TSL3 – RO 8 összefoglaló
Most sajnálom igazán, hogy nem adtam soha alcímet a TSL összefoglalóknak. Nincs is jobb, mint egy elképesztően elvont félmondatot odabiggyeszteni a cím mellé! TSL3 – A sárkány haragja! TSL3 – Amikor az egy kettő. TSL3 –… áh, majd a TSL4-nél!
Szerencsére más nem ad okot a búslakodásra, hiszen a negyeddöntő elhozta számunkra az eddigi egyik legjobb TvP-t. Aki esetleg nem látta volna a meccseket, az látogasson el a TSL VOD oldalára.
Előző irományok:
Betegen senki se akarjon cikket összerakni. De most komolyan…
Első játéknap:
Adelscott vs. Kas
„Adelscott is French Protoss player who played StarCraft : Brood War.”
Kas’ RTS career began with WarCraft3.
Adelscott veresége nem meglepő. Az előző fordulóban előbújt a szög a zsákból és fény derült az MVP-t verő francia nagy hiányosságára: a macrora. Mostani ellenfele pedig az a Kas volt, aki nemcsak a legtöbb dobogós helyezéssel rendelkezik (az egész világon), de emellé még a macroja is tökéletes. Az első meccset persze pont nem a macro miatt bukta a francia. Egészen egyszerűen stratégiai hibát vétett, amikor az egész seregét kiküldte szélre, hogy kiszedjen egy még csak be sem üzemelt CC-t. Kas eközben nemes egyszerűséggel elpusztította Adel 3rdjét a goldon, valamint az utánpótlástól is elvágta az ellenfelét. A második meccs az első egyik alternatív kimenetelét mutatta, ugyanis míg az elsőn Kas sikeresen visszaverte az első Protoss támadást, úgy most jelentős hátrányba került. A negyeddöntőben több meccsen is előfordult, hogy az egyik játékos a korai agressziónak köszönhetően előnybe került. Hogy erre mit reagált Thorzain vagy Cruncher? Azt később olvashatjátok, most ugyanis még Kasnál járunk. Az ukrán úgy dönt, hogy folytat mindent úgy, mint a hátrányba kerülés előtt, megspékelve egy kis droppal, ami valamelyest csökkenti a különbséget, de a dolgok állása közel sem egál, főleg úgy, hogy Adelscott már a 3rdjét építi. Olyan szempontból érthető Kas reakciója, hogy ő egy macro szörnyeteg, míg Adelnek fogyatékosságai vannak ezen a téren, de nem mérte fel kellőképpen az elszenvedett kárt. A hátrányból csak lefaragni tudott, semmissé tenni azt már nem. A hatalmasra dagadt Protoss sereg könnyedén meghozta a győzelmet a francia számára. Az utolsó két meccs pedig végre igazolta a papírformát: két macro meccs, amelyeken Adelscott alulmaradt. Aki 2000+ ásványt halmoz fel Kas ellen, az labdába sem rúghat. A midgame után nem számított mekkora supply hátrányba került Kas egy-egy csata után; seperc alatt Adel fölé nőtt. Nem voltak ezek érdekes meccsek, a francia rossz játéka pedig pontlevonásért kiált. Szörnyűséges volt nézni a bankban felhalmozódott nyersanyagait, amik a verseny komolyságát is illúzióvá tették olykor-olykor. A világ rendje helyreállt, Goody után az utolsó macroképtelen játékos is kiesett. Azért ne írjuk le Adelscottot, hisz mind láttuk, hogy mit művelt MVP ellen és páran talán még arra is emlékeznek, hogy milyen szép meccseket produkált a TL Openen. Az ember hajlamos abba a hibába esni, hogy aki épp veszít, az rossz, aki pedig nyer, az vagy rohadt jó, vagy Cruncher. Téves, téves és végképp téves. 5,5\10
A TSL3 pályái több hosszú, macro beállítottságú meccshez vezettek (és úgy tűnik, hogy mindenki megvétózza a Crossfire-t). Kedvez ez a stílusodnak?
Szerintem a macro meccsek az erősségeim. Igaz, hogy még sok helyütt van hová fejlődnöm, de a macromban elképesztően magabiztos vagyok.
Mindhárom faj képviselőiből kiejtettél már egyet-egyet a roppant magabiztos stílusoddal. Manapság melyik felállásban érzed magad a legkényelmesebben?
Úgy érzem, hogy csak a TvT az, amit teljeséggel átlátok. A többi felállás nehezen kiismerhető, sok múlik a pályákon. […]
Agymenés #1
Emlékezzünk meg Artosisról, aki a nyolcaddöntők során csatlakozott a közvetítő csapathoz!
Hiába, no, mégiscsak ő a legszeretnivalóbb kommentátor. 🙂
Thorzain vs. MC
„Marcus „ThorZaIN” Eklöf is a high level Starcraft 2 and former Warcraft 3 gamer from Sweden.”
„MC is an ex-Brood War player […]”
Minden fordulónak megvan a maga előzetesen legjobbnak titulált meccse. Az első fordulóban példátlan várakozás előzte meg a Nada vs. TLO összecsapást, ami so-so produkált, igazából csak a középmezőny aljába tudott beférkőzni. A második fordulóra már a kakukktojásnak számító játékosokkal is megismerkedhettünk és a többség telibe is talált a Boxer vs. Sen meccs és Mondragon személyének a hype-jával. A harmadik fordulóban kétség sem fért hozzá, hogy a papírforma alapján az MC vs. Thorzain meccs lesz a legélvezetesebb, legkiegyensúlyozottabb. Két eddig tökéletesen teljesítő játékos, két teljesen más személyiség. Utóbbi persze nem igaz, MC is egy rendes srác, de ha Nony vért pisilt, hogy mindenki Tylernek hívja, akkor adjuk meg MC-nek azt az örömöt, hogy mint beképzelt majom tekintünk rá. Illetve félelmetes beképzelt majom. Hasonló, mint Chucky, a fűrészes gyilokbaba. Istenem, de utáltam azt a filmet… Meg úgy eleve a „félelmetes” horrorokat.
Nem titok, hogy Mondragon mellett Thorzain lett az abszolút favoritom; már akkor elnyerte a szimpátiámat, amikor a legeslegelső interjút fordítottam tőle. Azonban nem ezért hittem a győzelmében, hanem mert a mutatott játéka meggyőzött. FruitDealert és Tylert egyszerűen lelépte, kérdés sem volt arról, hogy ki dominált azokon a meccseken. 5-0-ás mérleggel várta a negyeddöntőt. A másik oldalon MC is hasonló statisztikával büszkélkedhetett, de az az igazság, hogy ő sosem talált az emberére. Ciara azóta is a RO32-es replayeit nézegeti, White-Rára pedig nem tekinthetünk úgy, mint a legjobb külföldi Protossra, mert felesleges. A PvP majdnem annyira nevetséges, mint a 2v2 „profi szinten”. MC tökéletesen ki tudja használni a felállás – jelenlegi – fogyatékosságait, ezáltal folyamatos, hajszálnyi előnyökkel tud araszolni a győzelem felé. Lehet mondani, hogy ez nem skill, mint ahogy a 2v2-sem az, de azért tegyük hozzá, hogy itt legalább csak egy embernek kell valamit a nagykönyvből kiolvasnia és precízen végrehajtania ahhoz, hogy az instawin liftjébe léphessen. Ezen kívül, ha túljutunk az early game-en, akkor igenis láthatunk érdekes meccseket is.
A meccsel kapcsolatban ennél okosabbak előzetesen nem lehettünk, úgyhogy nem volt más hátra, mint izgulni. Bevallom férfiasan, hogy féltettem Thorzaint, mert hiába bíztam a képességeiben, a tényt, hogy egy szörnyeteg ellen lépett pályára, nem tudtam kizárni az elmémből. Lekerültek az expek, a svéd pedig nem fukarkodott megépíteni egy bunkert, mögötte egy turrettel, ráadásul a proxy pylont is kiszúrta! Az már picit bántotta a szemem, hogy miért nem szedte ki, de nem tudok rá haragudni: a Blizzard challange sorozata bizonyára nem volt számára elég, így saját magának teremtett egy „Éld túl a DT nyomást” nevű kis feladatot. A sötét templomosok (ahahaha, magyarban így fordították?) nem tudtak feljutni az expre, de egy cigi szünetre kaphatóak voltak a bázis elején, ami konkrétan annyit jelentett, hogy Thorzain beszorult. A helyzet csak rosszabbodott, amikor a csuhásokat bewarpolták a főbázisra és az ifjú titán élete azon múlott, hogy fel tud-e húzni egy turretet és hogy jó helyre dobja-e le azt az egy scanjét. A maphacket persze már megszokhattuk tőle, úgyhogy megbirkózott a feladattal, bár pár reactort full feleslegesen beáldozott. Lehet ez kellett a brutal achievmenthez? Ezt már soha nem tudjuk meg, de ekkorra már zavart, hogy MC a 3rdjét építi, Thorz pedig még csak egy Ravent sem hajlandó gyártani, hogy nyugodtan kimozdulhasson. Ő láthatóan jobban tudja, hogy mit akar, mint én, mert megindul a kis 2\2-es seregével és a pálya közepén látványosan szemlélteti, hogy a fejlesztés erősebb, mint a nem fejlesztés, főleg ha egy minimális micróval is párosul. Több helyen is olvastam, hogy a keményvonalas BW játékosok szerint nincs sok izgalom a szeretett játékuk utódjában. Ehhez képest én az alatt a 20 másodperc alatt, amíg a fél képernyőt tele forcefieldezték és egy tenyérni területen zajlott egyszerre három csata is, elég gyorsan vallásos lettem. Meg is hozta az eredményét, MC úgy roppant össze, mint az utolsó colossusa, de a meccs fénypontja még hátravolt! Thorzain olyan microt levágott a végén, hogy a koreainak be kellett látnia: túljátszották, lemosták, elpusztították.
Metalopolison MC kihasználta a légi átjáró rövidségét és void rayekkel keserítette meg az ellenfelét. Thorz férfiasan küzdött, de nincs egyszerű dolga az embernek, ha a játék egyik legjobb egységével kell szembenéznie. Az ifjú svéd megpróbálkozott itt is egy timing push-sal, de ez inkább egy előzetes húsvéti ajándék volt MC-nek, mintsem valami, ami fejtörést okozott volna neki. Ezt az elbukott próbálkozást leszámítva hibátlanul játszott eddig, az első meccset is beleértve. Artosis más véleményen volt, ugyanis szerinte az is hiba volt, hogy annak ellenére folytatta a viking gyártást, hogy már vagy 8 perce nem állítottak új void rayt csatasorba és a colossusnak még csak a tech feltételei sem voltak meg. Csak azért nem hívtam fel Artosist, mert költséges lett volna, lévén, hogy Koreában tartózkodott. Nem tudom, hogy Thorz azért folytatta-e a viking gyártást, mert tisztában volt vele, hogy a viking sokkal-sokkal erősebb, mint azt többen gondolnák vagy csak mert colossusokra és voidokra számított, de mindenképp jó döntést hozott.
MC megindult az ezúttal high templaros seregével, mikor kiszúrta, hogy a svéd felhúzta a 3rdjét. A csata érdekesen alakult, mert Thorzain Tyler után MC-t is megtrollkodta. A viking flottájával abszolúte semmit sem tudott csinálni a levegőben, de ahelyett, hogy a földre vitte volna őket, ő inkább csak kóválygott velük. Közben MC, akinek a serege csakis földi egységekre koncentrálódott (tehát előnyben volt), teljes vereséget szenvedett. Thorzain – ismételten – gyönyörű microján kívül a bio hadtest 2\2-es állapota is sokat segített, hiszen MC megint későn kezdett bele a fejlesztésekbe. Nem akarom kritizálni a világ jelenlegi legjobbját*, de valóban ennyire lehetetlen vállalkozás már korábban elkezdeni egy 100\100-as fejlesztést? Valóban nem ér meg ennyit a dolog? Amíg MC ezen elgondolkozik, addig „némi” fáziskéséssel Thorzain leszállítja a vikingjeit. Ez a Starcraft 2 történelmének eddigi legfeleslegesebb lépése. Csata közben mindent elkövetett a gyerek, hogy még csak véletlenül se tudjanak segíteni az átalakítható légi szörnyetegek, de amikor az ellenfél már visszavonult, akkor csatába hívja őket! De megtehette, mert ennyivel jobb volt. A történet vége sejthető: az ellentámadás végleg behantolta MC-t, azonban most szeretnék visszatérni arra, hogy miért nem értettem egyet Artosisszal. A viking az egyik legjobb földi egység. Pont. Elég egy kisebb viking csoport és szinte bármit képesek megerőszakolni, legyen szó ellenfélről, vagy épületről. A béta alatt sem véletlenül csökkentették a sebzésüket, hiszen pl. a vikinges Nexus snipe az bőven az imba kategóriába tartozott. gg, 2-0. MC a kiesés szélén. A Dreamhacken felállt 0-2-ről, itt ezt nehéz elképzelni.
* Az ifjú titánokat (pl. Alicia, Losira, MMA) most nem számoltam bele, mert az elkövetkezendő hónapokban hallunk majd róluk eleget.:)
A TL-en ekkor sokan rákezdtek arra, hogy MC-nek muszáj lesz végig cheese-elnie a hátralévő három meccset, mert nem képes a macro game-re. Természetesen tudtam jól, hogy ez őrületes butaság. Csupán azok terjesztik ezt, akik unják, hogy az Isteni Protoss minden ellenfelét percek alatt szétszedi és egyszerűbb azzal magyarázni, hogy a P imba, meg hogy csak ehhez ért, mintsem beismerni, hogy van egy játékos, aki tényleg Ennyire jó. Lényeg a lényeg, egy cseppet sem nyugodtam még meg. A kétszeres GSL bajnok nem volt tekintettel a szívemre; nemes egyszerűséggel átfutott Thorz bunkere mellett és nekilátott az scv-k levadászásának. A svéd mentette a menthetőt és hatalmas veszteségek árán bent maradt a játékban, de tudta jól, hogy egy olyan ellenféllel szemben, mint MC, innét már nem lehet visszajönni macro game-el. A félresikerült banshee harassok után megindult a marine-tank-banshee sereg, de ami rosszul alakulhatott, az rosszul alakult. A stalkerek utolsó leheletükkel még a túlvilágra küldték Thorzain hadseregének a női tagjait, a tankok pedig megnyerhették volna a meccset, de kevés volt a marine, ami azt jelentette, hogy az immortalok és a zealotok csilloghattak. A svéd meglengette a fehér zászlót, a TSL-es pálya futása során legeslegelőször.
Itt vagyunk hát Tal’Darim Altaron, a két fél egymással szemben. Minden adott egy jó kis macro game-hez, de MC még a Twilight Fortressen is villámgyorsan be tudna fejezni egy 1v1-et, úgyhogy csak ne kiabáljuk el! Később már megnyugodhatunk: MC hamar kiexpel, némi késéssel Thorzain is követi ebben. Thorz eljátszik a gondolattal, hogy egy marine-nal és egy scv-vel befenyíti MC-t, de a realitás talajára visszaesve nyomban visszavonulót fúj. Helyes! A koreai 4 gate-el folytatja a PÁLYAfutását (értitek…uhh…), de a túloldalon már épül is a bunker. Rögtön kettő. MC megindítja az offenzívát és elhelyez pár proxy pylont. A csapatok egy darabig farkasszemet néznek egymással, aztán megindul a roham. Pár elhullott scv és egy lerombolt bunker, de cserébe a zealotok megmurdáltak. Ebből a svéd jött ki jobban, ezért MC azonnal lép: lerakja a 3rdjét, amit azonban Thorzain is észrevesz, majd némi harass után ő is ledobja a sajátját. Még egy gosu marine scoutolásra is futotta az erejéből, csak sajnos a scout része maradt ki a dologból. Ettől független valóban egy zseniális ötlet volt. A túloldalon már úton a storm. A pálya közepén némi csipkelődés, szóváltás és fizikai bántalmazás alakul ki a marauderek és a stalkerek között. Próbálnék pártatlan maradni, de muszáj felemelni a hangom a stalkerekkel szemben, ugyanis bántalmazták az ártalmatlan felcser asszonyokat, így teljesen érthető, hogy a fiúk mellre szívták a dolgot. Súlyosabb következménye nem lett az ügynek.
MC átvette az irányítást a pálya felett, Thorzain taktikai visszavonulót fúj és szellemgyártásba kezd. A biztos kontroll tudatában MC ledobja a negyedik expóját is, de a meccsen először hátrányba kerül ilyen szempontból, Thorzain ugyanis megelőzi ebben. Az előző összefoglalóban előkerült a náci Németország és a kommunista Szovjetunió is, azonban mindkét idea és berendezkedés legrosszabb aspektusait ragadták ki akkor a játékosok. MC ezzel szemben most megmutatja, hogy mi is az igazi, szaftos tömeggyártás. MC még arra is veszi a fáradtságot, hogy fejlesszen, de szigorúan csak miután már megvan a 2\2 a bio alakulaton. Az emlegetett alakulat pedig megindul, egy oktondi high templar levadász egy ghostot, de ezzel csak megrángatja az oroszlán bajszocskáját. A high templar felebarátai hiába zúdítanak stormokat az ellenségre, a ghostok szétempelik a jónépet és még arra is van idejük, hogy pár egységet a mesterlövész tehetségükkel iktassanak ki. A Protoss sereg bár túlerőben van, ráadásul a marauderek élete alacsony a stimek és stormok miatt, a 2\2 ismét prezentálja az erejét, a megmaradt stalkerek pedig egy szempillantás ( 😉 ) alatt távoznak is a csatatérről. Thorzain először előnyben a meccsen. De nem sokáig, mert ahelyett, hogy a sebeit nyalogatná, inkább ellentámadásba lendül. A stalkerek helyett viszont zealotok fogadják a csapatot, akiket seperc alatt körbekerítenek. Ezúttal a templarokat is a bosszú hajtja és medivacek tömegeit pusztítják el a feedbackekkel, ezzel végleg megpecsételve a kis sereg sorsát. Thorzain menti a menthetőt; levadássza az előrekóborolt templarokat, így nem lett annyira súlyos a vereség. A pörgés nem áll le: egy kisebb bio sereg ismét bekukucskál MC térfelére, de a blink stalkerek és az immortalok ellen esélyük sincs. Újból odavesznek az egységek, a koreai pedig egyre nagyobb előnyben. A 3\3 úton a Terrannak, de most MC kényszerít ki csatát.
Thorz ismét megvillantja a microját, de értékes medivaceket veszít. Megint… A meccs hosszú idő után először húzza be egy kicsit a kéziféket. Thorzainnek elkészül a 3\3 és úton van a ghostok számára a láthatatlanság. Eközben MC áttechel colossusokra és egy dark shrine-t is épít, hogy a rendelkezésére álljon az összes szárazföldi Protoss egység. Mindkét oldalon már az 5. bázist húzzák fel. A járőröző csapatok hirtelen egymásba botlanak, a high templarok az összes ghostot feedbackelik, a tér a halálkiáltásaiktól hangos, ugyanis majdnem mindegyikőjük odavész. Félelmetes látvány volt, de idő sincs felocsúdni belőle, a templaroknak még bőven van energiájuk és miközben mesterien elhelyezett stormokat küldenek a bio csapatra, a Protoss sereg többi része is akcióba lép, beleértve a rengeteg immortalt. Több immortal van a pályán, mint stalker vagy zealot. A zöld rét vérvörössé válik, Thorzain pedig egyre kilátástalanabb helyzetbe kerül. Időközben MC egy hatodik bázist is a magáévá tesz. A svéd serege megtisztítja a zavaró Protoss helytartó erőket, hogy ő is elfoglalhassa a hatodik bázisát, de az árván maradt ötödiket bezúzza a koreai. Egyre nyomasztóbb a hátrány, ráadásul már colossusok is a pályán. MC seregét nem lehet counterelni és kérlelhetetlenül Tyler szavai jutnak eszembe az egyik state of the game-ből, amikor a balance-ról beszéltek. Minden résztvevő (köztük Day9 is) egyetértett abban, hogy létezik az a jelenség, hogy egy faj eléri azt a pontot a játék során, hogy lényegében verhetetlenné válik, ez azonban nem a balance hiányát jelzi. Egyszerűen nem arra találták ki a játékot, hogy mindkét fél csináljon egy tetszés szerinti 200\200-as sereget, olyan fejlesztésekkel, amilyenekkel csak akar, és megmérkőzzenek. Leginkább most értettem meg, hogy mire is gondoltak és hogy ezt az állapotot egyrészt mennyire nehéz létrehoznia egy fajnak, másrészt mekkora előnybe kell, hogy kerüljön hozzá. Forognak a fogaskerekeim, de fogalmam sincs, hogy mit kellene Thorzainnek tennie. Már időm sincs, mert MC bekeríti őt…
A heterogén fogalmát a végletekig kimerítő Protoss sereg valósággal satuba fogja a Terrant. A csapat felét lestormolják, egy két előrerohanó ghostot pedig a túlvilágra feedbackelnek. Az MMM seregbe dark templarok is beférkőztek, a high templarok ismét storm távolságban, a colossus-immortal duó a stalkerekkel és a zealotokkal megtámogatva lőtávolságba érnek. Ekkor jó néhány ghost láthatatlanná válik, az emp töltetekkel semlegesítik az immortalok hardened shieldjét valamint a high templarokat. Érkezik a scan is, ezzel nullifikálva a DT veszélyt és miközben az aprócska MM seregbe vagy egy tucat medivac pumpálja az életet, a láthatatlan ghostok levadásznak minden még mozgó Protoss egységet. Mi folyik itt? A közeli expo felé veszik az útjukat, ahol a munkások felét kiszedik és elpusztítják a Nexust is. Most már minden téren hátrányban van a koreai. MC már a végzetesnek tűnő csata közben elkezdte fejleszteni az observerek sebességét és egyúttal observer gyártásba is kezdett, ugyanis ezek hiánya okozta a teljes annihilációt. Thorzain a – főleg ghostokból álló – csapatait MC főbázisára viszi, ahol pár pylon és a dark shrine levadászása után beőrölteti őket. A mérleg nyelve kezd kiegyenesedni, MC a plazma pajzs fejlesztésébe kezd.
A svéd ekkor északon MC egy újabb bázisát pusztítja el, ráadásul még 4 high templart is megöl. A világ legfeleslegesebb dolga volt bewarpolni őket. Thorzain megint előnyben. Egy újabb, lehet, hogy végső ütközet kapujában vagyunk. De ez más lesz. Más, mert most Thorzain van túlerőben és megtörténhet az, amit sokan nemes egyszerűséggel csodának hívnának: MC kiesik. A felvonuló high templarok viszont belerondítanak az idillbe, ahogy a fél képernyőt beteríti a sok feedback animáció, ami csutkára szopja a medivacok energiáját. A gyógyító masinák így már szánalmasan haszontalanok. Ekkor érkezik a ghost delegáció, akik egyszer már megfordították a játék állását és ezúttal sem tesznek másképp: a colossusok egytől egyik lemészárolják őket, ezzel MC hosszú idő után ismét a nyeregben érezheti magát. Nem dőlt el azonban még a meccs, ugyanis egy utolsó, kamikaze ghost bele empezett a hátravont high templar csapatba, ezzel egy darabig likvidálva őket a játékból. Mentette a menthetőt, ahogy mondani szokás, de a Terran sereg többi része már távol esett a menthető kategóriától. MC elindul, hogy pontot tegyen a dolog végére, de a főként high templarokból, immortalokból és archonokból álló seregét kellemetlenül érintették az addigra már elkészülő újonc ghostok empjei, így Thorzain felszámolhatta ezt a Protoss csapatot. Érezhető, hogy aki a következő ütközetet győztesként vészeli át, az megnyeri a meccset. Ennek tudatában egyik játékos sem mer még túl agresszív lépéseket tenni. MC próbál fogást találni ellenfelén, de csak annyit ér el, hogy elpazarol pár high templart. A supplyok közel azonosak. Thorzain megindul, de útközben már megint bekukacoskodik pár dark templar a csapatába. Egy scanje van csak, hiszen muszáj volt folyamatosan MULE-okat dobálnia az ásványokra, ha partiban akart maradni. A scan viszont rossz helyre megy!! Ilyet sem láttunk még Thorzaintől, de most a lehető legrosszabbkor hibázott vele. Most már kénytelen folytatni a támadást. Útközben egy jól irányzott emppel leszereli a dark templart, de nincs ideje örülni, mert az előremerészkedő high templarok nem hagyják annyiban féltestvéreik elvesztését és halálra feedbackelik a ghostokat, majd a stormjaikkal felégetik az egész környéket. A colossusoknak és az archonoknak már gyerekjáték feltakarítani a „mocskot”. A két gladiátor közül Thorzain roskadt össze hamarabb. Négykézláb a földön, a saját vértócsája felett azon jár az esze, hogy miképp kerülhetett ebbe a helyzetbe és hogy vajon van-e visszaút. Az ég felé nézne, de MC magaslik előtte. Ő is több sebből vérzik, de mégis ő az, aki diadalittasan áll a perzselő hőségben… ~
Thorzain még egy meccset sem veszített eddig, most pedig hirtelenjében kettőt is. Karnyújtásnyira volt attól, hogy kiejtse a világ legjobb játékosát és bejusson az elődöntőbe. Ahhoz, hogy egyáltalán egy fikarcnyi esélye is legyen az utolsó szettben, fejben kell erősnek lennie. Idra számára itt véget érne a verseny, Thorzt viszont nem hibáztathatnánk, neki még van ideje fejben megedződnie, az amerikaival ellentétben. MC a másik oldalon megtapasztalta, hogy ő is emberből van. Nem egy filmet láttunk már, ahol a halhatatlannak hitt szereplő vére kicsordul, és hirtelenjében mindent megkérdőjelez maga körül, kezdve saját magával. Annyi előnye volt a koreainak, a meccs előtt, hogy már hozott vissza 0-2-ről egy hasonlóan létfontosságú meccset és már több idegőrlő versenyt is megjárt.
MC ezúttal nem cheese-el, tudja jól, hogy nincs a kezében a meccs; nem úgy, mint White-Ra ellen a DH-n vagy később, Kas ellen, Koppenhágában. Thorzain bebiztosítja az expét és fény derül ennek az elképesztően kiegyenlített meccs záróakkordjára: mech. Valami, ami Tylert nevetségessé tette és valami, amivel a szakma nagymestere, Goody, képtelen volt legyőzni a szintén Protoss Naniwát. Eddig is nagyon izgultam, és bár az előző meccs minden létező szuszt kierőszakolt belőlem, a hihetetlen izgalmak előhozták a rejtett tartalékaimat is. A tartalékok viszont nem bírják sokáig, MC idejekorán felderíti Thorzain tervét és pontosan tudja, hogy mit akar. A svéd számára már nincs visszaút, tudja jól, hogy ez a lehető legkevésbé flexibilis stratégia; ha belekezd, akkor végig kell vinnie. A thorok fájdalmasan lassan gurulnak le a „futószalagról”, MC pedig tökéletesen idomul a történésekhez. Nem véletlen; ne legyünk naivak, hogy azt higgyük, hogy nem nézte át az egész oGs csapat Thorzain Tyler elleni meccseit. Blink, charge, immortal és még a kezdetben vásárolt phoenixek is hasznosnak bizonyulnak. Thorz elkészül a lvl 2-es mech páncél fejlesztéssel, a kék lánggal és a 250 mm-es ágyúval. Megindul. Továbbra is ura a helyzetnek, lerakja a 3rdjét, de MC harmadik expe már rég üzemel, hiszen tudta jól, hogy van ideje. Crossifre csak nagyobbnak tűnik, amikor a lomha thorokat kell nézni, ahogy megpróbálnak eljutni egyik végpontból a másikba. MC-nek ezúttal időben kész vannak a fejlesztései, köztük a hallucináció is. Utóbbit élesíti is, hiszen tisztában van vele, hogy a thorok ellen semmit sem ér a forcefield és a guardian shield. Temérdek hallucinált immortalt idéz meg, de Thorzain ismét a lehető legjobbkor scannel. A scanjei tették lehetővé, hogy semlegesítse FruitDealer csapdáit, és hogy Tylert a sötétben tartsa. Most egy másik koreai, MC csapdáját sikerült lelepleznie. Csekély öröm ez, amikor azt látom, hogy a szélvész zealotok rárontanak a thorokra, az immortalok pedig szintén rájuk koncentrálják a tűzerejüket. Persze, ott van a 250 mm-es ágyú és ismét érkezik a scan, hogy Thorzain lássa mi hallucináció és mi nem, de amikor tudod, hogy azon múlik az „életed”, hogy végre tudsz e hajtani egy tökéletes hadmozdulatot, miután a legutóbbi két meccsedet elvesztetted, és tudod jól, hogy a világ legjobbja ellen játszol, akkor az 1+1-et sem egyszerű kiszámolni. A thorok élesítik a fegyvereiket és megszorják az ellenséget… Elképesztő higgadtságról árulkodik, hogy sebészi pontossággal mérte be a nem hallucinált egységeket és egyszer sem kattintott félre. Közben folyamatosan érkezik a Protoss utánpótlás. Nincs azonban immortal! A zealotok mind porrá égnek a hellionok kék lángjainak kereszttüzében, a supply pedig félelmetes előnyt mutat… Thorzain javára. A svéd elindul MC 3rdje felé és szinte ellenállás nélkül elpusztítja azt. A Terran sereg már a naturalnál jár, amikor is MC igénybe veszi a chatet: gg. Vége. Thorzain nyert 3-2-re.
Azt már sosem tudjuk meg, hogy mi lett volna, ha MC kimenekítteti az immortaljait a 250 mm-es ágyúk elől a phoenixeivel. 10\10
Nagyon szerényen nyilatkoztál az előző fordulók után. Most egy győzelemre vagy attól, hogy kiutazhass New Yorkba, a döntő színhelyére, és kiérdemeld a kvalifikációd a TSL4-re. Mit gondolsz az eddigi szereplésedről?
Nagyon meg vagyok elégedve! Sikerült megvernem a legjobb játékosokat és most úgy tűnik, hogy még a legeslegjobbat is. Igazán hálás vagyok, hogy nem kellett még Terranok ellen játszanom, mert attól tartok, hogy az a leggyengébb felállásom. Nem is beszélve arról, hogy már jó ideje nem játszottam TvT-ket, ladderen is vagy csak 10-szer.
A következő ellenfeled Kas vagy Adelscott lesz. Mit gondolsz róluk?
[…] Kas egy Terran játékos, és az előbb említettem, hogy ez a leggyengébb felállásom, de azt jelentené [ha vele kellene játszanom], hogy gyakorolnom kellene rá. Okot adna rá, hogy úgy gyakoroljak a TvT-re, mint eddig még soha. […]
Agymenés #2
Nem mindenkinek sikerült feldolgoznia, hogy a szeretett MC-je kiesett. Volt, aki kifejtette, hogy a lag miképp befolyásolta a meccseket, csak épp arról feledkezett meg, hogy amikor játszottak, akkor MC is Európában volt. Többen tartoztak ahhoz a táborhoz, amelyik azt állította, hogy az online tornák presztízse jóval alacsonyabb, mint a LANoké és MC bizonyára nem vette komolyan a meccset. Szerintük nem okés, hogy előre fel lehet készülni az ellenfélből, az az igazi férfi, aki egy LANon szép sorjában végigver mindenkit. Ezt jó tudni, mert a legrangosabb SC2-es torna (GSL) és a legrangosabb BW-s tornák (MSL, OSL) mind ebben a formátumban zajlanak. Az egyetlen különbség, hogy nem az otthon kényelméből játszanak, de a siránkozók elsősorban nem is erre panaszkodtak, tehát miről van szó, kérem alássan? A NASL-t (online rész, aztán később offline) és az IPL-t (jelenleg csak online rész) pedig akkor meg sem említeném. A pénzről meg annyit, hogy akit 15,000 $ dollár nem motivál, ott régen baj van. Az agymenés itt még nem ért véget; voltak (koreaiak is!), akik azt nehezményezték, hogy Thorzain túl egyszerűen tanulmányozhatta MC-t, míg fordítva ez szinte lehetetlen volt. Igen, végül is tényleg nem ugyanazt a taktikát alkalmazta a svéd az utolsó meccsen, amit Tyler ellen is. Tényleg nem léteznek replay megosztó oldalak. Ne legyen kétségünk afelől, hogy az oGs házban külön felkészítették erre a meccsre. Thorzain azért győzött, mert jobb volt. Felesleges túlmisztifikálni.
Remélem, megengeditek, hogy egy roppant humoros találós kérdéssel raboljam az időtöket. Ki az a svéd Terran játékos, akit a NASL visszautasított? Vajon vele mi volt a gond? Tőle is „elfelejtették” megkérdezni, hogy ki tud-e utazni Amerikába? Esetleg az ő kezén is volt egy gipsz egy március elején készített videón, ahol tökéletesen tudta mozgatni az ujjait és a verseny csak áprilisban kezdődött? De ne legyünk rosszindulatúak, végül is tényleg nem lehet meghívni mindenkit, a cél az volt, hogy a lehető legütősebb felhozatalt érjék el. Így kerülhettek be Thorzain helyett olyan húzónevek, mint Moman, Darkforce, Stalife, dde, Axslav, vagy a kedvencem, Artosis, aki még anno bejutott a legelső GSL Openbe, de akkor is más fajjal. Abszurd, bár tény, hogy Dimaga lerázása „valamivel” nagyobb falat, hiszen a kiválasztáskor azt még nem lehetett tudni, hogy Thorzain ENNYIRE jó, de az előbb felsorolt játékosok háromnegyede instant kieső lenne jobb helyeken Thorz ellen.
Egyébként meg csatlakozzatok ti is a Thorzain fan clubhoz!
Második játéknap:
Naniwa vs. Cruncher
„Johan „NaNi” Lucchesi is a high level StarCraft 2 player and former WC3 pro.”
„After qualifying for Blizzcon 2010, CrunCher just »gave up on WC3«”
Naniwa kicsit olyan, mint egy flúgos zseni. Az egyik percben nem érteni, hogy mit miért csinál, a másikban pedig már a „legjobb külföldi Protoss” címre is feljogosító játékot látni tőle. Cruncher ezzel szemben bármit csinál, csak hideget, meleget kap. Ha egy macro game-ben legyőzi az oly nagyra tartott Idrát, akkor egy kis nub teknőc. Ha megbünteti a még mindig oly nagyra tartott Idrát a kapzsiságáért, akkor egy cheesy nub. Ha sikerül kivédekeznie egy valóban zseniális Zerg, Mondragon többfrontos agresszióit, akkor imba a Protoss. Ha Mondragon – a ladder meccsek hiányában – nem tud lereagálni egy cannon rusht, akkor Cruncher nem ért a játékhoz. Én alapvetően úgy voltam vele, hogy létezik, de a sok vérmes és alaptalan vádaskodó hatására akarva, akaratlanul is kezdtem némi szimpátiát érezni iránta. Azt különösen sajnáltam, hogy most egy PvP-n kellett ismét megmutatnia, hogy ő nem véletlenül jutott el idáig, mert ebben a mirror felállásban a legegyszerűbb egy komplett baleknak kinézni. Most elmerülhetnénk a PvP kivesézésében, de kb. olyannyira halálosan unalmas lenni, mintha végignéznénk egyet. Ja, hogy nekem most egy PvP-ről kellene írnom? Oh, sh…
Cruncher nem sokat javít az imidzsén, amikor mindjárt az első meccsen egy proxy 2 gate-et húz elő a repertoárjából. Nem hibáztatom, végtére is ez egy BO5, szóval egy cheese bőven belefér, de ezzel most előrerohant egy patchnyit. De nézzük a jó oldalát: bárhogy is alakuljon a széria, már biztosan nem mondhatjuk el, hogy ez minden idők legunalmasabb PvP-je. Je! Kár, hogy ez túl sokat nem jelent. A megszokott PvP microt Naniwa nyerte, de ez a kiváló derítésen bukott meg, mintsem a micron. A második meccs gondoskodott arról, hogy ne nevezhessük hasztalan döntésnek azt, hogy leültünk aznap a monitor elé. Cruncher ezen a pályán (TSL3 Shakuras) félelmetesen jó; Idrát megszégyenítette, Mondragon ellen hősiesen helyt állt és amit most megcsinált a phoenixeivel, az nagyon szép és okos volt. A Blizzard illetékesei biztosan összepacsiztak, hiszen bizonyosságot nyerhettek, hogy végre rendbe hozták az egykor papírrepülőnek csúfolt egységet. Továbbra sem nagy kunszt elpusztítani őket, de ha jó kezekbe kerülnek, akkor komoly károkozásra képesek. Ha az előző nap MC is használta volna őket, hogy kimenekítse az egységeit a thorok elől, akkor a balance osztályon páran fizetésemelést is kaptak volna a pacsik mellé. Naniwa hiába támadott ki, mert Crunchernek mindenből háromszor annyija volt. Nagy kár, hogy nem készült el a Mothership…
Tal’Darimon Naniwa blink microjára csorgathattuk a nyálunkat, mert hát valljuk be: szép volt. Ezt a techben előrébb tartó PvP micrót már szeretem. Látványosnak mindenképp látványosabb, nekünk pedig csak kenyér és cirkusz kell, ebből pedig mindkettőt nyújtott ez a meccs, úgyhogy jól mondja Cruncher: gg. Lehet, hogy két svéd lesz az elődöntőben? – gondolhatta Nani, amikor a negyedik meccsnek hamar véget akart vetni. Cruncher nem tudom mit gondolt, de szerintem örült, hogy csak egyszerűen hátrányba került és nem pecsételődött még meg a sorsa. Ezután azt a stratégiát választotta, amit Thorzain is a harmadik meccsén. Ő is épp oly jól tudta, hogy teljesen felesleges kiexpelnie, mert hátrányt ember úgy még nem dolgozott le, hogy ugyanazt csinálta, mint az ellenfele, csak 3 perces fáziskéséssel. Megindította hát a nagy offenzíváját, amit tökéletesen időzített, Nani ugyanis az előnye rabja lett és azelőtt elkaszálták, hogy leszedhette volna a beérett gyümölcseit a fáról. Adok némi időt a képzavar rendbetételére, aztán folytatjuk!
Nani 4 gate, Cruncher rossz micro, gg. Ó, igen! Nagyon megijedtem, hogy a végén majd olyanokat kell írnom, hogy végre egy teljesen jó PvP vagy hasonlók. Muszáj volt a legvégén belerondítani. Muszáj. Akárhogy is, a kanadai srác ismét megmutatta, hogy a sikerei mögött nem csak egy agyatlan robot áll, Naniwa pedig a következő körben pontot tehet a ki White-Ra mellett legjobb nemzetközi Protoss kérdésre. Én mindenesetre örülök, hogy a kövi fordulóban ismét egy jónak ígérkező PvP-t láthatunk majd, mert a jó PvP az bizony jobb, mint a rossz PvP. True story. 6\10
Gratulálunk! Milyen érzés megnyerni egy ilyen kiélezett összecsapást?
Hihetetlenül megkönnyebbültem. Soha nem tudtam volna magamnak megbocsájtani, ha veszítek Cruncher ellen.
Kemény szavak – úgy tűnik Cruncher nem örvend túl nagy tiszteletnek néhány profi játékos körében. Mit gondolsz róla?
Nem úgy értettem, hogy rossz játékos, hanem hogy én vagyok az MLG jelenlegi bajnoka és papíron én vagyok a favorit. Bántotta volna az önérzetem, ha veszítek ellene.
Azonban mint játékost, tisztelem. Okosan játszik és számomra okos volt, amit Idrával művelt: kihasználta Idra gyengeségét, hogy képtelen olyan jól reagálni az eseményekre, mint más játékosok. Mondragon pedig csak nem játszott eleget, ezért nem tudta tartani a lépést Cruncher stratégiáival és okos stílusával. Az emberek azt hiszik, hogy csak a microban és a macroban lehet megmutatni a képességeidet, de én nem így gondolom.
[…]
Mindent elkövetek, hogy megmutathassam, hogy a Warcraft játékosok felvehetik a versenyt a Brood War sztárjaival.
Agymenés #3
Sajnos vannak szkeptikusok, akik nem hajlandóak beismerni, hogy a koreaiak nem felsőbbrendűek a nemzetközi játékosokkal szemben. Lényegtelen milyen eredmények születnek, mindig van valami kifogás. Többnyire koholt. Adná az ég, hogy egyszer tömegével vinnék ki a nemzetközi játékosokat a GSL Code B-re, azaz a selejtezőre. Azt hiszem, sokan nagyot néznének, hogy a Code A fele hirtelen miért lett külföldiekkel teli, 1-2 hónap múlva pedig miért nem akkora kuriózum már Jinro és Huk a Code S-ben.
Boxer vs. HasuObs
A fenti jelenet a GSL Code A RO 32-ből származik.
„Lim Yo Hwan aka BoxeR is a Starcraft II player, […], and former […] Brood War professional”
„Dennis „HasuObs” Schneider is a professional Starcraft 2 and former Warcraft 3 player from Germany.”
Hasu relatíve könnyedén legyőzte Boxert három nagyon hasonló, mégis különböző meccsen. Hasonló, mert mindkét játékos ragaszkodott az elképzeléséhez, de különböző, ugyanis más-más szituációban láthattuk ezeket az elképzeléseket megvalósulni. Az első meccs viszonylag passzívan zajlott a midgame-ig, aztán véget is ért olyan se eleje, se vége érzéssel. A másodikon már láthattuk mindkét stratégia kiteljesedését, senki sem panaszkodhatott, hogy ne lett volna alkalma maximálisan megvalósítani azt, amit előre eltervezett. A harmadik meccs pedig a legelső aktív változata volt. Látványban egyik sem nyújtott kimagaslót. A második meccs nagy összecsapását és a harmadik meccs nomen est omen high templarját leszámítva három átlagos PvT-t láthattunk. Vagy mégsem? Számomra elég volt az is, hogy Boxerért izgulhattam, de a rózsaszín ködből kitekintgetve szerencsére észrevettem a meccsek valódi értékét is: az elmejátékot! Ami most hirtelenjében eszembe jut, az a Death Note és a Kaiji. Az egyik egy roppant népszerű, a másik egy kevésbé ismert anime, de mindkettőbe az elmejátékok miatt szerettem bele. Nincs is jobb, amikor a végletekig túlbonyolítják a dolgokat és minden egyes tettüket ezernyi irányból próbálják – saját maguk – szabotálni, hogy lássák, elég hatékony-e.
A legjobb példa erre a második meccs volt. Nem az volt az izgalmas, ahogy látszólag összevissza küldözgették a seregeiket, hanem az, hogy beleláttunk a fejükbe. Minden mozzanatuk a belső harcaik kivetülése volt. Hasu elsősorban ezt az elmecsatát nyerte meg és csak másodsorban az összecsapást. Boxer az első két meccsen egyszerűen képtelen volt agresszív lenni, mert a német belemászott a fejébe, hogy márpedig ma nem lesznek többfrontos támadások vagy figyelemelterelések. És így is lett, ami Boxer számára egyet jelentett a halállal, mert sosem azért volt egy jó játékos, mert összeszedett egy 200\200-as sereget, amivel legyalulta az ellenfelét. Olyannyira elbizonytalanodott most, hogy a német lazán túl expelte. Csak az utolsó meccsre szánta rá magát, hogy kitörjön a mentális fogságból, de annak láthattuk is az eredményét: Hasu másodszor a nap (!) folyamán hátrányba került. Ez a szám pedig csak nőtt a folytonos betörések után. A nagy elmeháború így végeredményben 2-0 Hasunak, hiszen a harmadik meccs ilyen szempontból döntetlennel zárult, de akkor miért lett mégis 3-0 a végeredmény? Nem kell hatalmas megfigyelő képesség, hogy erre választ találjunk: hibák.
Boxer az előző meccs után azt nyilatkozta, hogy a taktikája Cella agyszüleménye volt és sokat köszönhet neki. Nem tudom, hogy most is Cella instruálta-e a Császárt, de különösebb gond nem volt vele, és sínen is lett volna, ha –
- nem adja fel, hogy agresszív lesz. Az első meccs nagyon megsínylette ezt a hibát.
- odafigyel. Az első meccsen ingyen egységeket ajándékozott oda Hasunak, elfelejtette kifejleszteni a lassító lövedékeket, a harmadik meccsen pedig a planetaryról feledkezett meg. Utóbbi ismét csak egy végzetes hiba volt.
- a legutolsó meccsén jól helyezkedik. A sereg mindenütt volt, csak ott nem, ahol lennie kellett volna.
- a második meccsen jó irányba fordul. Felfoghatatlan, hogy miért ment rá az expekre, de a legnagyobb hiba nem ez volt ezen a meccsen…
- nem pazarol a stimmel. A második meccs nem azon ment el, hogy rossz irányba küldte a seregét, hanem, hogy mire visszaért a saját bázisához, már fele annyit sem ért, mint mikor elvált a két csapat útja. A marine-ok és marauderek nem azért voltak lesebezve, mert volt 1-2 cannon Hasu expén, hanem, mert ott is benyomta a stimet. Ezt a hibát mindhárom meccsén elkövette, egy olyan Protoss sereg ellen, amiben colossusok és high templarok is voltak. Eleve nem szabad ezt csinálni, hát még így…
- a ghostokat közel sem használta ki maximálisan. Az összes emp töltetét a high templarokra lőtte. Ha mindnek 1000\1000 energiája lett volna, akkor megérteném, de így megint csak pazarolt. 2-3 empet szétszór az összetömörült Protoss golyóba és legalább egyensúlyozta volna a felesleges stimekből adódó hátrányát. A második meccsen ez különösen igaz lehetett volna, ugyanis Hasu a plazma shieldet is fejlesztette már, de tény és való, hogy az nem ezen múlott.
Hasu ezzel szemben – látszólag – nem csinált semmi extrát, egyszerűen csak lenyomott három szolid meccset. Egyetlen egyszer kellett felelősségteljes döntést hoznia, de ott a lehető legjobb lépésre szánta el magát. Összességében egy tanulságos és viszonylag jó meccs volt. 6,5\10
Ismerted Boxert, amikor még a WarCraft 3-mal játszottál? Gondoltad volna valaha is, hogy egyszer ellene fogsz játszani egy tornán? Van bármilyen különlegessége ennek a meccsnek számodra, tudván a profi karrierjének történetét?
Most komolyan… naná, hogy ismertem Boxert. Sok SC1-es VODját megnéztem és mindig is élvezetesnek találtam a játékát a koreai ligákban. A versenyek alatt azonban nem sokat agyalok azon, hogy ki ellen is játszom. Követem a stratégiám és megpróbálom elnyomni az ellenfelem. Viszont most, hogy a meccseknek vége, azt hiszem büszke lehetek magamra, hogy legyőztem Boxert. Ettől függetlenül nem értékelnék túl egy ilyen győzelmet; Boxer egy roppant jó játékos.
Van aki ellen szívesebben játszanál?
Hmm, nem igazán. Minekután mindenképp mirror felállás lesz, végül is mindegy. […] úgy érzem, hogy Naniwa PvP-je az egyik legjobb a világon, szóval… talán jobb lenne, ha Cruncher ellen játszanék. haha.
Agymenés #4
Ezek a Warcraftosok tudhatnak valamit. Lássuk, hogy ez igaz-e a kedves koreai nézőközönségre is! Szemezgessünk a hozzászólásaikból:
- Thorzainnek remek az irányítása.
- Ha MC kikap, akkor Thorzain a nemzetközi GSL bajnok?
- Semmi gond. Amikor beindult az SC, akkor is az Európaiak jöttek elő az új buildekkel, mi pedig tökéletesítettük azokat. Most is ugyanez van/lesz.
- Nagyon remélem, hogy láthatom majd Thorzaint a GSL-en!
- A TSL negyeddöntők izgalmasabbak, mint a GSL döntők.
- Ideje lenne a TvP balanceról beszélgetni…
- Most már nem mondhatjuk, hogy a koreaiak jobbak, mint a többiek.
- A külföldi P-k és T-k nagyon ügyesek.
- Ne mondogassátok már, hogy lag volt, amikor végig se néztétek a meccseket. MC sem sebezhetetlen. Arról van csak szó, hogy az európai WC3-as játékosok félelmetesen jók.
- Nem MC került le a trónról, hanem csak Thorzain ennyire jó. Igaz, hogy [MC] ezt a meccset elvesztette, de Koppenhágában ő nyert.
- Ó, Császár… A Code A-s TvP-d nagyon aggaszt.
- HasuObs jó.
- Mi a baj Boxer? Ez a produkció még a Master ligába sem lenne elegendő… Szomorú.
- Ahhhh, Császár… Kérlek, legalább egyet nyerj.
- Egyértelmű, hogy hátrányból játszunk. Lehet, hogy mindkét játékosnak ugyanakkora a lag, de mi a microban és a kivitelezésben vagyunk nagyon jók a külföldiekhez képest, tehát minket jobban befolyásol… És a Warcraft 3-asokkal ellentétben, mi nem tudunk lagban játszani…
- A Toss imba T_T
- Az MC vs. Thorzain meccs után igazán nem kellene ilyeneket mondanod.
- Nem gondol bele, hogy miket is beszél.
- Már ezelőtt is mondtam, hogy az 1-2 hetes szünetek alatt sok minden történhet. Lehet, hogy [Boxer] épp kiemelkedő formába kerül, de az is lehet, hogy hullámvölgybe süpped. Ráadásul a Code A-s meccsvesztése után mindjárt érthetőbbé válik, hogy most miért is kapott ki.
- Jól játszott Boxer, de megrogyott a döntő pillanatokban. Mind a három meccsen.
- Én egy Boxer rajongó vagyok, de ne keressük a kifogásokat. A képességei miatt veszített. Az első meccsen úgy látszott, mintha a lag is bezavart volna, de az ellenfele is jó volt.
Statisztikák
Ez a forduló szabályosan leszámolt az eddigi statisztikákkal.
Fajok eloszlása:
- Protoss: 2 (a 11-ből)
- Terran: 2 (a 12-ből)
- Zerg: 0 (a 9-ből)
A döntőre és a bronzmeccsre pedig 1-1 lesz az állás, ugyanis mindkét elődöntő egy mirror felállás.
Hovatartozás szerinti statisztika:
- 0 ázsiai: (a 9-ből)
- 4 európai: ebből 2 svéd, 1 német, 1 ukrán, (a 17-ből)
- 0 észak-amerikai: (az 5+1-ből)
Királyak vagyunk, most mit ragozzuk. A jövőben már ez a statisztika sem tartogat nagy izgalmakat. Svédországnak külön pacsi.
Továbbjutó játékosok eloszlása a tornára való bejutás módja alapján:
- Előző TSL-ről meghívott játékosok: (0\3) már az előző fordulóban elfogytak
- Koreai meghívottak: (0\13) előző fordulóhoz képest: -2
- TL Open győztesek: Kas, Naniwa, Thorzain, HasuObs (4\8) előző fordulóhoz képest: -1
- TL Open pontrangsor alapján: (0\8) előző fordulóhoz képest: -1
A fenti a kedvenc statisztikám. Szavak nélkül is beszédes. Streloknak igaza volt.
Ez nem annyira egy statisztika, de mivel két „életben maradt” TSL3 résztvevőt is érint a dolog, ezért úgy vélem elfér itt! Mint tudjátok közeleg a 2011-es WCG és lassan megkezdődnek a selejtezők is. Nos, a svéd selejtezőre a következő játékosok kaptak meghívást, akik megverekednek azért a két helyért, ami biztosítja a Koreába utazásukat: Naniwa, Thorzain, Sjow, Morrow, Bischu, Haypro, Lalush, SaSe
Nézzük, mit várhatunk az elődöntőktől.
Thorzain vs. Kas
Thorzain meccseinek eddigi osztályzatai: 7,5 ; 7 ; 10. Átlag: 8,1
Összesített átlag: 7,5
Kas meccseinek eddigi osztályzatai: 8\10 ; 7\10 ; 5,5. Átlag: 6,8
- Thorzain győzelem/vereség mutatója: 8-2 — Kas győzelem/vereség mutatója: 8-2
- Thorzain a negyeddöntőig veretlen volt, Kas mostani vereségét azonban nem venném teljes értékűnek.
A TvT az egyik, ha nem a legjobb felállás. Thorzain kivert egy GSL bajnok Zerg ikont, egy kétszeres GSL bajnok Protoss ikont, aki nem mellesleg a világ jelenlegi legjobbja, valamint eltakarította az útjából a TSL 2 bajnokát. Kas a legtöbb győzelemmel rendelkező játékos az egész világon, 3-0-val hazaküldte Nadát, az egykori BW ikont és a másik két meccsén sem volt még csak egy percig sem kétséges, hogy továbbjut-e. Nincs több hozzáfűznivalóm.
Végső jóslatom: 4-2.
Noha Thorzain leggyengébb felállása a TvT, míg Kasnak ez az erőssége, én mégis úgy gondolom, hogy a svéd fiú fog nyerni. Lélektanilag Thorz az egekben jár és kellő gyakorlással behozhatja a lemaradását. ~2 hét alatt kellő munkával bármit elérhet.
Naniwa vs. HasuObs
Naniwa meccseinek eddigi osztályzatai: 6,5 ; 5,5 ; 6. Átlag: 6
Összesített átlag: 6,1
HasuObs meccseinek eddigi osztályzatai: 6; 6; 6,5. Átlag: 6,2
- Naniwa győzelem/vereség mutatója: 8-4 — HasuObs győzelem/vereség mutatója: 8-3
- Naniwa minden fordulóban botlott legalább egyszer, Hasu viszont az egyetlen, aki 3-0-ra tudott hozni egy BO 5 meccset a TSL3-on és ezt a rekordot már nem is veheti el tőle senki.
Végső jóslatom: 4-1
Sokkal szorosabb lesz, mint a másik párosítás, de nem hagyhatjuk figyelmen kívül azt a tényt, hogy PvP-ről van szó, tehát ha valaki 100-0-ra ver itt valakit, még akkor sem biztos, hogy akkora a különbség a két játékos között. Remélem, láthatunk egy jó kis macro PvP-t.
Most pedig lássuk, mit jósolnak más szerkesztők:
Promie Motz:
Thorzain vs. Kas : szerintem elmegy a 7. meccsig, de azon fog múlni, hogy Thorzain fejben mennyire marad egyben
Naniwa vs. HasuObs : 2-4, Hasu ha elbambul, csodákra képes
ZsoL:
Thorzain vs Kas : 2 – 4 (Kas TvTje döbbenetesen jó)
Naniwa vs HasuObs : 4 – 3 (Nani PvPjét lásd az MLG Dallas bejegyzésnél :D)
Alant pedig négy ismert SC2-es személyiség jóslatait láthatjátok, amik a legutóbbi state of the game-ben hangoztak el: [megj.: abban a hitben tippeltek, hogy BO5 lesz ez is]
- Gretrop: A TvT a döntésképességen múlik, ezen a téren pedig Thorzain egy szörnyeteg. A másik ágon Naniwa nagyon beindult.
- Tyler: Naniwa, de nehéz megjósolni a pontos végkimenetelt. Thorzain jól felkészül egy bo5-re és a kivitelezése is tökéletes, szóval lehet esélye.
- Incontrol: Hasuobs 3-2-re nyer. Tanulmányozhatja Nani PvP-jét, ami hatalmas előny. Naniwának semmi oka nem volt rá, hogy ne teregesse ki az összes kártyáját a negyeddöntőben. Kas 3-0 vagy 3-1-re fog nyerni, mert ez Thorzain leggyengébb felállása. Ettől független a svédnek drukkol.
- Day9: Thorzainnak volt a legnehezebb sorsolása eddig és kissé igazságtalan lenne ha kikapna, de Kas azért esélyesebb. A másik döntős pedig Naniwa lesz.
Zárszó
A meccsek jövő hét szombaton és vasárnap 20:00-tól kerülnek megrendezésre, best of 7 formátumban. Akik nyernek azok nem csak a New Yorki döntőre jutnak ki biztosan, de helyet szereznek a TSL4-ben is. A két vesztes majd a bronzmeccsen vívja ki a 3. TSL4 részvételt érő helyezés és a plusz pénz sorsát.
Kommentátorok: Chill és DjWheat, valamint Day9 és Husky
u.i.: Mindnyájunknak sikeres érettségi vizsgákat kívánok! =)
Források:
Comments (10)
JSaN
| #
Jooo hosszu egy cikk, grat. Még csak negyedét olvastam el, a tobbit majd holnap.
Reply
Slamking007
| #
Grat Hero! Real-Barca meccs csak a háttérben fért meg, amíg olvastam. Élvezetes, jó cikk lett.
Amúgy Kas (TvT-ben elveri Thor-t sztem) vs Naniwa (uez PvP-ben) döntőt várok.
Reply
Julien
| #
Azt utálom ezekben a cikkekben, hogy mindig eszembe jut egy csomó okosság, amit elfelejtek, mire a végére érek 😀 Ja igen, az egyik beugrott. Thorzain számára ez lesz a döntő, ha elveri Kast, szerintem a protoss ellen is győzni fog. Na tessék, ez volt a mai kinyilatkoztatásom, jó éjt 😀
ui.: Az érettségi egy vicc, nem kell beszarni srácok 🙂
Reply
fubika
| #
Nem akarok illuzióromboló lenni, de pl pont Huk az aki nem nagyon tartozik a code S-be skill szempontjából, épphogy csak megnyerte az up/down meccsét anno.
Ahhoz meg hogy valaki a GSL-ben játszhasson Koreában kell lennie, minthogy az egy Lan , és nem minden jó játékosnak vannak olyan szponzorai.
Végül, de nem utolsó sorban, én szivesen összehoznám a nagy „külföldi” neveket egy két Code A játékossal mert azok a skacok is elég durván erősek, és nem azért mert koreaiak, hanem mert kiskoruk óta scvel játszanak.
Reply
ZsoL
| #
A state of the gameben felszolaloknak nem tunt fel, hogy bo7 lesz az elodonto 🙂
Egyebkent en speciel elvezni szoktam a PvP meccseket is, meghozza pont azert, mert nagyon hangsulyos az early game. Igen, hatalmas micro-feszt, de melyik early game nem az? 😀
Izlesek es pofonok… Szerintem az ilyen kaliberu jatekosoknal nem lehet egy meccset leirni csak azert, mert PvP. A Nani vs Cruncher meccsen is annyi mindgame volt az utolso jatekban; Cruncher elkepeszto microval is csak kb egalra tudott volni kijonni az early gamebol szerintem.
A legutobbi state of the gameben szerintem Tyler jol elmondja, miert nincs baj a PvPvel ezen a szinten (es hogy miert problema az, hogy a blizz ilyen drasztikusan akar valtoztatni a 4gaten)
Reply
Turbochicken
| #
Hatalmas a cikk, ha meglátom hogy kijött egy TSL összefoglaló Hero keze alól, fellövök egy pattogatot kukoricát és falom a hülye dumát 😀
szóval grat!
Reply
Hero
| #
Köcc az elismerő szavakat, meg a kiemelést:D
Válasz fubika #4 üzenetére:
Nem mondtam Hukról, hogy jó, annak a mondatnak más a jelentése. A Code A-s dologgal pedig nem a Code A minőségét ócsároltam, hanem a külföldiek erősségét. Igen, sok jó játékos van a Code A-ben, de pár külföldi velük is simán felvehetné a versenyt, hát még azokkal, akik azért bénácskábbak, hiszen továbbra is vannak ilyen egyének.
Válasz ZsoL #5 üzenetére:
Nekem a state of the game-ből az teszett, hogy Incontrol teljesen kiakadt, hogy mostantól lehet, hogy a hatchery-hez nem lesz tartozék a bunker. =D Amúgy egy darabig valóban nem olyan rossz a microfesztivál a PVP-k korai szakaszában, de ami sok az sok.:D
Reply
Fana
| #
„Egyértelmű, hogy hátrányból játszunk. Lehet, hogy mindkét játékosnak ugyanakkora a lag, de mi a microban és a kivitelezésben vagyunk nagyon jók a külföldiekhez képest, tehát minket jobban befolyásol… És a Warcraft 3-asokkal ellentétben, mi nem tudunk lagban játszani…”
Ezt így nem értem, nincs ez elírva ?
Reply
Hero
| #
Válasz Fana #8 üzenetére:
Ő, hát szerintem nincs.:D Azt mondja, hogy addig oké, hogy mindkét félnek ugyanakkora a lag, de mivel a koreaiak főleg a microra és a precíz kivitelezésre támaszkodnak, ezért őket ez sokkal rosszabbul értini. E mellé ráadás, hogy a Warcraft3-asok viszont világ életükben a laghoz voltak szokva, ezért őket főleg nem érinti olyan rosszul.
Reply
ZsoL
| #
Válasz Hero #7 üzenetére:
Jah jah az lulz volt 😀
Meg amikor a bunker befektetésekről beszéltek 🙂
Reply