Játékos Q&A

Vorian . Hírek 921

Raistlin, a Gosugamers.net egyik szerkesztője jelenleg az USÁ-ban van, részt vett a Zerg bejelentésen (volt egy bejelentés Irvine-ben is, ahova fansitek lettek meghívva), és volt alkalma 12 órát játszani a Starcraft II-vel. Válaszolt pár, a fórumon feltett kérdésre, íme:

1. Szerepel a Medic a játékban?
– Hát, a Medical Dropship formájában igen. Ez egy mechanikus egység, ami szállítani és gyógyítani is tud, és azért lett berakva, hogy a Reapereknek is legyen támogatásuk. Bár Dustin Browder és a többiek nem biztosak benne, hogy jó ötlet-e. Nagyon sokat kísérleteztek a Mediccel, de valószínűleg a végén visszakapjuk a régi jó földi típust.

2. Találtál kirívóan erős egységeket?
– Amikor Terrannal játszottam a Protoss ellen, akkor az Archonok végigpusztítottak az egységeimen, de ez valószínűleg azért volt, mert nem használtam ellenük a Ghost EMP-jét – pedig ajánlott lett volna. Ezen kívül a Mothership Black Hole képessége tűnik még nagyon durvának: 3 másodperc, ennyi kell hogy eltűnjön a fél sereged.
A Zerg Roachot is nehéz volt legyűrni a gyors sebességével és regenerálódási képességével. De ha körbevesszük és nagyon gyorsan leütjük, akkor nincs vele probléma. Szűk helyek védésére kiválóan alkalmas, kicsit imbának találom.

3. Nekem úgy tűnik, hogy a Zerg nagyon sok felújított egységet képességet, varázslatot kapott, a Terranoknak és Protossnak jóval kevesebb jutott belőle. Szerinted is ez a helyzet?
– Hát, a Zerg Queennek nagyon sok új varázslata van, az Infestor pedig megkapta a régi Defiler képességeit. A Terran egységek, a Siege Tank, Marine, Battlecruiser és Ghost kivételével újnak tűnnek, ellentétben a Protossal, amit szerintem szinte csak az új „Warp-in” technológia választ el a Starcraft 1-ben látott Protosstól.

4. Milyen a microzás a 3D-s Starcraft II-ben a 2D-s előddel szemben? Például, még mindig kivitelezhető a „Marine vs Lurker” trükk? Mi egyébként a véleményed a microzásról a Starcraft II-ben?
– A micromanagement dominál jelenleg a játékban, a micro/macro arány 65/35-ös körülbelül. Igen, a „Marine vs Lurker”-t ugyanúgy meg lehet itt is csinálni, nincs sok különbség. Dustin elmondta, hogy az egységek most sokkal gyorsabbra vannak programozva: míg a Starcraft 1-ben fél másodpercenként „ellenőrizték”, hogy kaptak-e parancsot, az SC2-ben ezt nagyságrendekkel gyakrabban teszik. Nehezebb a Mutaliskkal „dance”-olni, de a Marine vs Lurker sokkal könnyebbé vált.

5. Gondolom volt alkalmad játszani mindhárom fajjal. Erősebb-e valamelyikük a másik kettőnél?
– Nem, egész jól ki voltak egyensúlyozva. Talán a Zergek egy csöppet erősebbek voltak, de biztos csak amiatt, hogy ennyire újak, nem volt még elég idejük kibalancolni őket.

6. Az új egységek nagy mozgékonysága (Reaper, Colossus, Viking, Nydus Worm, warpolás) mennyire befolyásolja, hogy milyen bázist építesz? Mennyi multitasking szükséges a bázisod megvédéséhez?
– Én is meg a többiek is nagyjából úgy építkeztünk, ahogy azt az első részben tettük. Nehéz ilyen hamar új technikákat kitalálni.

7. Hogy a grafikáról is kérdezzünk valamit: mennyire befolyásolja az új grafika a játékmenetet? Ki tudtad venni, hogy mi folyik a nagy csaták alatt?
– Féltem attól, hogy nem fogok mindent jól látni, már a Warcraft 3-ban is megvolt ez a problémám, de a Starcraft II szerencsére sokkal tisztább és minden jól látható. Bár néha nem ismertem fel egy-egy egységet, de az csak azért volt, mert nem játszottam még eleget a játékkal.

8. Most hogy már láttad a játékot, szerinted még mennyi idő, míg kiadják?
– Hát, figyelembe véve, hogy a Warcraft 3 kiadása óta ezen dolgoznak, azt mondanám, hogy fél év – egy év. Még pre-alfa státuszban van, de szerintem ahhoz képest, hogy pre-alfa, nagyon jól néz ki.

9. Jó érzés volt a Starcraft II-vel játszani?
– Évek óta nem éreztem magam ilyen jól számítógépes játék játszása közben. Megvan benne minden, ami a Starcraft 1-ben megvolt, és még több. Tiszta élvezet.

10. Kezdőknek is jó a játék?
– Hasonlít a Starcraft 1-re. Egy pillanat megtanulni, egy élet mesteri szintre vinni.

11. A leggyorsabb (fastest) sebességben játszottál vele? Van annyira gyors, mint a Starcraft 1?
– Két sebességben játszottam, normálban és fastban, bár láttam pár Blizzard fejlesztőt, akik fastestben tolták. Kb. olyan gyorsnak érződik, mint az első rész, fastest módban pedig talán gyorsabb is.

12. Úgy tudom, hogy a Psi Stormról még nincs kiadott videó, pedig sokan szívesen látnák. Volt alkalmad megcsodálni a High Templar e varázslatát mozgás közben is?
– Igen, láttam. Nekem nem jött be annyira, mivel olyan, mintha egy sima elektromos felhőt rakna pár egység fölé. Szerintem lehet még rajta dolgozni, hogy szebb legyen. Pozitív benne viszont, hogy nagyon átlátható, és nem lesznek olyan sírások, hogy: „túl mesés, világos stb”.

13. A Zerg nagyon védtelennek tűnik most a Zealotok ellen, mivel a Sunken Colonyt kivették a játékból. Vagy van valami, ami ezt felváltja?
– Hát a Zergeknek ott a Queen, ami a játék elején még nem valami nagy támadóegység, de a Swarm Clutch képességével védelmi épületeket tud elhelyezni, ha pedig feltechelünk Roachig, akkor azok is nagyon hatásosak a Zealotok ellen. Szerintem a Zerget pont hogy nehezebb már lerusholni.

Forrás:


Vorian

kewl

Comments (17)

  • SzuL

    |

    majd reagálok a véleményekre, addig figyelek a többiekre ^^

    Reply

  • New_Krok

    |

    Azt nem értem hogy ha ő akkor jáccott vele 12 órát mikor még benn volt a “fekete lyuk” (Ami nem mostanában volt), és már akkor látta a Zerg egységeket és ilyet is írt mellé hogy: “egész jól ki voltak egyensúlyozva.” akkor azóta mégis mit csinált a Blizzard? Vagy most újra lesz “fekete lyuk”?

    Ez a gyorsabb parancs ellenőrzés elősegíti majd a maze mapokat 🙂

    Reply

  • SzuL

    |

    amúgy igen, ezen én is felakadtam kicsit..

    Reply

  • overmind

    |

    Igen, én sem értem… most akkor megint van fekete lyuk? Egyébként jól hangzik:)… áá, de nagyon játszanék már sc2-vel:).
    Zerg roach nagyon jól hangzik, gyors regeneráció pont a stílusom és nagyjából ugyanannyi idő lesz megvenni mint 1ben a hydrát… bár a roach den jelen állás szerint 150/100(ha jól emlékszem) kicsit sok gáz sztem. Dehát majd úgyis meglátjuk, remélem hamarosan:). Legalább egy demót kiadhatnának, azzal ellenék egy darabig:)

    Reply

  • Peter1984

    |

    Engem a sunken colony hiánya akasztott ki a leginkább. Személy szerint imádtam az “épületet” a hangját az effektjét a szerepét a védelemben stb. Ha választhatnék hogy a Queen mérgező hártyáját akarom a játékba, vag a sunken colonyt, akkor az utóbbira voksolnék.

    Reply

  • overmind

    |

    Egyetértek veled, sztem is nagyon kellene a sunken colony… főleg hogy most tényleg nem nagyon lesz semmilye a zernek az elején, csak a zergling… banelinghez plusz épület kell, roach-hoz szintén ami sok gáz, szóval passz, hogy mondjuk zealot rush ellen mit fog tudni csinálni. Dehát erre szerintem ők is gondoltak szóval nem aggódok:)

    Reply

  • nite

    |

    sry előre, de melyik az a Z roach:D

    Reply

  • overmind

    |

    Az elvileg közelharci egység lesz, viszonylag kis HP-vel de brutál regenerácós képességgel… úgy írták, hogy az elpusztításához koncentrált tűz kell. Ráadásul egyelőre nem túl drága egység: 75/25 azaz pont mint sc1ben a hydra.

    Reply

  • Vorian

    |

    A Sunken Colonyt még ne sirassátok, a Queen egyik képességével >bármelyik< Zerg épületnek tud adni pont olyan támadási képességet (földbe benyúlik a csáp, ellenségnél kinyúlik), ugyanazzal a hanggal (szerepelt is az egyik videóban).

    Reply

  • overmind

    |

    Valóban, abban a 20perces zerg gameplay-ben tényleg hallani azt a hangot… köszi:). Hát akkor reméljük a legjobbakat.
    Viszont az, hogy a queen lesz felelős a védelemért az nekem eszméletlenül bejön, sztem nagyon jó ötlet, ráadásul a queen kinézete is nagyon tetszik. Eddig ami nem tetszik a zergnél az a Hatchery… dehát nem fogok belehalni:)

    Reply

  • Peter1984

    |

    Az hogy mindenért a queen a felelős annyiban viszont rossz, hogy kurva sokat kell majd micrózni ha támadnak, azaz sokkal kevesebb a passzív zerg védelem.

    Reply

  • darage

    |

    @10: Nekem még a Hatchery is tetszik.. ahogy lassan “szuszog” az egész.. aztán a széleien a karmait is behajlítja néha, mintha saját magához akarná szorítani a fészket..brrrr.. tipikus nest utánérzés!! ááá jóólesszez!! =)

    Reply

  • nite

    |

    sztem az ultralisk lábai elég bugyuták így, nemillik ez a ló test a fejéhez, lehetne ilyen hosszabb és vékonyabb tüskeszerű lába, amitől még nagyobbnak hatna az igysem kicsi faltörő kos -unk =)
    u igy a lurker lábai az ugy jok ahogy vannak csak szélesebben kéne kitárnia őket, mert jóformán u akkora mint egy hydra:D szal egy lurker láb nagyobba az ultraliskhez és nagyonturbómegabrutálextrafull lessz a kinézete 🙂

    Zerg zerg zerg!!!!

    Reply

  • mrobed

    |

    A Sunken Colonyt en is sirom egy nagyon jo vedelmi egyseg volt a Zergnel!! De ha a Queen tenyleg tud ijen kepesegett a häzaknak adni akkor nagyn imba lesz!! Ugy mär el lehet fogadni!!! De vajon mien hamar töltödik fel a Queen energiäja vagy ha viszont ezek nem energiäbba kerülnek akkor mien sürün lehett ökett hasznälni??? Mert 1 Sunken Colony kepeseg meg pär ling keves lesz 6 P Zelahoz!!!

    Reply

  • PoOok

    |

    csakhogy, ha egy sunken colonyt vesztettél az nem volt akkora para mintha kulcsfontosságú épületet vesztesz. szép kis várfalakat csináltam belőle az SC1 ben. Itt lehet hogy védekezik az épületed önmaga egy ideig, de ha elveszted akkor szerintem a techfád is csökken. (cáfoljatok) 🙂

    Reply

  • PoOok

    |

    Ja attól függetlenül nagyon tetszik a Qvin(mr.obed után szabadon) Igazi bábáskodó anyatigris aki félti a kölykeit és épp ezért elszántabban harcol, tehát erősebb(egy vágás jobbról, egy vágás balról egy marine).
    Viszont ott talán látok némi hátrányt, hogy egyedül van,(szerencse)és ezért nem lehet több helyen egyszerre. Ha 2-3 irányból támadnak akkor max az épületek és a “csótányaink”(késöbb) tudják feltartani az ellent az “anyatigris” megérkezéséig.(mindez feltéve, ha épp semilyen harci 1ség nincs ott)

    Reply

  • Peter1984

    |

    Nemis a 2-3 iránybó támadás a gáz, hanem ha 2 expet támadnak egyszerre. Akkor micsinál a Quuen? Vagy osztódni is tud már? 😛

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.