Kérdések – Válaszok 22. – Pályakészítő széria

Astonkacser . Hírek 1373

xordiah.gifMegérkezett a legújabb adag, ezúttal Xordiah hozta nekünk a kérdéseket és a válaszokat az európai (!) battle.net fórumról. Milyen furcsa, már hajnalban fennt voltak a kérdések, tehát direkt rakták ki, hiszen azóta nem vették le. Karune megbetegedett vagy valami baki áll a háttérben?

Mindenesetre lássuk mit tudunk meg ezúttal:

StarCraft II Q&A – Batch 22: Map Maker Series

Folytatjuk a sorozatot amit pár hete elkezdtünk. Dustin Browder és Brett Wood (szenior szoftver fejlesztő) fog válaszolni a Pályakészítő Közösség kérdéseire. Ha van kérdésed a saját pályák és modok készítése kapcsán, akkor tedd fel nyugodtan, így akár bele is kerülhet a harmadik részbe. 🙂

Chat a fejlesztőkkel: A legnépszerűbb kérdés ami az UMS (User Map Settings) játékok és modok készítése kapcsán jön: Lesz DotA Starcraft II-höz? Azoknak akiknek nem ismerős, DotA (Defense of the Ancients), egy népszerű UMS játék a Warcraft III-hoz. (bővebb info -szerk.) Starcraft összehasonlítva a Warcraft III-al nem annyira hős központú játék, és a hősöknek vagy egységeknek nincs is meg az a tapasztalat gyűjtő mechanizmusa mint a Warcraft III-ban, így nehéz elképzelni hogy lehetne reprodukálni a DotA-t a Starcraftban. Mindazonáltal, egy kis beszélgetés a fejlesztőkkel meghozta a hírt, hogy a Pálya Készítőben lehetőség lesz engedélyezni a hősök és egységek tapasztalati pont szerzését, de ez nem lesz így single playerben és alap multiplayerben. Továbbá, ezeknek az egységeknek lehet engedélyezni a felszerelést is, ami ugyancsak meghatározó tulajdonsága egy UMS pályának mint a DotA. Ezzel a két kiegészítéssel biztosak vagyunk benne hogy az okos modderek megbírkóznak majd a feladattal, hogy nagyszerű saját pályákat hozzanak létre.

1) Lehet majd végül keverni a terep típusokat ahelyett hogy csak dzsungel, twilight, stb. lehetne egyszerre?
[Dustin Browder] Igen, a terep textúra keverhető. A tileset ugyancsak.
[Brett Wood] Alapvetően létrehozhatsz saját tileset-et is a szerkesztőben, ez valami olyasmi amit még a Warcraft III sem támogatott.

2) A Starcraft II Pálya Készítője támogatni fogja a szöveg színezést, az egység színezést, a „12”-es játékos (például semleges játékos) egységeket?
[Dustin Browder] Igen, mindezen szolgáltatások elérhetőek lesznek.

3) Lesznek nagyobb pályák 256×256-nál?
[Brett Wood] A maximum pálya méret még mindig 256×256 és nincs tervben hogy ezt megnöveljük.

4) Az új pálya szerkesztő támogatni fogja a pálya zárolását? Az emberek utálják ha elvesztik a pályáért járó megbecsülést.
[Dustin Browder] Igen, tervben van ez a szolgáltatás. Reméljük ez majd még több ösztönzést ad a modder közésségnek hogy elkészítse saját, eredeti pályáit.

5.) Az új szerkesztő támogatni fogja a „négyzet” terep épületeket is?
[Dustin Browder] Igen. A szerkesztőben a felhasználó beállíthatja az épületeket alapját olyan alakúra és méretűre amilyenre szeretné.

Xordiah
RTS Community Representative EU

Forrás:


Comments (16)

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.