BlizzCast – Episode 1

Astonkacser . Hírek 1415

blizzcast.JPGMegérkezett a már megjósolt BlizzCast, tekintsétek meg a weboldalát. Esetleg iratkozzatok fel az RSS forrására. De mindenképpen nézzétek meg az Episode 1 oldalát, és a hozzá tartozó MP3-at töltsétek le.

Előre vetítem, ha már egy kicsit is tudsz angolul, akkor érdemes meghallgatni és hozzá nézni a szöveget is. A kettővel együtt már jó képet lehet kapni arról hogy miről beszélgetnek.

A továbbiakban egy kis összefoglalást írok arról ami minket érdekelhet (minden ami nem WoW).

Tehát azzal kezdődik hogy Karune köszönt mindenkit, elmondja hogy nagyjából miről lesz szó. Aztán jön Sam Didier és elkezdődik a beszélgetés.

Az első fontos (!) rész az, hogy Sam elmondja, hogy került a Blizzardhoz. Főpénztáros volt egy moziban, és talált egy igen apró hirdetést, ami úgy szólt „Make Art For Video Games.”. Gondolt hát egyet és elindult, aztán találkozott Mike Morhainnel, bemutatta neki portfólióját ő pedig ajánlott neki egy munkát. Mindez 1991-ben történt.

Ezután beszél egy kicsit arról, hogy alapvetően mi a különbség a Starcraft és Warcraft grafikája között. Valójában itt nem mond túl sok újat, viszont elég nehéz kihámozni a lényeget.

Aztán beszél a Warcraft III Panda hőséről, ami valójában önmaga képe. Karácsonyra mindig rajzol a családjának valamit, és abban az évben egy pandát rajzolt, mert ez a beceneve. Aztán a család kitalálta, hogy milyen jó lenne Warcraft III hősnek. Április elsejei tréfaként meghirdették, hogy ez lesz az új War3 hero, és hihetetlen módon az embereknek tetszett. Így lett hát.

A Dark Templar kerül sorra. Mesél egy kicsit arról, hogy amikor Zeratult megálmodták, a nagy Psi pengékkel, akkor őt akarták olyannak, amilyen minden Dark Templar lett. Egyszerűen nem volt idejük új modelt csinálni, ezért minden Dark Templar olyan lett mint Zeratul. Most viszont változtatnak rajta, és sokkal „Dark”-osabb mint Protossos. A Dark Templarok eredetileg a Shakurason éltek, de a bolygót ellepték a Zergek. Így ezen harcosok küllemén a Zergekkel való hadakozás meglátszik. A koponyák, csontok trófeaként vannak rajtuk. Kitér arra is, hogy nyilván Zeratult nem fogják megváltoztatni, ő egy akkora hős, nyilván Darth Vadert sem célszerű megváltoztatni. Arról is beszél, hogy sokaknak nem tetszik, de nem kell megijedni, ez a koncepciós rajz még változhat. A Blizzardnál ez úgy működik, ha szeretsz egy karaktert -> nagyszerű, ha útálsz egy karaktert -> nem kell aggódni, lehet számítani változásra.

A végén a Zerglingről beszél egy kicsit, de nem mond túl sok újat. A lényeg az volt, hogy az eredeti Zergling megmaradjon, kis kiegészítéssel, ami nem rontja el az eredeti képet. Ezért adtak neki egy szárnyat, ezzel dombról lerepülő, házakra felugráló képességet. Az eredeti feeling megmaradt, de mégis más, mégis új.

Itt hangzik el az a számomra az a mennyei mondat

It’s StarCraft II, baby, you know. We don’t want to be doing something we did ten years ago and just doing a 3D version of it.

Sammy egyre szimpatikusabb: „Tudod ez Starcraft II. Nem akarjuk ugyanazt csinálni mint 10 éve csak 3D-ben.”


Comments (9)

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.