Zerg Q&A

Vorian . Cikkek 1391

A Zerg bejelentésnél a sajtó pár képviselője tehetett fel kérdéseket 3 híres Blizz-munkatársnak, név szerint: Dustin Browdernek (Vezető Fejlesztő), Chris Sigatynak (Vezető Producer) és Samwise Didiernek (Art Director).

A Mothership nagyon durva egységnek tűnik, létezik egyáltalán valami ellenszere?

Persze! A BlizzCon óta nagyon sokat változott. Simán legyőzhető Corruptorokkal, Hydraliskekkel, Vikingekkel, Phoenixekkel – attól függően hogy melyik fajjal vagy. Ez egy olyan egység, amit csak akkor érdemes megépíteni, ha nagy légi fölénnyel rendelkezel, mivel támogatás nélkül hamar le tudják szedni. De ha van egy kísérő flottád, akkor tényleg nagyon hatásos lehet.

Lett valami új tulajdonsága / képessége a Creepnek?

A Creep szerepe most is ugyanaz, a grafikáján és a terjedésének módján kívül semmit nem változott.
(Már a rámpákon / feljárókon is „lemegy” a terjedő Creep, még ha nem is tudunk oda semmit sem építeni.)

A trailer egyik jelenetében őrült sok Zergling rohan le egy Protoss bázist. Számíthatunk hasonló szituációkra a multiplayer meccseken?

A játék motorjával készült mozik végtelen lehetőséget rejtenek magukban – ez is így készült – de hasonló esetekre nem túl gyakran lesz példa a Battle.netes meccseken. Nem az, hogy nincs rá lehetőséged, hanem ha már elértél arra a szintre, hogy annyi nyersanyaggal rendelkezz, ami egy ilyen akcióhoz szükséges, akkor inkább már fejlettebb egységeket gyártasz (persze ha nyerni akarsz).

A Queen nagyon hősszerűnek tűnik, mint a Warcraft 3-mas hősök, vagy rosszul látjuk?

A Queen meg tud halni, akárcsak bármely más mezei egység, és nem lehet speciális oltárokon feléleszteni, mint a Warcraft 3-ban. Ha meghal, újat kell csinálj, és újra fel kell fejleszd a nulláról. Bár messze nem halhatatlan, egy Ultraliskot azért bármikor lenyom egy párharcban. Nagyon jó a bázisvédelemre, mivel egyik képességével villámgyorsan gyógyít 100 HP-t egy saját épületen, ráadásul ezt többször is el tudja játszani. Egy Queen-támogatással megáldott Zerg fészket nagyon nehéz lesz elpusztítani.

A Deep Tunnel képességével elmenekülhet a gázos helyzetekből, például simán egy másik bázis egyik épületéhez való „teleportálással”. De ezt csak 15 másodpercenként lehet használni, szóval jól kell időzíteni. Egy rossz döntés és a királynőd halott. Egyébként lehet támadásra is használni, de védekezésre sokkal jobb, mivel viszonylag lassan mozog, és sok képessége megköveteli a Creep jelenlétét.

Mi a különbség a Warcraft és a Starcraft képi világának megjelenítése, stílusa között?

A Warcraft sokkal inkább eltúlzott, fantasztikus, míg a Starcraft azért a földön marad. A Warcraftban óriási vállvédőkkel, meg nálad kétszer nagyobb fegyverekkel rohangálsz, ez pedig egy „sima” science fiction. A csapatszíneket is csak annyira szeretnénk láthatóvá lenni, hogy a multiplayer meccseken ne lehessen őket összekeverni, de panasz se érkezzen, hogy „túl csicsás, túl rikító”.

A Mothershipet is meg tudják fertőzni a Corrupterek? Nem túl nagy falat ez nekik?

Igen, bármely légi egységet meg tudnak fertőzni, és a saját oldalukra állítani. Ennek maximum az időtartama változhat, tehát egy Mothershipet több ideig kell „noszogatni”, mint mondjuk egy Observert.

Mi az Overlord új szerepe a Starcraft II-ben, most hogy már nem tud szállítani, és a rejtett egységeket sem látja?

Az Overlordnak két fő képessége van. Az egyikkel meg tud fertőzni semleges épületeket (Xel’naga obszervatórium), vagy nyersanyag-lelőhelyeket (kristály, gáz), amiről a Zerg játékos tudja, hogy az ellenfelének kelleni fog. Csak akkor lehet újra használni az adott objektumot, ha elpusztítottuk a rajta levő hártyát. A másik a Creep Generator, amivel meglepő módon Creepet generál, amire aztán lehet majd építkezni.

Az Overlord továbbfejleszhető Overseerré, ami már detektornak számít, tehát látja a rejtett egységeket. Továbbá minél tovább áll egy helyben, annál nagyobb lesz az a terület, ameddig ellát. Az Overlord / Overseer szétválasztás mögött az a – első részben szereplő – probléma állt, hogy Zergek ellen szinte hatástalan volt láthatatlan egységeket küldeni, mivel nagyon könnyen szerezhettek detektort.

Forrás:


Vorian

kewl

Comments (11)

  • pcdevil

    |

    „…egy Ultraliskot azért bármikor lenyom egy párharcban…” – lol?:) jó mondjuk lassú egység szóval maximum bc-k ellen lenne hatásos (más nemjut most eszembe ami lassúnak tűnt sc2ben is), bármi elfut előle, nade akkoris:D
    az overlord/overseer szétválasztás meg nemtudom. pont ezért volt érdekes zerg ellen játszani. zerg van ellened? hajjaj, akkor nemmegyek dt-kkel, azzal nemfogok tudni beütni! bár nemhiszem hogy olyan sokat kell most techelni hogy overseerhez jusson az ember..

    Reply

  • outro

    |

    Az Overlord egy tök faja egység lesz. Eddig is szerettem de most imádni fogom. És a balance miatt tényleg ki kellet venni a detektor képességét. Igy zergek esetében is oda kell majd figyelni a láthatatlan egységekre. A nyersanyaglelőhely fertőzés is érdekes. Kiváncsi vagyok a gyakorlatban milyen taktikázási lehetőségeket fog magával hozni. Igéretesnek hangzik.

    Reply

  • nrvn

    |

    Nem tudom de nekem egy a hatalmas zerg légi fölény nem jön be. Valahogy ugy éreztem hogy a zergek inkább a földi egységek fölényét, sokaságát, gyorsaságát használják ki és a légi „hadviselés” számukra másodlagos feladat, de a corruptorral már ez is fordult.
    Ha minden megfertöznek, még ha nem is gyorsan, de egy náluk nagyobb flottát is akár meg tudnak semmisitni pusztán hogy hajóról hajóra fertöznek…

    Reply

  • SzuL

    |

    igen, most kb annyiból áll(hat) egy meccs, hogy veszek 1 ctrl infestort, 2 ctrl corruptort, pár overt, megfertőzöm a pályát, és kész..

    Reply

  • Aston

    |

    Bár senki sem mondta, de talán egyértelmű, hogy a demonstráció kedvéért azokat a képességeket, amiket be akartak mutatni, kicsit feltuningolták, felerősítették.
    A legjobb példa erre az Infestor, ami 2 másodperc alatt kúszott be az ellenfélhez, és még 2 másodperc alatt fertőzött meg 4 Barrackot. Ez teljesen lehetetlen, hogy így legyen, de gondoljatok bele, egy 9 perces gameplay videóban hogy nézne ki, ha egy percig azt néznénk, hogy az Infestor próbál megfertőzni egy Barrackot?

    Ez ugyan olyan mint anno a legelső Gameplay videóban a Protoss Mothership. Akkor egymaga szétvert egy nagyobb Terran flottát, de mint mondták, csak a bemutató kedvéért.

    Reply

  • pcdevil

    |

    én azért nem félek a hatalmas légi fölény ellen. még most se mondható, hogy olyan szintű légi-egysége lenne a zergeknek mint mondjuk egy bc, vagy egy carrier. corruptor is inkább egy tuningolt mutalisk: több hp, egy érdekes képesség, és talán ennyi. egy phoenix csapat szerintem könnyűszerrel leszedi őket;)
    igazat megvallva nekem sc1ből hiányzott a rendes „zászlóshajó” a zergektől, de azért csak ellavíroztam (/ellavírozok) így is.
    (infestor meg az az egység számomra aminek kinézetével sehogy se tudok kiegyezni. inkább warcraft undead feelinget sugall, mintsem zergeset)

    Reply

  • Vorian

    |

    Infestor az egy az egyben C’thun 😀

    Reply

  • Peter1984

    |

    @ nem csak az infestor sugall ud feelinget, hanem a hártya is. Én úgy képzeltem, hogy lüktető barnáslila csimbókos akármi lesz, ehelytt kicsit olyan mintha felperzselt füvön járkálnának a zergek. Ahogy terjed az szép, de a kinézete egy kicsit túl halott.

    Reply

  • pcdevil

    |

    huhh, elsőre nemvágtam mivan, de ok, a creep. ezen el sem gondolkoztam. de valóban, kicsit vastagabbnak képzeltem el, és tényleg olyannak ami egy alapot ad az egésznek (mint mondjuk épület betonalapzata, és nem mint a meggyes-piténél az alsó tésztaréteg)

    Reply

  • Bubbles

    |

    „pont ezért volt érdekes zerg ellen játszani. zerg van ellened? hajjaj, akkor nemmegyek dt-kkel, azzal nemfogok tudni beütni!”

    Vagy mégse? És ez csak egy példa!

    Reply

  • Szoke

    |

    Szerintem jó csak kár hogy a nyelvet amin beszélnek nem értem .

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.