Kék post leső #2 – Nem lesz critical hit
Cavez Blizzard poster hosszú hallgatás után megszólalt és a critical hitrol szóló témában kijelentette:
There are no plans to have critical hits or misses.
Ennyi. Pont.
Kicsit felelevenítem, hogy ez mit is jelent. Ügye a Warcraft szériában jelent meg, hogy az egységek nem fixen sebeznek, hanem pl. 12-14 a sebzés és ezen tartományon belül véletlenszerűen sebeznek. Emellett bizonyos százalékban megvan az esély arra, hogy az egység alap sebzésének dupláját (Blademaster esetében akár háromszorosát is) sebezze. Emellett arra is van esély, hogy az egység nem találja el ellenfelét (missel), ennek eslyét különféle varázslatok növelhetik, illetve a domb aljáról a domb tetejére lövo íjászok nagyobb eséllyel lőnek félre.
Ezek mind olyan tulajdonságai a játéknak, amik növelik a szerencse szerepét, nem lehet benne biztos a játékos, hogy például hány ütés után hal meg a heroja, mert lehet hogy éppen krittel egy nagyot rajta valami egység és akkor hipp-hopp meghal. Ez mondjuk a játék változatosságát növeli, rengeteg olyan szituáció alakulhat ki amire azonnal tudnia kell reagálnia a játékosnak. Mindamellett nem biztos, hogy az ilyen szerencse faktorok bevezetése jót tesz egy verseny játéknak, ahol egy 1v1 esetében a végletekig begyakorolt teknikák végén egy ilyen véletlen szám generátor dönti el, ki nyeri meg a játékot.
Nagyon szerettem a Warcraft III-ban amikor Blademasterrel láthatatlanul suhantam az ellenfél Archmage-e ellen, miközben szerencsétlen bambán azt se tudja mi van :
Aztán az előugrás után hirtelen bejött 2 critical is és a szegény varázsló holtan esett le lováról. Hiányozni fog az ezzel járó adrenalin túltengés. Persze amikor ellenem csinálták az már nem volt olyan jó 😛 . |
Forrás:
Comments (8)