Zerg kérdés-válasz

Astonkacser . Cikkek 752

frankpeirce.JPGA koreai Zerg bejelentés ceremónia részeként kérdéseket tettek fel Frank Peirce-nek, aki bár több részletben a szokásos Blizzard stílust hozta, azért bőven elárult érdekes dolgokat:

  • Q: Hol tart a fejlesztésben az SC2? Milyen messze van még a végleges verzió?
    A: Semmi biztosat nem tudok mondani. Sok időbe telik, mivel más játékokat is fejlesztünk. Mivel a tökéletesség az elsődleges szempont, biztosra nem tudjuk mondani, hogy az SC2 mikor jelenik meg.
  • Q: Azt hallottam vannak változások a Battle.net-en. Mik ezek?
    A: Sajnos most erről még nem adhatunk ki információt. Csak annyit mondhatok, hogy jól halad, és nagy változásokra számítsatok!
  • Q: Kerrigan nincs a videóban. A Queen az Kerrigan? Ha nem, akkor ki testesíti meg Kerrigant? Egyébként a Roach úgy néz ki … mint egy roach (csótány). A WoW-ban a Paladinokat hívták Roach-nak, ez az oka?
    A: A Roach-nak semmi köze a paladinokhoz. Kerrigan egy egyedi egység és csak a single-playerben lehet vele játszani.
  • Q: Hány Starcraft 1 fejlesztőt vontak be jelenleg az SC2 fejlesztésébe? Azt hallottam, hogy pár C&C fejlesztő is részt vesz a munkában, ezért nincs igazi folytatása az SC1-nek.
    A: Körülbelül 12 eredeti fejlesztő van. A játék továbbra is kötődik az eredetihez és ezért ez a folytatása. Sokat dolgoztunk rajta, hogy ez egy szórakoztató játék legyen, és megpróbáltuk kielégíteni a multiplayer játékosok igényeit is.
  • Q: Hogy megy a játék egyensúlyozása?
    A: Az egyensúlyozás nagyon komplikált folyamat. Ezért van hogy a fejlesztőink egyfolytában játszanak a játékkal és egyensúlyozzák. Szerencsére sok jó képességű ember van itt (progamerek). Azt tervezzük, hogy erről a kiállításról is begyűjtjük a visszajelzéseket. Patchekkel is sokat fogunk még egyensúlyozni. A WC2 pályakészítői is részt vesznek az SC2 fejlesztésében. Sokat nem árulhatunk most még el, de hamarosan megtapasztalhatjátok.
  • Q: Azt hallottam, hogy az SC2 új grafikus motort fog használni. Részleteket tudsz mondani?
    A: Nem vagyok grafikus, de azt elmondhatom, hogy több fejlett grafikai elemet fog tartalmazni a játék.
  • Q: A Zerg kampány a Protossok támadásával ért véget, de a Terranokat legyőzték. A játék igazodni fog az eredeti történethez? A Queen úgy látszik hogy hero egység. Fejlesztenünk kell hogy használhassuk?
    A: A történet még fejlesztés alatt van. Nem adhatunk róla még információt. A Queen-t az elejétől lehet használni, és specializálni lehet a védelemre. Később lesz majd több információ róla.
  • Q: A WWI-n (World Wide Invitational, ahol bejelentették tavaly az SC2-t) a Mothership szuper egység volt, de a BlizzConra normál egység lett belőle. A Queen szuper egység lett, akkor most mi lesz a Mothershippel? A Terrannak is lesz szuper egysége? A grafika nagyon jól néz ki, és a rendszer követelmények is jónak tűnnek.
    A: Semmi biztosat nem tudunk még most mondani a játékról. A Queen nem igazán szuper egység, de egy igazán speciális egység. Gyenge ha nincsen védve. Nem hős. A rendszer követelmények elég alacsonyak ahhoz, hogy sokan tudjanak játszani vele. Olyan grafikus kártya viszont kell, ami támogatja a Pixel Shader 2.0-t.
  • Q: Hogy fog zajlani a tesztelés? A progamerek azt mondják, az SC2 olyan mint az SC1, ez volt a fő cél? Vagy az új tartalmon volt a hangsúly?
    A: Még vita tárgya, hogyan tudnánk legjobban tesztelni a játékot. Mivel az SC1-t annyira szeretik az emberek, ezért szeretnék az SC2-vel is hasonló érzést átadni. Mindamellett persze kiegészítjük új dolgokkal.
  • Q: A Zerg Infestor egysége. SC1-ben a fertőzés (infestation) nem volt egy sokat használt képesség. Hogy lesz ez az SC2-ben? A fertőzött egységek beleszámítanak a maximális populációba?
    A: A fertőzést még tesztelni kell. Azt mutattuk meg, hogy mi van készülőben. A fertőzést szeretnék egy használható technikává tenni az SC2-ben. Supply Depot-ot is lehet fertőzni. Ez egy hasznos képesség lesz. Jelenleg csak fertőzött Marine-okat lehet gyártani, de ez is változhat.
  • Q: Az SC1 AI-ja kicsit gyenge volt. Az útvonalkeresés és a single player hogy áll? A Protossnak van magaslatokra fellépő egysége, de úgy látszik a Zergnek nincs. Van olyan egység aminek van ilyen képessége? Jelenleg nagyon népszerűek a saját pályák, de gond van a licenszel. Az emberek letöltik és módosítják. Lesz lehetőség védeni a saját pályáinkat?
    A: A fejlesztők dolgoznak ezeken a témákon (AI és útkeresés). De még fejlesztés alatt áll. Nem tudunk sokat mondani arról, hogy fog kinézni a végleges verzió. A Zergnek nincsen magaslatra fellépő egysége, de van Nydus Worm-je. Kicsit gondban vagyunk azzal a problémával, hogy tudnánk megoldani a saját pályák védelmét, több lehetőséget is megvizsgáltunk már.
  • Q: Azt mondtad, hogy a fejlesztés sokáig tart, de az Activision Blizzard CEO-ja, Bruce Hack azt mondta, hogy hamarosan kész lesz. Körülbelül mikor jelenik meg az SC2? Mi történik utána az SC1 marketingével és értékesítésével?
    A: Nem tudjuk megmondani, mikor lesz kész a játék. A tökéletességre utazunk. Néhány dologban nem értünk egyet Bruce Hack-kel. Habár mindannyian azt szeretnénk, hogy jöjjön ki a játék ASAP (amint csak lehet). Azért mert lesz egy SC2 játékunk, nem fogjuk elfelejteni az SC1-et. Amíg lesz egy darab játékos is aki szereti az SC1-et, addig fogunk vele foglalkozni.
  • Q: Ma, mindhárom faj be van már jelentve. Mindegyiknek van erőssége és gyengesége. Te mint fejlesztő, mit gondolsz mik az erősségei és gyengeségei az egyes fajoknak?
    A: Mi fejlesztők nem foglalkozunk annyit az erősségekkel és gyengeségekkel. Épp ezért nem rakunk a játékba sok felesleges lehetőséget. A játékos dolga, hogy eldöntse, mik az erősségek és mik a gyengeségek.
  • Q: SC1 sokkal népszerűbb Koreában mint bárhol máshol. Vannak tervek arra, hogy Koreát is szemelőtt tartsák a készítés során?
    A: Tisztában vagyunk a játék koreai népszerűségével. Mivel a koreaiak imádják a verseny játékokat, ezért szeretnénk e-Sportnak készíteni az SC2-t. Ha csak azt nézzük, hogy Szöulban jelentettük be az SC2-t, már az mutatja, hogy mennyire szeretjük a koreai piacot.
  • Q: Lesz valami rendezvény Koreában ahol az emberek játszhatnak majd SC2-vel? A megfigyelő mód nagyon hiányzik az SC1-ből. Lesznek új lehetőségei az SC2-nek? Más RTS-eknél a játék weboldala rendez bajnokságokat és kupákat. Lesz ilyen az SC2-ben?
    A: Nagyon fontos volt nekünk, hogy a WWI és a BlizzCon alkalmával jelentsük be a játékot. Tervezzük, hogy több ilyen kiállítást is rendezünk. Az e-Sport részleg mindent megtesz azért, hogy az SC2 garantálja majd a legjobb multiplayer élményt. Ez változhat azért majd a játékosok véleményétől függően. Megjegyzem WC3 tournamenteket rendezünk, és tervezünk hasonló ligákat az SC2-ben is. Viszont ez még nem az a pillanat, amikor érdemben beszélhetünk a ligákról és kupákról.

Forrás:


Comments (8)

  • RaZor

    |

    Q: Hogy megy a játék egyensúlyozása?
    A: Az egyensúlyozás nagyon komplikált folyamat. Ezért van hogy a fejlesztőink egyfolytában játszanak a játékkal és egyensúlyozzák. Szerencsére sok jó képességű ember van itt (progamerek). Azt tervezzük, hogy erről a kiállításról is begyűjtjük a visszajelzéseket. Patchekkel is sokat fogunk még egyensúlyozni. A WC2 pályakészítői is részt vesznek az SC2 fejlesztésében. Sokat nem árulhatunk most még el, de hamarosan megtapasztalhatjátok.

    magyarul,közeleg a demo! csak az a kérdés : MIKOR!!!!!????????

    Reply

  • Aston

    |

    Nem, ez azt mondja, hogy a progamerekkel is leteszteltetik a játékot, és számítanak a véleményükre.

    Reply

  • Zedas

    |

    “Seoul-ban”
    Ez azért majdnem fizikai fájdalmat okozott 🙂

    Reply

  • Aston

    |

    @3: Huúúú… ezt most kire fogjam :O …

    Reply

  • Zedas

    |

    “Seoulban”
    Nem, jól írtad, az idegen tulajdonneveket jó ha kötőjellel írod tudtommal. A problémám abból adódik, hogy ha már van szép magyar szavunk egy városra, akkor használjuk azt: Szöul.
    http://utikonyv.com/online_book_20

    Reply

  • SzuL

    |

    akkor jó, ha nem az ejtett hanggal végződik (pl shakespeare), de ha azzal (seoul) akkor egybe kell írni

    Reply

  • 84Noname

    |

    Kedves fórumozók! Helyesírási rovatunkat olvasták….:)
    Kíváncsi leszek ezekre a battlenetes változásokra…szerintem valami olyasmit kapunk, mint a steam, csak brutálisan igényes külsővel…

    Reply

  • Aston

    |

    Najó. Ígérem egyik hétvégén előveszem a Magyar Hejesírás Szabályai nevű könyvet, mert anno a gimiben nem sikerült (elégszer). Najó. Igazatok van, ez egy elég irreális ígéret lenne.

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.