Karune Kérdések és válaszok 25.
Karune QnA, de még milyen!
Mostantól minden QnA köteg tartalmazni fog egy „Gameplay Blog” nevű szekciót, amiben Karune elmeséli a tapasztalatait a Starcraft II aktuális verziójával játszott belső (fejlesztői) meccsekkel kapcsolatban.
Kiderül még, hogy igen, lesznek városi pályák (!!), a grafikát megpróbálják kicsit életszerűbbre belőni és hogy a Ghost Drop Podja többet tud mint gondoltuk volna.
Chat a fejlesztőkkel: A héten tudtam beszélni Samwise Didierrel a visszajelzésekkel kapcsolatban, amik a játék grafikai állapotával kapcsolatban érkeztek. A következő hetekben olyan screenshotokat fogunk nyilvánosságra hozni, amikben kicsit át van dolgozva a megjelenítés: nincsenek annyira rikító színek és minden jóval realisztikusabban néz ki. Kíváncsian várjuk majd a véleményeteket.
Játékbeli tapasztalatok: Újév alkalmából vezettem be ezt a szekciót, remélem tetszeni fog. Múlt héten alkalmam volt játszani pár 1v1 meccset David Kimmel, a SC2 új játékfejlesztőjével. Még ebben a korai fázisban is látszik, hogy a Starcraft II-ben rengeteg változatos stratégiát lehet majd alkalmazni. Az első rész megszokott stratégiái mellett (amikhez még ragaszkodok) kipróbáltunk új ötleteket mind az új egységekkel, mind az újak és régiek keverésével. Az egyik legérdekesebb stratégia a jelen verzióban a Nomad rush. A Nomadok nemcsak a már dúló csatákban jó támogatók az Auto Turretjeikkel, vagy invázió esetén kiváló védekezők, de remekül lehet őket használni az ellenfél gazdaságának összeomlasztására is. De nem valami egyszerű „megölünk 2 Probe-t, aztán menekülünk”-féle húzásról beszélek… Fogsz 4 Nomadot, amik pillanatok alatt telepítenek 8 Auto Turretet az ellenfél bányászai közé. Még egy viszonylag jól védett bázison is hatalmas pusztítást végeznek. Minden egyes robot-torony felér egy Marine-vel, annyi előnnyel, hogy gyorsabban lő és épület típusú páncéllal rendelkezik. Felválthatja ez a taktika valaha a hírhedt Siege Tank dropot? Valószínüleg nem, de az Auto Turretek nem kerülnek mineralba/gázba…
— StarCraft II Q&A – Batch 25 —
1. Rendelkezni fog a Nomad az összes képességgel, ami az SCV-nek is megvan? (Természetesen az exklúzív Nomad képességeken felül.)
Nem, a Nomadok nem kapják meg az SCV alapképességeit és bányászni/gázászni se fognak tudni. A Nomad által épített épületek pedig csak a Nomad számára lesznek elérhetőek.2. Hogyan számolódik a sebzés a Protoss plazma pajzsok ellen az új sebzés-védelem rendszerben?
A protoss pajzsok felveszik az alap páncéltípus tulajdonságait. Példával is szemléltetve: ha egy könnyű páncélzatú Protoss Zealotra rálő egy Ghost, aminek bónusz sebzése van könnyű páncél ellen, akkor a Zealotnak a pajzsa is extra sebzést szenved el.3. A hivatalos Artworkokban és sok pletykában felbukkantak Terran városok, mint például Augustgrad. Tartalmazni fog a Starcraft II ilyen doodadokat (díszítőelemek), mint a felhőkarcolók, házak stb?
Igen, sok közkedvelt doodad szerepelni fog a Starcraft II-ben is.4. Tartalmazhat a Shadow Ops egy Nuket és egy Drop Podot egyszerre, vagy egy fajtából kettőt?
Jelenleg a Shadow Ops egy atombombát és egy leszállóegységet is készenlétben tud tartani (egyszerre), de arra nincs lehetőségünk, hogy például 2 Nuket, vagy 2 Drop Podot tartsunk egy Shadow Opsban. A Drop Podokat még jóval a (Ghost általi) kilövés előtt fel kell tölteni 12 szabadon válaszott (!!) gyalogos egységgel. Bizonyos pályákon a leszállóegységekkel való SCV-„szétdobálás” nagyon hasznos stratégiává válhat.5. A Starcraft II alapfelbontása widescreen vagy 4:3 lesz?
A tervünk az, hogy a fenti kettő mellett minden felbontást támogasson a játék 5:4 és 16:9 között. Nagyobb képernyők természetesen szebb megjelenést fognak eredményezni, de a tesztjeink szerint a kisebb monitorok sincsenek nagyon lemaradva.
Jól kezdi Karune a 2008-as évet, a BlizzCast után egy ilyen QnA… Biztos sok ember álma vált valóra most, hogy megígérték a grafika életszerűbbé és picit sötétebbé tételét (én mondjuk kivétel vagyok, nekem az eddigi megjelenés is tökéletes volt 😛 ), a városi pályákról már nem is beszélve.
A Drop Pod újítás nagyon bejön, 12 hely a Marine, Reaper, Medic, Firebat/Firebatot leváltó rejtélyes Terran gyalogos tetszőleges összeállítására, lehet már gondolkozni a legjobb kombinációkon.
Egyébként csak én gondolom úgy, hogy a Starcraft II az első játék, aminek már a készítése alatt ilyen fejlett volt a „közönségszolgálat”?
Forrás:
Comments (19)