Helyzet jelentés: Patch 1.1 és tovább
Kedves Blizzardnak régen, a béta alatt szokásává vált, hogy megindokolja a változtatásokat. Most egy érdekes jelenetnek lehetünk szemtanúi, hiszen előre kezd el magyarázkodni a tervezett változtatások miatt.
Van egy általános felvezető, azt nem részletezem, csak tömören, amit írnak:
General
- szeptember közepére várható a patch
- editor feature-ök, bug fixek, mod lehetőségek hozzáadása
- NVIDIA’s 3D Vision támogatása
- bal kezeseknek külön hotkey-ek
Balance
Egy fontos változtatás, egy halott szövetséges egység nem fog egy darabig még vision-t szolgáltatni, mint ahogy azt most teszi. Az így felfedezett egységek már nem lesznek célozhatóak.
Mapok
A Desert Oasis-ra majd elpusztítható kövek kerülnek az első expekhez, hogy könnyebben védhetőek legyenek az elején, és a középső Watch Towernél lévő terültet keskenyíteni fogják.
Protoss
Két kulcsfontosságú változtatás lesz a Zelaot-okon. Az építési idejük 33 -ról 38-ra nő. A warpgate cooldown 23-ról 28-ra nő. Ez részben azért, mert a korai Zela rushok túl erősek, főleg ha proxy gate-ből mennek, másrészt, az end-game-ben túl sok mineralt tud a protoss csak zelák vásárlásával elkölteni.
Terran
Itt több változtatás is van. Kezdésnek, a reaperek Zergek ellen túl erősek. És emelett a Zela gyártási idejének megváltoztatása miatt bunkerekkel, marauderekkel a Protossnak is túl nagy falat lenne megfognia őket. Ezért a reaper gyártási idejét 40-ről 45-re növeltük. Emellett a Fast reaper + bunker rushok, illetve a fast marine + bunker rushok problematikusak a zergek ellen, így a bunker idejét is megnöveltük 30-ról 35-re. Itt nem arról volt szó, hogy ezekkel meg lehet teljesen semmisíteni a Zergeket, de olyan hosszú időre meg lehet akadályozni a terjeszkedésüket, úgy hogy bezárják őket, hogy ez ellen tenni kellett valamit.
Siege tankok nagy számban minden MU-ban túl jól szerepelnek. Ezért azt szeretnénk, ha a kis, nem armored egységek jobban szerepelnének a tankok ellen. Így a sebzésüket 50-ről 35+15 vs armored-re cseréltük, és a szintenkénti bónuszuk is változott +5 -ről +3, +2 vs. armored-re.
Battlecruiser-eknek nincs megfelelő counterük a földön, így túl sok egység elen szerepel nagyon eredményesen. Tudjuk, hogy nem egyszerű kihozni őket, de még 1v1-ben-is, hát még több v többen könnyen lehet olyan felállás, amikor egyik játékosnak lehetősége adódik többet is kihozni belőlük. Összesítve, úgy érezzük, a BC túl erős az árához képest, ezért földi célpontok ellen a sebzését 10-ről 8-ra csökkentjük.
Zerg
Az Ultraliskek sebzését 15, +25 vs. armored -ról 15, +20 vs. armored-ra csökkentettük. Ez így körülbelül hasonló csökkentés, mint amit a BC és a siege tank elszenvedett. Akár csak a BC, az Ultrák is túl erősek voltak az árukhoz képest, még akkor is, ha nehezen hozható ki belőlik nagy mennyiség. Főleg, ha más egységekkel is vegyítjük őket, nehéz a földről megállítani őket. Az Ultrák épület elleni támadását (Ram) kviettük, mert majdnem pont akkora volt a dps-e mint a hagyományos támadásnak. Mostantól, ha az Ultrák kis, egymás mellé pakolt épületeket támadnak majd (pl Supply Depot-ok), akkor a Ram-mal igazából kevesebbet sebzett az Ultra, mint ha a hagyományos, területre ható támadását használta volna.
és tovább…
Olvassuk a hozzászólásaitokat a fórumon, és készítjük a listát, hogy miket kell javítani, és milyen feature-öket látnátok szívesen. Vannak nagyon jó közép- és hosszútávú terveink arról, hogy a Custom Game-eket hogyan lehetne feljavítani. A következő héten részletes információkat fogunk erről adni. Ahogy a korábbi játékainkat is, a Starcraft 2-t is évekig fogjuk támogatni. A részvételetek és a visszajelzéseitek fontos abban ,hogy ez ne csak a a világ legjobb játéka legyen, hanem a világ legjobban összetartó játékos közössége is kialakuljon. Várjuk ezzel a bejegyzéssel is kapcsolatban a visszajelzéseiteket, és majd a további terveinkre is a Starcraft 2-vel és a battle.net-tel kapcsolatban.
We’ll see you online!
Észrevételek?
- Forrás: Battle.net
Comments (87)
protos_drone
| #
Elsőre P-ként fura volt a zealot nerfelése, de így összességében azt kell, hogy mondjam, hogy szerintem jók a változtatások! Csak így tovább Blizz!
Reply
brave
| #
hála a jó égnek siege tank nerf…azoktól lehet agy f*-t kapni…
Reply
piistii87
| #
void rayt is gyengíteni kellene életerőben és pajzsban
Reply
Ezzy
| #
Ebben az állásban az early marauder marine még hatásosabb lesz protoss ellen…
plusz a 6 pool zergling rush…
nem jó ez így…
Reply
Aradebil
| #
Válasz piistii87 #3 üzenetére:
LOL
Reply
protos_drone
| #
Válasz Ezzy #4 üzenetére:
nemegészen, ott az immorál
Reply
remake
| #
Nvidia 3D vision… Én meg itt sz***pok mert Radeonom van és kidob, inkább ezzel foglalkoznának mint a 3d-vel!!
Reply
MGee
| #
Először röhögtem a zealot gyártási idő növelésén, aztán rájöttem, hogy nem áprilisi tréfa…
Reply
Jugin
| #
Ha olyan gyenge a zerg, akkor ennyiből erősíthették volna azt is.
Reply
Ezzy
| #
Válasz protos_drone #6 üzenetére:
mindenki ezzel jön immortal meg colo meg charge zealot de gondoljatok már bele hogy mire addig feltechelsz neki jóval több marauder+marineja lesz meg még akár medivac is…és mellesleg a marine üti az immortalt.
Reply
spani
| #
oooo jeah, végre lehet protoss ellen fastexpelni zergel, eddig 2 gate a natural falba és nemhogy az exped ugrott neki egyböl volt 1.
most sirhatnak a terranok, a tankok tényleg megállythatatlanok voltak ha elérték a kritikus 8-10-es létszámot
a desert oazisrol meg annyit hogy nem sok map van ami a zergnek kedvez most meg 1el kevesebb lett
Reply
GeryGTK
| #
El kell venni a marauder stimjét és meg van oldva a terran nerf örökre. a void ray meg ne tudja már követni és folyamatosan lőni a queenemet creepen 2 ray ellen kell vagy 5 queen.. ez a vicc.
Reply
Turbochicken
| #
ÓÓÓ siege nerf :((… persze ők tudják hogy jó…
Reply
Paralyzer
| #
Az NVidia 3D Vision-nek semmi értelme, mert letöltöd az IZ3D-t és azzal nézed. Nem kell ahoz NVidia 3D Vision. A Cinematicokat pl én már most 3D-ben nézem néha N Vidiával és nincs Vision-om.
A Siege Tank meg nem izgat, amúgy se sokar használom védelmen kívül. Inkább a Void-ot gyengítenék az igaz. 4-5 és szétkap egy trran bázist 1 perc alatt 2-es upgraddel.
Reply
Ezzy
| #
Válasz Paralyzer #14 üzenetére:
nehogymár void ray nerf ha nincsenek feltöltödve marinokkal megszeded…
Reply
piistii87
| #
Válasz Ezzy #15 üzenetére:
akkor én vok a béna mert baromi nehezen tudom őket elkapni és baromi idegesítő egy unit és ahogy mondták is fentebb 3-4 már baromi erős tud lenni
Reply
butcher
| #
mmm kombóhoz meg persze nem nyultak… vicces 🙂
Reply
ProfessorJ
| #
Promie barátom nézd át majd még egyszer, most kijavítom a gyors gépelésből adódó hibákat.
A balkezes hotkeyeknek örülök, mert balkezes vagyok 🙂
Reply
remake
| #
Válasz Paralyzer #14 üzenetére:
Én ba***tok meg már leszarom most is kidobott nyertes pozícióból és elszámolta nekem vereségnek… Nvidiát biztos nem fogok venni. Akkor inkább cio starcraft.
Reply
Einstein
| #
Hát én eddig sem sok tankot láttam..ezután meg még kevesebbel fogok találkozni! Azért valljuk be a TERRAN a tech 2-es szinten, amit alig némi minerál és gáz árán egy gyorsan felépülő techlab-el elér…hozzájut a Reaperhez, ami igen erős zergek ellen..vagy a Marauder-hez, ami alapból lő 30-at! Azért viccnek tartom, hogy pont a tankot piszkálják, amikor annak a sebzése volt reális, ha azt nézzük, mikor, és mennyiért jutott hozzá az ember!
A zeal is vicces! 2v2-nél….kapsz egy zerg, és egy terra ellenfelet, mit csinálsz?! Ha gyorsan zeal-re mész, nehogy fogj egy 6 pol-t…Reaperekkel szívatják szét a fejed..ha techelsz, hogy stalkered legyen..jön pár zergling, és halott vagy! GG…! A VOID pedig valóban túl erős! Viszont a protosok többi egységét drágának érzem! Drága alapból az épület, ami kell hozzájuk…drága az egység..és a fejlesztés is!
A bunkert meg nem értem…pár zerglinggel meg lehet fogni…! Még a zerget támogatják megint! Alapból olcsó..leghamarabb hoz ki egységet…tömegesen..és még azt féltik, hogy le ne rusholják! 😀 Aki azt bebukja hogy bunkert építenek a nyakára…annak úgy kell…!
Reply
Einstein
| #
Válasz remake #19 üzenetére:
Drivert frissíts, illetve DIRECTX-et!!!! Havernál ennyi megoldotta a gondot..ugyan ez volt!
Reply
butcher
| #
Válasz ProfessorJ #18 üzenetére:
Én is, de jobbkézzel egerezek, tök fura nekem hogy másik balkezesek ballal is egereznek 🙂
Reply
Promie Motz
| #
Válasz ProfessorJ #18 üzenetére:
köszi, hogy kijavítottad, pedig direkt átnéztem még egyszer, hogy ne legyen benne sok hiba, de ezek szerinte nem jött be teljesen.
Reply
ZsoL
| #
Válasz Einstein #20 üzenetére:
En ugy latom te inkabb 2v1rol beszeltel itt. Amugymeg… scout scout scout
a marauder pedig 10 10vsarmored-et sebez.
if33d 0n ur t34rz
Reply
protos_drone
| #
Válasz Ezzy #10 üzenetére:
öhm, akkor az hogy van hogy nekem sikerül őket megverni? Nem lehet véletlenül, hogy szar a BO-d? xD Szóléj ha kíváncsi vagy az enyémre!
Reply
Ezzy
| #
Válasz protos_drone #25 üzenetére:
gondolom diamond ligában játszol ugye?
Reply
ProfessorJ
| #
Válasz butcher #22 üzenetére:
Egeret, kanalat,kést jobb kézben fogom, a tollat, ceruzát balban.
Reply
ProfessorJ
| #
Válasz Promie Motz #23 üzenetére:
Ne aggódj, csak 1 darab amrine volt, amit javítani kellett.
Reply
Lajti
| #
3d… minek 3d? én itt szenvedek a radeonommal, hogy mikor forr fel ezek meg az nvidával foglalkoznak, remek
a siege tank nerfel nem értek egyet, hisz mennyibe kerül?+ a siege fejlesztés
a bunkert is felesleges volt gyengíteni, a zerget védik a rushtól, mikor azok szoktak a leggyakrabban rusholni…
6 pool
10 pool
speedlingek
és még valami:
a void rayek alapból nem erősek, viszont ha feltöltődtek akkor csinálhatsz akárnit, tureterdőt, marine masst, vikingeket nincs esélyed
Reply
Meyer
| #
A tank nerf király, reaper nerf f*sza! A hivatalos forumon is elég keméynen lázadnak a Protoss playerek. 6-7 pool ellen gyakorlatilag védtelen lesz a protoss igy, dehát „life is hard”. Eddig a Zerg szopott, most a Protoss fog :). Kövibe tovább gyengitik a Terrant akkor meg ők fognak.
Reply
Meyer
| #
Válasz Lajti #29 üzenetére:
A voidokkal nicns semmi baj.
Válasz GeryGTK #12 üzenetére:
2 Void ellen 3 queen elég és addigra már csak van evo chambered is (talán még hydra/muta/infestor is). És mivel scoutolsz UGYE?! még ha nem is látod a Starportot, azt csak látod van-e serege. Ha nincs 2*75 goldba nem hasz bele mivel 90% hogy jönnek a voidok.
Reply
Szabeszkah
| #
Amúgy, nem azért, de a voidot nem kell nerfelni, stimelt marinok is simán fogják, vagy 2-3 transfuseolt queen is…A tank nerf kicsit zavaró, most 2x-3x annyi kell ugyanolyan pusztítás eléréséhez. Az mmm-et meg nem tudom miért szeretik ennyire, hogy már mióta nem kapott nerfet, de ők tudják….Most nem fog az agyam, többet nem tudok hozzáfűzni…
Reply
dN
| #
Megtanultam, ide tök fölösleges kommentelni. Az ember mintha a falhoz beszélne, ugyan úgy ömlik tovább a hülyeség és hozzá nem értés.
Reply
Lapi
| #
amúgy mi baja a radeonoknak mert nekem is az van és sose volt semmi baja eddig a sc2vel pedig minden ultrán van stb
Reply
Zwiebel
| #
Szvsz Zealotra azért kell nerf hogy legyen valami protossnak is -.-
Reply
TheBate
| #
@25: Én kíváncsi vagyok rá, mert nem értem hogy hozol ki immortalokat olyan gyorsan mint ő marauder/marine-t. És azt sem, hogy miért pont azt.
Reply
sweeping
| #
Válasz TheBate #36 üzenetére:
12 gw 14 gáz 16 pylon 17 core 18-19 körül gáz.
Ha egyből 2 raxot rakott akkor először stalkert hozol, és akár le raksz még 1 gw-t.
Ha a szokásos 1 rax tech labos marat nyomja akkor ahogy kész van a gw egyből rakd a robot, majd utána húzz egy stalkert, ha kész robo egyből gyártsd immo-t és még egy stalker és folyamatosan boostolj.
Mire odaért hozzád kész lesz az immortal hidd el
Reply
Nefarian
| #
hát sztem jó volt a zealot nerf mert amikor mész zerger és be proxiznak és rád jön 15x zealot akkor csak fogod a fejed mert zerling semmit nem ér
Reply
Promie Motz
| #
nem tudom, mi a baj a tank nerf-fel. armoredekbe ugyan annyit sebez. Thát kb csak zelák, lingek, és marine-ok ellen lett gyengébb, bár ez utóbbi kettőnek tök mindegy, emrt így is kevés az életük, tehát kb csak a zela ellen lett gyengébb. amire mondhatjátok, hogy jaj, ez nem ér, pedig a zelának illene tényleg ütnie a tankot, főleg charge-gal
Reply
protos_drone
| #
Válasz Ezzy #26 üzenetére:
természetesen, miért?
Reply
protos_drone
| #
Válasz TheBate #36 üzenetére:
pylon, gw, gáz, cyber+pylon, 1 stalker, robobay/sentry, ha early-rusht vagy proxy-t sejtesz elöbb a sentry, ha nem számítasz early push-ra akkor robo elöbb jön mint a sentry, amint kész a robo 1 immo, és akkor kerül le a második és harmadik gw, amint kész az immo, jön az első observer, és innen már csak reagálni kell, azért én általában rögtön szoktam hozni a második immorált, de ez már csak izlés kérdése.
persze közben még 1 pylon elkell valahová, és a sentry után valamikor még 1-2 zilát ki lehet rántani az első gw-ből, ja, és az immortalt olyan helyen kell tárolni, ahová potenciálisan nem szkelnnel. A sentry pedig végig a feljárónál van, és ha még pici a sereged kinttartod, ha már elég nagy seregeed van, akkor felengeded az army-ját, mögé forcefield, lezúzod immoval, és átgyalogolsz kopogtatni a front-dooron, ha az obs nem halt meg, akkor fel is látsz a feljárón, és az immorál gyorsan szedi az épületeket.
A forcefield azért kell, hogy ne futhasson el és a zealotok is értékes sebzést vigyenek be, amúgy meg az immoval a marát kell targetolni, és egyszerűen öröm nézni ahogy táplálkoznak a kicsikék, amig elér hozzád 12-15 marával kijön 2-3 immo+4-5 stalker +2-3 zila + a sentry-d
Reply
GeryGTK
| #
Válasz Meyer #31 üzenetére:
gyémántban játszok, szal nekem ne írjál ilyeneket. Persze h scoutolom, csak kár h befalaz. persze h van chamberem,kár hogy 3-4 sporet kihozni odabasz a gazdaságnak főleg ha fast expeltem, és egységkiesést is okoz. Értsd early gamer. Arról beszélek, hogy simán elkerülik a sporet és ha az a szar feltöltődik 2 db kb 5 mp alatt kinyír 1 queent. ÉS ne jöjjön senki azzal hogy ilynekor be lehet támadni a P bázist.. nem lehet, simán van annyi zeajá és stalkere amivel megfog. a 2*75 „gold” meg nemtom mit takar nálad.
Reply
Delebriel
| #
#41 És odaért a marine mara és csattan egy EMP az immortalon és a sentryn és GG :D:D
Terran hatalom !!
Amúgy szerintem teljesen elfogadhatóak a nerfek. Végre csökkentik a rushok erejét, lassított zela és reaper gyártás maga a mennyország lesz. Tudja a bliz mi kell a balance-hoz, hálisten.
Csak így tovább.
#42 2 Spore Crawlert, csak nem számolta bele a droneok árát.
Reply
protos_drone
| #
Válasz Delebriel #43 üzenetére:
Hát aki egy helyen tartja az összes immo-t az meg is érdemli az empet xD
Ha meg ghostja is van, addigra kihúőzhatsz egy másik sentry-t is és 2-t a rámpa két oldalán nem szoktak olyan gyorsan lempelni. De ez már csak jótanács, ugye ilyenkor már nem az első marine-mara pushról van szó 🙂
Reply
xely
| #
Válasz Meyer #31 üzenetére:
Érdekes, amit írsz. Egyrészt nincs akkorra három queenem, másrészt ha mégis van, akkor meg lairem nincs (meg hydra és infestor meg muta se), mert ugye abból a hatcheryből ami éppen ontja a queeneket nehéz lairt csinálni. Ráadásul a feltételes 3 queen közül talán egynek ha van energyje transfusionra, kivéve ha creep tumort nem raksz le ami viszont ha early exped van, akkor eléggé gg.
Hozzátenném, hogy a 2 voidot pedig ha visszavered (mert azért általában visszavered), akkor lehoz egy phoenixet, pff ugrott a map control meg 4 overlord és akkor kezdj el expelni és valami ecot összehozni. A zerg alapban is akkor jó, ha expelőnyben van a protoss ellen, de mivel amikor meghal a dronescoutom még a rayrush úgy néz ki mint a 4gate, valszeg nem fogok merni kiexpelni.
A spore crawler pedig iszonytatóan drága, nem a 75 mineral miatt hanem azért mert evo chamber és minimum 2 drone veszteség; ilyen korán ez egyszerűen akkora hátrány, ami önmagában eldöntheti a meccset.
Egyébként abban igazad van, hogy magával a void rayel nincs baj. A baj azzal van, hogy kb. fél perccel korábban jön, mint ahogy kéne neki. Talán ha valami techépületet kéne felhúzni hozzá, mint mondjuk a colossushoz, akkor balanced lenne (és addig meg lehetne phoenix harassolni…). Mondom én ezt zerg szemszögből, diamond ligából.
Reply
Zwiebel
| #
Válasz Nefarian #38 üzenetére:
Hehe, proxyzva (feltételezen, hogy a proxy pylon nálad is a warpolàshoz kapcsolódik) ráadàsul „sok-sok” zealot idejére szerintem már bőven kilehetett volna vèdeni más egységekkel a zea rusht… Ellenben zea nélkül nem lehet védeni korai zerg rusht így nem èrtem igazán hogy blizz ezt hogyan gondolta… ráadásul méghosszabb warp cooldown… ezzel szemben bc nerfnek nagyon örülök, stalkerek könnyebben leszedik őket (sátáni kacaj). Egyébként ha jól értelmeztem ez még nem végleges patch notes úgyhogy még sok minden lehetséges 😉
Reply
Zwiebel
| #
Válasz Zwiebel #46 üzenetére:
Woops bocsesz proxyt félreértelmeztem 🙂 Tõbbit még mindig tartom…
Reply
sweeping
| #
–
Töröltem a kommentemet aki esetleg elolvasta, annak az üzenem hogy már tárgytalan ne reagáljon rá semmit
Reply
Atlasy
| #
a tank nerf volt talán az egyetlen amit megértek.
A többit meg tudom fogni stb…
A tankal az volt a baj hogyha pl BS-en 3 fel ment a xel naga toverhez akkor onnan nem tuttad kiszedni szinte semmivel, mert volt ott neki egy csomó marion marauder medivac.
Ha airre mész akkor a marinok könnyen megszopahatnak, a baneling ling combó-nak nagy érsze meg el sem ért.
Reply
xely
| #
Válasz Atlasy #49 üzenetére:
Ha belegondolsz, szerintem a tank nerf a jó öreg ling/baleling kombót annyira nem fogja bántani. A zergling/banelinget még mindig egy lövéssel irtja majd a tank, kivéve ha fejlesztéselőnybe kerülsz. A hydrát fogja 2 helyett 3 lövésből ölni, ami szerintem eléggé fair, kicsit fura volt hogy 3 tank visszafordított 30 hydrát még ha hardcounter akkor is. Inkább azt mondanám hogy mechelő terran ellen végre talán majd lehet használni a roach+hydrát is.
Reply