TSL3 – A végső összefoglaló

Hero . Cikkek 1424

TSL3_Logo_Banner_1

Mivel is kezdhetném ezt az utolsó összefoglalót… Talán a forrásokkal. Igen, ez tűnik a leglogikusabbnak!

Forrás:

  • TeamLiquid, úgy hallottam volt némi közük ehhez a versenyhez.
  • A srácok a TL-en, akik a legcoolabb képeket hozták össze hétről-hétre.
  • Portal 2. Tyty.
  • Carl Orff, Nine Inch Nails, Jesper Kyd. Illusztris társaság, és még a zenéhez is értenek.
  • Laonyr és a csodaszép fotóbolt munkája.

A VODokat bárki megnézheti a TSL3 hivatalos VOD elosztóján.

Összefoglaló és lezárás a „Tovább…” mögött.

A Bronzmeccs

kasintEmpireKas vs. mouz.HasuObsHasuinterview

Kasra afféle hidegvérű gyilkosként tekintettem, mert úgy vette a nehezebbnél nehezebb akadályokat, hogy szinte alig kapott említést. A Nadán való 3-0-ás túllépése például méltatlanul elkallódott a RO16 többi meccse között. Lehet, hogy ennek így kellett lennie? Hisz gondoljunk bele, úgy érkezett erre a versenyre, hogy ő volt a világ legeredményesebb játékosa az érmek tekintetében. Úgy érkezett ide, hogy már senki nem is emlékezett rá, hogy mikor is kvalifikálta magát a versenyre, hiszen ő volt a legeslegelső (a TSL2 meghívottakat nem beleszámítva) , aki biztosította a helyét a versenyen, a legelső selejtezőként is funkcionáló TLOpen megnyerésével. Tudjátok, hogy kit vert azon a selejtezőn 2-0-ra? Naniwát – talán mond nektek valamit ez a név.

HasuObs eddig minden meccsén az esélytelenebbnek számított – legalábbis a nagyközönség véleménye alapján. Ilyenkor az ember akarva-akaratlanul is szimpatizálni kezd a „kis emberrel”, hiszem mi sem szimpatikusabb a csendes hősnél, aki csak végzi a munkáját, de sosem kér cserébe üdvrivalgást vagy körbelihegést. A véletlen remekműve, hogy ő volt a legutolsó ember, aki megnyert egy TLOpent, ezzel megteremtve a bronzmeccsen az első és a legutolsó győztes csatáját.

Sok szempontból hasonló volt tehát ez a két játékos, ezzel is kedvet csinálva a TSL4 kvalifikációért és a plusz pénzért vívott csatához.

Első meccs — Tal’Darim Altar

DjWheat a Raffle-lel nyit, én pedig letépném a fejét, mert már az őrület kerülget, amikor csak hallok erről a nyereményjátékról. Egyrészt nem érdekel, másrészt csak arra emlékeztet, hogy lesz valami a TSL3-mal kapcsolatban, amit tudom, hogy soha nem említettem meg, és ez bizony bosszantó!

A meccs már az új patch kiadása után játszódik, ezért érthető, hogy Kas miért használja ki rögtön azt az aspektusát a játéknak, amit ha a Blizzard nem tud kellőképpen visszafogni, akkor nehéz lesz komolyan venni a játékot. Az új patch-csel ugyanis aprónak nem nevezhető változtatásokat eszközöltek a GSL és a TSL3 döntője előtt. Sebaj, most ne kezdjünk bele abba az elmélkedésbe, hogy a Blizzard minden balance-megnyilvánulásában azt hangsúlyozza, hogy a „random-faktort” a nullára akarják szorítani, ennek ellenére ilyen patcheket dobálnak az emberek fejére. Nem is az ilyennel van a baj, hiszen ha valami rossz, azt javítani kell, de a prezentálás az kritikán aluli. Na, de tényleg hagyjuk ezt, mert még a végén előkerül a LAN-téma is. Uhhh, na tessék!

Kas kifejleszti a lassító lövedékeket a maraudereinek és átbattyog Hasu bázisához. Egy stalker üdvözli a kis delegációt, és gesztus gyanánt felajánlja magát, mint emberáldozat. Én mindig mondtam, hogy a németekkel nem stimmel valami.

g1 p1
Miért menekül, ha egyszer úgysem tud meglógni?

Kas már a bázist terrorizálja, Hasu pedig mindent mozgósít, hogy ne kapjon ki rekordidő alatt.

g1 p2Vajon a sentryket azért vette, hogy a 7 km-es bejáratot tele forcefieldezze, vagy hogy a lehető leghasztalanabb egységet hozza a marauderek ellen?

A probe-ok végül megmentik a napot és nagyban hozzájárulnak, hogy a gazdijuk ne egy gyors hátránnyal kezdje a bronzmeccset. A fiúk közben expelnek, szóval ebből még egy jó kis meccs is lehet akár.

g1 p3Látkép.

Kas nem teketóriázik, megindul leszámolni az ellenfelével, pontot tenni az ügy végére, megmutatni, hogy ki is a jobb. Aztán félúton meggondolja magát – nem elég erős ez a bio csapat! Huuh, gyerekek! Már azt hittem, hogy látunk valami akciót, de szerencsére nem. Folytatódik a SimCity; a szó a tiétek.

Kasnál gyarapodik a bioball, Hasunál készül a deathball, én unalmamban újraélem az életem, és már épp az első szülinapomat ünnepelném, de mi van itt! Kas elindul a német 3. bázisa felé, lekerülnek a forcefieldek, minden adott egy nagy csatához, és-és-és-és… Kas visszavonul. Legalább elfújhatom a gyertyákat.

Az első ovis napomnál járok, amikor Kas harmadszorra is megpróbálkozik életet lehelni a meccsbe, ezúttal viszont sikerül is neki. Hasu 3. bázisa elől némi csipkelődés után ismét visszavonul, de érthető, hiszen ez csak egy elterelés volt, hogy addig a dropja kiszedhesse a német Forge-át és Twilight Councilját.

g1 p4NoBlinkfou és NoWeaponfou, a fou klán két új tagja!

Hogy miért a 14. percben állt neki Hasu a lvl 1 fegyónak? Nem tudom. Biztosan nagyon fontos volt az a 250 mineral és 100 gáz, hiszen a 10 perces semmittevéshez ez elengedhetetlen. Kas közben köszöni, jól van, és beüzemeli a 3. bázisát is.

Kas serege már 1/3-on, de a lvl 2 páncél is félúton van már. Hasu úgy érzi, hogy lehet itt lenne az ideje ÉPÍTENI EGY FORGE-OT!! Nagyon laza a srác.

Az ukrán megint előrecsalja Hasu deathballját, így egy drop ismét kárt tehet az ellenfele gazdaságában.

g1 p5
A medivacek az előző forduló óta sem lettek szerencsésebbek.

A két fősereg végre összecsap, és noha Kas egységei elpárolognak, Hasu 3rdjét sikeresen levadássza.

Kas vikingjei mindjárt lvl2-tes fegyverfejlesztéssel büszkélkedhetnek, Hasu pedig úgy érzi, hogy eljött az idő: használatba veszi a Forge-át.

Rendben emberek, én most kérnék egy Carmina Buranat, mert valahogy így érzek a lvl 1 protoss armor fejlesztés megpillantásakor:

Hasu deathballja leszámol egy kisebb marauder csapattal, de még így is kas vezet a supply-ok tekintetében. Is.

g1 p6Problem?

Hasu a Xel’naga toronynál szobroztatja a seregét, amikor is látja közeledni Kast. A német inkább visszavonul, de nem ez a lényeg, hanem hogy röpke 10 másodperc alatt láthatjuk a játék valaha volt egyik legrosszabb stormját, empjét, és egy közepesen gyengus feedbacket. Aranyos volt. De tényleg.

Míg Kas vad terjeszkedésbe kezd, addig Hasu képtelen erre, mert ellenfele csírájában folytja el a próbálkozásait, és gyors egymásután három Nexusát is likvidálja, mindezt anélkül, hogy eldobná a főseregét

g1 p7
1..

g1 p8
…2…

g1 p9
…3

Hasu bázis és supply hátrányban, megindul hát – a meccsen először – Kas bázisához. A csapatok egy szűk területen borulnak egymásra, és nem tudni, hogy most Hasu visszahozza-e a sírból a meccset vagy Kas fogja sikeresen megállítani a Protoss offenzívát.

g1 p10

A németet csak az tartja a meccsben, hogy Kas kissé elkényelmesedett védekezés terén, ezért pár dark templar átmenetileg gyengítheti az ukrán – amúgy príma – gazdaságát. A ghostok és high templarok közben ismét alulmúlják egymást: az empek a legkevésbé sem költséghatékonyak, a stormok pedig csak úgy vakon mennek, hiszen Hasunak nincs obsa, ezért csak így tudott megbirkózni a láthatatlan szellemekkel. Minek is observer, örüljünk neki, hogy kifejlesztette az 1-es armort. Egyébként igen, Kas már egy jó ideje 3/3-on, ami a DT harass hatékonyságát pont megfelezi.

Sor kerül a tucat TvP-k elengedhetetlen, végső nagy csatájára, ami nem sikerül túl epikusra, mivel nem sokat tehet egy colossus sereg, amit high templarok tankolnak. True story.

g1 p11NE! CSAK A FORGE-OT NE!!

Hasu még egy picit vergődik, megbizonyosodik róla, hogy harmad annyi supply-ról működő bázis nélkül nem tud visszajönni a meccsbe, és jön a gg.

10\7 – Tele volt hibával a meccs, és Hasu már a második droppnál elveszítette a meccset, de Kas nagyon okos játéka miatt azért megéri megnézni.

Második meccs — Xel’Naga Caverns

Kas 1 – 0 HasuObs

Más pálya, ugyanaz a kezdés. Kas felköszönti ellenfelét egy viszonylag korai támadással, amit meghiúsítanak a sentryk, hiszen hatalmas meglepetésünkre kiderült, hogy a sentry nem arra való, hogy 1v1-ben lebokszoljon egy maraudert. Ezt gyorsan fel is írom magamnak.

Az ukrán azonban nem hagyja ennyiben a dolgot, lever három bunker alakú sátort a bázis elé. Ez azért volt jó, mert így nem csak az egységeit ajándékozta Hasunak, de még pluszban kiszórt 300 mineralt az ablakon.

A fiúk expelnek és expelnek, a bio- és a deathball szépen készülget, mi pedig nagy izgalommal várjuk azt az egy csatát, ami eldönt mindent. Mondom NAGY izgalommal.

g2 p11a vs 1a + stim

A nagy csata persze semmit sem döntött el, mindenki beölette, amije volt, egy medivac pedig ezúttal sem úszta meg, hogy ne pusztuljon oda a rakományával együtt.

g2 p2A tini lányok nem erre számítottak, amikor jelentkeztek az „ápoló asszisztens” elnevezésű nyári munkára.

Hasu most tisztesen fejleszt egyébként, úgyhogy nem érezzük azt, hogy egy rég lefutott csatát nézünk már 20 perce. Kas újra támadásra kész, ezúttal viszont a protoss sereget megkerülve lemészárolja a probe-okat, majd az ő egységei is odavesznek. Jó csere volt. Hasu bajban.

g2 p3Nos… őőő… hát igen.

A németnek nincs sok esélye a már ghostokkal is felvértezett bioball ellen, és a pénzből is kezd kifogyni. A pontot az i-re az teszi fel, hogy az utolsó működő bázisát is elpusztítják.

10\6 – feedback, storm, emp, sok hulla, ez mindig látványos, a meccs második felében pedig az iram is tűrhető volt, de már az első meccsen sem tetszett a tucat TvP érzés.

Harmadik meccs — Crossfire SE

Kas 2 – 0 HasuObs

Egy újabb macro game, ahol még csak annyit sem tudok elmondani, hogy valaki legalább egy olyan egységet legyártana, amit eddig nem láttunk az összecsapás alatt.

Hasu még mindig az összpontosított haderő híve, Kas pedig még mindig remekül intéz egyszerre ezer dolgot. Mi sem példázza jobban, hogy a kitűnő macro mellett folyamatos droppokkal rángatja a németet ide-oda, közben kisebb-nagyobb károkat okozva neki. Rossz nézni, amit Hasuval művel. Az az ember érzése, hogy jobban tenné, ha most rögtön feladná ezt az egészet, mert lehet, hogy ő Kunkli Tivadar, de az ellenfele nem csak egy kirakatóriás, hanem egy valódi szörnyeteg.

Aztán rájött, hogy ő egy Protoss, és a deathballjával bárkit, bármikor szét tud szedni – mondaná Idra, ha ő írná ezt a cikket. Lényeg a lényeg: Kas még csak közel sem járt az ellentámadás kivédéséhez.

4,5/10 – Szép kis droppokat láthattunk Kastól, de zsinórban harmadjára végignézni ugyanazt, csak „minimál” kiadásban, az cseppet sem nevezhető élvezetesnek.

Negyedik meccs — Terminus RE

Kas 2 – 1 HasuObs

Újabb macro game, a küzdő felek ismét nagy sereget massolnak, Kas pedig itt is megpróbálkozik droppokkal, de Hasu mostanra már rutinosan fogja őket.

Egy unikornis aztán megszökött a gonosz varázsló karámjából, és egyenesen a szülőfaluja, Szivárványfalu # 47 irányába vágtatott. Hosszú sztyeppéken vezetett át az út, és csak remélni tudta, hogy – Jaj, mi ez? Hol vagyok? Miért nyáladzom? Mi ez? Starcraft? Uh!

Gyorsan összeszedem magam álmomból felriadva, és még látom, ahogy Kas ismét kétfrontos támadást intéz Hasu ellen: míg a bioball a deathball bajuszát rángatja (ami amúgy a szuszt is kiveri belőlük), addig pár bátor viking partra száll landol a német főbázisán.

g4 p1Ratatatatatatatata

A vikingek is megpusztulnak, de már rég nem érdekel ez senkit, mert Hasu 3rdjén is van egy drop, én pedig már sosem fogom megtudni, hogy mi lesz a kicsi unikornissal.

Hasut tehát ismét megpróbálja széthúzni az ukrán ellenfele, ő pedig levonva a következtetéseket az előző meccsből, megindítja a szép nagyra nőtt halálgolyóját.

g4 p2A planetry még sehol, a terra army pedig túl pici. Ki tudjátok találni a folytatást?

Aztán a német inkább visszavonul. Hahahahahahaha. A teljes mentális amortizáció szélén állok, és kezdem érteni, hogy miképp születnek meg a pszichopata sorozatgyilkosok. Mi ez? Mi ez?! Hasu befejezhette volna a meccset, felhozhatta volna 2-2-re, de neeem. Menekülés közben hagyja lecsipegetni a seregét, mert miért ne, ha elég Gateway egység odaveszik, akkor Kas akár még vissza is küzdheti magát a meccsbe. Erről van szó!

g4 p3Nagy csata, ami már rohadtul nem érdekel, mert kolosszális baklövés kellett a kialakulásához

Hasu a meggyengült seregével természetesen betámadja azt az expet, amit pár perce nem mert. Teljesen logikus, nagyobb sereggel a command centernek nem megyünk neki, de a kisebbel lefejeljük a planetaryt. Közben Kas bőszen droppolgat, és még az is lehet, hogy Hasu képes lesz kikapni.

A templar, chargelot, colossus sereg végül győzedelmeskedik, Kas pedig nagyon mérges, mert elveszített egy meccset, amit már negyed órával ezelőtt is el kellett volna veszítenie. Még ilyet… Kár, hogy nem kezdte el röptetni az épületeit, az igazán profi lett volna.

g4 p4Jujdemorcosakicsikas.

4/10 VAGY 7,5/10 – Ha azt vesszük, hogy a meccs felének meg sem szabadott volna történnie, akkor jobb megfeledkezni róla. Amennyiben viszont edzett Prison Break és Flashforward nézők vagyunk, tehát egy darabig ki tudjuk kapcsolni az agyunkat, akkor ez egy nagyon élvezetes meccs, sok-sok akcióval.

LEGEND
A Legenda egyetért.

Ötödik meccs — Shakuras Plateau

Kas 2 – 2 HasuObs

… összecsap hát a deathball és a bioball.

g5 p1Loner vs. White-Ra. Hopp, bocsánat, összekevertem. Nem is értem hogy.

Hasu hiába nyerte meg ezt a csatát, Kas már rég báziselőnyben.  Egy hatalmas drop indul a német főbázisára, de még időben kapcsol és sikerül megakadályoznia a csapatok ledobását. Közben elveszti a naturálját, de semmi baj, eddig is kevesebb bázisa volt, most már kettővel van kevesebb; nagy ügy.

Hiába futkározik ide-oda Hasu, mint egy kerge marha, nem tudja megvédeni az újonnan kiépített két bázisát a túlerővel szemben.

3,5/10 – Megyek, és inkább újra megnézem a Mana vs. Naama DreamHack döntőt, mert az a TvP ütött rendesen. Mindmáig az egyik legjobb TvP BO5.

Hatodik meccs — Metalopolis

Kas 3 – 2 HasuObs

Hasu vígan expel, készül a következő „roppant izgalmas” TvP összecsapására, Kas pedig nagyon úgy tűnik, hogy exp helyett egy bansheet ránt elő most a tarsolyából. Szomjan már biztosan nem halok, mert az örömkönnyeim csak úgy patakzanak. Most már csak az kell, hogy Hasu lerakjon 1-2 Stargate-et és talán még lesz is valami ebből a meccsből.

Aztán Kas elkezdi fejleszteni a láthatatlanságot, úgyhogy már tökmindegy mit csinál Hasu. Egy nagyot sóhajtok, hátradőlök és elmosolyodom. Végre felszabadultan nézhetem a bronzmeccs utolsó perceit. Nem aggaszt már, hogy ezelőtt ötször leerőszakolták ugyanazt a torkomon, mert most kapok egy szép kis kivezetőt.

Megérkezik a banshee, Hasu pedig elkezd bewarpoltatni egy Roboticset. Én továbbra is csak mosolygom.

g6 p1
paaaaam

g6 p2
papaaaaaaaam

g6 p3
pszcssssssss

Nagy nehezen előbújik egy observer és visszavonulnak a bansheek. Kas rácuppan a gold expre és kész El Doradot kreál belőle.

A végső összecsapás előtt a német a biztonság kedvéért kettészeli a saját csapatát, mert mi mást is tehetne az ember, ha egyszer az egész serege is csak fele olyan erős, mint az ellenfeléé? Osszuk ketté, naná.

g6 p4Ott egy Raven!

3/10 – Egy build order vereség szemtanúi lehettünk, aminél még a V című sorozat is izgalmasabb. Pedig.

Összegzés

4,5/10

Erősen felejtős TvP volt ez, ami nem tűnt jó ómennek a finálé előtti nap. Kas egyébként teljesen megérdemelten nyert, nagyon hatásosan játszott. Reméljük, hogy mire eljön a TSL4 ideje, addigra már szép is lesz a játéka.

kasbeast

Interjú #1

Gratulálunk a harmadik helyezésedhez, és hogy bejutottál a következő TSL-re. Hogy érzed magad?

Nagyon örülök. Ez a legjobb online torna Európában, és az, hogy harmadik helyen végeztem, egy nagyon jó eredmény.

A Terran változások nem igazán befolyásolták az MMM játékod a TvP-ben, míg a Protossnak csökkent a korai támadásra alkalmas stratégiák arzenálja. Máshogy áltál hozzá a meccshez a patch után?

Készültem pár új timinggal, de a patch után nem volt elég időm rendesen letesztelni őket. Ezért is döntöttem úgy, hogy inkább a megbízhatóbb és bejáratottabb stílusomnál maradok, tehát macro meccsekre törekszem. Már vannak ötleteim, hogy miket csinálhatnék így a patch után, de nem akartam egy ilyen fontos összecsapáson megkockáztatni őket.

Az első meccsen a szokottnál is jobban a fejlesztésekre mentél, így végül 3/3-ad volt, mg az ellenfelednek 1/0. Ezt a taktikát szándékosan Tal’Darimhoz igazítottad, vagy ilyen stílusban szeretsz inkább játszani?

Az első támadásom után előnybe kerültem. Ezután elég jól olvastam az ellenfelem tervét, szóval szabadabban játszhattam. Amikor a droppom sikeresnek bizonyult, és megakasztotta a fejlesztéseit, akkor hamar dűlőre akartam vinni a meccset, de a pálya kialakítása nem tette lehetővé, hogy megfelelő pozícióba kerüljek a gyors befejezéshez.

Miután három meccset is megnyertél a védjegyeddé vált MMM taktikáddal, egy banshee builddel fejezted be az összecsapást Metalopolison. eredetileg is ez volt a terved, hogy folyamatában macro meccsekre hajtasz, aztán pedig megleped az ellenfeled a bansheekkel? Vagy játék közben döntötted ezt el, miután derítetted az ellenfeled és láttad, hogy abban a pozícióban van hozzád képest, ahol a legrövidebb a légi átjáró?

Eredetileg fast expelni akartam, de minekután nagyon gyorsan derített, ezért inkább cselhez folyamodtam. Amikor az ellenfeled látja, hogy nincs gázod, akkor automatikusan levonja a következtetéseket a látottak alapján és nem készül bansheekre. Ezért döntöttem úgy, hogy némi elmejátékot űzök az ellenfelemmel, és végül is sikerrel jártam.

Noha bejutottál a TSL4-re, az online pénzes versenyek királyaként tartanak számon. Tervezed, hogy részt veszel a TLOpenen a következő szezonban, annak ellenére, hogy már nincs szükséged a kvalifikációra?

Mindent megteszek, hogy a legjobb ligákban maradhassak, amíg csak bírok. Ezen kívül továbbra is igyekezni fogok, hogy minden tornán játszhassak.

Mit gondolsz a TSL döntőseiről?

Mindkettőjüknek drukkolni fogok. Nagyszerű játékosok, és remélem jó meccseket mutatnak majd.

Kívánsz valamit szólni a rajongóidhoz?

Szeretnék köszönetet mondani a Team Empire-nek és a szponzorunknak, a Thermaltake eSportsnak és a Seagate-nek, valamint a rajongóimnak, akik támogattak! Köszönöm nektek!

A Finálé

Dignitas.NaNiwa

Az ember, akiről egy fél évvel ezelőtt annyit tudtam, hogy kizárták az IEM-ről a folyamatos szabályszegésekért, és hogy legalább annyira beképzelt, mint Idra. Mondanom sem kell, kivívta a megvetésemet. A TSL3-on azonban már egy másik Naniwa játszott. A magabiztosság, amit talán önteltségnek is nevezhetünk, továbbra is meghatározta a nyilatkozatait és a játékát, de látszott, hogy fejben már sokkal összeszedettebb. Megértem, akik ezt a Nanit is utálják, hiszen nem ilyen embernek kell lenni ahhoz, hogy valakit a szívébe zárjon a közönség.  Ő tudja mit akar és sosem köntörfalazik. Nem azért mondja magát a legjobbnak, hogy bemagyarázza magának, hanem mert hiszi, hogy az, mert az akar lenni. Ő akar lenni a StarCraft 2 első bonjwája. Nem úgy áll a dolgokhoz, hogy ha jó irányból fú a szél, akkor lehet jól szerepel, ha meg nem… hát nem. Nagyon szigorú magával szemben, számon kéri a saját kijelentéseit, és ez az, ahol nagyon eltér Idrától. Idra is hasonlóan profi mentalitással rendelkezik, de ő amellett, hogy élvezi hogy utálják (és ebből kovácsolja a saját rajongóbázisát is), sosem azt mondja egy-egy elbukott torna után, hogy ezt meg azt rontotta el, amiért rendkívül mérges magára. Nem. A játék itt hibás, meg ott hibás, itt nincs balance, meg ott nincs balance, X játékos (aki természetesen legyőzte) az így béna, Y játékosnak (aki szintén legyőzte) inkább legóznia kéne, és a többi és a többi. Naniwa egy vesztes torna után inkább keres egy tükröt, lehordja saját magát, és halálosan megfenyegeti, hogy ne merjen legközelebb is ilyen béna lenni.

Nem a legegészségesebb dolog ez a szigor, de ha valaki a legjobb akar lenni, akkor nem hátrány. Ilyen arcokra pedig szükség van, ha hosszútávon is tartani akarjuk a lépést Koreával.

mouz.ThorZaIN

Mi újat is írhatnék Thorzainról. Fordulóról fordulóra próbálták tőle elvitatni a sikereit, ő pedig csak még nagyobb sikerekkel válaszolt a nagyszájúaknak. Mesébe illő volt az útja a döntőig, és most nem a skalpjait szeretném – sokadszorra is – felsorolni. Még az MC elleni győztes meccs után is legyintettek az emberek, mondván Kas ellen itt a végállomás. A figyelem sokkal inkább Cruncherre, Boxerre, MC-re, majd Naniwára koncentrálódott, miközben ő szép csendben a döntőbe küzdötte magát. A Mousesports csapata sem véletlenül igazolta le időközben.

Ugyanaz a kedves fiú maradt azonban a döntőre is, mint aki még a RO32 előtt nyilatkozott, ami azért nagy dolog. A nagy kérdés, hogy hozzálehet-e állni egy döntőhöz kedvesen? Hippiként csak mártírhalál lehet az ember jutalma, de ki tudja, hogy a meccsek alatt milyen mentalitásra vált a fiú.

Bármi is történjen, én valószínűleg halálra fogom magam izgulni, mint az eddigi összes meccsén.

finalcheer

naniintDignitas.NaNiwa vs. mouz.ThorZaINThorzainInterview

Első meccs — Metalopolis

Keresztpozíció, éljen!

Nani probe-ja semmi különöset nem lát ellenfele bázisánál, és némi kellemetlenkedés után szeretne hazatérni, hogy folytathassa a munkát, hogy láthassa a családját, hogy egy jót sörözhessen a barátaival. De ez itt a döntő, 15,0000$ a tét, és Thorzain a háborúban nem ismer kegyelmet. A becsületes probe apukát bekerítik a gonosz gépek és halálra kínozzák.

f1 p1 Alig tart 4 perce a háború, de egy család máris apa nélkül maradt.

Nani expel, Thorz pedig Starportra megy. Érdekes, mert ha valaki odafigyel arra, hogy ne egy banánhéjon csússzon el, akkor az Naniwa. Szerintem ez a srác nyitott szemmel szokott aludni. Ennek ellenére Thorz bízik a banshee-jeiben.

Thorz azonban nem fejleszti a láthatatlanságot, csak csipegetni szeretne egy kicsit. Expnek jele sincs, a másik oldalon pedig már készül a robo bay.

A banshee kemény két probe-ot tudott megmolesztálni, így hát hazatér, hogy jól elfenekeljék. De az is lehet, hogy felém vette az irányt, hogy kibombázzon a szexista megjegyzéseim miatt. Bárhogy is, én csak abban reménykedem, hogy megkérdezi a gazdájától, hogy mégis mit csinál, mert úgy tűnik, hogy minden Terran egységből szeretne legalább egyet legyártani.

A másik oldalon már készülget az első tripod colossus.

f1 p2 Kicsi Johnny nem tudta elfogadni, hogy édesapja nincs többé. Mivel a seregbe nem vették fel, így a vendettáját saját kezűleg akarta rendezni. Kicsi Johnny élt: 1924. ápr. 2. – 2011. máj. 15.

Kicsi Johnny teteme még ki sem hűlt, de már az egész Terran bagázs úton volt Naniwa felé. Oooooooké, ez így elég érdekes lesz.

Tankok: félúton. Colossus lő táv: félúton.

f1 p3 Kezdődjék hát a móka!

Thorzain bunkerépítésbe kezd, a tankok siege mode-ba helyezkednek, a bansheek pedig többre vágynak, mint 2 probe molesztálása: a Nexust akarják. Naniwa egyelőre nem támadhat ki a tankok miatt, de hamarosan bevethetőek lesznek a Colossusok. A kérdés mindössze annyi, hogy menthető-e egyáltalán ez a szituáció.

A Nexus a múlté, a lő táv pedig elkészült.

Thorzain megpróbál rárontani Naniwa seregére, de elhamarkodott döntésnek bizonyul és kénytelen visszahúzódni.

f1 p4

Naniwa supply előnyben, Thorzain foghíjas utánpótlásainak pedig át kell gyalogolniuk az egész pályát.

A Protoss nem biztos a dolgában, a tankok szabadon lőhetik a zealotokat és a stalkereket, mígnem Nani úgy nem gondolja, hogy itt az ideje kitámadni. Én még mindig nem fogtam fel, hogy Thorzain ezt csinálta.

f1 p5 ——————

A csatát úgy tűnik, hogy hatalmas fölénnyel nyeri Thorz, a Colossusok azonban felégetnek minden scv-t és marine-t. A Bansheek az életük árán is levadásszák a colossusokat, Nanit pedig csak a stalkerei tartják a meccsben, ellenfelének azonban a bansheeken kívül nincsenek mobilis egységei a fronton. Thorzain közben expel.

f1 p6 A feszültség tapinható.

f1 p7 Most már látható is.

Naniwa mindenét rádobja Thorzainre, és nem hiszek a szememnek, amikor azt látom, hogy megcsinálta. Nani bázisa felszabadult. Ő azonban nem elégszik meg ennyivel: most már dűlőre akarja vinni a meccset.

f1 p8Nem vagyok benne biztos, hogy Thorzain tisztában volt vele, hogy hány tagú egy átlagos Probe-család, amikor megölte ezeknek az ártalmatlan gyermekeknek az apukáját és testvérét.

Megfordultak a szerepek, ezúttal azonban nincs második esély. Aki ezt a csatát elveszti, az kikap – Thorzainnek nincsenek tartalékegységei, Naninak pedig nincs már gazddasága. Naniwa előre küldi a probe-jait, Thorzain pedig az scv-it használja élő pajzsnak.

f1 p9A tankokat nem tudta kilőni Nani, így kudarcot vallott az ellentámadása. Olybá tűnik, hogy Thorzain folytatja a mesés menetelését a végső siker felé.

Második meccs — Crevasse

Naniwa 0 – 1 Thorzain

Gyors expek, de senki sem elég bátor mohónak lenni, így a biztonságos, bázison belüli naturalt választják. Nani 3Gate Robora megy, Thorzain pedig nem hagyja, hogy magával sodorja a győzelem lendülete, inkább szépen biztonságosan berendezkedik a bázisán.

Nani nincs is hozzászokva ehhez, hogy nem háborgatja senki, ezért kilövi a saját pylonját. Ilyen egy igazi harcos, nem hagyja, hogy bármi is tunyaságra sarkallja. A pálya másik felén egy zealot warpolódna, de…

f2 p1 Vajon leér még az a zealot?

A Terran bázison közben két tech labos Factory is zöld utat kap a tömeggyártásra, mi pedig csak találgathatunk, hogy ha a Blizzard nem nerfeli Thorzaint változtatja meg a Thort, akkor vajon most azok készülgetnének-e a tankok helyett. Nyilván nem, mert egy Armory nem ártana, de értitek azért.

Szinte másodpercre pontosan készül el a siege mode, a stim és a marine hp, Thorzainnak pedig úgy tűnik, hogy ez a három fejlesztés begyújtott egy-egy rakétát, mert hatalmas lendülettel tör ki a bázisáról, és kettőt találhatunk, hogy mi a célállomás. Egy újabb kockázatos push, de ez sokkal inkább hasonlítható az MC elleni timing attackokhoz, mint az első meccsbéli all-inhez.

f2 p2Nani, amint VIP páholyból látja a vesztét?

Naniwa serege messze nem elég, hogy megállítsa ezt a pusht, gyorsan ki kell találnia valamit

f2 p3 Messze még a charge, de legalább az előrenyomulást sikerült feltartania egy darabig.

Thorz nem akarja túlzásba vinni a dolgokat, megelégszik egy bunker-siege tank karanténnal, ami már egyszer Kas ellen is bevált. Naninál kész a charge, és úgy érzi, hogy eljött az idő, hogy kitörjön.

f2 p4 Lehet ezt az ötletét Thorzainnel is egyeztethette volna előtte.

Nem tart sokáig a Terran öröm, ugyanis az előrenyomulás közben a marine-ok fele felperzselődik, ami Crevasse-on különösen szép mutatvány, de ez most mellékes. Ami a lényeg, hogy jóval kevesebb egysége tudja orvosolni a siege tankok azon halálos betegségét, amit chargelotnak hívnak. Camelotként jobban hangzana, de most már mindegy.

A Terran a 3rdjét indítja be épp, amikor az MLG bajnok másodszorra is nekirugaszkodik a kitörési kísérletnek. Ha most felsül, akkor vége van, Thorzain pedig elhúz 2-0-ra, mert egy karanténba zárt 1 base Protoss az életben nem fog megverni egy 3 bázisos Thorzaint.

f2 p5 A SZEMEM!

Ezt az akciót is hárította Thorz, de Naniwa nem olyan srác, hogy feladja. Rögtön nekirugaszkodik harmadszorra is, és fogalmam sincs, hogy mennyi a svéd igazság, de ezúttal sikerrel jár!

Nani egy kicsit kóstolgatni próbálja az ellenfelét, de minekután látja, hogy kevés ide, inkább expel egyet. Beköszönt egy átmeneti békeidőszak…

… de tudjuk jól, hogy semmi sem tart örökké – R.I.P. Dallas –, Nani pedig timing attackra timing attackkal válaszol. Hiába no, stílusos a srác. Thorzain immobilis védelme csak szemtanúja lehet annak, ahogy a Protoss sereg nemes egyszerűséggel „lecsalja” a pályát, mint ahogy azt mi is szoktuk annak idején a Lego Racersben. Mentségünkre legyen szólva, hogy pár pályát anélkül elég nyögvenyelős lett volna végigvinni.

f2 p6 ’Sup?

Nani szétszed mindent, amit az expon talál, és bár nem kecsesen és nőiesen vonul vissza – szétlövik a tankok, konkrétan -, de legalább meccsben tartja magát. Thorz közben próbálkozott egy droppal, de sok vizet nem zavart.

A sereggyűjtögetés, expelés, fejlesztés (utóbbi kettőben csak Naniwa vett részt) után eljött az idő, hogy fény derüljön, ki marad legény a gáton.

f2 p7 Nem az őrült micro pillanatképe ez.

A colossusok úgy hullanak, mint a legyek, de mindez nem számít, mert megtették a dolgukat, és felhigították az ellenfél seregét. Thorzain hiába hozott kék lángos hellionokat, a zealotok áteszik magukat mindenen, a vikingek pedig egymagukban szomorkodhatnak, mert bár majd’ minden colossussal leszámoltak, a földön már nem maradt semmi. Naniwa kiegyenlít.

Harmadik meccs – Shakuras Plateau

Naniwa 1 – 1 Thorzain

Shakuras: a pálya, amin mindkét játékos a legjobb győzelem/vereség mutatókkal rendelkezik, tehát előreláthatólag 50 perc múlva fogunk csak magunkhoz térni, és addigra már a nyálmirigyeink is feladták majd a szolgálatot, mert megunták, hogy bármit csinálnak, úgyis kárba vész.

Thorzain ezúttal nem viszi túlzásba az agressziót, és csak egy kisebb csapatot küld keresztül a pályán, de amint megpillantja a colossusok által védelmezett Protoss egységeket, inkább visszavonul. Nani felvonul egészen az ellenfele naturalja elé. Eközben Naninak 3 expje van már, úgyhogy nyugodt szívvel tartja fogva Thorzaint.

Pontosabban csak tartaná, mert Nani inkább visszavonul, ami elsőre hasonlóképp meglepő lehet, mint amikor az MLG-n rommá verte Select bázisát, és ahelyett, hogy végleg eldöntötte volna a meccset, inkább visszavonult. Nos, akkor a döntése őt igazolta; kiderül, hogy vajon most is. Azért nem vonul vissza csak úgy: két forcefielddel elzárja a rámpát, ezzel is mutatva, hogy ki is a góré. Mutasd meg neki!

f3 p1 Szilikonvölgy. Ha-ha-ha…. aaaahh…

Techváltás! – mondhatja Naniwa, de ha van egy kis esze, akkor nem mondja, mert ott ül tőle pár méterre Thorzain, és esélyes, hogy meghallja. Csinálni viszont csinálja, ugyanis a colossusokról high templarokra vált. Ez egy nagy előny, de ne felejtsük el, hogy Thorz 2/2-n lesz, míg Nani csak 1/1-n. De Naninak van charge-ja! Thorzainnek meg sok-sok vikingje, amikkel most is kilyuggathat bármit! Jaj!

f3 p2 Valaki azt képzelte magáról, hogy StarCraft 1-gyes infested terran.

f3 p3 Akció-Reakció. Lehet ehhez már egy kicsit késő.

Thorzain elfoglalja a 3rdjét, egy marine különítmény zaklatja a probe-okat, úton a Ghostok, úton a 2/2 naninak! A főseregek közben visszavonultak, hogy növeljék a drámai feszültséget! Jaj!

Nani végül elvállalja a kezdeményező szerepét, és megindítja a hadmozdulatát. Thorzain útközben levadász egy colossust, egy másikat pedig életveszélyesen megsebesít, de mindez nem nyom sokat a latba, hiszen a stormokon és az empeken múlik most minden.

f3 p4 Igen, ezeken.

Az empek viszont nem nagyon jöttek, de talán hiába is jöttek volna; a charegelotok ellen esélye sem volt a marine-marauder kombónak, főleg úgy, hogy a forcefieldek a lehetséges menekülő utakat is elvágták mögöttük. A vikingek pedig hiába landoltak, mert a chargelot-immortal duó ellen nem volt maradásuk.

f3 p5 Vajon miért nincsenek önkéntesek a Terran milíciában?

Újabb két forcefield a rámpára, Nani ismét fitogtatja, hogy ő itt az erősebb kutyus, ezért ő fog… nyerni, de ezúttal félresikerült a kunszt: nem tudott felmenni a rámpán, hogy eldöntse a meccset.

Ez után úgy dönt Nani, hogy kárpótlásképp megmutatja a nézőknek az egyik legszebb planetary likvidálást, amit halandó szem valaha is láthatott.

f3 p6Aki bonjwa akar lenni, annak ez alap.

Kicsit olyan Nani, mint anno az Oszmánok. Szétver mindent, visszavonul, aztán később visszatér, de egy olyan sereggel, aminek láttán jobb azonnal gg-zni, mintsem végignézni, ahogy elolvasztják a katonákat. Persze, annak idején is voltak kivételek; Dobó István pl. nem volt egy ragequitter, és őt igazolták az eredmények, de nagy általánosságban azért igaz ez az állítás.

Thorzain sem gg-zik. Helyette inkább Nani védtelen mainjére droppol, közben pedig megindul a Török Protoss sereg.

A droppal Nani nem tud mit kezdeni, de már nem is akar.

f3 p7 „Annihilation commencing”

Negyedik meccs — Terminus RE

Naniwa 2 – 1 Thorzain

2-1-re vezet Naniwa, tehát most elvileg Thorzainen a sor, hogy egyenlítsen. Day9 megállapítása, miszerint Thorzain még sohasem volt hátrányban a TSL-en, roppant érdekes. Felesleges lenne azonban agyalni, hogy vajon bírni fogja-e a nyomást, hiszen az MC elleni összecsapásán már választ kaptunk erre. A nagy kérdés inkább az, hogy az alapból rendkívül magabiztos Naniwa miképp kezeli, hogy 1-0-ról sikerült fordítania.

Thorz early expel, Nani ezúttal viszont nem követi ebben. 1 base blink stalkerre hajt, a tech választása miatt pedig bizonyára vállon veregeti magát, amikor tudomást szerez ellenfele early expjéről.

f4 p1 … legalább nem a klasszikus változat

Thorzainnek fogalma sincsen a dologról, az egyedüli ok, amiért elkezd építeni még egy bunkert, az az információ teljes hiánya. Naniwa úgy érzi készen áll. Előreküld két stalkert, hogy felblinkeljenek a rámpán, besétáljanak a lyukon keresztül a bázisba, ezzel látómezőt adva a lent várakozó stalkereknek, akik így könnyedén beblinkelhetnek, megkerülve Thorzain bunkereit.

f4 p2 Naniwa körülberül 2 másodpercre a győzelemtől.

f4 p3 faced BUMMER!

Thorzain félelmetes reakciókészségről tett tanubizonyságot a depot felemelésével, aminek a kisebbik hozadéka, hogy megölt egy stalkert, a nagyobbik pedig, hogy nem kapott ki.

Igen ám, de miközben Thorzain minden marine-jával azt az egy életben maradt stalkert üldözi, addig a többi – meglehetősen csalódott – társa elkezdi irtani az üresen tátongó bunkereket, amikbe Thorz már csak túl későn ér vissza.

f4 p4

Nani teljes all-inben, és van még egy bunker, ami mögé Thorz odarendelt pár scv-t. Egyértelmű, hogy frontálisan nem sok értelme volna megütközni, ezért Nani leblinkel, és a 3rd irányából ront rá a naturalra.

f4 p5 Meglepi.

Thorzain kénytelen rárontani a blink stalkerekre, máskülönben fel kell adnia az expjét. Nani blink képességeiről már az előző összefoglalóban értekeztem, és most is hasonló profizmussal használta ezt a remek képességet. Thorzain kárára.

f4 p6

Végül így is fel kell adnia az expet, Nani pedig amint meglátja, hogy egy tank is van a pályán, rögtön ráront, hiszen ha hagyja elburjánzani őket, akkor megpecsételődik a meccs sorsa.

f4 p7
f4 p8

Egy lövésen múlott, de végrehajtotta a tankvadászatot. Nani ezután ellenfele utolsó bástyáját, a bunkert akarja eltörölni a föld színéről, azonban a folyamat során csak egységeket veszít (és sebesít le), de végrehajtani azt nem tudja.

f4 p9

Amint legördül a második (a már elpusztítottat is beleszámítva 3.) tank is, Thorzain a bunkerét is kiüríti és lerohanja Naniwát, aki nem bírja a sebzéseket.

f4 p10

Ez a meccs egy őrület, de még koránt sincs vége! Naniwa a meghátrálás közben visszafordul, hogy levadásszon egy tankot, de ami az előbb épphogy sikerült egy utolsó lövéssel, az most ugyanennyin múlva bár, de nem. Az eredmény újabb stalker veszteség.

Thorzain azonnal javítani kezdi a hős tankját, de közben máris warpolódnak az újabb stalkerek, akik egyesülve az épp visszavonuló, pórul járt bandával, most előröl próbálkoznak. Most már nem csak a stalkerek vesztik az életüket, hanem tankok, scv-k is, és ami a legfontosabb, a bunker is elpusztul.

f4 p11

Nani érzi, hogy most vagy soha. Nem gyűjtögetheti már többé az egységeit. Szemtől szembe ütközik meg Thorzainnel, és a blinket a maximumra járatja.

f4 p12

Nani pár másodpercre hátrébb húzódik, míg leér az erősítés, és rögtön indul is visszafelé. Felgyújtja az Orbitalt, ami arra készteti a Terrant, hogy a muleokat is bevesse a csatában

f4 p13

Elkészül a siege mode, Thorzain pedig nem habozik.

f4 p14

A siege tankok előtt semmi védelem sincs, amit Nani könyörtelenül ki is használ.

f4 p15

Felszámolja a tankokat, és bejut a bázisra. Thorzain meglengeti a fehér zászlót, a Kaszás pedig a sarlóját.

Ötödik meccs — Xel’naga caverns

Naniwa 3 – 1 Thorzain

Naniwa kezében három meccspont, Thorzain pedig nem hogy eddig hátrányban nem volt a TSL3-ban, de most rögtön egy 3-1-esben találja magát. Eddigi egyetlen győzelme egy all-in volt, és azóta meccsről meccsre egyre főlényesebben verte Nani.

Chill érzi, hogy valamit be kell dobni a nézőknek, mert elég kilátástalan a helyzet. Az alamizsnának szánt csont pedig nem más, mint az előző TSL döntők statisztikája.

TSL 1:
Picon_small IefNaij < Draco Picon_small
Picon_small IefNaij < Draco Picon_small
Picon_small IefNaij > Draco Picon_small
Picon_small IefNaij > Draco Picon_small
Picon_small IefNaij > Draco Picon_small

TSL 2:
Picon_small NonY < MondragonZicon_small
Picon_small NonY < Mondragon Zicon_small
Picon_small NonY > Mondragon Zicon_small
Picon_small NonY > Mondragon Zicon_small
Picon_small NonY > Mondragon Zicon_small
Picon_small NonY > Mondragon Zicon_small

Ez mind nagyszerű, és talán ha nem Naniwa lenne 3-1-es pozícióban, akkor még el is hinnénk, de Nani az a játékos, akinek minden egyes győzelme csak hatványozza az alapból is 300%-os önbizalmát, míg Thorzain egy ritka tehetséges játékos, de nem az a kaliber, aki feltámad holtaiból. Igaz, az MC elleni meccsen sikerült neki, de ne feledjük, hogy ott vezetett már 2-0-ra, és rendkívül kevesen múlott, hogy ne 3-0 legyen a javára, magyarán nem kellett magának bemagyaráznia, hogy van esélye, mert ő is nagyon jól látta. Ráadásul ezt a statisztikát úgyis lehet értelmezni, hogy eddig mindig Protoss nyerte a döntőt.

Thorzain gyors tankra megy, ezúttal nem expel. Ráadásképp még Naniwát is sikerült megvezetnie, ő ugyanis azt látta, hogy egy második rax is készülőben van, de a honfitársa azt megszakította, és ahelyett kezdett bele inkább a Factoryba.

A Protoss oldalon előkerül az, amit már mindannyian „hiányoltunk” az összecsapásból. 4gate.

f5 p1 1,2,3,…4, yep, ez bizony 4 gate.

Nani ismét all-inben, próbálja jó pozícióban lerakni a pylonjait, de minduntalan lőtávolságon belülre rakja őket.

f5 p2 Last stand

Nani megpróbál belátni a bázis fog of warjába, de csak szerencsétlenkedik a stalkerekkel, amelyek kb. mindegyikéről lelöveti a pajzsot, mire végre sikerül elérnie a célját.

f5 p3 Hát ezért került lőtávolságon belülre a pylon!

A Zealotok azonban nem tudnak mit kezdeni, mert bár az scv-ket elfenekelik, de a marineok ripityára lövik őket, Thorzainnek pedig egyre több az egysége. Nani áttechel Robora, Thorzain pedig épp azt csinálja, mint amit MC ellen is csinált ugyanezen a pályán:tank-marine-banshee. Az egyetlen különbség, hogy MC rush-sa rendkívüli károkat okozott Thorzainnek, aki akkor all-inben volt, most viszont fordult a kocka és ő van előnyösebb pozícióban a Protosshoz képest. Nani expel és felhúz egy Robót, és elkezdi pumpálni az immortalokat.

Thorzain megindul…

f5 p4 Deja vu?

Nani expje oda, és ha nem talál ki valamit sürgősen, akkor a meccs is.

f5 p5

f5 p6 Ez a kis bolha hozná meg Naninak a győzelmet?

Thorzain megelégszik azzal, hogy letáborozik az ellenfele bázisán, közben nem is sejti, hogy odalent már szervezkedik egy gonosz probe és készül egy warp prism is.

f5 p7 Elítélt #63183 csak könnyíteni szeretett volna magán a szakadék szélén, de az Élet másképp képzelte el az eseményeket.

f5 p8 A csajok (akik egyébként szerelmesek elítélt #63183-ba) rögtön a helyszínre érkeznek.

Ennyi volt a farkasszemezés, beléptünk a végjátékba. Thorzain harassolni kezd a banshee-ivel, miközben a tankokat közelebb és közelebb pakolja az ellenfele bázisához. A pálya másik oldalán egy Pylon várja, hogy Protoss egységek warpolódjanak az energia mezejébe (aki szexuális asszociációkat hajt végre – az egyébként fertőzött elméjében – az szégyellje magát), és fosztogatni kezdjenek a Terran bázison.

Naniwa hátba támadja a kempingező csapatokat, de esélye sincs.

f5 p9 Itt nem nyitottak ajtót.

Nem maradt más hátra, mint a basetrade, ezért Nani a megviselt csapatait rázúdítja Thorz bázisára.

f5 p10 Ide legalább beengedték.

De hiába, mert záros határidőn belül kiüldözik, és amikor Thorzain próbálkozik meg ugyanezzel a másik oldalon, akkor tárt ajtókra talál, ahol szabadon elengedheti az egységeit a láncról.

f5 p11 Ezt a képet meg kellene festeni.

gg, Thorzain szépít.

Hatodik meccs — Crossfire SE

Naniwa 3 – 2 Thorzain

Így az összecsapás végén az ember hajlamos agyonizgulni magát, és ezzel én sem voltam másképp, az előző meccs minden mozzanata alatt az ájulás környékezett, erre a hatodik meccsre pedig már akkor jézusomozni kezdtem, ha valaki egy probe-ot vagy egy scv-t kezdett el építeni. Ezek után képzelhetitek, hogy hány adrenalin alapú skillt tudtam volna eltolni az Unreal Tournament 2003-ban, amikor megláttam, hogy Nani Stargate-et vesz. Azt mondjuk nem tudom miket választottam volna… Talán a láthatatlanságot és a vérszomjat, de azt hiszem nem mondanám el, hogy mire használnám őket! A regenerálódást nem választanám, mert az UNCSI, a negyedikre meg már nem is emlékszem.

Aztán lehet mégis megérte volna a regenerálódást választani, mert a jelek szerint elájultam. Semmi gond, még időben megneszelem, hogy Thorzain expel, Nani pedig nem valamiféle void ray rusht akar, hanem phoenix harasst. I like it! Bár gondjaim vannak észrevenni, hogy mégis miképp lehet eredményesen harassolni egy Terra ellen, aki főleg marine-okra megy.

f6 p1Ja hogy így… Igen, ha thorzain az összes marine-ját elküldi egy délibáb után, akkor ez valóban egy hatásos taktika.

f6 p2 Na ne…

A phoenixek mégiscsak hatásosak voltak. Megnehezítették az expo felhúzását és helyhez szögelte Thorzain egységeit, így nem nagyon kell attól tartania, hogy egyhamar megindul majd Indiana Joneskodni. Vagy, hogy stílusosak legyünk, Jim Raynkorkodni. Nani közben maga is expel, erre pedig már csak a Nexus jut eszembe, mint főnév, de az meg nagyon nem illik a sorba.

Mindeközben Nani 6 Gatewayre megy, de a figyelem középpontjában továbbra is a phoenixek állnak, akik hihetetlen mennyire megsegítik a gazdájukat.

Csak a phoenix veszély elmúltával vesszük észre, hogy mekkora altatás is volt itt. Miközben Thorzain a szélvész repülőkkel hadakozott, Naniwa az őrdögi főzetét kotyvasztotta, amivel egyszer s mindenkorra véget akar vetni ennek a finálénak. 3-1-nél megtehette, hogy megpróbálkozik egy all-innel, nem jött össze, és most eljött az idő, hogy Nani egy „rendes” meccsen mutassa meg az igazi erejét.

f6 p3 Ezek az egységek most nem azért vonulnak kasul az ismeretlenen, mert egy LOST évadzáróban szerepelnek. Ölni mennek.

A támadás előtt pár phoenixt beküld körbenézni a bázison, és legnagyobb örömére nem csak azt látja, hogy nincs nagyon mitől tartania, de még azt is, hogy Thorzain a csapatai egy részét visszaküldte a bázisára, hogy elkapják a phoenixeket. Mi ez, ha nem a legalkalmasabb pillanat egy támadásra?

f6 p4 Feláll az ember hátán a szőr, hisz szinte hallani, ahogy a Kaszás köszörüli a pengéjét.

A bunker instant elpusztul, a rámpán forcefieldek, hogy véletlenül se jöhessen utánpótlás (nem úgy Naniwának hátulról), és ismét küldi a MULEjait Thorzain, hisz mi mást tehetne egy elkeseredett ember a halál szorításában?

A csata pár másodpercre enyhülni kezd. Az scv-k visszahúzódnak az egyetlen épen maradt bunker mögé, míg Naniwa bevárja az utánpótlást. Thorzainnek sem lenne rossz az utánpótlás, de a sentryk energiacsíkját elnézve pár percig még várhat rájuk. A meccs állását elnézve azonban nincs pár perce sem hátra.

Thorzain ekkor beint Naninak, és a dropshippel leszállítja az eleddig a rámpán veszteglő egységeket.

f6 p5 GOSU. De ez az utánpótlás nem a védelem záloga, csupán csak egy szükséges minimum.

Ezt nem vette észre Nani így még pár másodpercig vár, és folyamatosan forcefieldezi a rámpát, majd letesz egy extra közeli pylont, hogy ne kelljen annyit gyalogolnia az utánpótlásának. Guardian shield be, forcefield az utolsó megmaradt bunker köré és kezdődhet a roham.

f6 p6

A bunkert azonnal megsemmisíti, viszont abban a pillanatban elkészül mellette egy másik. Naniwa továbbra is domináns pozícióban, de a stalkerek kétadagnyi támadássorozatot is elpazarolnak a medivacekre, miközben a marine-ok és marauderek minden erejüket összeszedve rájuk koncentrálták a tűzerejüket. Nani visszahúzódik a közeli pylonhoz, megvárja az erősítést, és lerohanja a másik bunkert is, így már teljesen meztelenül állnak a Terran csapatok az ellenség össztűzében.

f6 p7

DE NINCS ELÉG ZEALOT! A stalkerekre pedig rátapadnak az scv-k, Nani kénytelen menekülni, Thorzain pedig elkezdi felszámolni a pylonokat.

f6 p8 Nem egyszerű feldolgozni az eseményeket.

Nani azonnal lerak 2 Forge-t, hogy az esetleges ellentámadást legyen esélye fogni. Nem tudni még, hogy Thorzain miképp dönt.

1/1-en áll már Nani, és a Charge félúton, amikor is Thorzain megindul. A pálya roppant szűkös, így épp úgy lehet ez a diadal menetele, mint a halálé. Rengeteg dolog múlhat a forcefieldeken. A ghostok azonban tesznek róla, hogy ez a képesség ne lehessen befolyásoló tényező. A rámpánál megütköznek.

f6 p9

A zealotok ismét elpárolognak, a stalkereknek pedig már esélyük sincs a marauder központú sereg ellen. Mi folyik itt…

Hetedik meccs — Tal’Darim Altar

Naniwa 3 – Thorzain 3

thorznanicheer

Naniwa épp úgy karnyújtásnyira volt a győzelemtől, mint az MLG döntőjében 3-0 után. Thorzain épp olyan hőstettet hajtott végre azzal, hogy 3-3-ra hozta most az összecsapást, mint amikor MC ellen a földrőll feltápászkodva megölte a rettegett koreai szörnyeteget. Naniwa 3-0 után zsinórban elvesztett két meccset (épp úgy, mint most, csak 3-1 után), majd megnyerte az aranyérmet. Thorzain még sohasem nyert komolyabb kupát. Most egy sorozat megszakad. De melyik? A finálé fináléjában minden bizonnyal megtaláljuk majd a választ.

Ilyen izgalmasan még sosem mozogtak a munkások, mint a ezen a kiemelt meccsen, de a felfokozott hangulatot hirtelen megtöri a Blizzard Chill.

f7 1

Naniwa érthetően kiakad, és arra utasítja Chillt, hogy húzzon a retekbe.

f7 2 Egy új mém születik?

Megáll a játék, mindenki Chillre figyel. Le kell-e lépnie, vagy rendbe hozza a masináját? Úgy tűnik elmúlt a lag, tehát folytatódhat a meccs.

Thorz fast expel és kiküld egy reapert deríteni. A jet pack-kes katona amellett, hogy észreveszi Nani fast expjét, sikeresen levadász egy sentryt is.

f7 3 Az a forcefield roppant hasznos volt. Not.

Még gyorsan megöl egy probe-ot is és megpróbál elmenekülni az őt üldöző stalker elől. Vajon sikerülni fog neki?

f7 4 NEM! *Szemet szemért achievment complete*

Nem lesz most all-in egyik fél részéről sem, mindketten higgadtak és megfontolták. Pontosan tudják, mi forog kockán.

Nani a második kolosszusa után úgy érzi, hogy rendelkezik olyan haderővel, amivel térdre kényszerítheti honfitársát. Ez az érzés semmiképp sem megalapozatlan, hiszen observerével már percek óta figyelemmel kísérte Thorzain minden egyes lépését.

A colossusok felmásznak a naturalra és jól odapörkölnek az scv-knek. Nincs komolyabb kár, de átmenetileg beszünteti a termelést az expón.

f7 5 Hess! Hess!

Thorzain a két bunkere mögött felsorakoztatja minden egységét és munkását, de valamiért mozdulatlan a kép. Nos, mint kiderült, az újabb lag a hibás, Thorzain pedig felrúgja a szabályokat és azonnal pause-ol. Chill-chill…

f7 6 Egy új mém születik.

Chill hangja szinte elcsuklik, amint admittálja, hogy távoznia kell. Sean magára maradt a közvetítésben, mi pedig hiába tudtuk már a 6. meccs után, hogy biztosan drámát fog hozni ez a mindent eldöntő hetedik, arra nem számítottunk, hogy még felvezetést is kapunk a lelki hullámvasúthoz.

Nincs idő azonban feldolgoznunk a hirtelen jött eseményeket, hiszen újból itt vagyunk a játék forgatagában. Sean azonnal feljebb kapcsol egy fokozatot, tudja jól, hogy fel kell pörögnie, ha meg akarja menteni a döntőt a nézők számára.

Egy supply depot odavész a colossusok lézercsápjainak nyalogatásától, a hős vikingek pedig hiába érkeznek a helyszínre, hisz nem elég, hogy a stalkerek elkezdik csipegetni őket, még a munkásmészárlást sem tudják megakadályozni.

f7 7

Lehetetlen bányászni az expen, a depok elpusztításával pedig még supply blockba is kerül a Terran. Egy renegát ghost elszakadva mindenkitől egy életerős emp löketet küld az összetömörült stalker és sentry hadakra, ezzel már Thorzain is magáénak tudhat egy kisebb győzelmet, noha lényegesen kisebb jelentőségű ez, mint az, hogy az ellenfele megakadályozza őt a rendes termelésben.

Thorzain elkergeti a Protoss sereget a naturalja mögül, Nani pedig kénytelen új szórakozás után nézni. Arra jut, hogy ez az új szórakozás Thorzain végleges elpusztítása lesz. A küzdő felek felkészülnek az összecsapásra. Végül a Protoss csapatok felvonulnak, de mielőtt egy lövés is eldördülhetne, két ghost empeket küld az ellenfél seregének szívébe, ahol a kulcsfontosságú sentryk vannak. A félelmetes „varázslók” egyhamar golyófogónak is rossz töltelékegységekké válnak. A colossusok másodpercekig sem bírják, azonnal elhullanak a vikingek légi torpedóitól, és mielőtt elforrósodhatna a földön a helyzet, a légi akrobaták földi módra váltanak, és géppuskájukkal menekülőre kényszerítik az ellenséget.

f7 f

Nani megpróbál a pálya közepén életerőt lehelni a csapatába, de Thorzaint mintha le sem lehetne állítani; végigüldözi őt a pályán.

f7 8

Végre egy lélegzetvételnyi időhöz jutunk. Naninak hamarosan 9 GW áll majd a rendelkezésére, amikre szüksége is lesz, ugyanis komoly veszteségeket szenvedett. A túloldalon Thorzain mindössze 3 raxból termel, tehát ha folytatni akarja a szerepét, mint agresszor, akkor kénytelen lesz gyorsan cselekedni, mert 9 GW-ből nagyon hamar túl fogják termelni.

Naniwa látva, hogy hamarosan kifogy a mainje és sok a pénze, leteszi a 3rdjét. Thorzain úgy dönt, hogy az lesz a legjobb, ha elpusztítja, hiszen már így sem neki dolgozik az idő a 3 rax – 9 gw szituáció miatt. A Terran sereg egyébként elképesztően picinek néz ki a Protosshoz képest, és az egyetlen dolog, ami még játékban tartja Thorzaint, az az 1/1-es fejlesztései, de a túlerő ellen ez is kevés lesz. Miközben gyülekezni próbál Nani 3rdje környékén, hogy megindíthassa a támadását, Nani is offenzívába kezd, ráadásul rendkívül szerencsés az időzítése, ugyanis épp elkapja Thorzain utánpótlás egységeit.

Miközben Nani a serege felállását rendezgeti Thorzain két sebészi pontos empet tol a sentryk képébe.

f7 9

f7 10

A vikingek előrenyomulnak és ismét elpusztítják a colossusokat, közben a zealotokat kiteolja a bioball. Megteheti, hiszen a zealotoknak nincs kifejlesztve a charge. Bár a vikingek fele odavész, mindössze egy colossus éli túl az ütközetet. Thorzain ezután ismét hajtóvadászatot tart és a lemaradó Protoss egységeket megsemmisíti.

f7 11 Ez nem a sentryk meccse.

Most már az utolsókat rúgják a játékosok. Az eddigi csatákat Thorzain nyerte, de csak annyit ért el vele, hogy folyamatosan balanszban tartotta az erőviszonyokat. Mindketten elfoglalják a 3rdjük, Thorzain pedig még 2 extra raxot is lerak.

Thorzain teljesen ütemtelenül rátámad a Protoss 3rd-re, és villámgyorsan semmissé teszi azt. Ismét beindult egy óra, ismét beindult egy visszaszámláló. Naniwa egy bázisról – lévén a mainek már kimerültek – nem tudja sokáig tartani a sereg és supply előnyét, idővel pedig behozhatatlan hátrányban találhatja magát. Naniwának támadnia KELL, ha itt és most nyerni akar, Thorzain pedig NEM lébecolhat össze-vissza a pályán, mert ha nem koncentrál rá 110%-kal a végső ütközetre, akkor egy szimpla a-click is a vesztét okozhatja, lévén jelenleg még túlerőben a Protoss.

f7 12 Naniwa készen áll.

f7 13 Thorzain készen áll.

Egy ghost ismét megpróbált sorsdöntő szerepet játszani, de ezúttal lecsúszott az emp a célpontról. Egy újabb ghost már sikeresen célba talál, de egy emp nem elég, többre pedig már nem képes, ugyanis se energiája, se elég életpontja. Naniwa még képes utánpótolni a seregét, de az idő hamarosan lepereg, tehát Thorzainnel ellentétben nem várakozhat sokáig.

A vikingek megindulnak, de azzal a lendülettel vissza is térnek a sereg többi részéhez. Némi keringő; senki sem tudja, hogy most készen áll-e a támadásra, vagy sem? Naniwa stalkerei elkezdik támadni a maraudereket, de azonnal visszább is húzódnak, a marauderek pedig benyomnak egy stimt, de a stalkerek már a colossusok fedezékébe bújtak. Várni azonban nem lehet, eljött a TSL3 utolsó meccsének utolsó, döntő mozzanata. A marauderek és a stalkerek egymást őrlik, miközben a ghostok őrültek módjára emp esőt borítanak a sentrykre, ezzel destabilizálva őket. A vikingek megpróbálják megszabadítani a földi társaikat a colossusoktól, de a méretes monstrumok megmakacsolják magukat és csak nem akarnak meghalni, a Terran sereg bal szárnyával ellentétben. Az emp eső ellenére maradt még energiája pár sentrynek a forcefieldekre és 1:2 arányban felosztják Thorzain földi seregét.

f7 14 Showdown.

Mintha csak két elkeseredett harcos birkózna egymással puszta kézzel, tudván, hogy valahol lent, a sárban ott egy tőr, amit ha valamelyikük megkaparint, a túlvilágra küldheti az ellenfelét, ő maga pedig megszabadulhat minden e világi tehertől. A küzdelem azonban ködös, nem látni ki van előnyben, csupa vér minden. Végül eloszlik a köd, és mi csak annyit látunk, hogy az egyik harcos térdre rogy, ránéz a mellkasába fúródott tőrre, majd az ellenfelére, végül a földnek vágódik. A talpon maradt, lihegő, több sebből vérző harcos pedig tántorogva realizálja csak, hogy ő a győztes, ő a bajnok. Talán már azt sem tudja miért szállt harcba, talán már arra sem emlékszik, hogy mióta kezdődött a küzdelem, de már tudja… tudja, hogy az álma valósággá vált. Ez a harcos pedig nem más, mint…

f7 15

EZIO AUDITORE DA FIRENZE… HELYETT MOUZ.THORZAIN! A TSL3 BAJNOKA! MEGCSINÁLTA! Beigazolódott hát a TSL döntők átka, és ismét kárhozatra ítéltetett az, ki előnybe került.

TSL 3:
Protoss Dignitas.NaNiwa < mouz.ThorZaIN terran
Protoss Dignitas.NaNiwa > mouz.ThorZaIN terran
Protoss Dignitas.NaNiwa > mouz.ThorZaIN terran
Protoss Dignitas.NaNiwa > mouz.ThorZaIN terran
Protoss Dignitas.NaNiwa < mouz.ThorZaIN terran
Protoss Dignitas.NaNiwa < mouz.ThorZaIN terran
Protoss Dignitas.NaNiwa < mouz.ThorZaIN terran

thisisthorz

Interjú #2

Tudom, hogy a készülődés miatt nem láttál sokat a városból, de mit gondolsz New York Cityről? Konkrétabban, milyen volt a New Yorki kiruccanásod és milyen volt Naniwával lakni?

Egy napot voltunk Manhattanben várost nézni meg ilyenek. Szép város, de ahogy te is mondtad, a nagyját nem volt alkalmam felfedezni magamnak. Queens (ahol a rezidenciánk volt) sokkal jobb, mint amilyenre számítottam!

Naniwát pedig jóval arrogánsabbnak képzeltem, mint amilyen valójában. Mint kiderült, egy nagyszerű srác.

Milyen a TeamLiquid iroda és mit gondolsz Hot_Bidről és R1CH-ről?

A TL iroda nagyszerű. Saját szobánk volt, saját számítógépünk, szóval teljes nyugalmat élveztünk, hogy megfelelően felkészülhessünk a döntőre. Összességében nagyon vendégszeretőek voltak és szinte már otthon éreztük magunkat. Hot_Bid és R1CH… nos… Hot_Bid a legnagyobb troll a világon, Rich pedig egy kedves srác, és úgy vettem észre, hogy nagyon okos is.

Az MLG irodáit is meglátogattátok. Milyen volt?

Nem időztünk sokat, csak interjút adtunk és beszéltünk pár taggal. Kicsit mocskos volt ugyan, mert épp költöztették az irodáikat. Már várom a versenyt.

Jó pár SC 2 rajongó eljött a TSL after-partyra. Először találkoztál ennyi rajongóval egyszerre? Hogy érezted magad?

Szerintem holtversenyben áll a kínai StarsWar tornával, ahol még WC3-mal játszottam, 2010 áprilisában. Legalábbis a rajongók terén, akik megrohamoztak, meg ilyenek. Ez viszont azért volt különleges, mert akik most itt voltak, ők csakis miattam és Naniwa miatt jöttek el. Igazán jó érzés.

Az előző körökben csak az MMM stratégiáid és a thor builded láthattuk, a döntőre viszont tankokkal és bansheekkel is megfűszerezted a TvP-d. Próbáltad meglepni Naniwát?

Ezeket a stratégiákat előzőleg is alkalmaztam már, de nem volt alkalmam használni őket az előző TvP-imben a TSL-en. Szerintem a tankok megállják a helyüket a Protoss ellen, amíg nem fejlesztenek charge-ot. Véleményem szerint a charge után már hasztalanokká válnak.

Ha már itt tartunk, használtad volna a Thor builded, ha nem nerfelik a patchben? Esetleg többször is?

Nem tudom. Miután nerfelték, már nem igazán vettem számításba, mikor arról döntöttem, hogy melyik pályán milyen nyitányokat fogok majd alkalmazni. De szerintem legalább egyszer előkerült volna.

Két macro győzelem után Naniwa bepróbálkozott pár all-innel. Meglepődtél a váltáson? Nehezebb lett volna neked, ha inkább hosszabb, templar alapú meccseket erőltetett volna?

Hát, az egyik all-injével nyert, a másik 1 base all-injével pedig veszített. Aztán a 6. pályán egy 2 base all-in féleséggel próbálkozott, ami szintén nem vált be. Számítottam rá, hogy próbálkozik majd pár all-innel, de nem olyanokra, mint amiket végül bevetett.

A döntőig volt rá alkalmad, hogy társalogj Naniwával. Mit gondolsz róla, de nem csak mint játékosról?

Ahogy már mondtam, azt hittem sokkal arrogánsabb lesz, mint amilyen valójában. Mindenütt azt olvasni, hogy kissé bunkó, meg hasonlók, de valójában egy igazán kedves alak. IMÁDJA a sushit.

Mint játékos, úgy gondolom jelenleg ő a legjobb Koreán kívül. Kissé szerencsés voltam, hogy le tudtam győzni. Úgy gondolom nagyban befolyásolta az idegesség, főleg az utolsó, hetedik meccsen.

Sokat beszélgettetek svédül is, de az alkalmanként elhangzó „colossuson”, „marauderen” és „imbalance-on” kívül nem igazán tudtunk rájönni, hogy miket mondtatok. Miről beszélgettetek?

Csak arról, hogy milyen bunkó Hot_Bid, amiért nem vesz több sushit Naniwának.

Azzal élcelődtél Hot_Bidnek, hogy Terminuson battlecruiserekre mész, de aztán kikaptál egy 4gate blink rushtól, mielőtt próbálkozhattál volna. Tényleg meg akartad próbálni? Vagy csak visszatrollkodtad a trollkirályt?

Haha. Lehetetlen felültrollkodni Hot_Bidet. Tényleg volt egy stratégiám, amiben szerepeltek a battlecruiserek. Az egyedüli gond az volt, hogy el kellett volna odáig jutnom.

Amikor 1-3-as hátrányban voltál, hogy érezted magad? Mit csináltál, hogy sikerült visszajönnöd a meccsbe?

Lényegében feladtam a 4. meccs után, mivel úgy gondoltam, hogy lehetetlen, hogy innét visszajöjjek. Azért még megmaradtam az előzetes terveimnél és így utólag nagyon örülök, hogy ekképp döntöttem.

Újból megünnepelted a győzelmed, miután visszatértél Svédországba? Persze, rögtön a verseny után részed volt egy amerikai ünnepségben, de bizonyára vannak dolgok, amiket csak otthon csinálhatsz.

Hát, eléggé megviselt az időeltolódás és nagyon fáradt is voltam, úgyhogy még nem sok mindent csináltam. Egy kicsit azért ünnepeltem a családommal.

Nyárig még nem kell tanulnod, de mit tervezel utána? Megpróbálsz részben tanuló, részben progamer lenni, vagy elhalasztod a tanulmányi kötelezettségeid, hogy a progamer karrieredre koncentrálhass?

Meglátjuk. Jelentkeztem pár egyetemre, és attól függően, hogy hova vesznek fel és mennyire leszek jó addigra a játékban, eldöntöm, hogy elkezdjem-e az iskolát, vagy tovább halasszam.

Láttuk, hogy gyakran fellátogatsz a TL fórumokra, hogy elolvasd, miket mondanak rólad az emberek. Megnézted a TSL3 VODokat, hogy megtudhasd miket mondott Day9 és Chill?

Nem, nem néztem meg a VODokat. Leginkább csak élő eseményeket nézek, de mivel most mi játszottunk, ezért nem tudtam.

Volt már pár napod megfürödni a hírnévben. Milyen érzés eddig?

Haha. A WarCraft 3-ban már ezelőtt is elég híresnek számítottam, de gondolom, akkor most már még inkább az vagyok ^^. Gyakran elkezdenek spammelni a Battle.neten, és ez néha idegesítő tud lenni.

Említetted, hogy kiutaznál Koreába a Code A-re, amennyiben meghívást kapnál. Ha sikeresnek bizonyulnál, és feljutnál a Code S-be, meddig maradnál utána?

Nem, én nem mondtam, hogy részt vennék a Code A-ben, ha meghívnának. Jelenleg még nem tervezem, hogy részt vegyek a GSL-en, de talán majd valamikor a jövőben. Szeretnék jobbá válni, mielőtt Koreába megyek, mert ha már egyszer kimegyek oda, akkor azt szeretném, hogy jól teljesítsék, márpedig jelenleg úgy érzem, hogy még nem vagyok azon a szinten.

A finálé után

Észrevehettétek, hogy a döntő meccseit nem pontoztam. Az ok egyszerű: felesleges. Nem lehet elvonatkoztatni attól a ténytől, hogy ez egy döntő volt, nem lehet mezei meccsekként tekinteni rájuk. Itt minden felértékelődik. De hogy mégis legyen valami elképzelésünk, hogy most jó döntőt láttunk-e vagy sem, a válaszom egyértelmű igen. Amennyiben a GSTL döntőket nem számolom (amiket ha nem láttátok, akkor fogalmatok sincs, hogy valójában milyen betegek tudnak lenni az amúgy is ügyes koreaiak), lévén az csapatverseny, akkor az egyik DreamHack döntőhöz tudnám hasonlítani, amit Naama és Mana játszott. Azzal a különbséggel, hogy ez jobb. Annak idején még a felhasználók nem a Protosst, hanem a Terrant imbázták (hiszen már akkor is rengeteg szakértője volt ennek a sportnak, akikre épp akkora szükségünk van, mint Várhidi Petikére volt szövetségi kapitányként, touché, sorry) így nem elég, hogy csodaszép P győzelmeket láthattunk Manától, még a „hasztalan”, „nem éri meg”, „lejátszottam X db meccset és bizton állíthatom, hogy a PvT-ben csakis a Colossusok a nyerők, más nem életképes”, „ez egy rohadt szar egység, aki mást mond az meg hülye” high templarokkal is úgy alázott, hogy öröm volt nézni azt a meccset, ami szintén roppant fordulatos volt, noha döcögősen indult.

Fontos még megemlíteni Sean Plottot, ismertebb nevén „Day[9]”-t, aki nem csak hogy megbirkózott a hirtelen rázúduló óriási feladattal és felelősséggel, de talán még túlteljesítette is azt. Már-már „Koplárovics Bélás” volt a dolog.:)

Más döntő nem maradt meg így az emlékezetemben, leszámítva azt az MLG döntőt, amin nem lehetett játszani, de hát az megint más tészta. Lényeg a lényeg, ez a mostani egy mesebeli döntő volt, elképesztő forgatókönyvvel (köszi, Élet) és ami még fontos egy sportnál: olyan karakterekkel, akik vagy nagyon szerethetőek, vagy nagyon utálhatóak. Egy Kas HasuObs döntőnél például nem tudtam volna azonosulni a játékosokkal, nem tudtam volna magammal elhitetni, hogy valóban egy döntőt nézek. Naniwának és Thorzainnek azonban volt múltja; előbbinek nemzetközi szinten, utóbbinak pedig a TSL3-béli csodaszép szereplésével.

Ennyit a döntőről, térjünk most rá a résztvevőkre. Kezdjük talán Thorzainnel.

Kitűnő sorozat, remegve várom a ma esti döntőt (és ThorZain győzelmét).

Az ifjú svédet nem tartottam túl sokra, az első fordulóban biztosra vettem a vereségét FruitDealer ellen, mikor nyert azt mondtam: lol FD-nek igen szar napja volt, a srác meg hatalmas mákkal játszott. Néhány hét múlva azt gondoltam lehetetlen, hogy Tyler ellen akár csak egyetlen meccset is hozzon. És ismét fölényesen nyert, számomra hihetetlen módon, és a standardtól eltérő, látványos játékával, egy hatalmas ugrással az új kedvencem lett a mezőnyben. Ismét pár hét múlva már rajongóként néztem ahogy legyőzi a „legyőzhetetlen” MC-t, ismét megvillogtatva kissé szokatlan, de kitűnő stratégiáit.

Kas ellen az elődöntőben pedig bebizonyította, hogy sem szerencse, sem az ellenfele rossz napja nem kell hozzá, hogy ismét nyerni tudjon, ráadásul a leggyengébb MU-jában győzött Európa egyik legjobb terranja ellen.

100 szónak is ó a vége, eszméletlenül várom a ma esti meccseket remélem a stream nem hagy minket cserben, és láthatjuk ahogy rengeteg küzdelem után ThorZain learatja a jól kiérdemelt babérokat. – BlueLeader

————————–

VÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ

ATYAÚR*STEN de komoly volt! (persze ez annak is köszönhető hogy egy „sztárokkal” kitömött verseny agyonhypeolt fináléja volt) A meccsek egytöl egyig izgalmasak vérprofik hibanélküliek voltak, a kommentárok szuperek mint mindig, és az utolsó meccs…. ó az utolsó meccs :’D

Nemtudom ti h voltatok vele de én az utolsó meccs utolsó csatája elötti kb 20 feszült mp ben kb leizzadtam 2 kilót, véresrekarmoltam az arcomat, görcsbeállt az összes izmom, hülyét csináltam magamból a szomszéd szobában lévö hugom elött a folyamatos vinnyogó nyöszörgésemmel, szétroppantottam a markomban az egeret és úgy rugdaltam a lábaimmal hogy a nappaliban hullott a vakolat 😀 Még a sokatlátott Day9 is megjegyezte hogy nem tudja meddig birja ezt a feszültséget a szive bármikor feladhatja a harcot xD

(szegény chill kárhogy ki kellet lépnie) Na és a katarzis a végén…felért egy.. najó majdnem felért 😀

Amugy szegény Nani biztos borzaszóan ki lehetett készülve miután thorz 3-1 röl felhozta 3-3ra 😀 –ObeytoAthene

Thorzain a verseny kuriózuma, egy üde színfoltja volt. Ezt tudtuk a döntő előtt is, és ha 4-0-ra kikap, akkor is leírhatnám ugyanezt. Úgy vert el bajnokokat, hogy MC-n kívül mindenki amatőrnek tűnt mellette.  Ő a bizonyíték rá, hogy mesék márpedig léteznek.  Egy szerethető srác, akivel nagyon könnyen azonosulni tudunk. Ő már a „mienk”, a szemünk előtt „nőtt fel”, nem egy Xiaot, akiről mi csak a StarsWar miatt szereztünk tudomást, nem egy MC vagy MVP, akik BW-s múlttal váltak a legjobbakká, nem. Igazi mintapélda lehet azoknak, akik progamerré szeretnének válni. Itt egy srác, aki Warcraftban nagyon jó volt, és úgy gondolta, hogy a tehetségét megpróbálja kamatoztatni. Nem volt mögötte szponzor, csak egy kis névtelen klán, nem áldozta fel az életét, nem hagyta el a szeretteit: egyszerűen csak jó volt, és ebből megcsinálta a hasznát. A folytatáshoz már valóban szükségesek lesznek az áldozatok, de előbb el kell oda jutni, hogy az ember azon morfondírozhasson, hogy most hivatásává teszi-e ezt, vagy sem. Hogy mi lesz Thorzainnel? Először is fordítsuk orcánkat az MLG Columbus felé, aztán majd meglátjuk.:) Fényes a csillaga, és csak rajta áll, hogy mit akar kezdeni a tehetségével.

Egyébként emlékeztek még erre a képre?

th1
Miből lesz a cserebogár…

Naniwát sokan kritizálták, amiért durván kitessékelte Chillt a döntőből, de teljesen felesleges ezért bármi rosszat is mondani rá. Hárommillió forint, és hihetetlen nagy presztízs forgott kockán. Ez nem egy showmatch, nem egy haveri összejövetel, ez egy e-SPORT esemény fináléja. Te egy sportoló vagy, akinek elvileg semmi mással nem kellene törődnie, mint a legjobbadat adni. Elképesztően zavaró lehet, ha ekkora stressz mellettegy harmadik fél elkezd laggolni. Nyilván csak félig Chill hibája, hiszen idióta volt, hogy IRCezett meccs közben, de azért ragadjuk meg az alkalmat és hárítsuk át a másik felét a Blizzardra. Máris jobb! Nani alapból forróvérű, és az sem segített, hogy Thorzain elmondása szerint nagyon összebalhézott Selecttel. A meccs után gratulált Thorzainnek, majd elvonult a szobájába, nem ment el a TSL3 afterpartyra sem. Bizonyára hatalmasat csalódott magában, hiszen ő a legjobbak legjobba, egy bonjwa szeretne lenni. Nem engedheti meg magának, hogy ne ő legyen a legtökéletesebb játékosa a korának.  Azt hiszem Naninak sokat segíthetne egy nagyölelés (na, nem olyan, mint amilyeneket Kas adogat…), mert ehhez a túlzott szigorhoz kötél idegek kellenek. Szerintem az MLG-re összeszedi magát, és MINDENT bele fog adni, hogy a következő GSL szezonban már Code S tag legyen. Őszintén szólva erre minden esélye meg van. Csak ne fusson össze Thorzainnel.:)

Party. After. After-party.

party1

party2

party3

party4

party5

party 6

Nem találom a szavakat…:) Ti viszont megtalálhattok több képet a buliról itt (főképp Thorzain és a rajongók) és itt (főképp a TeamLiquiedes arcok és a rajongók).

Legjobb meccsek

12 összecsapás, amik a legnagyobb pontszámot érték el. A linkek az egyes összecsapások legjobb meccsire vezetnek.

Thorzain vs MC Ro 8 – 10/10

qxc vs Genius Ro 32 10/10

Mondragon vs. Cruncher Ro 16 9,5/10

Adelscott vs. MVP Ro 32 9/10

Sen vs. Boxer Ro 16 9/10

Thorz vs. Kas Ro 4 9/10

Nestea vs. Goody Ro 32 8/10

Kas vs. Haypro Ro 32 8/10

Jinro vs. Morrow Ro 32 7/10

Mondragon vs. Zeerax Ro 32  7/10

Idra vs. Cruncher Ro32 7/10

Thorzain vs. Tyler Ro 16 7/10

Retro

Talán majd egyszer, a kandalló mellett ülve, az unokák által körbevéve megpróbáljátok magatokban visszaidézni a TSL3 eseményeit, de az eszetek egyik felét már rég elittátok, a másik meg a szenilitás martalékává lett. Akkor azt tehetitek, hogy szépen felnéztek ide, ahol csokorba van szedve minden.

Először is felolvashattok nekik pár interjút, hogy tudják, kikről van szó. Amelyik nem ismeri majd Boxert, azt pofán veritek, ilyen egyszerű. Kivéve, ha lány, de akkor meg eleve ne üljön a kandallóhoz. Go Barbie, newb.

Az összefoglalókat pedig biztosan nagyon nosztalgikus lesz visszaolvasni. Vagy nem. De mivel az unokák jóarcok lesznek, ezért végigülik szépen. Mindet.

Végszó

A temérdek verseny közül muszáj, hogy legalább egyhez tudjon valamennyire kötődni az ember, máskülönben könnyű elveszni a forgatagban, és akkor azt sem tudjuk mi van. De ha van egy biztos pont, szerethető, vagy épp utálható karakterekkel, kibontakozó sorsokkal, hatalmas meglepetésekkel és csalódásokkal, akkor máris jóval többről van szó, mint egy versenyről a sok közül. Ez már olyan, mint egy jó sorozat, ami elé nem csak az akció miatt ülsz le hétről hétre, hanem mert már érdekel, hogy mi lesz a karakterek sorsa, és hogy miképp alakul a sztori. A GSTL is ezért kasszasiker, csak ugye ott annyival egyszerűbb a helyzet, hogy csapatversenyről lévén szó, rengeteg dolog eleve adott, míg egy egyéni versenynek jóval nehezebb felfutnia ilyen téren. De a TSL3-nak sikerült. Minőségi meccseket produkáltak hétről hétre, és bebizonyították, hogy ha kiskanállal akarjuk felkaparni magunkat a földről bódulatunkban, akkor nem Korea az egyetlen opciónk. Már csak annyi van hátra, hogy várjuk a TSL4-et, amiről már most tudjuk, hogy nézni fogjuk, mert már most tudjuk, hogy szuper lesz.

A TL-en volt egy szavazás, aminek roppant egyszerű volt a kérdése: „TSL4?”

52% – Már most kezdődjenek el a kvalifikációk!

26% – Talán még várjunk egy kicsit…

18% – Elég egy évben egyszer.

3% – Nem kell már TSL.

Szerintem bőven elég egy évben egy-, maximum kétszer megrendezni a TSL-eket. Az egyetlen egyéni torna jelenleg, ami a koreai BW versenyekhez hasonló izgalmat tartogat, és ez sokban köszönhető annak, hogy várnunk kell rá türelmesen.

A számmisztikusok kedvéért elmondom, hogy elvileg a TSL4-en újra lesz magyar játékos is, mert legutóbb a TSL2-n volt, Zicon_smallsziky személyében.

Hogy mikor is lesz majd pontosan a TSL4? Nem tudni, de bármilyen poszt-apokaliptikus állapotok is uralkodjanak majd addigra, bármilyen változás is történjen itt az oldalon, bátran követeljétek ki magatoknak, hogy ismét középpontba kerülhessen! Ez már a Ti versenyetek is.

cj2
Congratulations! The simple fact that you’re standing here listening to me means you’ve made a glorious contribution to e-SPORTS. As founder and CEO of Aperture Science I thank you for your participation and hope that we can count on you for another round of TSLs. Also, you are fired. Yes you, box your stuff, out the front door, parking lot, car, goodbye.


Comments (9)

  • Delebriel

    |

    Portal 2 valóban egy nagyon jó game. Már kétszer kivittem. 😀

    „Black Mesa can go to …”

    Reply

  • Slamking007

    |

    Grat Hero, ismét egy élvezetes, minőségi cikk. Jól elhelyezett poénok, izgalmas tálalás. 10/10

    Reply

  • Velral

    |

    Az eddigi egyik legnagyobb és legjobb összefoglalás! Csak átfutottam, mert néhány meccs kimaradt (csak a TSL döntő végére értem haza, mikor a stream ment), nagyon rendben van az egész.
    Nem tudom, hogy hány munkaóra (hét? 😀 ) van ebben a cikkben, de GRATULA hozzá!.
    Minden elismerésem. 🙂

    Reply

  • benz8

    |

    Portal 2 isten gama, csak úgy mint az Assasins Creed BH 😀

    már régóta vártam erre a cikkre, szinte már lemondtam róla, de láss csodát, eljött ,s fényt hozott az sc2.hu birodalmába!

    10/10 kárpótolt a várakozásért 😀

    Reply

  • protos_drone

    |

    bocsánat, csak egy kis apróság:

    CARMINA BURATA??? BURATA? ATA??? xDDDDDDDDDDDDDDD

    Kérlek töröld a hozzászólásomat, és javítsd a cikket! Amúgy szép

    Reply

  • ObeytoAthene

    |

    benzhez hasonlóan én is már kezdtem elvesziteni a reményt amikor fél órája az sc2.hu rutinellenörzés során (komolyan lassan már többet csekkolom mint a fészbukot:D) megpillantottam a szeretett TSL3 logót és rögtön tudtam hogy újraélhetem az utolsó 2 párharcot igényes, és szórakoztató tálalásban. Ez meg is történt, és elmondhatom hogy abszolút méltó a cikk a döntő szinvonalához, megint profi, igényes cikket olvashattam, jópárszor hangosan felszuszogva-röhögve a nevetéstől. (ezzel mindig nyerve egy-egy értetlen-lenéző pillantást a szembe lévő kanapén olvasó hugomtól xD)Úgyhogy Köszönöm minden olvasó nevében nemcsak ezt, de a többi hasonlóan impresszív írásodat is! Az hogy még egy kommentemet is beletetted már tényle csak hab volt a tortán (: (de persze nagyon is megmelengette a szivem helyén lévő vajas sütit =) )

    Összességében nagyon a szivembe zártam a TSL t (ebben a játékosok és az általuk produkált meccsek, ill a kommentátorokon kívül Heronak is komoly szerepe volt), egyedül annak nem örültem hogy Boxer kiesett de persze tudtam hogy kifog, mégiscsak egy fogatlan vénemberröl beszélünk:D (e-sport értelemben legalábbis;))

    És a lényeg, én is csatlakozom azokhoz akik arra szavaztak hogy „ide a TSL4 el de izibe!” hisz 3 jó játékos már tuti lesz benne és a balanc is javulni fog(?).

    Ja és még egy kis feedback: az UTs kikacsintást külön tetszett, ezio győzelmi hírére már rázkódott a vállam, de a legnagyobbat a vége ütött, „also, you are fired…” től szakadtam :’D

    Reply

  • benz8

    |

    Cave Johsonos idézet tényleg odavág a végén, én direkt tovább időztem azokon a részeken, hogy halljam az összes beszédjét 😀

    Reply

  • Delebriel

    |

    Válasz benz8 #7 üzenetére:
    Dettó. 😀

    Reply

  • nedved22

    |

    Hero, te nagyon ott vagy a szeren. Egészen színpadias kezdés ,de a végére valahogy ellaposodik ,ahogy a SaS is állítja. Nem baj, lesz ez még jobb is. Várom a következőt, remélem minél hamarabb. Azért a „dirtyre” is oda kellene figyelni nem csak hagyni a levegőben. 10/3

    Reply

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.