Helyzet jelentés: Patch 1.1 és tovább

Promie Motz . Hírek 2611

Kedves Blizzardnak régen, a béta alatt szokásává vált, hogy megindokolja a változtatásokat. Most egy érdekes jelenetnek lehetünk szemtanúi, hiszen előre kezd el magyarázkodni a tervezett változtatások miatt.
Van egy általános felvezető, azt nem részletezem, csak tömören, amit írnak:

General

  • szeptember közepére várható a patch
  • editor feature-ök, bug fixek, mod lehetőségek hozzáadása
  • NVIDIA’s 3D Vision támogatása
  • bal kezeseknek külön hotkey-ek

Balance

Egy fontos változtatás, egy halott szövetséges egység nem fog egy darabig még vision-t szolgáltatni, mint ahogy azt most teszi. Az így felfedezett egységek már nem lesznek célozhatóak.

Mapok

A  Desert Oasis-ra majd elpusztítható kövek kerülnek az első expekhez, hogy könnyebben védhetőek legyenek az elején, és a középső Watch Towernél lévő terültet keskenyíteni fogják.

Protoss

Két kulcsfontosságú változtatás lesz a Zelaot-okon. Az építési idejük 33 -ról 38-ra nő. A warpgate cooldown 23-ról 28-ra nő. Ez részben azért, mert a korai Zela rushok túl erősek, főleg ha proxy gate-ből mennek, másrészt, az end-game-ben túl sok mineralt tud a protoss csak zelák vásárlásával elkölteni.

Terran

Itt több változtatás is van. Kezdésnek, a reaperek Zergek ellen túl erősek. És emelett a Zela gyártási idejének megváltoztatása miatt bunkerekkel, marauderekkel a Protossnak is túl nagy falat lenne megfognia őket. Ezért a reaper gyártási idejét 40-ről 45-re növeltük. Emellett a Fast reaper + bunker rushok, illetve a fast marine + bunker rushok problematikusak a zergek ellen, így a bunker idejét is megnöveltük 30-ról 35-re. Itt nem arról volt szó, hogy ezekkel meg lehet teljesen semmisíteni a Zergeket, de olyan hosszú időre meg lehet akadályozni a terjeszkedésüket, úgy hogy bezárják őket, hogy ez ellen tenni kellett valamit.

Siege tankok nagy számban minden MU-ban túl jól szerepelnek. Ezért azt szeretnénk, ha a kis, nem armored egységek jobban szerepelnének a tankok ellen. Így a sebzésüket 50-ről 35+15 vs armored-re cseréltük, és a szintenkénti bónuszuk is változott +5 -ről +3, +2 vs. armored-re.

Battlecruiser-eknek nincs megfelelő counterük a földön, így túl sok egység elen szerepel nagyon eredményesen. Tudjuk, hogy nem egyszerű kihozni őket, de még 1v1-ben-is, hát még több v többen könnyen lehet olyan felállás, amikor egyik játékosnak lehetősége adódik többet is kihozni belőlük.  Összesítve, úgy érezzük, a BC túl erős az árához képest, ezért földi célpontok ellen a sebzését 10-ről 8-ra csökkentjük.

Zerg

Az Ultraliskek sebzését 15, +25 vs. armored -ról 15, +20 vs. armored-ra csökkentettük. Ez így körülbelül hasonló csökkentés, mint amit a BC és a siege tank elszenvedett. Akár csak a BC, az Ultrák is túl erősek voltak az árukhoz képest, még akkor is, ha nehezen hozható ki belőlik nagy mennyiség. Főleg, ha más egységekkel is vegyítjük őket, nehéz a földről megállítani őket. Az Ultrák épület elleni támadását (Ram) kviettük, mert majdnem pont akkora volt a dps-e mint a hagyományos támadásnak.  Mostantól, ha az Ultrák kis, egymás mellé pakolt épületeket támadnak majd (pl Supply Depot-ok), akkor a Ram-mal igazából kevesebbet sebzett az Ultra, mint ha a hagyományos, területre ható támadását használta volna.

és tovább…

Olvassuk a hozzászólásaitokat a fórumon, és készítjük a listát, hogy miket kell javítani, és milyen feature-öket látnátok szívesen. Vannak nagyon jó közép- és hosszútávú terveink arról, hogy a Custom Game-eket hogyan lehetne feljavítani. A következő héten részletes információkat fogunk erről adni. Ahogy a korábbi játékainkat is, a Starcraft 2-t is évekig fogjuk támogatni. A részvételetek és a visszajelzéseitek fontos abban ,hogy ez ne csak a a világ legjobb játéka legyen, hanem a világ legjobban összetartó játékos közössége is kialakuljon. Várjuk ezzel a bejegyzéssel is kapcsolatban a visszajelzéseiteket, és majd a további terveinkre is a Starcraft 2-vel és a battle.net-tel kapcsolatban.

We’ll see you online!

Észrevételek?


Promie Motz

Életcélom megélni a Starcraft azon epizódját, amiben a Zergek elfoglalják a Világmindenséget... XD

Comments (87)

  • Pyrox

    |

    Hát a Zea nerfel én se értek egyet. Gyakorlatilag ha nem tudsz falazni képtelen vagy megvédeni magad egy korai zerg rush ellen, hacsak nem feláldozod érte a jó kis BO-t. Az, hogy most proxynál OP-k voltak most erre mit mondjak, aki nem veszi észre hogy proxyzzák az meg is érdemli hogy pusztuljon. Kezd már ez is olyan lenni mint a WoW, ami működik abba belepiszkálnak, amin meg javítani azt meg érintetlenül hagyják. Én elhiszem, hogy mindenkit érzékenyebben érint egy kedvenc faját ért nerf, és randommal játszok, mind ultrák és siegek+reaperek változtatásaival egyet értek, de ezt a Zea nerfet hát valahogy nem veszi a gyomrom. Pedig proxyztak már be velük, de ahogy néztem az mind az én hibám, mert hagytam, nem pedig azért mert olyan erős a Zealot!

    Reply

  • Zwiebel

    |

    Válasz Pyrox #51 üzenetére:
    BO = Build order? 🙂

    Reply

  • Azareus

    |

    Szerintem jók ezek a változtatások,kellettek is már! De a Maraduer-t is kellett volna nerfelni a terrannal! 🙂

    Reply

  • protos_drone

    |

    Válasz protos_drone #41 üzenetére:
    bocsi kihagytam, h 2. gázt le kell tenni amikor elkezded gyártani a robot vagy az első sentry-t

    Reply

  • fosztogato

    |

    Válasz Promie Motz #39 üzenetére:
    Pont ez baj, hogy marine zela és ling ellen nerfelték megint…

    Reply

  • XXXaviCE

    |

    én prot vagyok, de nem tudom, h kell eary reaper-t megfogni.
    valami jó tanács? (igaz 3v3-ban játszom csak)

    Reply

  • chuvi

    |

    Válasz XXXaviCE #56 üzenetére:
    early stalker

    Reply

  • 84Noname

    |

    TvZ végre egy fokkal könyebb lesz a zergnek, reapernerfnek ideje volt…de a PvT így is T-nek fog kedvezni szerintem. Az hogy visszafogták a tankot meg a reapert, az ott nem segít annyit. Csupán több sok marával dolgozó build lesz…

    Reply

  • Pyrox

    |

    Válasz Zwiebel #52 üzenetére:
    Igen, Build Order! 🙂

    Amúgy azon gondolkoztam, hogy jajj nerfelik a zeákat, ami ugye nem logikus, akkor már szerintem fejlesszék a lingeket, mert szegények olyan gyengék fejlesztések nélkül, hogy bármi megölni őket! 😀 De letettem róla, hogy megírom nekik, mert ezek alapján még amilyen észlények, meg is csinálnák! 🙂

    Reply

  • Boci

    |

    EMP és mara nerf simán belefér még.

    Reply

  • Zwiebel

    |

    Válasz Pyrox #59 üzenetére:
    Köszi! 🙂

    Ez tényleg nagy ötlet, blizz lehet örûlne neki ha feldobnád xD És min. egy stalker erejű anti-air dpst is tolhatnának akkor már 😀

    Reply

  • Horcsog

    |

    Az nem bug véletlenül, hogy hotkeyeket nem lehet megváltoztatni? Tervezi blizz engedni, hogy meg lehessen valamikor?

    Reply

  • Meyer

    |

    Válasz GeryGTK #42 üzenetére:
    Bocs, nemtudtam h gyémántba játszol, többet nem írok ilyet.
    Válasz xely #45 üzenetére:
    Psy is 2-1 quennel játszik ha fastexpel, és ha lehet számítani voidokra sokszor lehozz egy 3. at is Lair után.
    Szerintem is érdekes amit írsz. Ha 2 queen után megy a lair, valóban nicns hydra, se muta, de van 2 queen (plussz az expen lévő) és kell h legyen akkora mineraltöbbelt h fussa evochamberre és 1-2 spore-ra szükság esetén. 60 sec a void building time ja szoval lesz idöd felhuzni őket amig a queenekkel szarakodnak. Ha nem veszed el a munkásokat a gázrol miután megvan a lingspeed, mehet a tech lairre hamar és lesz hidrád (mutád ugyan nem biztos, de ha mutára mész kell h legyen több queen :).
    Ha tech épület kellene hozzá senki nem használná. Mondj még 1 olyan szituáciot amikor megéri voidokat hozni, a harasson kivül. Pont erre jók hogy feltöltsék magukat és pusztitsák a bazist.
    Ugyanugy GG terran ellen az elején ha nicsn lingspeed a reaperek, helionok ellen

    Reply

  • xely

    |

    Válasz Meyer #63 üzenetére:
    Többek között itt láttam void rayt harasson kívül: http://day9tv.blip.tv/file/4043029/
    Igen, a srác vesztett, de a rayk azért derekasan tették a dolgukat attól függetlenül.

    Ha megnézed amit írtam, láthatod, hogy nem mondtam, hogy nem hozom le a második queent (igazából a creep miatt én egy-két esetet kivéve mindig kihozom). Azt írtam, hogy ha lehozod és van 2-3 queened, akkor tuti nem lesz se hydra, se infestor, se muta amikorra odaér a 2 void, látom ebben végül egyet is értünk :).

    Na most ott a bajom, hogy egy 6-7-8 poolt/proxy akármit/banshee rusht ha deríted, röhögve fogod, de a void ray rush az bizony még derítve is nehezen fogható, nem csak nekem, nálam jobb játékosoknak is. Az pedig, ha úgy fogod, hogy közben minden erőforrásodat a légvédelemre lövöd el, nincs pénzed counterattackra, akkor a protoss röhögve húz el melletted ecoval és akkor tulajdonképpen tökmindegy, hogy fogtad-e a támadást. És itt van az ami imbalanced szerintem, hiszen ha kb fél perccel később jön a ray, akkor már alapban is lenne hydrám meg plusz egy queenem és kevésbé lennék elmaradva a techben/ecoban. A tech épület erre a késleltetésre csak egy példa volt, jobb ötletem őszintén szólva nincs. Nem kell nagy dologra gondolni, valami olyasmire gondoltam, hogy mondjuk twilight council kelljen a rayhoz, ami így kb 100 gázzal később tud kijönni; ez kb fél perc. Cserébe meg mondjuk le lehetne csökkenteni a zealot charge árát, a 200/200 amúgy is elég sok érte.

    Mellesleg ezt a késleltetést én a jó öreg gázlopással meg is szoktam oldani, így már hydrák köszöntik a rayeket 😀 .

    Reply

  • Promie Motz

    |

    Válasz fosztogato #55 üzenetére:
    jó, most a tank az így is, úgy is ütni fogja a amrine-t és a linget, a zela-meg lábbbal oda fog érni, láb nélkül nem biztos. ennyi.

    és a Blizz annak a kérésnek örülne, hogy a marauder gyenge, annak adjunk minden tulajdonságra +100%-ot, kivéve az árára, arra kis kedvezményt. Na ez a javaslat tetszene Dustin Terribel terribele damage -Browder-nek 🙂

    Reply

  • Xiccdrow

    |

    Hagyjanak már ezzel a zela cooldown-os dologgal… nem tudom ki ne tudná azt fogni, de így mi a fene lesz a 6 pool-lal ?
    Én annak tudnék nagyon örülni, ha _legalább_ _csak_ azt a mocskos EMP-t kivennék. Egyrészt mert önmagába undorító minden P unit ellen, másrészt mert HT-vel esélyed nincs, arról nem is beszélve, hogy meddig tart a HT-t és meddig a ghostot feltekkelni. Ha kész van a templar archive, meg 1-2 templar + a storm ugye, de az ellenségnek van már ghostja, akkor rengeteg mineral-t + gázt elbuktál … immortal-ban is a pajzs a lényeg, és kb az az egyetlen unit ami jól fogja a marákat… no comment ez az egész. És a tankot nerfelik :DDD kész… *hisztérikusan röhög*

    Reply

  • Einstein

    |

    Válasz ZsoL #24 üzenetére:
    Ha nem akarod érteni miről beszélek, akkor nem kell! De feleslegesen nem kell kötekedni! És igenis ha kifogsz P-ként 2v2-ben egy Z T párost..és összejátszanak..esélyed nincs megmaradni! Vagy zealre mész..ami így éppen kész lesz talán a 6+pool rush idejére….de akkor ha megjelenik a terran reaperrel….nem tudsz mit csinálni..vagy csinálod reaper ellen a stalkert….(ami ha arra hajtasz ugyancsak éppen egyidőben készül el )és akkor meg pár zergling-el nyírnak ki! Vagy talán te okosan majd befalazod magad?! Ilyen termelési idő mellett…figyeld meg..esélytelen lesz! És a marauder sebzését elírtam véletlenül..de nem változtat a tényen….túl erős! Nem csak én látom így, ahogy a void is!!!

    Reply

  • Meyer

    |

    Válasz xely #64 üzenetére:
    Hát én is majdnem mindig 3 queenel játszom, de nem mondhatnám h ez nálam gyakori probléma. Persze én is kapok ki void rushtol, de ilyenkor többnyire valami hasonlo volt nálam is tervbe véve.

    Reply

  • janosiaron

    |

    Nemtom mi lesz itt a protosokkal, köztük velem…

    Ezzel
    2v1 dologgal kapcs. Nemtom mit vagytok felháborodva. Nem változott semmi. Ha ketten összehangoltan rusholnak maradsz a nexus közelében és forge! Leteszel 1 cannont a mineralok és a nexus közé és ha jó a micród néhány probeot veszítesz.

    Reply

  • pubeightysix.sciihu

    |

    ennyit sírni ez már hihetetlen! miért nem akarjátok akkor azt hogy MINDEN egység ugyan olyan legyen MINDENBEN csak a kinézete legyen más?? akkor meg az a nem jó? akkor mi a jó?? ti sem tudjátok…

    Reply

  • XXXaviCE

    |

    pubeightysix.sciihu
    ez konstruktív hozzászólás volt gratula !
    ———————————————————–
    a void rush elemezgetéshez annyi kiegészítést tennék, h ugye ott van a nexus gyorsítása, ami abszolute user függő.
    használhatja probe termeléshez, upgradehez, vagy épp pont a void gyártáshoz

    Reply

  • nypeti

    |

    emlékszem még a betában 60 at sebzett a seige… akkor volt igazán zsír… most meg így alig lessz jó max nagy mennyiségben mert ott szerintem nem érehteő majd ez a kis -… 🙁

    Reply

  • Promie Motz

    |

    void rush ellen az a jó, ha overseer-rel ráderítesz, jó időben, és akkor azt az épület bénító varázslatát rá tudod tolni a chrone boost-olt starportra. Akkor néha kicsit megroppannak a P játékosok. és te még kb ráérsz akkor ledobni egy spire-t, és venni még 2 queent

    Reply

  • Bandris

    |

    Szerintem olyan lehetőség kellene, hogy a terran az épületek bármelyik oldalán felépíthesse a kiegészítőket.

    Reply

  • butcher

    |

    Kitaláltam egy jót!

    Mostantól ne lehessen népet választani! Szépen mindenki randommal fog játszani, és akkor nuku sírás. Sztem tökjólenne.

    Reply

  • Heretic

    |

    Válasz Xiccdrow #66 üzenetére:
    Nem kell kivenni az EMP-t csak a ghostot kell magasabb tierbe rakni. De még azt is lehetne hogy az EMP-t fejleszteni kelljen mint anno a science vesselnél.

    Reply

  • predator_tom

    |

    Én annyit tennék hozzá hogy a siege tank-kal nem értek egyet.Gondoljuk végig. Most már mitől ostromtank(Siege tank)??
    A marine-t se öli egy lövéssel pedig épp ez a lényege a tüzérségnek a sok gyalogos bombázása,tank formába meg a tankok ellen .Szerintem úgy volt jó ahogy volt.
    Már bocs de én hamarabb kettéhugyozom a marine-t mint ahogy ez intézi el.

    Reply

  • Sydra

    |

    Szerintem a Protossnak ezen túl ne is legyenek Tier 1-es egységei! Minek?

    Reply

  • dN

    |

    #77
    Igazad van, gondoljuk végig! A mothership mitől mothership, kérdem én? Talán vannak rajta anyák?! Nem! És úszik a vízen?! Dehogy! Ez repül! Nem is hajó! Hah! Átverés! Rohadt blizzard!

    Most komolyan ez a színvonal? A legtöbb értetlenkedő ha elolvasta volna a cikket megkapná a választ a kérdéseire. „Mért kellett nerfelni ezt vagy azt, jaaaj isteneeem.” Könyörgöm, ott a válasz, szépen kifejtve megindokolva. És elképesztő, hogy a void ray még mindig ekkora problémát jelent mindenkinek.

    #78
    Egyetértünk, a protossnak igazából nem kellenek épületek se. Csak egy gomb a jobb alsó sarokba, „bolygó felperzselése” néven. Rákattintasz és megnyerted a pályát. Ha már hűek akarunk lenni a történethez.

    Reply

  • predator_tom

    |

    Válasz dN #79 üzenetére:
    Látom nem érted nem a szó a lényeg hanem hogy az tüzérség arra született most hogy legyen neked az ha egy alap unitot se lő ki egyből ??Én elhiszem hogy ahogy te mondtad „ott a válasz, szépen kifejtve megindokolva.” attól még nem biztos hogy az így jó vagy igaza lenne az írójának.Ember egy dt többet sebez érted egy penge, mégha pszi is, többet üt egy 120mm ágyú??Tudom ez fantasy na de azé ennyi realitás maradjon már.

    Meg hát mi az indok ha már itt tartunk „Siege tankok nagy számban minden MU-ban túl jól szerepelnek. Ezért azt szeretnénk, ha a kis, nem armored egységek jobban szerepelnének a tankok ellen.”A kis egység nem ara való.Meg különben is nem tud mozogni amikor siege módban van akkor meg?? Valaki itt írta hogy alig lehet megközelíteni még charge-al is,ezért jó.Hát ember akkor nem egy oldalról kell menni, bedobsz 3-4 egységet csalinak azt lerohanod amikor bekapta a csalit ennyi.De hogy egy artillerinek nevezett egység elveszti ezt a funkcióját mert arra jó amire lennie kell akkor most mit mondjak.Amikor tank módba van azzal semmi gond akkor remek de miért nem lehet egy álló tüzérségnek aminek ráadásul min. range is van meghagyni egy tüzérséginek is épphogy nevezhető 50-es sebzést azt nem értem.

    UI.:
    1.Honnan tudod hogy a mothership-en nincsenek anyák?
    2.Lődd le úszik az a vízen.(Egy ideig)XD

    Reply

  • Sydra

    |

    Válasz dN #79 üzenetére:
    Az túl táp lenne! Én itt arra utaltam, h nerfelni kéne még a protosst!

    Reply

  • dN

    |

    #80
    Mint mondtam, amíg a protossnál nincs lehetőség gombnyomásra felégetni egy egész bolygót, addig ne kérj számon a játékon „valósághűséget”. A siege tank túl erős volt, gyengíteni kellett, tehát csökkentették a sebzését. Ettől nem lesz használhatatlan, de a játék közelebb kerül az egyensúlyhoz. Remélem érthető.

    Reply

  • XGOD

    |

    Toss bulid time noveles szerintem se jo dolog. Igy is necces volt zerg rush-t fogni. A bunker epitesi ido novelesevel se tetszik. Eddig epp kesz lett a bunker ha lattam, hogy early jon zergtol. A magyarazat meg nevetseges. Zerget nem is lehet bunker rusholni creap miatt.
    Inkabb a zerg-et erositettek volna, mert tenyleg gyenge

    Reply

  • predator_tom

    |

    Válasz dN #82 üzenetére:
    Érthetőnek eddig is érthető volt de attól még szubjektív véleményem szerint baromság.Nem a realitásról van itt szó de ha már valamit tüzérségnek nevezel akkor legyen is az. Ennyi erővel a marine ami könnyű gyalogság dobhatna atomot is nem??
    Mind1 lesz ahogy lesz én csak azt tudom hogy a régi sc-be is tudtam tank ellen tenni pedig ott még durvább volt sc2-be is tudtam ,ha nem akkor máshogy közelítettem meg.El lehetett bánni vele.

    Reply

  • Starfun

    |

    ZEalot gyengítés nevetséges ,így sem ért sz*rt sem a zea,mmm szétszedi ….. Inkább arról beszélne a blizzard hogy hol a fenében van a beígért public CHAT!!!!!!!!!!!! mert így nagyon személytelen a játék.

    Reply

  • triazz

    |

    Válasz Starfun #85 üzenetére:
    Ember…zealotot eredetileg sem mmm ellen találták ki. Ha te az ellen akarod használni, akkor a gond veled van.

    Reply

  • chybesrac87

    |

    Tank nerf? lol… ez nevettséges, túl erős? Pont az volt a lényege hogy a fika egységeket fogta és megmozdította a gamét hogy ne csak vacak alapegységekkel dőljön el a dolog hányok a sok rusholó noobtol és kérdem én hol van még akkor a tank ? meg a siege mode hozzá? meg mennyibe is kerül a tank ugyebár? és még nerfelik? amugy halál egyszerű kiszedni nemtudom miért kell ez. adjunk a lingeknek ultra páncélt a marinnak atomot a zelának meg immo pajzsot mert szegénykék gyengék… sc1ben semmi baj nem volt velük pedig ott is ugyanígy ütöttek ott működött a dolog most miért kell sc2ben ezt elbaszni?

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.