Tom Cruise megijedne – avagy erős-e a Protoss

Vorian . Cikkek 876

A Battle.net fórumon panaszkodott valaki, hogy mi az, hogy a Terran ennyi területre sebző egységet kap, a Protossnak meg alig van valamije a kisebb földi egységek ellen.

Karune megnyugtatta, hogy a Colossus tökéletesen betölti ezt a szerepet, sőt erősebb mint gondolnánk. Hozzászólt többször is a topichoz, és mondott pár új dolgot. (egy régi demonstrációs videó itt)

I do agree, Protoss doesn’t have a heavy hitter. Unless the colossus can ‘vaporize’ units with less then 50 hps in a sec.

Actually, the Colossus do literally vaporize units with less than 50 Hit Points, in a second. Currently, their Twin Thermal Lance beams do 144 damage at a ‘Fast’ Attack Speed, and devs are also experimenting with possible AoE (Area of Effect) characteristics to the attack. Nonetheless, the Colossus will still be very vulnerable to air units. Though it is also important to note, that Beams are not instant damage, and are still undergoing much QA as well.

Terrans, Point that Thor to the mining fields and not only the SCV, the CC will be gone! so yes at this point, Terrans are WAY better then the protoss…
I am keeping my fingers cross for blizz to fix.

The Thor that was seen in the Terran Gameplay Video is in no way balanced. It is unlikely for the Thor to take out a whole Command Center in one artillery barrage.

Can the colossus attack ground and make sweeps?

Yes the Colossus’s beam attack does sweep from unit killed to the next closest unit automatically, while also damaging units between those two points.

wait, do the thermal lances deal 144 damage to buildings? because if they do, they could take out defensive structures like no other.reminds me of a comment someone made about missile turrets being able to wipe out the collosus.

Anything with a higher armor rating will of course mitigate some of the Colossus’s damage. I just did a test right now, and a single Colossus took approximately 35 seconds to kill a Nexus, and 7 seconds to kill a Phase Cannon, thus buildings are still quite formidable in holding off these robotic beasts.

If it automatically goes to the “next closest unit”, then how is it possible that units are in-between there?

If left on automatic firing, there will not be any units in between, unless they are buildings. If you manually target the next unit, then you can guide the beam to the next target. This could be useful if you know a certain area of units have been damaged by a Psi Storm or other attacks, and would like to guide the beam to that end of the battle to a target, finishing off units in between.

Azaz a Colossus nagyon erős lesz a gyalogosok, kisebb egységek ellen, mivel 1 hősugara 144-et sebez. Nem kell megijedni, ez valószínűleg folyamatos sebzés és nem pillanatnyi. Tervezik egyébként, hogy a Colossus területre sebezzen – valószínűleg azért, hogy betöltse a kiesett Reaver szerepét. Légi egységek ellen viszont nagyon sebezhető lesz, azok hamar szét tudják szedni. A tény, hogy légi és földi fegyverek is sebezhetik a Colossust, talán egyensúlyozzák annak hatalmas sebzését.
Karune szerint a sugárral nagyon jól lehet majd microzni, pl ha a nyalábot átvezetjük egy csapat sérült egységen, akkor azok hamar ki lesznek iktatva. Futtatott egy gyors tesztet: egy Colossusnak 35 másodpercbe telt elpusztítani egy Nexust, és 7 másodperc volt egy Phase Cannon.

És azokat pedig, akik féltek a Thor “Artillery Barrage” képességétől, megnyugtatta, hogy a Terran Gameplay videóban szereplő Thor fel volt turbózva a show kedvéért, és hogy a kész játékban természetesen nem fog tudni elpusztítani egy Command Centert ilyen hamar.

Forrás:


Vorian

kewl

Comments (7)

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.