Kezdők kézikönyve 8. – A zerg derítésről

Promie Motz . Cikkek 2347

Íme, itt egy újabb tipp szegény Zergeknek, hogyan boldoguljanak Protoss és Terran társaik ellen. Nem kell félni, már jön a másik két faj részletes help-je is.

DERÍTÉS

Az elmúlt pár napban volt egy rakat topic arról, hogy (egy bizonyos tetszőleges Protoss vagy Zerg taktika, nagyjából mindenről nyitottak témát), miért veri be a Zergeket könnyen. És az ezekre a témákra adott válaszok között gyakran szerepelt, hogy ha nem derítesz, akkor bizony meghalsz. Mindig. És így gyakran felvetődött az a kérdés, hogyan érdemes a Zerggel scoutolni, mikor, mit, hova kell küldeni.

A felderítés a LEGFONTOSABB dolog a Zergeknél. Nem a Queen makro, nem a bázis makro, és nem is a mikro. A felderítés. Ha nem derítesz, mindegy, a többi dologban mennyire vagy jó, nagy eséllyel veszítesz. Ez azért van, mert a zerg egységek nagyban specializáltak, bizonyos egységeket nagyon jól counterelnek, de ellenben, mások ellen meg teljesen tehetetlenek, és károkozás nélkül kipusztulnak.  És pontosan ezért, ha tudod, hogy mit gyárt az ellenfél, akkor előnyöd van.

A jó Scout-ok

Íme, hogy szerintem melyek a legjobb felderítő Zerg egségek

Zergling – olcsók, párban jönnek, és baromi gyorsak. Ellenben nagyon gyengék. A Zerglingek kivállóak arra, hogy expeket tartsunk ellenőrzés alatt, esetleg olyanokat is bederíteni, ami már az ellenfélé, de még nincsen jól bevédve. A Protoss és Terran játékosok nagy eséllyel be fogják magukat falazni a meccs elején, vagy egyéb védelmet húznak fel a bejáratukhoz, így nagy eséllyel lingekkel nem tudsz bederíteni, és ebből a szempontból haszontalanok.

Changeling – Ezek a kis fickók, véleményem szerint, a második legkevésbé kihasznált Zerg egység az Infestor mögött. Ha jól használod őket, akkor aranyat érnek. Overseerekből spawnolnak, és felveszik az ellenfél alapegységének formáját. Később részletezem a használatukat.

Drone – Csak a nagyon korai játékban szabad őket elküldeni deríteni. 20 supply-n túl már nem szabad őket erre a célra használni, hamarabb meghalnak, mint hogy használható infót szerezhetnének.

Roach – Kicsit hezitáltam, hogy rávegyem őket a listára, mert csak a burrowwal és a tunneling claws fejlesztéssel lesznek használható felderítők. Ellenben ezekkel együtt beásva már jól tudnak deríteni. Ha az ellenfélnek van detektora, akkor meghalnak, de annyira nem drágák.

Overlord – Az új játékosok gyakran rosszul használják őket. Én nem tekintem őket jó Scoutoknak, még a sebességgel sem, inkább úgy gondolok rájuk, mint „megfigyelőkre”. Erről majd később.

A Rossz Scoutok

És most pár egység, ami jó scoutnak tűnik, de mégsem azok.

Mutalisk – Ez az egyik fő pontja annak, hogy ezt emgírom. Sok játékost láttam, akik Mutákat küldenek el deríteni, mivel gyorsak és repülnek. Ellenben nagyon drágák, és elég hhamar meghalnak, és nem szabad annyi gázt elveszíteni csak úgy. Harassoljunk velük, ne derítsünk.

Baneling – A lingek gyorsabbak, ha deríteni akarunk, azokat küldjük, és szintén megmarad a gáz.

Hydralisk – Ezt is meglepően sokan használják derítésre, mivel sok seregnek a gerincét adják. Ellenben, egy elvesztése látszólag nem ügy, de azért nem szabad őket szórni.

Most akkor írok arról, hogy melyik egységgel hogyan érdemes deríteni.

Zerglingek – Ahogy korábban mondtam, az expek megfigyelésére a lingek a legjobbak. a main base-re esélytelen, hogy bejussanak. És az nagyon sokat ér, ha még időben le tudod fülelni az épülő expeket.

Changeling – Ők a fő felderítőid. Bár, akár a lingeket, nem küldheted be őket (a legtöbbször) frontálisan. Szinte minden pályán, a bázisoknak van egy aránylag félreeső sarka, ahova be tudod őket szúrni.  Ha meg még is megölik, mert kiszúrják, mert esetleg jól vannak a plyonok leszórva, akkor is nagy eséllyel komoly felderítő munkát tud addig a bázison, és a seregen is végezni. És ha csak egy Banshee-t vagy egy Colossus-t látsz, gondolj arra, hogy nagy eséllyel többet is csinálnak a játékosok, nem csak eggyel akarják megváltani a munkát.

Drone – Érdemes a Drone-odat (és csak egyet!) 9 -10 körül elküldeni, attól függően, hogy hogyan építed az Overlord-odat. (9 lord, 10 drone menjen deríteni, 10 lordnál meg 9 Drone – én nem értem a logikát ebben teljesen). Küld egyenesen az ellenfél bázisába, mivel nem lesz még mivel megfognia. Shift+click-kel küld el egy nagy pályán körbe a bázison, de azért arra figyelj, hogy ne csak ez kösse le a figyyelemdet, közben makrózzál rendesen. Gyakorlat kérdése. Ha ling vagy marine támad be, akkor érdemes extractorrá átalakítani a dron-odat az ellenfél egyik gejzírén. Tartsd rajta a szemedet, mert még mielőtt készen lenne, canceleld. utána „B” és „E” vel vedd újra az extractort. Ez nagyon idegesítő, és több ellenfélnek is jól el tudja ez vonni a figyelmét. És több tapasztalatlan játékos pánikba eshet, és túl sok egységet fog majd rátenni, hogy elpusztítsák az extractorod. És nagy eséllyel addig sem támad be téged, és ez praktikus, ha Early Expelsz.
*megjegyzés, amit a Drone-nal a játék elején információt szerzel, az nagy eséllyel a legfontosabb információ, amit szerezni tudsz a játékban.

Overlord – talán a leggyakoribb kezdő hiba, hogy egyedül beküldik a kezdő overlordot az ellenfél bázisára, ami a legtöbb napon az Ovi halálát jelenti.  Ehelyett küld az Ovi-t az ellenfeled Naturaljára. A másodikat küld a számára feltehetőleg második exp-re, és ezt így folytasd.  Ha ezt így folytatod, akkor ezzel 10 zerglinget meg tudsz spórolni ahhoz képest, hogy ha velük figyelteted az expet, ami már lehet kisebb csatában sorsfordító is, vagy pedig ha ezeket valahol jól elrejted, s látod valahonnan, hogy az ellenfeled kimozdu, akkor fussál be a pár bónusz lingeddel, és verd szét a mineral-line-ján dolgozó parasztokat. Illetve így a készülő expeket is hamar le tudod fülelni.
Ezek mellet még tegyél egy-két Overlordot az ellenfél bázisának közelébe, amiket ha kell, akár be is küldhetsz öngyilkos-felderítő misszióra. Nem olyan drágák, és ha van már speedjük, akkor sok infót is szerezhetnek még életükben.

Ha valakiben megfogalmazódott a kérdés, hogy mikor érdemes deríteni, a válasz az, hogy mindig. No nem minden másodpercben, de 1-2 perc alatt már 6-7 olyan egységet ki lehet hozni, amikre nincs counetered. Szóval ezt tartsd mindig észben.

No de mit is derítettünk ki?

És most, a legfontosabb része ennek a Guide-nak. Ha olvasod a fórumokat, akkor tudod, hogy kötelező deríteni az elején egy Drone-nal. Azonban, főleg az új játékosok, nem mindig tudják, hogy pontosan hogyan kel értelmezni a látottakat. Ezért végezetül felsorolok párat a gyakori Protoss és Terran buildekből, és hogy miről lehet őket felismerni, amikor a scoutod odaér.

Protoss

A Four Gate – Ez egyike a leginkább idegesítő Protoss nyitásoknak, és teljesen halálos, ha nem derítesz rá. A legtöbb esetben, a Drone-od akkor ér oda, amikor kb. 16 suplly-n állsz. 16 supply-nál a Protossnak, ha Four Gate-re megy, akkor 1 Plyon, 1 GW, egy Cyber Core és 1 Assimilatora kellene, hogy úton legyen. Ez persze még nem jelenti azt, hogy ez 4 Gate lesz, ez mé lehet Void Ray rush, (vagy akár dúrva Phoenix harass is). Ezért, fontos, hogy még megpróbáljuk életben tartani a Drone-unkat a lehető legtovább Protoss ellenfél ellen harcolva. Ha ledob még egy GW-t, akkor az 4 Gate (vagy 3 Gate Robo, vagy valami hasonló). Ha 4 Gate, akkor szintén Chrono Boostolja majd a Core-ját, hogy hamar kijöjjön a warp gate fejlesztése. Ha ezt látod, dobjál le egy Roach Warrent és 3 spine Crawlert legalább a Naturalodra (ilyenkorra már feltételezhetően epeltél, mert ennél a buildnél nem tud túl agresszív lenni az early game-ben). GYárts le egy jó adag Zerglinget speeddel, és akkor már nem lesz bajod creepen, védekezve megfogni a támadását. Menjél biztosra, és nézz körbe a bázisod körül, nem tett-e be valami proxy pylon-t, hogy majd onnan küldözgethesse az utánpótlását.

A Void Ray Rush – Ez egy teljesen védhetetlen nyitás, ha nem vagy rá felkészülve. Ha nem sikerül felderítened, akkor ez bizony GG gyanús. 16 sipply-nál, a Void Ray Rush még pont úgy néz ki, mint a 4 Gate. Ha Stargate-et dob le a Core után, akkor (madjnem biztos) Void Ray-ekre megy. Valószínűleg ekkor dob le egy második Assimilator-t is. Ez egy olyan jó taktika, hogy néha, ha látod, akkor sem egyszerű megfogni. Építs pár extra Queen-t, és hozd ki olyan hamar a Hydrákat, ahogy csak bírod. Ha jól csinálod, jól makor-zol végig, már 6-7 Hidrád lehet, mire az első Void eléri a bázisodat.
Fontos megjegyezni azért, hogy az early Stargate az jelenthet még  Phoenix harass-ot is. Ez nem fenyegeti magát a bázisodat, azonban, ha nem sikerül megölni a  Phoenix-eket elég hamar, annyira haza tudják vágni a gazdaságodat, hogy ugyan úgy elmehet rajta a meccs. Szerencsére ugyan úgy lehet ezt a támadást hárítani, mint a Void Ray-eket, szóval emiatt nem kell annyira fájnia a fejednek.

Fast Expand Build-ek – Leggyakrabban a Protossok nem mennek ilyenekre. Ha mégis, akkor egy korai Forge-ot fogsz találni, hogy pár Cannon-t tehessenek majd le a Naturaljukra. Ezt a legjobban úgy Contereled, hogy te egy 3 bázist is felhúzol, és szaturálsz, így megmarad az expelőnyöd. Ezt elég nyugodtan megteheted, mivel Cannonokra, Nexusra, és probe-okra fogja a pénze nagyját költeni, így nem fenyeget túl nagy nyomás a játék korai szakaszában. Innen azonban szinte bármilyen irányba elmozdulhat majd az ellenfeled, ezért fontos, hogy figyelemmel kísérd, mire tech-el. Arra is figyelj, hogy ne kapjon el téged letolt gatyával, építsél egy kis csoport zerglinget, és tarts megfigyelőket a köztetek eső szakaszon, mivel ha nagyon akar, pár Stalkerrel és Zelával így is meg tud zavarni, ha látja, csak explesz, és mást nem csinálsz. Nem kell it védhetetlen támadásra gondolni az elején, könnyen védhető, főleg ha addigra kitechelsz hidrára vagy mutára.

Ten-Gate – Ha pylon, gW-et látsz a bázisán, de Assimilatort még nem, akkor nagy eséllyel egy korai Zela pushra készül. Ezek az épületei nagy eséllyel a feljárójában fognak állni, vagy esetleg még közelebb hozzád, proxyban elrejtve. Pár Spine Crawlerrel és lingekkel jól védhető, főleg ha a saját feljáródba teszed őket, ha nem érzed magadat eléggé biztonságban, hozhatsz Roachokat is.

Two/three gate robo – ha korai robo-t látsz, akkor egy timing attackot tervez ellened, nagyjából akkorra, amikor átállnál mutára vagy hidrára. 1 Pylon, 1 Assimilator, 1 GW és Cyber Core éppen készülőben, amikor odaérsz. Megint, próbáld meg addig életben tartani a Drone-odat, amíg lehet, mivel a Rob-t úgy 27 körül szokták letenni. Amint ezt látod, egyből hozd ki a Hidrákat, amilyen hamar csak bírod. A serege angy eséllyel egy halom Zelából, pár Sentry-ből, és 2 Immortalból fog állni. a Lingek letudják szedni az Immortalokat és a Sentryket is, a Roach Hidra pedig a Zelákkal bánik el.
Megjegyzés – Van még egy nagyon ritka, kétesélyes, de erős buildje a Protossoknak, ami elég ritka, de azért itt is essen szó róla. Lényegében, a Protoss játékos csak 15-ig tolja a Probe-okat.  Így elvielg pont egyszerre tudja majd megvenni a 2. GW-t és a Cyber Core-ját. Így amikor odaérsz, akkor majd egy Pylont, egy Assimilatort, egy GW-t, és egy Core-t és egy GW-t épülőben kellene látnod.Ennek a lényege, hogy 2 nagyon korai Stalkert hozz ki harassra. Nem fog zelákkal szórakozni, így addig életben fog maradni a Drone-od, amíg nem jön le a 2 Stalkere. építs 2-3 Spine Crawleert és pár linget.

Terran

Marine/Marauder – Ezt a timing push-t sok TErran játékos fogja használni a Zergek ellen. Amikor a Drone-od megérkezik, akkor egy Supply-t és egy Barrackot fogsz látni a bejáratban. Ezután add-on-ot fog hozni (attól függően ractort vagy tech lab-et, hogy mennyire akar korán fejlesztéseket, vagy inkább marine-t massolni), és még két Barrakc-ot. Ha nem tévedek, akkor a banalingekkel remekül elhet ezt hárítani, csak ne felejtsünk el makrozni megfeleően.

Megejgyzés: banelingek ellen jó reflexű játékosok hozhatnak pár Ghost-ot is, és a Snipe-okkal kiírthatják szegényeket. És a Ghos-ok a muták ellen is jók ezzel a képzettséggel, szóval erre is elhet számítani a tech lab-ből, reaperekről nem is beszélve)

Mech – Egy másik idegesítő Terran Build, amivel mos nagyon sokan foglalkoznak, hogy mit is elhet ellene tenni. Ha a TErran Mech-re megy, akkor fogja letenni a Factoryját, mint amikor a Drone-od odaér, vagy nem sokkal később. Ahhoz, hogy ezt a taktikát léegyőzd, nem más, mint hogy el kell a Terrant szigetelned. Nem fog early exp-re menni így pár egységet készen létben tarthatsz, hogy megakadályozd az expelésben, amikor még is rászánja magát. A támadása főleg Thr, tank, helion és talán Viking osztagokból fog állni. Ez ellen a sereg ellen én a következőket szeretem használni: Muta, Roach, ling és infestor. Infestor Neutral parasitája eszelősen jó a Thorokra, vagy esetleg a tankokra, mutákkal gyorsan ki kell szedni a helionokat, és a ling és roach sereggel pedig közel futni a maradékhoz. Fontos, hogy a muták ne legyenek a Thor rangében, amikor lejár a NP. Ultrákkal is kiegészítheted a seregedet, ha elhalasztódik a döntő ütközet. Gyakran, amikor ez a támadás nem jön be, kénytelen vagy GG-zni is egyből.

1/1/1 (Destiny Cloudfist build 🙂 by Husky) – Ez egy elég gyakori nyitás Terran részről. A Drone-od nagy eséllyel egy Barackot, és egy nem rég elkészült Refinery-t kell, hogy lásson. Ezután jön majd a Factory, és a Starport. Amíg ezen dolgozik, valószínűleg a következő két push közül az egyiket emg fogja próbálni. Helion/marine push, talán pár Reaper (esetleg a marine-ok helyett, ami már tényleg gyakori). Ennek a fogására nagy adag Spine Crawlerre van szükség a mineral line köré, és egy jó adag linget, bár a Roachok is jó szolgálatot tehetnek. A másik pedig a Banshee harass. Ha ez a helyzet, hozz egy bónusz Queen-t, és techelj fel hidrára. Építs egy Spore Cralert, hogy kivédd a láthatalanságot (szeintem egy Overseerrel már jobban jársz – a szerk.). Érdemes megjegyezni, hogy mindegy, melyiket látod a Terran támadásai közül, a végjátékra valószínűleg mindezek az egységek szerepelni fognak, és még Vikingek és mediavec-ek is. Ha Helion/Marine-ra alapozza a seregét, akkor hozd a hidrákat gyorsan, ők lesznek az alapjai a seregednek (én a magam részéről ne mvagyok hirda párti, főleg nem terran ellen, na mindegy, ő ezt mondja – a szerk). Az 1/1/1-nek az előnye, Terran oldalon, hogy nagyon rugalmas, és könnyen tud ellened Countereket hozni. Ellenben nem fog olyan hamar expelni. Biztosítsd a mapcontrollt, kényszerítsd rá a te játékodat, és támadj te először. Deríts rendszeresen, és ehhez mérten gyártsál egységeket.

Nem tudok sokkal több Terran taktikáról, amit alkalmaznak a Zergek ellen, így csak ezekről írtam.

Cheese

A legvégén, szóljon pár szó a Cheese taktikákról is. Főleg az alsóbb ligákban fordulnak elő nagy számban, így fontos, hogy a kezdő játékosok jól ismerjék őket. Ezek szinte mind „all-in” stratégiák, amiket ha kivédesz, már ó esélyed van a győzelemre. Ellenben ha kikapsz, ne húzd fel magadat rajta, gondolj arra, hogy a hülye noob csak így tudott téged leverni 😉

Zerg

Tőlük valószínűleg csak a Zergling rush-tól kell félnünk. Könnyű deríteni. Ha már lingjei vanak a bázisán, mire odaérsz, akkor egyértelmű a helyzet. Nagyon diegesítő tud lenni, mivel látszólag végelátatatlan sorokban tudják küldeni az utánpótlást. A fő előnyöd, hogy neki kerezstül kell mennie a teljes mapon, míg tiéd a hazai bázis előnye. Ha látod, hogy ez jön, akkor felejtsd el a fast expandot, hanem a mianed bevédésén fáradozz. Pár Spine Crawler elkell, és ha jól tudod a Queenedet mikrózni, akkor nagyon sok linget el tud tenni lábalól, hátsó sorból. A trükk a kivédében, hogy megtaláld az egyensúlyt a tech és a hadsereg gyártása között. Ha már Roachokat fogsz hozni, akkor nagy eséllyel gg-zhet is.

Megjegyzés – hát ma egy Zeerg v Zergben ez nem pont így sült el, kihoztam a Roachokat, hogy ellentámadásba menjek át, de ő pánikszerűen ledobott pár crawlert a feljárójára, és nem engedett felmenni, mire letettem a Spie-t. Csak mire elkészült volna, az ellenfelem már berepült a mutákkal. Mikrózás és ling fosás mellett is volt valahogy pénze feltechelni mutára, kb pont annyival hamarabb, mint ami időt én a Roachokba szántam. Szóval a Raochokkal az a baj, hogy muták ellen nyilvánvalóan használhatatlanok 🙂

Azért a banelingket nem nevezném Cheese-nek, de egy korai baneling-ezés is hamar el tudja dönteni a meccset. Vagy nagyszerű mikró, és/vagy saját banelingek, és/vagy roachok kellenek a kivédéséhez a Crawlerek mellé.

Protoss

Pár Protoss megpróbálkozhat a Cannon Rush-sal is. Lényegében, hozzád tesznek be egy proxy plyon-t, és oda kezdik el venni a cannonokat. Ha Scoutolod, akkor vagy azt látod, hogy egy forge-dzsal kezdett odahaza, vagy semmije nincs otthon, mert azt is hozzád tette be. Hogy ezt kivéd, tegyél le gyorsan egy Crwlert, és a lingekkel próbáld meg a probe-ot levadászni, mielőtt elkészülne az első pár cannon. Ha még nincs linged ekkor, akkor MINDEN Drone-oddal be kell támadnod a Probe-ot, és az épülő cannonokat.

Terran

Banshee Rush – Ez a build ránézésre úgy tűnhet, mint az 1/1/1. A különbség az, hogy két korai gáz kell hozzá, és szinte semennyi földi sereget nem fog lehozni. a starporthoz nyílvánvalóan majd egy Tech Lab-et fog kapcsolni. techelj hidrára, hogy gyorsan ki tudjad védeni.Hozz ki egy Overseer-t a láthatatlanság ellen. Bár ez nem teljesen Cheese, emrt so kkell, míg ide eljutsz, de mivel elég váratlan tud lenni, és „all-in” jellegű, ezért ide soroltam

Természetesen még előfordul pár Cheese taktika, de azokra most nincs itt se hely, se idő.
Ennyit a témáról srácok. Elég hossz írás lett, már fájnak az ujjaim (nekem is – a szerk.) és nagy eséllyel még így is kimaradhatott pár fontos dolog. Ha van még valami, akkor szóljatok, és majd frissül a post. Remélhetőleg sokaknak fog segíteni ez az írás.

For the Swarm!

Ha valaki végiolvasta, az előtt le a kalappal 🙂 Ha még tanult is valamit, akkor meg boldog is vagyok, és nem hiába dolgozott ezzel Nicholas és szerény személyem.


Promie Motz

Életcélom megélni a Starcraft azon epizódját, amiben a Zergek elfoglalják a Világmindenséget... XD

Comments (8)

  • ZsoL

    |

    ebbol is latszik, hogy a Protoss 2gate rush ellen nem lehet mit csinalni zerggel 🙂
    Na jo, csak ha fast expandeltel 😛

    Reply

  • Desy

    |

    Válasz ZsoL #1 üzenetére: nem tudom mi a baj a 2 gate-tel, látod hogy 2 gate, no gas, vagy csak 1 gas, de nincs cyber, veszel 1 baneling nestet és crawlerekkel meg linggel defelsz amíg nincs 6-7 banelinged. 2 gate-et általában close posban vagy 2fős mapon szokták játszani, ahol te sem szívesen örlizel, offcreep elhalnak a lingek, elveszted a hecsát mielőtt crawlered lenne.

    Reply

  • ZsoL

    |

    Válasz Desy #2 üzenetére:
    Hat en eleg sok gamet nyertem lost temple-n (sot, blistering sands-en is) fast expelo zerg ellen, zea rushhal…
    Mire te kihozod a banelingeket addigra nekem sokkal nagyobb economym lesz, mivel droneok helyett lingeket kell gyartanod (illetve a droneokbol crawlert)

    Reply

  • szenko

    |

    Nem szoktam emiatt irni, de ebben mar zavaroan sok a gepelesi hiba.
    A cikk amugy tetszik. koszi

    Reply

  • mafia26

    |

    huhha ezek jók, bár nem vok zerg, akkor is sok hasznosat ir, már várom a terran irásokat csak nehogy olyanokat irjon h legyél terran fajjal – nyertél, jo kis segitségek ezek az irások , respect a forditoknak

    Reply

  • Fate77

    |

    Jó írás (és jó hosszú is), de van benne egy pár dolog amivel nem értek egyet.

    A legnagyobb problémát zergnél, hogy kb. 25-30 supply körül nem tudsz benézni az ellenség bázisára, és kb ekkor látszik igazán, hogy mit fog csinálni.

    Az eslő drone-nal terran ellen max egy barakkot fogsz látni (és azt, hogy mennyire korán megy gázra), aztán jön egy marine és végez vele, és csak utána kezd a terran más épületek lerakni.
    Protoss ellen a drone-nal a 2 gate-t vagy 1 gate cyber-t tudod felderíteni, utána valószínű végez a drone-nal. Esetleg ha szerencséd van el lehet rejteni a drone-t a toss bázisán és kicsit később (20-25 supp) körül meg egyszer körbenézni, aztán ugyis végez vele egy stalker, de ez jobb játékosok ellen nem működik.

    Szóval az igazi probléma kb 30 supply körüli derítéssel van ez miatt sok Z panaszkodik is, mivel a Z nem tud falazni, esély sincs, hogy be tudj nézni az ellenség bázisára.
    (Terran ilyenkor nyomja el a „money scan”-t, toss observerrel jön (kivéve ha 4 gate-t nyom, de ahhoz nem nagyon kell felderíteni elég megnézni, hogy a Z expelt e és mennyi spine c-je van), vagy esetleg hallucination phoenix-el, vagy egy sima probe-t küld.)

    A Z-nek ilyenkor 2 lehetősége van:
    1. Zergling-el a rámpára felfutva be lehet kukucskálni és a legalább azt lehet látni, hogy mit épített a rámpa közelébe. Óvatosan kell csinálni, nem tragédia ha a linget lelövik, de fölösleges megölteni csak kicsit kell figyelni.
    Protoss ellen ha szerencsénk van egy-két gate-t esetleg a cybercore-t is lehet látni, ha robo-t is épít az ritkán rakják oda, ha stargate is épül az tuti nem ott lesz. Szóval ezzel nem sokat lehet megtudni mit épít, de néha lehet szerencsénk.
    Terran ellen legalább a falat látni fogjuk esetleg a barrakkon, hogy milyen addon van, de ez se sokat segít, mert hiába van reaktor a barrakon lehet, hogy már épül a factory és ki fogja cserélni. Ha látjuk, hogy a fal főleg supply d. áll (1 barrakk 2 supply stb.) és mögötte nincs semmi lehet próbálkozni banelingekkel, nekem ez platiniumban nagyon bejött, diamondba viszont nem nagyon működik általában a terran scane-el 30 körül és mivel a baneling bust 1 base build el se tudom dugni a baneling nest-t, és a terran simán kivédi.

    2. A másik módszer, amit szinte mindenki csinál, nézzetek csak meg pár Idra, Dimaga, Sen stb. replay-t, pont az ellentéte annak amit a T. cikk író ír, azaz az overlord derítés.
    Két overlodot elhelyezel a bázisa körül és 30 körül az egyikkel berepülsz. Igen az overlord meg fog halni (tehát mielőtt elindul az öngyilkos útjára, már csinálsz is újat helyette:P), de 100 mineralt bőven megér, ha látod mi a taktikája. Ezzel is persze van probléma. A jobb játékosok egy-egy marine-t vagy stalker-t patrolra raknak a bázisuk szélén (steppes of waron akkár mindkét oldalon is) és lelövik az overlordot mielőtt beérne, vagy lehet egyszerűen peched és lelővik mielőtt bármit látni (érdemes tudni, hogy az overlord sebessége upgrade nélkül lassabb mint, a repülő barakké, szóval a terran még ebben is jobb pedig neki még ott van a scan is:D)
    Ennek a berepülésnek a másik variációja, hogy az ellenség bázisa körül leparkolt overlordból amint lair techre érsz overseer-t csinálsz és berepülsz vele (+changeling). Ez talán a legbiztosabb felderítés, csak az a baja, hogy kicsit később jön mint a sima overlord öngyilkos berepülése, és néha túl késő lesz már reagálni.

    A Void ray-től pedig Z-nek nem kell félnie, és nem kell hydrákat pumpálnia (kivéve ha mass void ray-re menne a toss). A void ray harass-tól 3-4 queen simán megvéd.

    Reply

  • Gabor930

    |

    Valahol nincsenek leírva azok a rövidítések mint pl a protoss 4 gateway , vagy az összes ilyen taktika ?Én még kezdő vagyok és nem nagyon értem , ebből a leírásból pedig nem nagyon derűlt ki számomra :/

    Reply

  • butcher

    |

    Válasz Gabor930 #7 üzenetére:
    Lapozz vissza pár oldalt, a hírek között, van leírás ezekről a rövidítésekről

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.