Blizzcon: Faj beszámoló – Terran (sc2armory.com)
Egyik veteránunk, nrvn puszta kíváncsiságból lefordította az sc2armory.com-on lévő terran egység beszámolót, ami szerintem az eddig ismerteken kivül tartalmazz néhány plusz érdekességet is. (Szeretném megemlíteni, hogy a kritikák fölöslegesek. Ugyanis az „írója” (Gearv0sh) is megmondta, hogy ez csupán személyes vélemény ! )
„Miután lezajlott a BlizzCon és leteszteltem mind a 3 fajt, azt kell mondjam még mindig a terran a kedvenc fajom. Ez az érzés, az építkezés és a játékstílus nagyon emlékeztet az eredeti játékra, szép munka Blizzard! Be fogom mutatni az új egységek java részét és néhányat a kedvenc egységeimből és stratégiámból.”
-
Maruder – Nagyszerű helyettesítése a Firebatnak! Ahogy gondoltuk a Marauder nem egy közelharci egység, ez az új gyalogos egység sokat tett az asztalra. Passzív képességével (fejleszteni nem kell) ami lelassítja az egységeket, sok helyzetben lehet alkalmazni. Egy lehetőség hogy bunkerba rakjuk őket és amikor az ellenség támad a Marauderek lelassítják az elsőhullámot, plusz időt adva tankjaidnak és a marine-oknak hogy odaérjenek segiteni.Ez akkor is mükődik, amikor az ellenfél menekül. 125-ös élettel (természetesen változhat) nagyon jó pajzs és védelem a marine-oknak, egyszerűen rakjuk a Maraudereket a marine-ok elé. Egyedül nem igazán használhatóak, de mikor csoportban vannak például 5-en, akkor kitűnően. Marineokkal párosítva a Maruder és Mediviac Dropship (MMM) egy nagyon veszélyes kombó.
-
Reapers – A Reaper az az egység, amiben nem vagyok biztos igazán,mert nem igazán találom a szerepét a használatoz. Természetesen mindenki azt fogja mondani hogy ez jó a bázis „terrorizálásra”.
Azonban tier 2 előtt nem tudsz gyártáni, ugyanis csak akkor lesznek elérhetőek mikor a Shadow Ops-ot (toldalék/mellék épület) felépíted és kifejlesztetted a D8-as tölteteket. Bár „csöndesen” eltudod pusztítani az ellenségeidnek a munkásait. Azonban lehet nekik erős védelmük vagy hatalmas seregük. Nagyon rossz adataik vannak és nem igazán vesszük hasznát nekik az igazi harcban (habár a D8-asok talán hasznosak), de nagyon gyorsan mozognak, ezért csaliként is használhatóak. Mind ez a gondolat természetesen csak személyes vélemény, mások talán találnak majd érdekes taktikákat velük.
-
Hellion – Elsőre egy kicsit szkeptikus voltam ezzel az egységgel szemben, de később miután kipróbáltam megszerettem. Szó szerint egy nagyon gyors és mobilis Firebat távolsági lövéssel. A range 4-es és úgy „szalad” mint egy zergling, ami tudjátok mit jelent. 😉 Egymagában egy nagyon gyenge egység, de csoportban felveszi a versenyt a mass ling és zealot „seregekkel”. Tudsz továbbá hit and run (üss és menekülj) taktikát alkalmazni ha jó microd van. Egyszerűen csak menj és pörkölj oda a lángszóróva, majd szaladj el „pár métert” aztán ismét pörkölj oda és így tovább. Ez első sorba lassabb egységek ellen bevethetö, de kivitelezhető charge zealot-okkal és a fejlesztett lingek ellen is. A páncél és fegyver fejlesztésen kivül egy sebesség növelő fejlesztése van mely igazán hasznos a hit and run alkalmazásához.
-
Mediviac – A Hellionhoz hasonlóan egy picit szkeptikus voltam ezzel az egységgel is. Főleg mivel tier 3-ig kell várnod, hogy megkapd és akkorra talán már nem is használsz annyi gyalogos egységet. Ennek ellenére egy nagyon jó helyettesítésnek találtam látván mennyi helyzetben lehet használni. Egyik lehetőség hogy gyógyitod az egységeidet, miközben azok harcolnak, és ha az egyik egységed meghalni készül egyszerűen csak rakd be a Mediviac-ba. Ezzel az alkalmazással távol tudod tartani az egységeidet a haláltól. Ha van 3-4 Mediviac-od letarolhatod az ellenfeled, csupán MMM combot használva. A hátránya hogy nem tudsz annyi egységet gyógyítani egyszerre, mint a Medic tudott. Ha az ellenfél rendelkezik megfelelő légvédelemmel, akkor bizony megszívtad. 😀
-
Nighthawk – Mindig is különösnek találtam, hogy a terranoknak mechanikai „caster” (varázsló) egysége van. Ez a „reinkarnáció” masinákat épít és fejleszt, jó mókának tünve, és az is. Megkapták a klasszikus spider mine-okat, ezzel még offensivabb fellépést téve lehetővé számukra, mint azelőtt. Mivel tud repülni, az ellenség munkásai fölé szállva le tudsz dobni párat (vagy egy visszavonulási pontra) és csak nézned kell a pusztulást;ezt még bázis védelemnél is használhatod. Az auto-turret lerakás egy jó képesség, ez tulajdonképpen egy „felturbózott” marine. Lerakásukat követően addig maradnak a csatatéren, amíg meg nem semmisítik őket. A spider mine-okkal fel tudsz lépni támadólag, például a munkások ellen vagy védekezőleg, a csatában vagy a bázis védelmedben. A targeting drone egy képesség, de nem volt lehetőségem használni (bármikor amikor amikor megpróbáltam használni a játék lefagyott! haha ), de nagyon hasznosnak tűnik.
-
Viking – Ez és a Marauder a kedvenc terran egységeim. A sokoldalúsága lenyűgöző. Bármikor amikor használtam megsemmisítettem az ellenfél gazdaságát; csak berepültem, leszálltam és megöltem a munkásai felét, amikor megláttam az ellenfelet közeledni visszaalakultam légi formába és visszavonultam. Ez a stratégia soha nem bukott meg, és sokkal jobb amikor légvédelmet épít, mert csak egyszerűen landolok és kikerülöm azt. Ugyancsak nem volt problémám a légi egységek ellen, a 6 Vikingem egyszerűen kiszedett minden más légi egységet. A légi támadásuk extra támadással bír masszív légi egység ellen, ami azt jelenti hogy, viszlát carrierek és battlecruiserek 😀 Azzal a lehetőséggel hogy dupla módon tudjuk gyártani ezeket az egységeket reactor használatával, igen hamar lehet félelmetes sereged percek alatt.
-
SCV – Kamionos sapkát hordanak (mint egy bajkeverő)
-
Marine – Jobb egység mint azelőtt. Mikor pajzsal szerelik fel őket és Marauder, Mediviac kombóval párosítják nagyon hatásosak.
-
Siege Tank – Még mindig lenyűgöző a hosszú lőtávja, de a megnövekedett nyersanyag költségek miatt, nem fogunk annyit látni mint a régi játékban… ami szerintem egy jó dolog.
-
Ghost – A Nuke-on kivül nem sokra használható egység. A Psi lövedékek nagyon jók hogy kilöjjük az ellenséges caster/psionic-us egységeket és az EMP is fantasztikus a Protoss pajzsok „eltüntetésében”
-
Thor – Ennek az egységnek meg kell találnia a helyét még a játékban. Jól használható a „tömegben” lévő légi egységek ellen (kevésbé mikor szétszélednek), de ennél nem több. Az másik alkalmazási lehetőség hogy pajzsként használjuk őket.
-
Banshee – Egy tűrhető egység, nem találtam túl sok használati lehetőséget számára, amit más egység ne tudna megtenni. Egyszerűen kilö 2 rakétát a földi egységre normális sebzést okozva. Az egyetlen „tetőpont”, mikor cloackolva (láthatatlanul) lő.
-
Battlecruiser – Egy nagyszerű újra alkotása a klasszikus cruiser-nek. Három különböző fejlesztéssel nagyon hasznos bizonyos esetekben. Masszív egység gyilkos, tömeges légi megsemmisítő vagy egy lebegő pajzs.
Comments (15)
8.er
| #
„Szerintetek csak téveszme vagy van valóság alapja ?”
Hehe, szvsz kizárt dolog. Forgalmazók szinte bármit odabiggyeszthetnek, élő péda hazánkban: 576..
Reply
Aston
| #
Jaj, Zsukov. Ne linkeljük már be az 1 millió 1-edik ilyen oldalt, ahol SC2 megjelenési dátumot írnak … tudjuk jól hogy az összes ilyen csak spekuláció ..
Reply
84Noname
| #
Kösz nrvn !
Ezek szerint elképzelhető, hogy most is lesznek azért kihasználatlan unitok…
Reply
Sydra
| #
Zerg mivel tudja kiküszöbölni azt a stratégiai hátrányát, h nincsenek szint ugrálós egységei?
Reply
Peter1984
| #
Nydus worm-el. Bárhova képes eljuttatni bármennyi egységet. Szerintem ez kiegyensúlyozza.
Viszont ahogy elnéztem a protossnál a Colossus nem ép a legütősebb egység. Elég sokat vártam tőle, de ami az előnye az a hátránya is. Elég kicsi a hp-ja, lassan lő, keveseket sebez, mindennel lehet lőni még levegő-levegő unittal is, és ha fellép a cliff-re már egyedül is maradt. Nagyon óvatosan kell majd használni, hogy ki tudd használni a benne rejlő lehetőségeket.
Reply
Fred
| #
Szerintem egy kicsit tobb fantaziat kene belevinni az egysegkihasznalasban, de majd jon az is kesobb mikor majd kint lesz a jatek! 🙂
Reply
Laczko
| #
Hogyan kritizálnánk, amikor még senki (kivéve a kiválasztottat, Aston apánkat:D) sem játszott a SC2-vel??:D
Amúgy a Hellion-t tényleg nehéz elképzelni hit&run közben a lángszóróval, lehet, hogy a vulture miatt, mert az ugye gránátokat lőtt!
A Marauder úgy kellett a terrannak, mint egy falat kenyér a rohadék Zealotok (sry de utálom őket!) ellen!
Még mindig jó kis faj lesz ez a terran!:D
Reply
L4.ZsukoV
| #
Válasz #7: Azért írtam, mert pl, amikor volt a mikróról és a makróról egy cikk (SC vs. SC2), akkor egyesek egyből lefikázták az íróját, hogy ő ilyen, olyan, amolyan…
Válasz #2: Bocsi csak szeretem fokozni a hangulatot. 😛 Mellesleg köszi az upgradet hozzá. 🙂
Reply
nrvn
| #
Igy visszaolvasva olyan furcsa hogy én forditottam 😀
Reply
L4.ZsukoV
| #
95%-ban megmaradt a te változatod csak egy-két mondatnál kellett egy kicsit finomítani a dolgon 😉 „Már amennyire tudni én magyar nyelvet …”
Reply
Protoss Archon
| #
Válasz nrvn #9 üzenetére:
Lehet hogy neked furcsa fordítani, mindenesetre jól sikerült! Gratula! 😉
Reply
nrvn
| #
#11 Megmondom öszintén az angol órákat kivéve sose forditottam, akkor is ilyen „alap” szövegeket 😀
Reply
RaZorpro
| #
nah most annyit mondanék,hogy a maraduer már nem azt a lassitó gömböket lövi hanem valami srárga lézer féleséget lő ki ami 1 lövésre padlóra küld minden egységet :D:D:D:D:D szal ezt az egységet SŰRGŐSEN ki kell venni a játékbol mert nagyon elrontja a játékot.
aki nem hisz nekem….nézze már meg azt a videot amikor a terran vs zerg játszik egymás ellen,amikor a roach-ok mennek a terrán bázis felé,beál a kapuba pár marauder és pikk-pakk : volt roach nincs roach.
Reply
L4.ZsukoV
| #
Mint minden egységet ezt is még fogják balancolni, gondolom én … 🙂
Reply
Crafty_FOX
| #
„A targeting drone egy képesség, de nem volt lehetőségem használni (bármikor amikor amikor megpróbáltam használni a játék lefagyott! haha ), de nagyon hasznosnak tűnik.”
Bármi hasznosnak tűnik ami azonnal lefagyasztja a játékot…. végülis ez is egy szempont =)
Reply