ZvT végjáték
Ahogy ígértem, itt van a ZvT elemezés befejező része, ami hasznos tanácsokkal lát el titeket a végjátékkal kapcsolatban. A dicséret továbbra is Zozoo-t illeti, hiszen ő fordította. Aki esetleg nem olvasta még a középjáték, és a korai játékszakasz elemzését, annak azt ajánlom pótolja a hiányosságait mielőtt belevágnak a befejező cikk elolvasásába. Hiszen fontos, hogy meglegyenek az alapok, hogy legyen mire építkezni. Most pedig következzen a befejező rész, remélem sok zerg hasznára fog válni:
Késői szakasz számomra akkor kezdődik, amikor készen lesz a Hive-om. Ez a játék azon része, amikor minden taktikát be kell vetned a győzelem érdekében.
Brood Lordok és Ultraliskek
A Brood Lordok a harcmező urai. Elpusztítják a Terran pusht, vagy teljesen legyőzik ellenfeledet, ha támadólag használod. Sem a Marine-ok, sem a Thorok nem tudnak gazdaságosan szembeszállni velük, sőt mozgásra késztetik a Siege Tankokat is, sokkal eredményesebbé téve a maradék seregedet. Habár a Zerg nem tud sokáig szembe szállni a Viking/Thor erejével a levegő fölötti uralomért, így nem ragadhatsz le a Brood Lordoknál tartósan.
Amint csak lehet, azonnal kezdj el Brood Lordokat gyártani, talán néhány Corruptort is, hogy mindenképpen Vikingezésre kényszerítsd a Terrant, de ezután válts Ultraliskre. Az Ultraliskek nem kimondottan hasznosak egészen addig, míg ellenfeled populációjának jelentős részét Vikingek nem foglalják el. Szintén kötelező kifejleszteni az Adrenal Glands fejlesztést a Zerglingeknek, 15%-al erősebbé válnak, és rengeteg Zerglinget fogsz gyártani, amikor Lárvában dúskálva szenvedsz a gázhiánytól.
Planetary Fortressek
A játék jelentős részében a PF-ek tabunak számítanak, nem éri meg foglalkozni velük. Habár hatalmas Roach/Ultra seregekkel könnyen lekapkodhatók, ha őrizetlenül találsz egyet, főleg ha van pár Banelinged is az SCV-k számára.
Egyszerűen Baneling bombával is leverheted, 25-30 kell attól függően, hogy mennyi sebzést vittél be eddig. Ez természetesen nagyon kockázatos is, hiszen elég, ha 1-2 Banelinggel számolod el magad, és a sérült Fortresst megjavítják az SCV-k. Emellett Baneling bombával űrt hagysz a seregedben is, és azonnal megölhetnek egy gyors ellentámadással. Ezért szerintem csak akkor éri meg, ha limiten vagy, és elég nyersanyagod és lárvád van tartalékban, hogy maradéktalanul pótold a veszteségeid.
Nydus Wormok, és Doom dropok
Ahogy egyre előbbre járunk a játékban, a Terran úgy nyújtja védelmi vonalát egyre jobban, és hajlamosak váltani a lassabb Mech egységekre. Ez fokozottan sebezhetővé teszi a főbázisát a Nydus Wormok és a nagyszabású dropok számára.
Viszont ha bedobod a sereged az ellenfél vonalai mögé, ne hagyd őket meghalni. Menekíts ki annyi egységet, amennyit csak tudsz, mikor megérkezik a védelem. Ha újra a frontra tör, visszatérhetsz megint.
Burrow
A Burrow tech az egyik legsokoldalúbban alkalmazható technológia a késői szakaszban, 100/100 egészen biztosan nem nagy befektetés érte. Az időzítésre nem tudok tuti tippet adni, de mindenképpen érdemes megvenni. Megmentheti az ásványokon termelő dolgozóid, vagy legalább időt nyersz a Scanig.
Szintén alkalmat ad kis Baneling csapdák elhelyezésére. 2 Baneling nem kerül nagyon sokba, de előbb vagy utóbb el fog felejteni Scannelni, és akkor elcsíphetsz rengeteg Marinet. Olyan butaságot, mint 10 vagy több Banelinget leásni egy helyre nem érdemes tenned. Nem éri meg a kockázatot a nyereség.
Droneok
Létezik a túl sok Drone fogalma. A Droneok ugyanúgy a 200 populációból vesznek el a sereged kárára, mint a Queen. Megpróbálok éppen ezért 4 Queennél és 90 Drone-nál megállni. Ha több lárvára van szükségem inkább extra Hatchery-t dobok le.
Pár replay – LETÖLTÉS
1. Happy ellen a Blistering Sandsen
Happy a játék időpontjában vezette a Blizzard EU top 200as listáját, és véleményem szerint jobban is játszott nálam. Sikerült korán megszereznem az előnyt, és ragaszkodni hozzá. Kezdésnél blokkolja a Naturalomat Ebay-jel, majd 2 port Bansheet választ amit Bio-Mechbe fordít miután expelt. BlisteringSands az a térkép, ahol sokkal agresszívebben kell játszani, mint álatalában, és ugyanakkor nehéz is passzívan játszani, hiszen alig van expelési lehetőséged.
2. SjoW ellen Xel’Naga Cavernen
A gazdaságom egy korai csapást szenved el, amikor a Bio/Helion piszkálását Droneokkal kell védenem, de visszaszerzem az előnyt gyorsan, hiszen a Mutaliskeim őrizetlenül találják az ásványokon dolgozó munkásait. Gyors harmadik expre Bio-Heliont választ. Sok akció van ebben a replayben, kedveli a dropokat, és a kisebb lerohanásokat a külső expjeimen, és én sem hagyok neki békét a Mutaliskeimmel és a Roachokkal. Szerintem mindketten elég jól teljesítettünk.
3. Nihil ellen Xel’Nagán
2 Rax-szal nyit, és egy kicsit piszkálódik, de ezután ledob még kettőt, és elhúzza az SCVket is egy 4 Rax all-inre.
4. idkfa ellen BSen
Bansheere expel, majd Tank/Marine-nal támad épp mielőtt elkészülne a Spire-m, de mindent tökéletesen fogok és szép kis előnyre teszek szert.
5. Jester ellen Metalopolison
Gyorsan expel, majd Helion droppal próbálkozik, ám észrevettem a Starportot, és figyelek erre a lehetőségre is. Innen egy standard ZvT lesz.
6. Monty ellen LT-n
Egy agresszív Marine/Helion nyomás mögött expel, majd Thorra vált. Észreveszem, hogy nincs Tankja, és kihasználom a korai pozíció előnyeit.
7. BrutalBlitz ellen Metalopolison
A játék korai szakaszában nem vállalható, amit csinálok, de a késői szakasz elég jól ment
8. Daut ellen LT-n
Ez volt talán az egyetlen játék, amely kimondottan földi all-in-ként maradt meg az emlékezetemben (a 3ason kívül). Habár ez egy elég régi meccs, és azóta mindketten sokat fejlődtünk, mégis tökéletes példája, hogyan lehet a Thor all-int fogni. Robbantsd be az SCV-ket Banelinggel, és a többit elintézik a Zerglingek.
9. EmpireDieStar ellen Metalopolison
14. percre időzített BioMech push-sal nyit, amit Muta/Ling/Roach-csal fogok meg pár Banelinggel a jobb hatás kedvéért.
10. Jimpo ellen Metalopolison
Az ellentámadás ereje.