasz Oleewere #42 üzenetére:
Erre találták ki a BC-t, pont jó befejezni vele a játékot.Csak nagyon sok viking kell mellé,(vagy folyamatosan gyártani az elesettek helyére), (meg scv alá 🙂 )hogy biztos legyen a légi fölény, és a végén 4 BC viking tankal lehet betolni a main-áig.Gold-platina-ban nálam 80% müxik ez a mass tank-marine–viking ellen
Reply
mikroman
| #
Majd meglátjuk mennyiben dobja meg a pvz és egyéb összetételű játékokat ez a változás. Lehet megent elkenik a számat zsinórban, de így legfeljebb 5-10-20 hellyel lejjebb érem el a fix 50% körüli win rate-t. Ha feljebb lennék ennyivel az se lenne mester liga, így mindegy 🙂
Amúgy ezek az „építési” idők a protoss egységekre nem éppen egy-egy korábbi patchben lettek a hosszabb időkre módosítva „csak hogy kiegyensúlyozottabb legyen” felkiáltással? VAgy az a zelot volt csak?
Reply
Delebriel
| #
Válasz dnbstep #36 üzenetére:
Mert minden massive egység armoredként viselkedik, szerintem ez itt sem lesz másképp. Igaz nem néztem még, de azt hiszem nincs ráírva egyik Massive egységre se jelenleg, hogy Armored, mivel ez következik belőle.
Habár lehet hülyeséget beszélek. 🙂 Az a baj, hogy most nem tudok belogolni, mert épp renderelek. 😀
Reply
Oleewere
| #
Válasz Thomas_cs #46 üzenetére:
Ez úgy a legutóbbi patch óta működőkepés taktika, de ez tényleg a végjáték már.amíg nincs BC akkor is frusztrál:D
Reply
CloneCorn
| #
Teambe izgi lesz hogy időzitett 5perces rushra mennyi zea lesz 😀 instant win 😀
Reply