Karune Kérdések és Válaszok 45.

Astonkacser . Hírek 2011

Hopp-hopp, micsoda kérdés-válasz köteg, meg merem kockáztatni, hogy ennyi új információ még sosem volt ezekben a Q&A-kban. És azért mert én már előre láttam a szemetekben azt, hogy le akartatok szúrni amiért én már régen nem fordítottam, ezért ez alkalommal én fordítom félre nektek ezt a nagyszerű cikket:

Beszélgetés a fejlesztőkkel: A Blizzcon után nagyszerű volt látni a sok-sok rajongó és profi játékos visszajelzéseit a Starcraft II legújabb verziójáról. Volt sok feljegyzett visszajelzés a Colossusról és a Nydus Wormről (amiről jelenleg is folyik a szavazás). Amikor legutoljára találkoztam Dustinnal, elhatároztuk hogy előveszünk pár majdnem elfeledett témát, amelyek a Starcraft óta igen komoly változáson mentek keresztül.

Hallucináció

Az első téma a Protoss faj hallucináció képességéről szól, erről a klasszikus varázslatról, amely őszintén szólva nem volt túl népszerű az eredeti Starcraftban. Hogy érdekesebbé tegyük, Dustin elmagyarázta azt, hogy ez a képesség a Nullifierhez került. Ráadásul, a hallucinációt most már olyan egységek előállítására is használhatjuk, amelyek gyártásához még nincsenek meg az előfeltételeink. Ez önmagában már egy érdekes jelenség lehet az ellenfélnek, amikor meglátja a 3 Colossusunkat, amint közelednek a bázisához, neki pedig csak Corruptorjai vannak a védekezésre, aztán rájön, hogy valójában be lett csapva. Ráadásul, most már Probe-okat is lehet hallucinálni. Mivel a hallucináció egy olyan képesség, amely több egységet is létrehozhat egyszerre, ez a szám pedig attól függ, hogy mennyibe „kerülne” az egység ha valódi lenne, így egy hallucinációból létrehozhatunk 8 Probe-ot és becsaphatjuk vele az érkező Reapereket. A Dark Templar, az Observer és a Carrier ámbár nem „hallucinálható”, az első kettő például azért nem, mert egy láthatatlan egységet klónozni felfedezésre enyhén szólva túl erős (naaagyon OP). (OP=overpowered, vagyis túl erős -szerk.) A Carrier meg azért nem, mert túl sok életereje van, és egyébként is bonyolult lenne egyensúlyozni, hogy akkor most az Interceptorokkal mi is történjen.

A Queen most már 3 Mutant Larvat is képes létrehozni

A mutáns lárvák számát megnövelték a Queen legújabb verziójában, hogy népszerűbb legyen ez a képesség, amely egyébként nagyon erős tud lenni, ha jól használják. A Mutant Larva a Hatcherytől függetlenül csúszhat-mászhat amerre akar, és gyorsabban hozható vele létre egység. Ez olyan mint egy ingyen Hatchery minden egyes Queen mellé. (a Queen már nem egyedi, ugye tudjátok? – szerk.) Amellett hogy a Queen a játék elején a légi támadások elhárításában játszik fontos szerepet, ezzel a képességgel egy igen kritikus egység válhat belőle.

Őszintén reméljük, hogy akik nézték a Blizzcont a TV-ben vagy kinnt voltak, azok élvezték! (Reméljük jövőre nekünk is elérhetővé teszitek itt a picinyke EU-ban, lol – szerk.) Mindig egy nagy élmény látni a rajongókat és a fejlesztőket, ahogy együtt ünneplik azokat a játékokat, amelyeket szeretnek. Mint mindig, küldjetek egy W00T!-ot nekem és a fejlesztőknek, ha tetszenek ezek a kérdés-válasz kötegek. (mindenki írja be nyugodtan, hogy WOOT!, ha sok lesz akkor biztosítalak Titeket, hogy Karune megnézi 🙂 – szerk.)

Starcraft II kérdések-válaszok 45. köteg:

1. Az ellenfél Zerg egységei is gyorsabban mozognak a te creepeden? (Starcraft 2 Forums)

Igen.

2. Vannak olyan képességek, amelyekkel eltüntethető a creep? (TheWarCenter)

Az egyre terjedő creep visszaszorítására 2 lehetőség van. Vagy megölöd a Creep Tumort, vagy megölöd a Queeneket amik ezeket építik. Egy kis megjegyzés ide: a creep már nem sebzi az ellenséges egységeket. A tesztelés során jöttünk rá, hogy ennek a mechanikának az a hátulütője, hogy a team játékokban a veled szövetséges Zerg játékos sebzi a te épületeidet is. Az 1v1-ekben pedig nem volt igazán használt a rengeteg más nagyszerű Zerg stratégia mellett.

3. A creep gyorsító hatása megnöveli a légi egységek sebességét is? (TheWarCenter)

Nem, nem hat légi egységekre és a Drone-okra.

4. A Reaperek, Marauderek, Hellionok és Siege Tankok splash sebzése nem lesz túl erős a Zerg ellen? Ezek az egységek igen hatékonynak tűnnek az alacsony életerejű egységek halomra gyilkolásában, mint a legtöbb Zerg földi egység. (Starcraft Legacy)

Nagyon sok egyensúlyozást kell még végrehajtani a játékon, mivel nem értünk el még a béta fázishoz sem. Persze vannak ezekhez az egységekhez jó counterek (de most őszintén, ezt hogy fordítsam? – szerk.), de a Zerg játékosnak rengeteg új stratégiát el kell majd sajátítania az eredeti Starcraftban alkalmazottakon kívül. Például a Roach és a Lurker nagyon jó ellenlábasa a Reapernek és a Hellionnak. A későbbi játékban az Infestor egyszerűen lealázza a tömegesen gyártott egységeket mint a Marauder, a Fungal Infection képességgel, ami felrobbantja őket ha meghalnak. Minden új mechanika és képesség gazdagítani fogja a stratégiák hatalmas tárházát.

5. A szövetséges játékosok „összeköthetik” a Nydus hálózataikat? Más szóval beléphetek az „A” játékos Nydus Warrenébe és kijöhetek a „B” játékos Nydus Wormjéből? (TheWarCenter)

Nem, a szövetségesek nem oszthatják meg ilyen módon a hálózataikat, viszont az egységek beléphetnek a szövetséges Nydus hálózatba.

6. A Thor még mindig légi elhárító egység? Jól betölti a szerepét? (Thelorme, Battle.net)

Igen, még mindig légi elhárító egység, és a Starcraft II egységek közül neki van a legnagyobb hatósugara a légi egységek ellen. Vizuálisan ez most azt jelenti, hogy légelhárító rakéták jönnek ki a vállából, amely figyelemre méltó távolságból képes hatalmas zárótüzet zúdítani az ellenfélre.

Karune ezenkívül összegyűjtötte nekünk az elmúlt hetek kék posztjait. Ennek a fordítását remélhetőleg holnap elolvashatjátok.

Forrás:


Comments (60)

  • 84Noname

    |

    Igen…a halunál ez volt a jó döntés…el kellett venni a ht-től, így nem szorítja a hasznosabb storm háttérbe.
    A quen lárvái hogy képződnek? Energia ellenében vehetünk?
    Egyébként nemlétező unitból hogyan lehet haluzni? Ha még nem techeltem fel rá… nem értem hogy működik…

    Reply

  • L4.ZsukoV

    |

    Tényleg nagyon hasznos infok voltak benne (Köszönjük a fordítást!), de ilyet hogy lehet kérdezni ?
    „3. A creep gyorsító hatása megnöveli a légi egységek sebességét is? (TheWarCenter)”
    Komolyan mondom egyesekből árad a sötétség… Látsszik, hogy sokan hisznek a plútó vonzásában 🙂

    Reply

  • Aston

    |

    #1: Feltételezem, hogy ezeket a kérdéseket körülbelül 26 ezren fogják feltenni holnapig Karune-nak 😀 ..
    #2: A kérdés nem is annyira jogtalan, mint amilyennek elsőre látszik …

    Reply

  • Peter1984

    |

    El tudnám képzelni hogy a splash dmg pusztítja a creep-et. Na nem látványosan, de ha 5-6 siege belő 10 zergling közé ott azért felgyalulja a földet 😛

    Reply

  • Laci

    |

    Van benne valami….:D

    Reply

  • L4.ZsukoV

    |

    #3 Akárhogy nézem: Ég és föld köztük a különbség 🙂 😛 Jah egyébként WOOT ! 😉

    Reply

  • Protoss Archon

    |

    Tényleg sok újdonság van a mostani kérdések és válaszokban. 😀
    (Kiegészítés: a countert „ellenszer”nek fordítanám 😉 )
    Válasz 84Noname #1 üzenetére:
    A hallucináció valószínűleg úgy működik, hogy választhatsz egy hasonló listából, mint ami a Zergeknél van, miután kijelölted a lárvát (gondolom én). Gyengébb egységből több (6-8), erősebből meg 1-2 készül.
    Multiban ritkán használtam a hallucinációt, kivéve amikor egy nagy földi sereget kellett Recallozni (Arbiter). Szépen nézett ki, pár extra Arbiter felfogta a légvédelmet, aztán mehetett a sok egység.
    A cikkhez visszatérve: Nem akkora érvágás, hogy nem sebez a creep. Bőven elég, ha gyorsabban mozognak rajta a Zerg földi egységek.
    A Thor pedig egyre jobban erősödik, jó ötlet a nagy hatótávú légvédelem neki. Szinte már nem hiányzik a jó régi ostrom támadása.

    Reply

  • RaZorpro

    |

    oké….akkor WOOT! XD

    Reply

  • Aston

    |

    WOOT!

    Reply

  • BlaZ

    |

    W00T!

    Reply

  • Protoss Archon

    |

    WOOT!
    (Nehogy már lemaradjunk a következő QnA-ról 😛 )

    Reply

  • nrvn

    |

    Már csak a következö adagért is:

    WO.OT

    Reply

  • Kex)

    |

    WO0t! (\(^-^)/)

    Reply

  • 84Noname

    |

    WOOT!!!

    Reply

  • Fred

    |

    WOOT! 🙂

    Reply

  • inkwizitor

    |

    LOOT!!!!

    Reply

  • BlaZ

    |

    hülye.
    W00T!!

    Reply

  • inkwizitor

    |

    BOOT!!!

    Reply

  • DJackson

    |

    WAU!

    Reply

  • VAckoND

    |

    Azért a Thoron ötletejenek még egy kicsit 🙂

    WOOT!!

    Reply

  • Hydra

    |

    WOOT!!!!!!!!!!
    WOOT!!!!!!!!!!!
    WOOT!!!!!!!!!!!!!

    Reply

  • Hydra

    |

    ha már hülyülés akk
    SHOOT!!!

    Reply

  • SzuL

    |

    tehát most miben is különbözik a halu az eredetitől? (azon kívül h nem a ht-nál van)
    amúgy meg:

    vút!

    Reply

  • Zedas

    |

    Emlékszik még valaki, hogy régen azért rinyáltam, hogy legyen egy olyan egység, ami lárvákat tud lerakni az ellenfélnél? Na, most örülök 🙂

    Reply

  • rimor

    |

    WOOT!!!!

    Reply

  • Laci

    |

    WOOT 😉

    Reply

  • spani

    |

    WOOT 😀

    Reply

  • Aston

    |

    #23: Több egységet is lehet vele egyszerre haluzni, és olyat is amihez még nincsen fejlesztésed.

    #24: 🙂

    Reply

  • TheZerg

    |

    WOOT!!! 🙂 😀

    Reply

  • Archon

    |

    WOOT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Reply

  • Crafty_FOX

    |

    Egyszer karune azt mondaná: És akinek tetszett a Q&A az most ugorjon a kútba 😛 Lenne jelentkező bőven =)
    De ha csak ez kell a Wootometernek felrakhatok 1 botot ami telespamolja wootal a blogot =)
    Addig is WOOT (végülis a q&a igen informativ volt) 😀

    Reply

  • BlaZ

    |

    miért pont WOOT amúgy? tényleg csak kíváncsiságból kérdezem, nekem bejön.
    WOOT!
    de ménem FASZA!! vagy KEWL?

    Reply

  • Tauren

    |

    WOOT!!!!!
    WOOT!!!!!
    WOOT!!!!!
    WOOT!!!!!
    WOOT!!!!!
    WOOT!!!!!
    WOOT!!!!!
    WOOT!!!!!
    WOOT!!!!!

    My life for Adun!!!!!!!!! XD, My life for Protoss race!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Reply

  • Strogg

    |

    WÚT. Besser, Gösser!

    Reply

  • Promie Motz

    |

    \/\/007 (Quantum of Silence, már a mozikban ;))

    Reply

  • Peter1984

    |

    HOOT planet 😛

    Reply

  • SzuL

    |

    Válasz Aston #28 üzenetére:
    hogy haluzhatok olyan unitot, ami nincs is még a pályán? mert amúgy eddig is ilyen volt, sőt, minden más fajú unitot is le lehetett haluzni, csak értelme nem volt sok..
    több egységet egyszerre? eddig a halu 2 halu akármit adott, az is több egységnek számít, nem? 😀
    most mi is változott?

    Reply

  • sweeping

    |

    (#37):
    „Mivel a hallucináció egy olyan képesség, amely több egységet is létrehozhat egyszerre, ez a szám pedig attól függ, hogy mennyibe “kerülne” az egység ha valódi lenne, így egy hallucinációból létrehozhatunk 8 Probe-ot ”
    Zeaból már csak 4et és így tovább.

    Szerintem lesz egy kis ikon hogy ha arra kattintasz akkor probeokat gyárt ha a másikra akkor zeat ha a 3.ikra akkor Colossus-t és így tovább, és ezeknek meg is lesz a hotkeyük.

    Reply

  • Hydra

    |

    WOOT!!!
    WOOT!!!!
    WOOT!!!!!!
    WOOT!!!!!!!!!
    WOOT!!!!!!!!!!!!!
    WOOT!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    WOOT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    WOOT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    WOOT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    WOOT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Reply

  • Blase

    |

    Tényleg hasznos volt. Erre az új Thorra kíváncsi lennék, érdekes lehet az új támadással. 🙂
    W00T

    Reply

  • sweeping

    |

    Csak hogy én se maradjak ki a sorból

    WOOT!!!

    Reply

  • inkwizitor

    |

    amúgy miért is jó ez a woot-olás?

    Reply

  • Orcus

    |

    DOT!

    Reply

  • Blase

    |

    #42: kifejezi hogy mennyire jó a q’n’a

    Reply

  • Strogg

    |

    Válasz Blase #44 üzenetére:
    És akkor mivan? 😀

    Reply

  • Aston

    |

    Válasz SzuL #37 üzenetére:
    Tudtál olyan egységet haluzni, amiből még nem is gyárottál? Hm, szép, kicsit régiesek akkor a Starcraft ismereteim.
    Több egységet egyszerre, igen, többet mint azelőtt, például 8 Probe vaze 😀 ..
    Te mit ettél, hogy ilyen kötekedős vagy? 😀

    Válasz sweeping #38 üzenetére:
    Kitaláltad! Karune megválaszolta, később írok róla.

    Reply

  • SzuL

    |

    Válasz Aston #47 üzenetére:
    keveset aludtam ^^. amúgy meg eddig szimplán úgy működött, hogy ráhaluztál 1 unitra, és lett mellette 2 halu. ha többet akartál, több ht-t hoztál, vagy többször nyomtad rá 😀

    Reply

  • BlaZ

    |

    szívjatok és akkor lesz halu.
    igaz nem energiába, hanem kettőfélbe kerül, meg nemis olyan erős halu mint a lecsótól(LSD) vagy hajnalkamagtól (Tesco, 75ft zacsijával), de beadja.
    amúgy nemtudom, sose próbáltam csak láttam a TV-ben.
    I (L) TV.
    W00T!

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.